PROJELERİN YERİNDE DENETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
31 Aralık 2008 Tarih ve sayılı (7
Advertisements

YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİNİN UYGULANMASI
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİNİN UYGULANMASI BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ KOORDİNASYON BİRİMİ.
Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
ORTADOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
MTA BALIKESİR KUZEYBATI ANADOLU BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
Araştırma Destek Programları Başkanlığı (ARDEB) MALİ UYGULAMALAR VE PROJE TAKİP SİSTEMİ Gökçe Uysal & Adem POLAT Araştırma Destek Programları.
1 Ahmet DEMİRCAN Daire Başkanı 22 MAYIS ANTALYA PERFORMANS BÜTÇE VE RAPORLAMA DAİRE BAŞKANLIĞI.
Soru ve Cevaplarla TÜBİTAK Proje Destekleri
Esnaf ve Sanatkarlar Meslek Kuruluşlarınca Düzenlenecek Mali Tablolar Hangileridir? 1 – Mizan 2- Bilanço 3- Gelir Tablosu.
YEMEK HİZMETLERİNİN SUNUMUNDA YAPILAN YOLSUZLUK
YIL SONU YAPILMASI GEREKEN İŞLEMLER ve HATIRLATMALAR
Kurum Hissesi 1.
Çalışma Grubu Strateji Geliştirme Başkanlığı
KAMU MALİ YÖNETİMİ VE KONTROL KANUNU (Gider süreci)
TAŞINIR KAYIT KONTROL YETKİLİSİ
HARCAMA YETKİLİSİ-GERÇEKLEŞTİRME GÖREVLİLERİ
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ TUBİTAK İŞ AKIŞ ŞEMASI
 ÖN ÖDEME (AVANS KREDİ) -Harcama yetkilisinin uygun görmesi -Karşılığı ödeneğin saklı tutulması kaydıyla; 1-İlgili kanunlarda öngörülen haller ile.
Yıl Sonu Taşınır Hesap Kapatma İşlemleri
MUHASEBE EĞİTİMİ.
19 Temmuz 2005, Ankara TÜBİTAK KAYNAKLARINDAN TRANSFER EDİLEN ÖDENEKLERİ KULLANAN KURULUŞLAR MUHASEBE SİSTEMİ Yrd.Doç.Dr.C.Yiğit ÖZBEK.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
Strateji Geliştirme Başkanlığı
PROJE BAŞVURUSU PROJE’NİN HAVUZA ALINMASI KOMİSYON TOPLANTISI
HESAPLARIN SAYIŞTAYA VERİLMESİ
(Yasal mevzuat incelenerek hazırlanmıştır.)
İç Kontrol Nedir? İdarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin; - etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
KESİN HESAP.
(Yasal mevzuat incelenerek hazırlanmıştır.)
2012PARASAL SINIRLAR (1) 5018 Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu (35 inci madde) Parasal Sınırlar ve Oranlar Genel Tebliği a) Yapım işleri.
Harcama Yetkilileri.
Yeni Mali Yönetim ve Kontrol Sisteminde İç Kontrol ve Ön Mali Kontrol
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
TAŞINIR GİRİŞ VE ÇIKIŞ İŞLEMLERİNİN
"Harcama Yönetim Modülü” 2008 yılından beri Maliye Bakanlığı Merkez ve Taşra Birimlerinde kullanılmaktadır. Modül Kamu harcamalarına ilişkin verilerin.
6360 Sayılı Kanun On Dört İlde Büyükşehir Belediyesi Ve Yirmi Yedi İlçe Kurulması İle Bazı Kanun Ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasına.
ÖDEME EMRİ UYGULAMASI İbrahim ARSLAN
Harcama Süreci VE ÖN MALİ KONTROL
TÜBİTAK Akademik Ar-Ge ve Kamu Ar-Ge Projelerinde Harcamalar
EĞİTİM GRUBU MART AYI ÇALIŞMASI Fikri GÖZÜYUKARI Cevahir SALİHOĞLU Hakan DİNÇER Leyla KALELİ Ufuk ÖZKAN.
YETKİNLİKLERİNİ ARTIRMA EĞİTİMİ
DOĞRUDAN TEMİN 22 (d).
DOĞRUDAN TEMİN 22 (abc).
AÇIK İHALE USULÜ İŞ AKIŞ SÜRECİ
Taşınır Mal Yönetmeliği ve TAŞINIR KAYIT VE YÖNETİM SİSTEMİ Semineri Bayram KESER Mali Hizmetler Uzmanı 1 T.C MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI STRATEJİ GELİŞTİRME.
DÖNER SERMAYE BÜTÇE, MUHASEBE İŞLEMLERİ DAİRE BAŞKANLIĞI MEVZUAT BİRİMİ MUSTAFA KARAKAYA.
KASIM 2015 / İSTANBUL İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI BURHAN ORMANOĞLU İç Denetim Birimi Başkanı 1/32.
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
ÖDEME EMRİ BELGESİNİN EKLERİ VE TANIMLARI
Bakanlığımız yönetiminde ve kullanımında bulunan taşınmazlar ;
HARCAMA.
STK’LARIN MALİ AÇIDAN ŞEFFAFLIĞI VE HESAP VEREBİLİRLİĞİ KONUSUNDAKİ TÜRKİYE’DEKİ UYGULAMALAR İhsan ÇİMEN T.C İçişleri Bakanlığı Dernekler Denetçisi Eylül.
NİSAN 2016 TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ Levent ÖZGÜMÜ Ş Strateji Geli ş tirme Daire Ba ş kanı NİSAN 2016.
Sunum Planı KULLANIMA VERME VE SORUMLULUK :
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI TAŞINIR İŞLEMLER SERVİSİ GENEL HATLARIYLA TAŞINIR MAL YÖNETMELİĞİ.
HARCAMA YETKİLİLERİ HAKKINDA GENEL BİLGİLER.
Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi Projesi
BÜTÜNLEŞİK KAMU MALİ YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMİ
YILSONUNDA KARŞILAŞILABİLECEK OLASI PROBLEMLER
MERSİN BÜYÜKŞEHİR BELEDİYE MECLİSİ
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ
5018 sayılı“Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu”nda TAŞINIRLAR KAMU KAYNAĞI OLARAK TANIMLANMIŞTIR.
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Bütçenin Uygulanması.
Sunum transkripti:

PROJELERİN YERİNDE DENETİMİ TÜBİTAK projelerinin denetimi, bu projelerin risk değerlendirme çalışmaları yapılarak hazırlanan üç yıllık denetim planı ve yıllık denetim programı ve/veya münhasıran yapılan görevlendirmeler çerçevesinde üst yöneticiden alınan onaya istinaden ilgili iç denetçi/denetçiler tarafından gerçekleştirilir. TÜBİTAK projeleri; 5018 sayılı yasaya ve “TÜBİTAK Kaynaklarından Genel Bütçe Kapsamındaki Kamu İdareleri İle Özel Bütçeli İdarelere Proje Karşılığı Aktarılacak Tutarların Harcanması Ve TÜBİTAK Tarafından Yürütülen Dış Destekli Projelerin Harcamalarının Gerçekleştirilmesine İlişkin Esas ve Usullerin” 29 uncu maddesine göre TÜBİTAK ve kurum/üniversite iç denetçileri tarafından denetlenir.

PROJELERİN YERİNDE DENETİMİ DENETİM SÜRECİ: Projelerin izlendiği birimden (BAP, strateji, vb) projeye ait belgeler (fatura, ücret ve çeşitli ödemeler bordroları, yolluk bildirimleri, harcama pusulası, gider pusulası, dayanıklı taşınırların kaydını tevsik eden taşınır işlem fişleri, projenin banka hesabının ekstresi, proje gelişme raporları, proje bütçesi, proje öneri formu vb.) hazır hale getirilmesi istenir. Transfer Takip Sisteminden (TTS) girilerek projenin yardımcı defter (banka, gönderme emri, ön ödeme hesapları) ve mizan kayıtlarının çıktısı alınarak doğrulama yapılır.

PROJELERİN YERİNDE DENETİMİ Proje bütçesinden yapılan sarfiyatlara ilişkin belgelere ait bilgilerin içeriklerinin Transfer Takip Sistemine kaydedilip kaydedilmediğinin denetimi belgeler ile TTS kayıtları karşılaştırılarak yapılır. Projeye ait banka özel hesabının olup olmadığı, bu hesaptan yapılan harcamaların mevzuata uygun ve proje bütçesi kapsamında gerçekleştirilip gerçekleştirilmediği, belgelerin banka ekstreleri ve proje bütçesi ile karşılaştırılması yapılarak doğrulanır.

PROJELERİN YERİNDE DENETİMİ Banka ekstreleri ile TTS kayıtlarının uyuşup uyuşmadığı, TTS kayıtlarının banka ekstreleri ile karşılaştırılması suretiyle doğrulaması yapılır. TÜBİTAK tarafından projeye ait banka hesabına aktarılan tutarların projenin gerektirdiği harcamaların dışında kurum kuruluşun veyahut firmanın kendi giderleri için kullanılıp kullanılmadığı, banka ekstrelerindeki çıkışların belgelerle karşılaştırılması yapılarak kontrol edilir.

PROJELERİN YERİNDE DENETİMİ Faiz geliri elde edildi ise ilgili proje hesabına aktarılıp aktarılmadığı, banka ekstresi üzerinden doğrulama yapılarak teyit edilir. TÜBİTAK tarafından kurum hissesi olarak gönderilen tutarların amacına ve mevzuata uygun harcanıp harcanmadığı, harcama belgelerinin içeriği kontrol edilerek doğrulanır.

PROJELERİN YERİNDE DENETİMİ Proje bütçesinde yer alan ve harcandığına dair belgeleri bulunan giderlerin gerçekle bağdaşıp bağdaşmadığı(ilgili mal ve hizmetin gerçekte alınıp alınmadığı, dayanıklı taşınırların taşınır işlem fişi ile kayıtlara alınıp alınmadığı) yanında gerektiğinde/şüpheli bir durum oluştuğunda belgelerde yer alan ilgili mal ve malzemenin yerinde/labaratuvarda gözlem yöntemiyle tespiti yapılır. Tespit yapılırken duruma göre ilgili teknik/idari personelden destek alınabilir.

PROJELERİN YERİNDE DENETİMİ Projede görev alan personel ile varsa bursiyer ödemelerinin gerçeği yansıtıp yansıtmadığı yanında bu ödemelerin banka kanalıyla yapılıp yapılmadığı, belgelerle banka ekstrelerinin karşılaştırılması ve örnekleme seçilen proje çalışanı personel ve bursiyer ile yüz yüze görüşülerek doğrulama yapılır. Gönderilen nakitlerin verimli kullanılıp kullanılmadığı, proje gelişme raporlarının mali noktalarının değerlendirilmesi, banka hesabındaki atıl tutarın ve atıl kalma süresinin ekstrede yer alan bilgiler üzerinden değerlendirmesi yapılır.

PROJELERİN YERİNDE DENETİMİ Proje bütçesinde yeterli ödeneğin bulunması gerekçe gösterilerek, bütçede öngörülen sınırlamanın üstünde alım yapılıp yapılmadığı, belgelerde yer alan miktar ve içeriğin proje bütçesi ile karşılaştırılması suretiyle doğrulama yapılır. Proje kapsamında yapılan tüm harcamaların kaynağının kamu kaynağı olduğundan, kast, kusur veya ihmalden kaynaklanan hususlarda gerekli mevzuat hükümleri doğrultusunda işlem tesis edileceği tüm ilgililere hatırlatılarak, denetimin hem rehberlik hem de caydırıcılık yönünden hareketle olması muhtemel aksaklıkların önüne geçilmesi temin edilir.

DENETİMLERDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR Olası Sorunlar: -Özellikle proje bursiyerlerinin çalışma durumlarına göre değişen burs miktarlarından hareketle, çalışan bursiyere çalışmıyormuş gibi tam burs verilebileceği veya gerçekte çalışmadığı halde bir takım imkanlardan faydalanması için çalışıyormuş gibi gösterilerek farklı tarifeler üzerinden burs ödemesinin yapılabileceği, - Bursiyerlerin öğrencilik hayatının devamı yönünde tehditlerle, projeden bursiyere ödenen burs tutarlarından yürütücüye elden tamamının veya bir kısmının masum gerekçelerle nakden iade edilebilme olasılığı,

DENETİMLERDE KARŞILAŞILAN SORUNLAR - Ağırlıklı olarak saha çalışması olan (Arkeoloji, anket vb.) projelerde yollukların ve harcama pusulası karşılığı ödenen hizmet alımlarında istismarların olabileceği, -Taşınır Mallar Yönetmeliğinin yürürlülüğe girmesinden önce projeden alınmış dayanıklı taşınırların kurum kayıtlarına intikal ettirilmemiş olabileceği, -Avansların mahsubunda mahsup sürelerine uyulamayabileceğidir.

SONUÇ Bu nedenle; Oluşturulan bu kanaat ve olası ihtimaller, yaklaşık bir yıldan beri TÜBİTAK İç Denetçileri tarafından yapılan proje denetimleri sonucunda oluşmuştur. Bunun dışında slaytta yer verilmeyen bazı hususların denetim sırasında ortaya çıkması da muhtemel bir durumdur. Buna mukabil mali denetimlerin tüm paydaşlara yapıcı katkıları yanında, rehberlik ve yol göstermeye yönelik pro-aktif bir anlayıştan kaynaklanan denetim anlayışının da önemli olduğunu vurgulamakta yarar görmekteyiz.

teşekkürler…