İYİ MEZUN, DOĞRU İSTİHDAM, KALİTELİ ÜRETİM (İMDİKUR) AB VETPRO HAREKETLİLİK PROJESİ, 13 OCAK – 26 OCAK 2013 HOLLANDA ÇALIŞMA ZİYARETİ ÖZET RAPORU
7 KURUM ZİYARETİ YAPILDI. SN TARİH SAAT ZİYARET EDİLEN KURUM 1 15.01.2013 11.00 KAMER VAN KOOPHANDEL(TİCARET ODASI)- NORDWEST-HOLLAND 2 16.01.2013 12.00 JONKERENLOKET (GENÇLİK MERKEZİ) ZAANDAM-HOLLAND 3 18.01.2013 10.00 REGİO KOLEJİ 4 19.01.2013 ROC KOLEJİ AMSTERDAM-HOLLAND 5 24.01.2013 15.00 ZANDAM BELEDİYESİ HOLLAND 6 25.01.2013 14.00 UWV( İŞKUR)-ZANDAM 7 17.00 VRIJE UNUVERSTEIT(VU) –AMSTERDAM HOLLAND
KATILIMCILAR 1 Ferit ALUR 2 Cuma USLU 3 Nurullah HOREL 4 Leonardo Da Vinci (İMDİKUR) Projesi Hollanda Hareketliliği Katılımcı Listesi Sıra Adı Soyadı Kurumu Kurumdaki Görevi 1 Ferit ALUR Karamürsel 100. Yıl EML Okul Müdürü 2 Cuma USLU Meslek Dersleri Öğretmeni 3 Nurullah HOREL Kocaeli Çalışma ve İş Kurumu İl Müd. Müdür Yardımcısı 4 H.Yüksel TÜRKÖZÜ Karamürsel Kaymakamlığı Yazı işleri Müdürü 5 Necati ÇİMEN Karamürsel MEM Müdürü 6 Celal ASLANER Bursa Mimar Sinan EML 7 İsmail GÜNEYSU Karamürsel Ticaret Meslek Lisesi 8 Zafer TİTİZ Karamürsel MYO
YAPILAN HER GÖRÜŞME, TOPLANTI GÜNLÜK RAPORLANDI VE İMDİKUR WEB SİTESİNE ASILDI
HOLLANDA İMDİKUR ÇEVRİMİ
TESPİTLER, GÖZLEMLER 1- Hollanda’da Belediyelerin Okul yapımı ve donanımını üstlendikleri saptandı 2- Hollanda ile Türkiye mesleki eğitim modellerinde bazı benzerlikler olduğu görüldü, 3- Hollanda’da temel hedefin bireyi 8-9. sınıftan itibaren ele alıp, meslek ve iş sahibi yapmak olduğu gözlendi, 4- Süreci sürükleyen unsurların sektör ile iş kurumunun olduğu tespit edildi, 5- Bazı özel mesleki eğitim kurumlarının varlığı bu çalışmaları kolaylaştırdığı farkedildi, 6- Hollanda İMDİKUR Çevrimi’nin 14-15 yaşından 60-65 yaşa kadar olan Hollanda vatandaşlarına hizmet verdiği gözlendi,
TESPİTLER, GÖZLEMLER 7- Ziyaret edilen bir çok mesleki eğitim kurumunda bu yaş aralığındaki kişilerin eğitim aldığı ya da eğitim verdiği görüldü, 8- Özel mesleki eğitim veren kurumların finansmanın çoğunlukla İş Kurumu ile yapılan proje bazlı çalışmalarla sağlandığı tespit edildi, 9- Bir mesleğin eğitimi, o meslek geçerli ve ihtiyaç oldukça devam ettiği, kişilerin meslek değiştirmesinin desteklenmediği görüldü, 10- Mesleki eğitim kurumları ile sektörün çok sıkı işbirliği içinde olduğu, bir çok ekipman ve teknik altyapının sektörden temin edildiği belirtildi, 11- Sanayi ve Ticaret Odasının işyerleri açılışının uygun olup olmadığına izin verdiği gözlendi.
TÜRK MESLEKİ EĞİTİMİNDE GELİŞMEYE AÇIK ALANLAR 1- Mesleki ve Teknik Eğitim kurumlarımız mezunlarını, İşletmelere bildirerek istihdam olanağı sağlamalıdırlar. 2- Türkiye’de İş Kurumu son yıllarda aktivitesini artırmakla birlikte, Eğitim kurumları ile iletişim içerisinde daha organize çalışması gerekmektedir. 3- Az olan özel mesleki eğitim merkezlerinin sayısının artırılması, 4- Türkiye İMDİKUR çevriminde İş Kurumu’nun ve sektörün daha aktif ve işlevsel olması, 5- Sektör, İş Kurumu ve mesleki eğitim kurumlarının bağlantısının sıkı bir şekilde kurulması ve canlı tutulması.
TEŞEKKÜRLER