Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
PROJE HAZIRLARKEN DİKKAT EDİLECEK ADIMLAR
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Proje BaşlaNGICI Doç.Dr. Şirin Karadeniz.
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
MESLEKİ EĞİTİM.
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 MAHALLİ İDARE BİRLİKLERİNDE STRATEJİK PLANLAMA.
İleri Düzey Eğitim Başbakanlık Çalışma Grubu Mart-2010.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
ORTA ANADOLU KALKINMA AJANSI (ORAN) ABUDYK TOPLANTISI SUNUMU
Proje Dosyanızda Yer Alacak Belgeler
TİDE XI. Türkiye İç Denetim Kongresi - 9 Kasım 2007
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
DÜZCE İL ÖZEL İDARESİ DÖNEMİ STRATEJİK PLANLAMA
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
ELEKTRONİK ORTAMDA DENETİME GENEL BAKIŞ Prof. Dr
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
Yrd.Doç.Dr. Arzu ÜLGEN AYDINLIK
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PROJELER KOORDİNASYON MERKEZİ BAŞKANLIĞI
ERK İSG&İK – –
Stratejik Planlama. Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A: Etkinlik B: Etkililik.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK ATİLLA BACAK İNSAN KAYNAKLARI GENEL MÜDÜRLÜĞÜ EĞİTİM UZMANI.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
Stratejik Yönetim.
Strateji Geliştirme Başkanlığı PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIKLARI VE İZLEME SÜRECİ 25 Kasım 2014 Antalya Coşkun KARAKOÇ İl Planlama Uzmanı.
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Korkut KOÇAK Millî Eğitim Uzman Yardımcısı Kamu İdareleri için Stratejik Planlama Kılavuzu (Hazırlık Çalışmaları)
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Kamu Kuruluşlarında Stratejik Yönetim
Stratejik Planlama Nedir?
T.C MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI KIRKLARELİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME BİRİMİ KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR.
STRATEJİK PLANLAMA HAZIRLIK AŞAMASI.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
BBY373 İnsan Kaynakları Yönetimi
Bilimsel Araştırma ve Proje Yönetimi
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
Proje Yönetim Döngüsü: -Aşamaları -Rol ve Sorumluluklar
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Proje Oluşturma ve Yönetimi
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
SATINALMA YÖNETİMİ ve TEKNİKLERİ Eğitimi
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
Sunum transkripti:

Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar

Katılımcılık Planların hazırlanmasında gerek kamu idaresi çalışanlarının gerekse yararlanıcılar başta olmak üzere ilgili kişi, grup ve kurumların katkı ve katılımlarının alınması esastır

Danışmanlık Hizmetleri Stratejik planlar idarelerin öz ürünleri olmak durumundadır. Stratejik planların doğrudan doğruya kamu idarelerince ve idarelerin kendi çalışanları tarafından hazırlanması zorunludur. İhtiyaç halinde kuruluş dışından temin edilecek danışmanlık hizmetleri sadece destekleyici analizler, yöntem ve süreç danışmanlığı ile eğitim hizmetlerini kapsayabilir.

Bu kapsamda alınabilecek başlıca danışmanlık hizmetleri şunlardır: Proje organizasyonu ve planlaması, danışmanlık hizmeti alım ve yönetimi desteği (proje tanımlama, şartname ve sözleşme hazırlama süreci ile izleme ve değerlendirme süreci desteği) Durum analizi çerçevesinde sektör araştırmaları ve çevre analizi Gelecek senaryolarının tanımlanması ve risk analizinin yönetiminde destek Konu bazında atölye çalışmaları ve beyin fırtınası çalışmalarında kolaylaştırıcılık (moderatörlük) Kıyaslama yöntemi, yapılandırılması ve değerlendirilmesinde destek Kurumsal yetkinlik analizi ve raporlaması Süreç yapılandırma ve yönetim tekniklerinin tespit ve uygulama eğitimi Kurumsal Karne (BSC) uygulamasına yönelik danışmanlık ve eğitim Yönetim bilgi sisteminin yapılandırılması, teknoloji seçimi, uygulama eğitimi Performans yönetimi eğitimi Kalite yönetimi eğitimi İzleme ve değerlendirme sistemi danışmanlık ve eğitimi vb.

Danışmanlık hizmeti alım sürecinin yönetimi aşağıda tanımlanan sıralı alt süreçlerden oluşur Proje Organizasyon Süreci: Proje ekibinin yapılandırılması ve üyelerinin atanması (ekip yapısının tasarlanması, görev tanımları, performans göstergeleri, hedefleri, duyurulması) İhtiyaç Analizi Süreci: Hizmet ile ilgili konu, kapsam, gerekçelerin, zaman programı, hedef çıktıların, yararların ve yararlananların mümkün olduğunca yoruma neden olmayacak şekilde tanımlanması. Yetkinlik Analizi Süreci: Hizmet alım ve uygulama sürecinde, yasa, yönetmelikler, kurum strateji ve politikaları, çevre ilişkileri itibariyle idarenin veri/bilgi ambarının, yeni bilgi yaratma becerisinin/bilgi teknolojisinin, karar mekanizmasındaki konumunun, fiziki ve insan kaynaklarının nicelik ve nitelik olarak yetkinliğinin yeterliliği, kısıtlar/engeller, doğabilecek fırsat ve tehditler; değerlendirme sonucunda tespit edilen yetkinlik boşluğunun, hizmeti alma ve başarı ile yönetme bakımından, nasıl ve ne zaman doldurulacağının, alınacak karar/yetki ve faaliyet adımlarının neler olduğunun tanımlanması ve tespit edilmesi. Hizmet Kalitesi Kriterlerinin/Standartlarının Tespit Süreci: Performans değerlendirme kriterleri, kritik performans göstergeleri, ölçüm yöntemi ve ölçüm aşama/zaman planının tanımlanması. Teklif Alma ve Değerlendirme Yönetimini Tanımlama Süreci: Teklif duyuru, kabul, değerlendirme koşul ve kriterlerinin tanımlanması. Hizmet İzleme ve Değerlendirme Yönetimini Tanımlama Süreci: İzleme ve Değerlendirme Komitesinin/Kurulunun yapılandırılma ve çalışma koşulları, ara ve sonuç hizmet raporlarının değerlendirilme kriterleri, izleme planı, hizmet değerlendirme yöntemi ve rapor içeriği, değerlendirme sonuçlarının yönetiminin tasarlanması ve tanımlanması. Uzlaşmazlıkların Yönetimini Tanımlama Süreci: Hizmet sağlayıcı ve idare arasında şartname ve sözleşmeden doğan sorunların ve uzlaşmazlıkların nasıl yönetileceği ve tarafların haklarının tanımlanması. Hizmetle ilgili Kavram/Tanımların Belirlenmesi Süreci Şartname ve Sözleşme Hazırlama Süreci

Danışman seçiminde aranacak nitelikler: Projeyi yürütecek danışmanların eğitim düzeyi Çalışma deneyimi Kuruluş tanıtımı, görev sorumluluklar ve süreleri, önemli faaliyetler/başarılar Danışmanlık deneyimi Danışmanlık süresi, uzmanlık alanları (danışmanlık ve sektör olarak) Alınacak/teklif konusu hizmetle ilgili danışmanlık deneyimi ve referansı Hizmet verilen kuruluş, hizmet kısa tanımı, danışman olarak üstlenilen görev/sorumluluk, süresi, elde edilen sonuçlar, konuya referans kişi ve iletişim bilgileri Mesleki eğitimler Uluslararası geçerlilikte mesleki sertifika(lar) (CMC, PMP, CISA, vb) Mesleki kuruluş üyeliği Alınacak/teklif konusu hizmeti ile ilgili danışmanlık yaklaşımı/yöntemi Yukarıdaki bilgiler 1-5 arası derece ile değerlendirilip, her konunun ağırlığı (önem derecesi) ile çarpılarak toplam mesleki yetkinlik değerlendirme puanı oluşturulabilir.

Planlamanın Planlanması  Stratejik plan hazırlanmaya başlamadan önce süreç planlaması yapılmalıdır. (Ne kadar sürede tamamlanacak? Kimler hangi aşamada, ne içerikte katkı verecek? Hangi çıktılar elde edilecek? Stratejik planlama sürecinin gerektirdiği ihtiyaçlar nelerdir?)