Eğitim İhtiyaç Analizinin Kilit Bulguları & Sonuçları Simon Forrester 26 Haziran 2013
Kilit Bulgular ve Eğitim İhtiyaç Analizinin Amacıyla İlişkilendirilmesi Eğitim dışında başka çalışmalar gerektiren hususlar Valiliklerin AB birimlerinin, ele alınmasında destek sağlayabilecekleri hususlar Eğitim yoluyla ve diğer kapasite geliştirme faaliyetleri ile gerçekleştirilebilecek hususlar Öncelikli eğitim ihtiyaçları Kapasite geliştirme önlemlerinin planlamasındaki hususlar
Eğitim İhtiyaç Analizinin Kapasite Geliştirme Aktiviteleriyle İlişkilendirilmesi Karar verilmesi gereken hususlar: Valilikler için en önemli öncelikler nelerdir? Hangi paydaşların dahil edilmesine ihtiyaç var? Eğitimler nasıl bir katma değer oluşturacak? Eğitimlerin ne zaman uygulanması uygun olacaktır? Eğitimlerin tasarlanması ve uygulanması için gerekli olan kaynaklar nelerdir?
Katma Değer Kapasite geliştirme teklifleriniz ‘ortalama bir eğitimden’ daha fazla katma değeri nasıl sağlayabilir? İyi uygulamaları göstermek üzere yenilikçi yöntemlerin pilot uygulamasını yaparak ‘Katlanarak artan’ bir etki yaratarak (çarpan etkisi) Planlı ‘takip’ler gerçekleştirerek Diğer eğitim kaynaklarını da birlikte kullanarak Ortaklıklar ve ağlar kurarak
Metodolojiler
Farkındalık Artırma ve Bilgi Paylaşımına Yönelik Bazı Yöntemler Konferans Seminer Bilgilendirme Toplantısı Yurtiçi/Yurtdışı Çalışma Ziyaretleri Çevrimiçi (Online) Destek Beceri ve Bilgi Düzeylerini Artırmaya Yönelik Bazı Yöntemler Çalıştay Çalışma Oturumları İş başında eğitim (Koçluk) Mentörlük (Danışmanlık) Uygulama Ödevleri Bireysel Öğrenme / E-öğrenme Modülleri
Küçük Grup Çalışması Vali Yardımcıları Valilik AB Birimleri B.ÖZCAN H.YILDIR Grup 2 S. FORRESTER Grup 3 A.ÖNEM Grup 4 Grup 2,3,4’ün kapanış oturumunda Grup Sunumları