RÖNESANS HEYKEL SANATININ ÖZELLİKLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Klasik Yapılarda Yüzey Tatbikatı ve Onarımı
Advertisements

Hazırlayan:Zeynep Nur Kurtpınar
HAZIRLAYAN:Melis Doğa URAL
CERN.
Heykel HAZIRLAYAN: Beyza Ak.
HazIrlayan:Vecİhe –PInaR AVCI 4/a 138
SANAT VE TARİH MÜZESİ.
GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE EVLER
CERN. CERN PROGRAMI Milan Geneva Paris Milano'nun merkezinde adını verdiği Piazza Del Duomo meydanında bulunur. Avrupa'nın dördüncü büyük katedralidir.
KONULAR LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ CAPITOL ALANI CAPRAROLA VİLLASI GIULIA VİLLASI EKİN GAMZE YÖNEY
BASİT MAKİNELER Nisan 17.
 Bükeş 1459 yılında Tuna'nın kollarından biri olan ‘’Dambovita’’ nehrinin yanına kurulmuş.Şehir esasen çok büyük olmasına rağmen turistlerin ilgisini.
Hazırlayan: Ömürcan Aydın
1. KAZANIM: Türkiye Selçukları döneminde Türklerin siyasal mücadeleleri ve kültürel faaliyetlerinin, Anadolu’nun Türkleşme sürecine katkılarını değerlendirir.
SANAT TARİHİ.
SANAT TARİHİ.
Hazırlayan: Duygu Özkan
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI (ROMANESQUE)
SANATSIZ KALAN BİR TOPLUMUN HAYAT DAMARLARINDAN BİRİ KOPMUŞ DEMEKTİR.
MICHELANGELO Beril Eremsoy.
KENTLER VE SİMGELERİ HAZIRLAYAN Zeynep Sarah ALAM
Tempietto Kilisesi, Roma
ROMANESK ÇAĞ MİMARLIĞI ALMANYA-İTALYA
Rönesans Dönemi Doç. Dr. Billur Tekkök
SANAT TARİHİ.
KAZANIM: RASYONEL SAYILARI TANIR VE SAYI DOĞRUSUNDA GÖSTERİR.
Hazırlayan: Yasin Tunç
Barok Dönemi Etkileyen Müzik Özellikleri
Estetik ZKÜ Estetik Ders Notları Mustafa Eyriboyun.
ERKEN RÖNESANSTAN YÜKSEK RÖNESANSA GEÇİŞ
CUMHURİYET DEVRİ TÜRK SANATI
Zaman içinde bilim.
Hazırlayan Adı: Ercan Soyadı: Aşkan No:
SOĞUKÇEŞME SOKAĞI.
RÖNESANS’TA RESİM VE HEYKEL
RÖNESANS DÖNEMİ SAN PİETRO KİLİSESİ.
ALACAHÖYÜK.
9 Şubat 2015Ankara, Turkey1 TARİHSEL ELEŞTİRİ. Tarihsel Eleştiri Nedir? Sanatın, zaman karşısında bağımsız olarak irdelenebilme imkanını sunan bir eleştiri.
HAZIRLAYAN: BURCU OLGUN
TARİHTE VATİKAN Vatikan eskiden oldukça büyük bir devletti.Toprakları km yi ,nüfusu da 3.5 milyonu aşıyordu.Daha sonra topraklarını komşu İtalya.
Ghiberti 1401 Bronze kapı yarışması 1.lik arası tamamlanır
BİZANS MİMARLIĞI.
İçindekiler; Orantı Çeşitleri Ters Orantı Doğru Orantı Örnekler
SANAT TARİHİ Rönesans Resim Sanatı.
Italyada Rönesans Giotto di Bondone ( ) Yeni perspektif
RÖNESANS’IN TANIMI 15. ve 16. yüzyıllarda önce İtalya’da başlayıp daha sonra Avrupa ülkelerine yayılan sanat, edebiyat ve bilim alanındaki gelişmelerin.
SANAT TARİHİ.
MANİYERİZM VE BAROK SANATI
Bolu Müzesi. Bolu Müzesi; Bolu'da kurulu, [1] eser sergilenen bir müzedir. Şehir merkezinde, Stadyum Caddesi üzerinde bulunur.Bolu [1] Bolu Müzesi;
SANAT TARİHİ Nurdan Gül Kökten.
,.
FRİGLER Frigler dokumacılık, kuyumculuk, maden ve tahta işçiliği, dantel örücülüğü, helkeltraşlık, kaya mimarisi, su kanalları yapımı ve üzerinde geometrik.
RÖNESANS Nurdan Gül Kökten Eskişehir Salih Zeki Anadolu Lisesi.
Burak ÜNSAL Tarih Öğretmeni
Almanlar’ın Jugendstil, Fransızlar’ın Art Nouveau, İngilizler’in Modern Style dedikleri gençlik üslubu 20.yüzyılın başlangıcında NewYork’tan Türkiye’ye.
SANAT TARİHİ Barok Dönem.
ORTA ÇAĞ RESİM SANATI.
BAROK RESİM SANATI.
Empresyonizm Hazırlayan: Deha1234.
Donato Bramante ( ).
RÖNESANS Ön Rönesans /Duccento- Trecento Y.Y
Santa Maria del Fiore Katedrali
1. Meşale 2. Mum 3. Kandil 4. Candelabrum 5. Lykhnoukhoi 6. Laterna
MEHMET CAN D İ NÇER 10\H  Yunan heykelinde, ki ş isel özellikler de ğ il, ortak ideal tip önemlidir. İ deal yüzler, ideal ölçülere uygun insan.
DÜNYANIN YEDİ HARİKASI Mahir Kılıç 8/a 334. TAÇ MAHAL Babür İmparatoru Şah Cihan tarafından yaptırılan Taç Mahal, Hindistan’ın Agra şehrindedir. Şah Cihan’ın.
MONA LISA TABLOSUNUN SIRRI BEYZA ÇALIŞKAN 7/E 141.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Rönesans. Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte,
T TÜRBE KAPISI …  Bu camii Türk mimarisinde Batı sanat etkilerinin yoğun olduğu bir dönemde inşa edilmiş olmasına rağmen klasik.
Sunum transkripti:

RÖNESANS HEYKEL SANATININ ÖZELLİKLERİ Orta Çağda mimariye bağlı olarak gelişen heykel sanatı, Rönesans’la birlikte daha çok bağımsız olarak ele alınmaya başlanmıştır. Rönesans’ın etkisiyle insanın ön planda olması heykelcilikte de kendini göstermiştir. Güzel vücutlu çıplak heykellerin yapımı, anatomi bilgisini, eski çağ heykellerinin incelenmesini gerektirmiştir. Bu dönemle birlikte sayıları çoğalan bağımsız heykeller, daha çok yapıların önlerinde, caddelerde ve meydanlarda yer alır. Mimariye bağlı heykeller ise daha çok yapıların dış cephelerinde görülür. Rönesans heykeltıraşları, konularını genellikle İncil ve Tevrat’tan almışlardır. Meryem, İsa ve melekler en çok işledikleri konulardır. Ayrıca çeşitli mitolojik olaylar, soyluların at üzerindeki heykelleri ve büstler de çalışılmıştır. Rönesans Döneminde heykel yapımında kullanılan malzeme genellikle mermer, bronz ve tunçtur.

DONATELLO (1386-1466)

BİYOGRAFİSİ Asıl adı Donato di Niccolo Betto Bardi olan Donatello'nun Floransa'da 1386'ya doğru doğduğu kabul edilir. Onun sanat alanındaki etkinlikleriyle ilgili ilk belgeler, 1404-1407 arasında Ghiberti'nin atölyesine devam ettiğini gösterir; ancak daha önce, İtalyan heykelcilerinin pek çoğu gibi o da, kuyumculuk alanına yönelmişti; bu mesleği mimar Brunelleschi'nin atölyesinde öğrendiği sanılır. Floransa Vaftizhanesi'nin ikinci kapısı için açılan yarışmada (1401) Brunelleschi'nin başarı kazanamaması üzerine, Donatello onunla birlikte bir süre Roma'da kaldı. Söz konusu yarışma, çeyrek yüzyıl sürecek ve Santa Maria del Fiore Katedrali'nin çevresinde sergilenecek olan hayranlık verici bir çalışmanın başlamasına yol açtı. Yarışmayı kazanan Ghiberti, pek çok sanatçı, tunç ustası ve dekoratörün birbirini izlediği büyük bir şantiye kurdu. Bu dönem boyunca ve mimar Michelozzo ile ortak çalışmaya başlayıncaya kadar, Donatello'nun etkinliği, büyük ölçüde katedrale ve Orsanmichele'ye yönelik çalışmalara bağlıydı.

1406'dan sonra sanatçı kendi hesabına, katedralin Mandorle Kapısı için mermerden iki peygamber heykeli yaptı. Giysisinin dökümleri kalça üzerinde toplanmış ilk Davud (1408-1416) ve pişmiş topraktan devasa Yeşu heykeli (1409-1412) de katedral için hazırlanmıştı; ancak, yapımına Donatello'nun çalışma arkadaşlarından biri olan Bernardo Ciuffagni'nin de katkıda bulunduğu bu sonuncu heykel kesin olarak ortadan kaybolmuştur. Aziz Yuhanna (1411-1415) ise, hayran olunacak yücelikte bir eserdir ve Michelangelo'nun Musa'sının habercisi gibidir.

ESERLERİ 1411-1415 AZİZ YUHANNA,mermer as

1415’e doğru – 1417 AZİZ GEORGİUS’UN EJDERHAYI ÖLDÜRMESİ,mermer

1427’ye doğru – 1436 HABAHUK(ZUCCONE),mermer

1435’e doğru MERYEM’E MÜJDE,kireçtaşı

1445’ doğru – 1453 CONDOTTİERE’Yİ AT ÜZERİNDE GÖSTEREN GATTAMELATA,tunç

1446’ya doğru – 1460 DAVUD,tunç

1454’e doğru AZİZE MARİ MAGDALENA,ahşap

KAYNAKÇA tr.wikipedia.org/wiki/Donatello http://www.metmuseum.org/toah/hd/dona/hd_dona.htm http://en.wikipedia.org/wiki/Virgin_and_Child_with_Four_Angels_(Donatello) MUSTAFA BATUHAN ÖZTÜRK 9-B 504