SOSYAL BİLİMLER BÖLÜMÜ B KRİTERİ İÇİN İYİ BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
SAĞLIKLI YAŞAM İÇİN SAĞLIKLI UYKU PROJESİ
Advertisements

Mutluköy İlköğretim Okulu
Dr. Şeyda Serdar-Asan İTÜ Endüstri Mühendisliği Bölümü
DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
ÖZKAN BİRER BEYKENT OKULLARI EDİRNE BEYKENT OKULLARI
ÖZEL MARMARA İLKOKULU 1. SINIFLAR MESLEKLER ÜNİTESİ.
Çocuğunun Koçu olarak Aile
 Doç.Dr. Şirin Karadeniz. Hedefler, görev analizine dayanır.
AMACA İLİŞKİN MESAJLAR
Resimlerin Kullanımı.
Fen ve teknoloji öğretim programında teknolojik tasarım döngüsü
EĞİTİMDE AMAÇLAR VE FELSEFE
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
SUNUM. STRATEJİK YÖNETİM Esnaf ve sanatkâr işyerleri sahipleri; bir meslek koluna tabi olup, mesleki yeteneklerini kullanmak suretiyle ailelerini geçindirmek.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
2  OECD’nin 67 ülkede uyguladığı PISA ölçme ve değerlendirme Yöntemi’ne göre değerlendirilen yarışma sınavıdır.
Yazılı Sınavlar ve Açık Uçlu Yanıtların Değerlendirilmesi
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
9. SINIF TARİH DERSİ PROJE ÖDEVİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
MALİ YÖNETİM VE KONTROL ALANINDA YAŞANAN GELİŞMELER VE HEDEFLER Mehmet BÜLBÜL Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı 1 Mayıs.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Internet Projeleri Projeler, öğrencilerin belirli bir konuyu araştırmak amacıyla çeşitli türdeki (görsel, işitsel, görsel ve işitsel) kaynaklardan elde.
Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programının Vizyonu İlk öğretim mezunu her öğrencinin fen ve teknoloji okur- yazarı olmasıdır
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Ünite Portfolyo Sunumu
YANSITICI DÜŞÜNME.
HEIDER’IN DENGE KURAMI
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
ÜNİTE PLANI MESLEKLER.
ELEŞTİREL DÜŞÜNME BECERİLERİ VE DAVRANIŞLARI
ÜNİTE PORTFOLYO SUNUMU HAYRİYE UTKU
ORTAK SINAVLAR ÖĞRENCİ ANKETİ DEĞERLENDİRME RAPORU SINAV YÖNETİMİ, MORAL MOTİVASYON VE REHBERLİK DAİRE BAŞKANLIĞI OCAK 2015.
KAVRAM ÖĞRETİMİNDE ÇALIŞMA YAPRAKLARININ KULLANILMASI
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
Araştırma Başlığı: İlköğretim öğrencilerinde matematik kaygısı ile matematik başarısı arasında bir ilişki olup olmadığının incelenmesi Grup Adı: M&M’S.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
ÖĞRENME AMAÇLARI Pazarlama araştırma raporunun değerini anlamak (takdir etmek) Rapor yazmayı daha etkili yapmak için pazarlama araştırmacılarının.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Probleme Dayalı Öğrenme
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
1EROL YETER BUGÜNKÜ ÖĞRETİM ŞEKLİ ESKİ ve YENİ YAKLAŞIMLAR.
AMAÇ, İÇERİK VE AKADEMİK YAKLAŞIM UYGULAMA SÜRECİ BEKLENEN SONUÇLAR.
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
BASAMAKLI ÖĞRETİM PLANI
GÜNLÜK & TASARIM GÜNLÜĞÜ
Eğitim Psikolojisi Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Sorumlu Mahalleler Projesi İş Planı Eğitimi Bu proje T. C
Mutluköy İlköğretim Okulu
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM
Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
TIMSS (Uluslararası Matematik ve Fen Eğilimleri Araştırması)
Programdan Sorular.
Sunum transkripti:

SOSYAL BİLİMLER BÖLÜMÜ B KRİTERİ İÇİN İYİ BİR UYGULAMA ÖRNEĞİ BEYKENT OKULLARI 2012-2013

IB BAREMİNDE MYP SOSYAL BİLİMLER IB bareminde MYP sosyal bilimlerin temeli öğrencilerin PYP’de (İlk Yıllar Programı) geçirdiği zamana dayanmaktadır. MYP sosyal bilimlerde hedef öğrencilerin PYP’deki öğrendiklerini geliştirmeye dayalıdır. Aynı zamanda öğrencilerin yakın zaman, çevre ve kültüre dair anlayışlarından öteye bakabilmeleri için onları zorlamak hedeflenir. (MYP Sosyal Bilimler Rehber Kitapçığından yararlanılmıştır) BEYKENT OKULLARI 2012-2013

MYP sosyal bilimlerdeki amaç ve hedefler, DP’nin 3 MYP sosyal bilimlerdeki amaç ve hedefler, DP’nin 3. Grup dersleri (Bireyler ve Toplumlar) için köprü görevi görmektedir. MYP sosyal bilimlerde, program boyunca öğrenciler bir yandan sosyal bilimlere dair kavramsal anlayışlarını geliştirirken, diğer yandan da yaş seviyelerine uygun olarak bilişsel ve yöntemsel beceri geliştiriyor olacaklardır. (MYP Sosyal Bilimler Rehber Kitapçığından yararlanılmıştır) BEYKENT OKULLARI 2012-2013

MYP SOSYAL BİLİMLER AMAÇLARI MYP sosyal bilimlerde amaç öğrencileri aşağıdakileri gerçekleştirebilmeleri için cesaretlendirmek ve bunların gerçekleşmesini mümkün kılmaktır: BEYKENT OKULLARI 2012-2013

AMAÇLAR BEYKENT OKULLARI 2012-2013 İnsan ve çevreyle ilgili farklılıklar ve ortak yönlerin takdir edilmesi Farklı bağlamlarda bireylerin, toplumların ve çevrelerin etkileşimlerini ve bunların birbirlerine olan bağımlılığını anlamak Hem çevresel sistemlerin hem de insan sistemlerinin nasıl işlediğini ve zamanla nasıl evrim geçirdiğini anlamak İnsanın ve çevrenin refahıyla ilgilenmek Sosyal bilimlerde kavramsal anlayışı sağlamak için etkin sorgulama becerileri geliştirmek Sorumlu bir evrensel vatandaş olabilmek için fırsatları kullanmak (MYP Sosyal Bilimler Rehber Kitapçığından yararlanılmıştır) BEYKENT OKULLARI 2012-2013

HEDEF VE KRİTERLER Bu hedefler “Ölçme Değerlendirme Kriterleri” bölümlerinde bulunan ölçme değerlendirme kriterleriyle direkt olarak ilgilidir. Bu kriterler; A-BİLME VE ANLAYIŞ B-SORGULAMA C-ELEŞTİREL DÜŞÜNME D-İLİŞKİ/İLETİŞİM KURMA BEYKENT OKULLARI 2012-2013

B KRİTERİ KRİTER B: SORGULAMA Maksimum: 8 Dersin sonunda öğrencilerden aşağıdakileri yapabiliyor olmaları beklenir: Araştırma için sorular seçmek Araştırma sorusunu sorgulamak için basit bir eylem planını takip etmek Araştırma sorusuyla tutarlı bilgi toplamak ve kaydetmek için metotları doğru şekilde kullanmak Araştırma sorusuna yanıt verebilmek (MYP Sosyal Bilimler Rehber Kitapçığından yararlanılmıştır) BEYKENT OKULLARI 2012-2013

BEYKENT OKULLARI 2012-2013 Başarı Seviyesi Tanımlayıcı Öğrenci, aşağıdaki tanımlayıcıların tarif ettiği hiçbir standarda ulaşamamaktadır. 1 - 2 Öğrenci; -Çok genel bir araştırma sorusu formüle eder -Araştırma sorusu için sınırlı bir eylem planı oluşturur ve bu planı takip eder -Araştırma sorusuyla her zaman tutarlı olmayan sınırlı bilgiyi toplar ve kaydeder . -Araştırma sorusunu ele almak için sınırlı çaba gösterir. 3 - 4 -Uygun bir araştırma sorusu formüle eder -Araştırma sorusu için kısmen yeterli bir eylem planı oluşturur ve bunu takip eder. -Araştırma sorusuyla tutarlı bir miktar bilgiyi toplamak ve kaydetmek için metot ya da metotlar kullanır. -Araştırma sorusunu kısmen ele alır. 5 - 6 -Net bir araştırma sorusu formüle eder. -Araştırma sorusu için tatmin edici bir eylem planı oluşturur ve bunu takip eder. -Araştırma sorusuyla tutarlı uygun bilgiyi toplamak ve kaydetmek için metotlar kullanır. -Araştırma sorusunu tatmin edici seviyede ele alır. 7 - 8 -Net ve odaklanmış bir araştırma sorusu formüle eder. -Araştırma sorusu için detaylı bir eylem planı oluşturur ve bunu takip eder. -Araştırma sorusuyla tutarlı uygun ve çeşitli bilgiyi metotları doğru kullanarak toplar ve kaydeder. -Araştırma sorusunu etkin olarak ele alır. BEYKENT OKULLARI 2012-2013

B KRİTERİ UYGULAMA ÖRNEĞİ MYP 5 Seviyesinde Psikoloji dersi için bir çalışma yapılmıştır. Psikolojinin Temel Süreçleri ünitesinin araştırma çalışması olarak konumuzu “Ergenlik dönemi ve etkileri ile ilgili anket hazırlayıp okul toplumuna sunma” olarak belirledik. Bu çalışmamız için öğrencilerimize şu yönergeyi sunduk: BEYKENT OKULLARI 2012-2013

BEYKENT OKULLARI 2012-2013

B KRİTERİ UYGULAMA ÖRNEĞİ Bu çalışmamız aynı zamanda ARAŞTIRMA DÖNGÜSÜ’NÜ de karşılayan bir çalışma olmuştur. BEYKENT OKULLARI 2012-2013

ARAŞTIRMA DÖNGÜSÜ-RAPORLAMA BEYKENT OKULLARI 2012-2013

BU ÇALIŞMAMIZ İÇİN ÖĞRENCİLERİMİZİN YAPTIKLARI İLK OLARAK ÇALIŞMALARI İÇİN GEREKLİ OLAN ANKET SORULARINI BELİRLEMEK İÇİN BİLGİLERİ ARAŞTIRDILAR BEYKENT OKULLARI 2012-2013

BU ÇALIŞMAMIZ İÇİN ÖĞRENCİLERİMİZİN YAPTIKLARI BU BİLGİLER IŞIĞINDA KENDİ ANKET SORULARINI OLUŞTURDULAR BEYKENT OKULLARI 2012-2013

BU ÇALIŞMAMIZ İÇİN ÖĞRENCİLERİMİZİN YAPTIKLARI HAZIRLADIKLARI ANKET SORULARINI FARKLI ŞEKİLLERDE UYGULADILAR.

BU ÇALIŞMAMIZ İÇİN ÖĞRENCİLERİMİZİN YAPTIKLARI BAZI ÖĞRENCİLERİMİZ ANKETLERİNİ FORM HALİNDE UYGULADILAR BEYKENT OKULLARI 2012-2013

BU ÇALIŞMAMIZ İÇİN ÖĞRENCİLERİMİZİN YAPTIKLARI BAZI ÖĞRENCİLERİMİZ DE ANKETLERİNİ VİDEO ÇEKEREK UYGULADILAR BEYKENT OKULLARI 2012-2013 BEYKENT OKULLARI 2012-2013

BU ÇALIŞMAMIZ İÇİN ÖĞRENCİLERİMİZİN YAPTIKLARI BEYKENT OKULLARI 2012-2013

BU ÇALIŞMAMIZ İÇİN ÖĞRENCİLERİMİZİN YAPTIKLARI TOPLADIKLARI BİLGİLERİ FARKLI TÜRLERDE ANALİZ ETTİLER BEYKENT OKULLARI 2012-2013

BU ÇALIŞMAMIZ İÇİN ÖĞRENCİLERİMİZİN YAPTIKLARI TOPLADIKLARI BİLGİLERİ FARKLI TÜRLERDE ANALİZ ETTİLER BEYKENT OKULLARI 2012-2013

BU ÇALIŞMAMIZ İÇİN ÖĞRENCİLERİMİZİN YAPTIKLARI BAZI ÖĞRENCİLERİMİZ ANKET UYGULANIRKEN FOTOĞRAF ÇEKİMLERİ YAPIP BUNLARI ANALİZLERİNE EKLEDİLER BEYKENT OKULLARI 2012-2013

BU ÇALIŞMAMIZ İÇİN ÖĞRENCİLERİMİZİN YAPTIKLARI YAPTIKLARI ÇALIŞMALARI AYNI ZAMANDA RAPOR HALİNE GETİREREK DEĞERLENDİRMELERİNİ YAPTILAR BEYKENT OKULLARI 2012-2013

BU ÇALIŞMAMIZ İÇİN ÖĞRENCİLERİMİZİN YAPTIKLARI ÖĞRENCİLERİMİZ YAPTIKLARI ÇALIŞMALARININ SONUNA YARARLANDIKLARI KAYNAKLARI KURALLARA UYGUN ŞEKİLDE GÖSTERDİLER BEYKENT OKULLARI 2012-2013

BU ÇALIŞMAMIZ İÇİN ÖĞRENCİLERİMİZİN YAPTIKLARI ÖĞRENCİLERİMİZ YAPTIKLARI ÇALIŞMALARININ SONUNA YARARLANDIKLARI KAYNAKLARI KURALLARA UYGUN ŞEKİLDE GÖSTERDİLER BEYKENT OKULLARI 2012-2013

BU ÇALIŞMAMIZ İÇİN ÖĞRENCİLERİMİZİN YAPTIKLARI SON OLARAK ÖĞRENCİLERİMİZ ÇALIŞMALARINI SUNUM HALİNDE ARKADAŞLARI İLE PAYLAŞTILAR BEYKENT OKULLARI 2012-2013

BU ÇALIŞMAMIZ İÇİN ÖĞRENCİLERİMİZİN YAPTIKLARI BEYKENT OKULLARI 2012-2013

BU ÇALIŞMAMIZ İÇİN ÖĞRENCİLERİMİZİN YAPTIKLARI BEYKENT OKULLARI 2012-2013

BU ÇALIŞMAMIZ İÇİN ÖĞRENCİLERİMİZİN YAPTIKLARI BEYKENT OKULLARI 2012-2013

BU ÇALIŞMAMIZ İÇİN ÖĞRENCİLERİMİZİN YAPTIKLARI BEYKENT OKULLARI 2012-2013

ÖĞRENCİLERİMİZİN YAPTIĞI BU ÇALIŞMA HEM ARAŞTIRMA DÖNGÜSÜNÜ KARŞILAYAN HEM DE SOSYAL BİLİMLER ALANININ B KRİTERİNİ İYİ ÖRNEKLENDİREN BİR ÇALIŞMA OLMUŞTUR. BEYKENT OKULLARI 2012-2013

Bu sunumumda çalışmaları ile kaynak sağlayan sevgili öğrencilerime teşekkür ederim… Gözde Özbey Gamze Halat Behruza Azertaç Simay Polat Selen Beyhan Simay Kabaktaş Melis Küçükoğlu Elifnaz Özçelik BEYKENT OKULLARI 2012-2013

TEŞEKKÜRLER BEYKENT OKULLARI 2012-2013 BEYKENT OKULLARI FELSEFE GRUBU ÖĞRETMENİ MELTEM SALİMOĞLU msalimoglu@beykent.k12.tr BEYKENT OKULLARI 2012-2013

BU SUNUMUN GENEL HATLARINI İÇEREN BİR TASLAKTIR. BEYKENT OKULLARI 2012-2013