KADEB İ B - 20091. 2 MAHALLİ İDARELER MUHASEBE YETKİLİLERİ TOPLANTISI TARİH: 20.11.2009 SAAT: 14:00.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
Advertisements

KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
YENİ MALİ YÖNETİM VE KONTROL SİSTEMİNDE İÇ KONTROL
4734 sayılı Kamu İhale Kanunu
MALİ İSTATİSTİK DEĞERLENDİRME RAPORU
MALİ SAYDAMLIK KAVRAMI VE TANIMI
Bütçe Türleri: Genel yönetim kapsamındaki idarelerin bütçeleri;
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Kuruluş, Görev ve Yetkileri) Kanun No : 5018 Kabul Tarihi : 10/12/2003 Değişiklik.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
T.C. MALİYE BAKANLIĞI MUHASEBAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
MALİYE SGB.NET Maliye Bakanlığı- SGB-Bilgi Paylaştıkça Çoğalır-2009.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Bütçe Sisteminin Yasal Düzenlemesi
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KAMU HARCAMA SÜRECİ AÇISINDAN SAYIŞTAY VE ROLÜ. Bağımsızlık ve Tarafsızlık Bağımsızlık, Sayıştay ın bir yüksek denetim ve yargı kurumu olarak varlığının.
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
ERZURUM BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İÇ DENETİM BİRİMİ
İç Kontrol Ve Ön Malî Kontrole İlişkin Usul ve Esaslar
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Kamu Mali Sisteminde Gerçekleştirilen Yapısal Değişiklikler ve Üniversitemiz Açısından Yeni Mali Sistemin.
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
KIRIKKALE İL ÖZEL İDARESİ
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
Mali İstatistik Kavramı ve Ülkemiz Uygulamaları
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI ORGANİZASYON ve SÜREÇ.
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
KAMU MUHASEBE SİSTEMİ.
SUNUŞ KAPSAMI KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞİM KAMU MALİ YÖNETİMİ GELİŞMELERİ STRATEJİK YÖNETİM ANLAYIŞI DIŞ DENETİMİN ROLÜ.
MUHASEBE EĞİTİMİ.
Başbakanlık Proje Grubu Ankara 3 Şubat Mevzuat Merkezî yönetim bütçe kanununda; yılı ve izleyen iki yılın gelir ve gider tahminleri, varsa bütçe.
DEFTERDARLAR ÇALIŞMA TOPLANTISI
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
MALİ İSTATİSTİK ve RAPORLAMA EĞİTİMİ
4734 Sayılı KAMU İHALE KANUNU.
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
HOŞ GELDİNİZ KAMU İHALE MEVZUATI TEMEL EĞİTİMİNE Alattin ÜŞENMEZ
BÜTÇE HAKKI KAVRAMI VE TARİHSEL GELİŞİMİ
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
HESAPLARIN SAYIŞTAYA VERİLMESİ
YAYIMLANAN MALİ VERİLER .
5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve Temel Kavramlar
olarak tanımlanmıştır.
KESİN HESAP.
ODALARIMIZ TARAFINDAN YAPILACAK GENEL KURUL TOPLANTILARINA SUNULACAK, YÖNETİM KURULU FAALİYET RAPORU İLE EĞİTİM, TEORİK VE PRATİK KURS PROGRAMLARI.
Harcama Yetkilileri.
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
Kıyı ve kumsallarımızda günübirlik tesis düzenlemeleri Köyceğiz-Dalyan Özel Çevre Koruma Bölgesi İztuzu kumsalı İlandan önce İlandan sonra
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
Merkezî yönetim bütçesinin hazırlanması
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
1 ALT İŞVEREN İŞÇİLERİNİN KAMUDA İSTİHDAMI MART 2016.
Devlet Muhasebe Standartları
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
Hesap Verebilirlik ile İlgili Düzenlemeler
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

KADEB İ B

2 MAHALLİ İDARELER MUHASEBE YETKİLİLERİ TOPLANTISI TARİH: SAAT: 14:00

KADEB İ B Bilindiği gibi kalkınma planları ve programlarda yer alan politika ve hedefler doğrultusunda kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde elde edilmesi ve kullanılmasını, hesap verebilirliği ve malî saydamlığı sağlamak üzere, kamu malî yönetiminin yapısını ve işleyişini, kamu bütçelerinin hazırlanmasını, uygulanmasını, tüm malî işlemlerin muhasebeleştirilmesini, raporlanmasını ve malî kontrolü düzenlemek amacıyla yayınlanan 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 3. maddesi

KADEB İ B Genel Yönetim Kapsamındaki Kamu İdareleri tanımına Mahalli İdareler de girdirilmiştir. Mahalli İdareler; yetkileri belirli bir coğrafi alan ve hizmetlerle sınırlı olarak kamusal faaliyet gösteren belediye, il özel idaresi ile bunlara bağlı veya bunların kurdukları veya üye oldukları birlik ve idareler olarak tanımlanmışlardır sayılı yasa ile mali mevzuatımıza giren tüm mali işlemlerin raporlanması ve mali kontrolü ile dolayısıyla tüm paydaşlara sunulan istatistiki veriler kamu maliyesi içersinde çok önemli bir yer tutan mahalli

KADEB İ B idarelerce de veriliyor olması kamu ve özel sektör ekonomisini yönlendiren aktörlerin elinde çok önemli bir unsur olarak görülmektedir. Yasanın 30. maddesi ile genel yönetim kapsamındaki kamu idareleri ve merkezî yönetim bütçesinden yardım alan kurum, kuruluş, vakıf ve dernekler ile benzeri teşekküller; gelir ve gider tahminlerini, malî tablolarını, birbirleriyle olan borç ve alacak durumlarını, personel giderlerine ilişkin her türlü bilgi ve belgeleri, istenilmesi halinde Maliye Bakanlığına vermek zorunda oldukları hükmü 53. maddesi ile malî istatistiklerin

KADEB İ B hazırlanması ve açıklanması ile ilgili olarak, genel yönetim kapsamındaki kamu idarelerine ait malî istatistiklerin Maliye Bakanlığınca derleneceği, merkezî yönetim kapsamı dışındaki kamu idareleri malî istatistiklerinin belirlenmiş ilkelere uygun olarak hazırlanacağı ve belirlenen süreler içinde Maliye Bakanlığına gönderileceği hükümleri getirilmiştir. Devamla merkezî yönetim kapsamındaki kamu idarelerine ait malî istatistiklerin Maliye Bakanlığınca aylık olarak yayımlanacağı, sosyal güvenlik kurumları ve mahallî idarelere ait malî

KADEB İ B istatistiklerin elde edileceği ve üçer aylık dönemler itibarıyla yayımlanacağı düzenlenmiştir. Bütün bu düzenlemelerden maksat kamu kaynaklarının etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde elde edilmesi ve kullanılması, hesap verilebilirlik, mali saydamlık, tüm mali işlemlerin muhasebeleştirilmesi, raporlanması ve mali kontrolüdür. Artık sorgulayan değil sorgulanan, hesap soran değil hesap veren bir kamu yönetim anlayışı getirilmiştir. Esasen stratejik plan, performans programı, faaliyet

KADEB İ B raporları da kamuoyu denetimine tabi tutulmanın argümanlarıdır. Bakanlığımız kamu maliyesinin önemli bir ayağını oluşturan mahalli idarelerde harcama disiplinini oluşturmak, her türlü mali işlemlerin muhasebeleştirilmesini, raporlanmasını ve paydaşlara sağlıklı veriler üretilebilmesi için mali hizmetler biriminde çalışan yetkilileri öncelikle sertifika eğitimine tabi tutmuş ve bu birimlerde sertifikalı muhasebe yetkilileri çalıştırılmasını mecburi tutmuştur.

KADEB İ B Gerek harcama yetkililerinin gerekse de diğer paydaşların sağlıklı karar verebilmeleri için mali hizmetler birimince üretilen istatistiki verilerin doğru ve zamanında girilmesi, raporlanması ve bu verilerin Maliye Bakanlığınca derlenerek Mahalli İdareler Kamu Hesapları Bülteni olarak yayınlanması borç ve finans yönetimi açısından da oldukça önem arz etmektedir. Bu bağlamda Defterdarlığımızca bir dizi seminerler düzenlenmiş, mahalli idarelerin Mali Hizmetler Birimi Yetkilileri ile sürekli irtibat halinde olunmuştur.

KADEB İ B Mali istatistiklerin yasaca belirlenen zamanda doğru bir şekilde girilmesine o kadar önem verilmiş ki aksi davranış içersinde bulunan yetkililere cezai müeyyide bile öngörülmüştür. Bu bağlamda dört adet tebliğ yayınlanarak uygulamaya yön verilmiştir. Amaç genel yönetim mali istatistiklerinin zamanında doğru bir şekilde girilmesidir.

KADEB İ B Bütün mali işlemlerin muhasebeleştirilmesinde, raporlanmasında ve paydaşlara sunulmasında elbette ki aksamalar, yanlış anlaşmalar, uygulama hataları olacaktır. Bu seminerlerin amacı aynı zamanda bilgi paylaşımı, bilgi tazeleme ve ortak uygulama birliği sağlamak olacaktır.

KADEB İ B Konunun uzmanlarından Muhasebat Kontrolörü Sayın İshak AVCIOĞLU ve Muhasebe Denetmeni Sayın Ayhan YILDIZ yukarda belirtilen hususlarda ayrıntılı bilgi vereceklerdir. Seminerin başarılı geçmesini diler, saygılar sunarım KAHRAMANMARAŞ Osman KOÇAŞ Kahramanmaraş Defterdarı