İYİ MEZUN, DOĞRU İSTİHDAM, KALİTELİ ÜRETİM (İMDİKUR)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
1EĞİTİM BİRİMİ DİYARBAKIR KHB 90 GÜN ÇALIŞMASI  ‘’Hedeflerle Yönetim İlkesine’’ dayanan bir proje çalışmasıdır.  Çalışma kapsamında 90 gün.
Advertisements

SAĞLIK TURİZMİ DEVLET DESTEKLERİ
Erasmus+ Eğitim,öğretim, gençlik ve spor konularında neler sağlıyor?
Presentation of the 21 ETCF II Partnerships ETCF-II is co-funded by the European Union and the Republic of Turkey TOBB.
KAPATILMA SÜRECİ VE SONRASINDA TIP EĞİTİMİ ANABİLİM DALLARI.
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Yapı ve Genel Prensipler Kültür Bilgi-Günü 2011.
2007 / 30 SAYILI MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMDE TANITIM VE YÖNELTME ÇALIŞMALARI GENELGESİ DOĞRULTUSUNDA İLÇEMİZ İLKÖĞRETİM VE ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA YAPILMASI.
1 MURATLI İLÇE GENELİNDEKİ EĞİTİM ALMIŞ / ALMAMIŞ ENGELLİ BİREYLERİ TESPİT ETME VE TOPLUMA KAZANDIRMA PROJESİ 1.
Millî Eğitim Bakanlığı Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
Kadın ve Genç Girişimciler İçin En İyi Fırsatlar Better Opportunities For Young and Women Entrepreneurs.
GAP GIDEM Projesi AB’nin mali desteği ile UNDP tarafından GAP BKİ ile işbirliği içerisinde yürütülmektedir GAP – GİDEM PROJESİ GİRİŞİMCİ DESTEKLEME.
Küresel Büyüme Oranları (%)
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 05 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
ISPARTA TİCARET VE SANAYİ ODASI AVRUPA YATIRIM BANKASI
PROJE DEĞERLENDİRME VE İZLEME DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Avrupa Birliği’ne Uyum, Danışma ve Yönlendirme Kurulu
Türkiye’de Yerel Kalkınma ve Aktörler Emin Dedeoğlu 22 Ocak 2007, Kütahya.
AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi Tanıtım Toplantısı Antalya 22 Ocak 2013.
Müdürlüğümüz AR-GE Birimi bünyesinde bulunan Proje Koordinasyon Ekibi koordinesinde Ulusal Ajans, Merkezi Finans ve İhale Birimi, Toplum Yararına Çalışma.
ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI : BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 07 Aralık 2007, Uludağ Üniversitesi, BURSA BOLOGNA SÜRECİ’NİN TÜRKİYE’DE.
İNGİLTERE’ DE E-DEVLET
İşgücü Piyasası ve Eğitim Bilgi Dağıtım Sistemi
Amerikan Ticaret Müsteşarlığı 2013
T.C. ANKARA KALKINMA AJANSI DOĞRUDAN FAALİYET DESTEK PROGRAMI-2010 ANKARA İLİ SEKTÖREL REKABET ANALİZİ FİZİBİLİTE PROJESİ ANKARA TİCARET ODASI 15 NİSAN.
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
KOBİ GELİŞTİRME KOMİSYONU
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
GÜNCEL EKONOMİK GELİŞMELER VE 2008 OCAK-HAZİRAN DÖNEMİ MERKEZİ YÖNETİM BÜTÇE UYGULAMA SONUÇLARI KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 10 Temmuz 2008 T.C. MALİYE.
TÜRKİYE EKONOMİSİNE GENEL BAKIŞ VE SON GELİŞMELER KEMAL UNAKITAN MALİYE BAKANI 5 Eylül 2008 T.C. MALİYE BAKANLIĞI.
Elektrik Elektronik Teknoloji Platformu Oluşturma Çalıştayı Sinan Tandoğan TÜBİTAK-TEYDEB 23 Şubat 2007, TÜSSİDE.
FORD OTOSAN 2007 İŞKUR PROJESİ Sabahattin GÜCİN Ford Otosan / Eğitim Uzmanı.
DİKMEN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Yürütmekte olduğumuz proje Çalışma Sosyal Güvenlik Bakanlığı- Avrupa Birliği Koordinasyon Dairesi Başkanlığı Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Kalitesinin.
Belediye Ortaklık Ağları Projesi TUSENET – Türk –İsveç Belediye Ortaklık Ağları / Turkish – Swedish Municipal Network.
ULUSAL İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ BİLGİ AĞI TOPLANTISI
ALTINYILDIZ İLKOKULU DEĞERLER YÜRÜTME KOMİSYONU
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
European Commission Enterprise and Industrie Avrupa İşletmeler Ağı 25 - KASIM BSN ANATOLIA.
Alanya İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü
Ücret Sistemleri ve Verimlilik Dersi Dönem İçi Çalışması
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
Afrika Sanayici ve İşadamları Derneği «Türk Özel Sektörünün Afrika’ya Açılan Kapısı» THE GATEWAY TO AFRICA.
20 Kasım 2004 Strateji Toplantısı. Strateji Geliştirme Süreci Misyon - Mevcut Durum = Fark Stratejiler / Politikalar VİZYON MİSYON MEVCUT DURUM HEDEFLER.
PROJE AÇILIŞ TOPLANTISI 5-6 MART 2009 SAMSUN/TÜRKİYE.
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
GREEN PEARLS-YEŞİL İNCİLER LdV Ortaklık Projesi T.C. GÖLBAŞI KAYMAKAMLIĞI Halk Eğitim Merkezi Müdürlüğü.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
Eğitim Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı
MESLEKİ EĞİTİMDE AVRUPA BİRLİĞİ FIRSATLARI
İçerik Proje Genel Bilgileri Proje Genel Amaçları Proje Hedef Grubu
MESLEKİ VE TEKNİK EĞİTİMİN TANITIMI VE YÖNLENDİRMESİNE İLİŞKİN
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI Hayatboyu Öğrenme Programı COMENIUS
ÖZEL EĞİTİMİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 81 İLE 81 AKADEMİK DANIŞMAN PROJESİ 6 EKİM 2015, İZMİR İZMİR YEREL KALKINMA SİNERJİ TOPLANTISI.
1 T.C. GÜMRÜK VE TİCARET BAKANLIĞI ESNAF VE SANATKÂRLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 14 Ocak 2016.
TÜRK ODA GELİŞTİRME PROJESİ (TOGP)-2 PROJE SONUNDA UZUN DÖNEM ETKİLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ 07/02/2008 – TOBB - ANKARA.
Adnan BALİ Türkiye İş Bankası A.Ş. Genel Müdür Yardımcısı Özel Sektörün Finansman Kaynaklarına Erişimi Konferansı Diyarbakır TÜRKİYE İŞ BANKASI.
Een.ec.europa.eu Azimli KOBİ’lere Uluslararası büyüme ve inovasyon konularında yardımcı oluyoruz.
Yrd Doç Dr Turhan ŞALVA İş Sağlığı ve Güvenliği
ADANA SANAYİ ODASI MECLİS TOPLANTISI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
KOCAELİ SANAYİ ODASI VE SANAYİ GELİŞİMİ
AZERBAYCAN İŞ GEZİSİ Çerkezköy, Tekirdağ – 2019.
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

İYİ MEZUN, DOĞRU İSTİHDAM, KALİTELİ ÜRETİM (İMDİKUR) AB VETPRO HAREKETLİLİK PROJESİ, 13 OCAK – 26 OCAK 2013 HOLLANDA ÇALIŞMA ZİYARETİ ÖZET RAPORU

7 KURUM ZİYARETİ YAPILDI. SN TARİH SAAT ZİYARET EDİLEN KURUM 1 15.01.2013 11.00 KAMER VAN KOOPHANDEL(TİCARET ODASI)- NORDWEST-HOLLAND 2 16.01.2013 12.00 JONKERENLOKET (GENÇLİK MERKEZİ) ZAANDAM-HOLLAND 3 18.01.2013 10.00 REGİO KOLEJİ 4 19.01.2013 ROC KOLEJİ AMSTERDAM-HOLLAND 5 24.01.2013 15.00 ZANDAM BELEDİYESİ HOLLAND 6 25.01.2013 14.00 UWV( İŞKUR)-ZANDAM 7 17.00 VRIJE UNUVERSTEIT(VU) –AMSTERDAM HOLLAND

KATILIMCILAR 1 Ferit ALUR 2 Cuma USLU 3 Nurullah HOREL 4 Leonardo Da Vinci (İMDİKUR) Projesi Hollanda Hareketliliği Katılımcı Listesi Sıra Adı Soyadı Kurumu Kurumdaki Görevi 1 Ferit ALUR Karamürsel 100. Yıl EML Okul Müdürü 2 Cuma USLU Meslek Dersleri Öğretmeni 3 Nurullah HOREL Kocaeli Çalışma ve İş Kurumu İl Müd. Müdür Yardımcısı 4 H.Yüksel TÜRKÖZÜ Karamürsel Kaymakamlığı Yazı işleri Müdürü 5 Necati ÇİMEN Karamürsel MEM Müdürü 6 Celal ASLANER Bursa Mimar Sinan EML 7 İsmail GÜNEYSU Karamürsel Ticaret Meslek Lisesi 8 Zafer TİTİZ Karamürsel MYO

YAPILAN HER GÖRÜŞME, TOPLANTI GÜNLÜK RAPORLANDI VE İMDİKUR WEB SİTESİNE ASILDI

HOLLANDA İMDİKUR ÇEVRİMİ

TESPİTLER, GÖZLEMLER 1- Hollanda’da Belediyelerin Okul yapımı ve donanımını üstlendikleri saptandı 2- Hollanda ile Türkiye mesleki eğitim modellerinde bazı benzerlikler olduğu görüldü, 3- Hollanda’da temel hedefin bireyi 8-9. sınıftan itibaren ele alıp, meslek ve iş sahibi yapmak olduğu gözlendi, 4- Süreci sürükleyen unsurların sektör ile iş kurumunun olduğu tespit edildi, 5- Bazı özel mesleki eğitim kurumlarının varlığı bu çalışmaları kolaylaştırdığı farkedildi, 6- Hollanda İMDİKUR Çevrimi’nin 14-15 yaşından 60-65 yaşa kadar olan Hollanda vatandaşlarına hizmet verdiği gözlendi,

TESPİTLER, GÖZLEMLER 7- Ziyaret edilen bir çok mesleki eğitim kurumunda bu yaş aralığındaki kişilerin eğitim aldığı ya da eğitim verdiği görüldü, 8- Özel mesleki eğitim veren kurumların finansmanın çoğunlukla İş Kurumu ile yapılan proje bazlı çalışmalarla sağlandığı tespit edildi, 9- Bir mesleğin eğitimi, o meslek geçerli ve ihtiyaç oldukça devam ettiği, kişilerin meslek değiştirmesinin desteklenmediği görüldü, 10- Mesleki eğitim kurumları ile sektörün çok sıkı işbirliği içinde olduğu, bir çok ekipman ve teknik altyapının sektörden temin edildiği belirtildi, 11- Sanayi ve Ticaret Odasının işyerleri açılışının uygun olup olmadığına izin verdiği gözlendi.

TÜRK MESLEKİ EĞİTİMİNDE GELİŞMEYE AÇIK ALANLAR 1- Mesleki ve Teknik Eğitim kurumlarımız mezunlarını, İşletmelere bildirerek istihdam olanağı sağlamalıdırlar. 2- Türkiye’de İş Kurumu son yıllarda aktivitesini artırmakla birlikte, Eğitim kurumları ile iletişim içerisinde daha organize çalışması gerekmektedir. 3- Az olan özel mesleki eğitim merkezlerinin sayısının artırılması, 4- Türkiye İMDİKUR çevriminde İş Kurumu’nun ve sektörün daha aktif ve işlevsel olması, 5- Sektör, İş Kurumu ve mesleki eğitim kurumlarının bağlantısının sıkı bir şekilde kurulması ve canlı tutulması.

TEŞEKKÜRLER