“Türküz Atatürkçüyüz” (Yuksel vd. 2001, 57)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜRKİYE CUMHURİYETİ ANAYASASI
Advertisements

Atatürk İlkelerinin Ortak Özellikleri
ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI TARİHİ
BAYRAMLARIMIZ Biz Türk’üz.Geleneklerimize bağlı bir milletiz.
Selman ALBAY Din Kül. ve Ahl. Bil.
KAZANIMLAR 5. Bir Türk vatandaşı olarak cumhuriyetin Türk milletine kazandırdığı vatandaşlık temel hak ve sorumlulukları bilincini kazanır.
Baş Öğretmen Atatürk.
KAZANIMLAR 6.Atatürk'ün milliyetçilik ilkesinden yola çıkarak millî birlik ve beraberliğin önemine inanır. 7.Atatürk'ün "Türkiye Cumhuriyeti'ni kuran Türkiye.
CUMHURİYET BAYRAMI HAZIRLAYAN VE SUNAN TALAT TANJU ŞENTÜRK
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı
KAZANIMLAR 14.Atatürkçü düşünce sisteminden yola çıkarak Atatürk ilke ve inkılaplarını oluşturan temel esasları belirler. 15.Atatürk ilkelerinin modern.
TÜRK MİLLİ EĞİTİMİNİN İLKELERİ
ASKERLİĞİMİZİ YAPTIK MI ?
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK DIŞ POLİTİKASI
SINIF:5-d OKUL: İHLAS İ.Ö.O
HAZIRLAYAN:SAVAŞ TURAN AKKOYUNLU İLKÖĞRETİM OKULU 2/D SINIFI
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük MİLLİYETÇİLİK
Erkan AĞRİKLİ Tarih Öğretmeni
MİSAK-I MİLLİ (28 OCAK 1920).
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük İNKILAPLARIN TEMEL KAYNAĞI
ATATÜRK’ÜN KİŞİLİĞİ.
ATATÜRK İLKELERİ ÖZGÜR GÜVERCİN 8.Sınıf İNKILAP TARİHİ.
CUMHURİYET DÖNEMİ EĞİTİM ANLAYIŞI
ATATÜRK İLKELERİ 1-Cumhuriyetçilik 2-Milliyetçilik 3-Halkçılık
MİLLİ GÜVENLİK Hazırlayan : Kudret Uğurlu EMİNSOY.
Cumhuriyete Nasıl Kavuştuk?
ATATÜRK İLKELERİ.
ATATÜRK İLKELERİ.
LOZAN BARIŞ ANTLAŞMASI (24 TEMMUZ 1923)
24 KASIM Öğretmenler Günü
DEMOKRATİK YÖNETİM Demokrasi halk idaresi anlamına gelmektedir. Demokrasinin olmadığı toplumlarda insan hakları, eşitlik, özgürlük gibi değerler korunamaz.demokratik.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük CUMHURİYETÇİLİK
Kumluca metem vatanseverlİk
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRK ÇAĞDAŞLAŞMASI
SOSYAL BİLGİLER KONU TARAMA SORULARI
ATATÜRK’Ü ETKİLEYEN OLAYLAR
23 NİSAN ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYAMI
‘’……eski dönemin hurafelerinden ve doğuştan var olan özelliklerimizle hiç de ilişkisi olmayan yabancı fikirlerden, doğudan ve batıdan gelebilen etkilerden.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük TÜRKİYE’YE YÖNELİK TEHDİTLER
Öğretmenler Günü.
Aileye Karşı SEVGİ VE SAYGI
10 Kasım Atatürk’ü Anma Programı
ATATÜRKÇÜLÜK.
Atatürk ilkeleri.
TOPLUMSAL BARIŞ.
ŞEHİT VE GAZİLERİMİZİN ANISINA..
KARTAL BELEDİYESİ KREŞ MÜDÜRLÜĞÜ 2015 YILI SUNUMU
Özgür GÜVERCİN. KISA KISA BAŞARI ANAHTARLARI - Konu eksiğiniz olmasın. - Mutlaka düzenli tekrar yapın. - Günlük 100 soru ile başlayıp toplamda 200 soruya.
Hazırlayan:Yasin KAYNAR Serkan AKKAYA
EĞİTİM VE KÜLTÜR ALANINDA YAPILAN İNKILAPLAR
BAYRAK TÜRKÇE.
ATATÜRK’ÜN GÖREV ALDIĞI SAVAŞLAR
MİLLİ MÜCADELE.
KÜLTÜR VE KÜLTÜRÜN ÖĞELERİ
C TEMASI DÜN, BUGÜN, YARIN C TEMASI DÜN, BUGÜN, YARIN.
5.ÜNİTE: ATATÜRKÇÜLÜK ATATÜRK İLKELERİ KAZANIM TESTİ
Milli Birlik, Vatan Sevgisi Ve Cumhuriyetin Önemi.
LOZAN BARIŞ ANTLAŞMASI (24 TEMMUZ 1923)
ATATÜRK’ÜN İLKELERİ.
ATATÜRKÇÜLÜK ÜNİTESİ TEST SUNU
Eğitim Kültür Alanında İnkılaplar
15 Temmuz Demokrasi Zaferi ve Şehitleri Anma Günü
KUZEY EFTAL SESLİOKUYUCU
ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ
T.C İnkılap Tarihi Ve Atatürkçülük
Atatürk ‘ÜN İlke İnkIlaplarI
ATATÜRK İLKELERİ
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
1 ATATÜRK’ÜN İLKELERİ 2 1. Cumhuriyetçilik Cumhuriyet bir devlet biçimidir. Geniş manası ile halkın kendi kendisini yönelmesidir. Cumhuriyet, devlet.
MADDE 1- Türkiye Devleti bir Cumhuriyettir.
Sunum transkripti:

“Türküz Atatürkçüyüz” (Yuksel vd. 2001, 57) Müzik ders kitabının öncelikli ödev tanımı: “Istiklal Marşını coşkulu söylemek” (Yener 2002, 5) 5. sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabı “Milliyetçilik ilkesi milletimizi dış tehlikeler karşısında tam bir birlik içinde tutmaya yarar. Iç ve dış tehditler karşısında devletimizi güçlendirir.” (Şenünver vd. 2001b, 69) Lise II: “Bu milliyetçilik anlayışı, toplumumuzu din, mezhep, ırk ve sınıf kavgalarından koruyacak, milli birlik ve beraberliğimizi sağlamlaştıracak, Türk milletinin medeniyet yolunda barış içinde ilerlemesi ve gelişmesini sağlayacak olan tek yoldur.” (Milli Güvenlik Bilgisi, 75) Lise: “Milliyetçilik inkar edilecek olursa, Türk varlığı da sona ermiş olur” (Mumcu, Su 2001, 251) Lise: “Kendini içtenlikle Türk sayan herkesi kapsayan milliyetçiliğimiz…” (Mumcu, Su 2001, 275)

Ilköğretim 8. Sınıf: “Atatürk yeni bir görüş olarak Türk Tarih Tezi’ni ortaya koydu. Bu tezin özü şudur: ‘Türk milletinin tarihi şimdiye kadar tanıtılmak istenildiği gibi yalnız Osmanlı tarihinden ibaret değildir. Türk’ün tarihi çok daha eskidir ve bütün milletlere kültür ışığını saçmış olan millet, Türk milletidir.’ Bu tezle, milli tarihimiz gerçek karakterini kazandı. Türklerin en belirgin özelliği, hür ve bağımsız yaşama, dünyaya hakim olma düşüncesidir.” (Şahin 2000: 138-139, vurgu bana ait) Ilköğretim 1. sınıf: “Atalarımız düşmanla savaşmışlar. Yurtları için kanlarını dökmüşler. Şehit olmuşlar. Bayrağımız da rengini bu şehitlerin kanından almış” (Ilk Türkçe 1, 28). Ilköğretim 2. sınıf “Gerekirse bayrağımızı korumak için canımızı veririz” (Tekışık 1999:58)

Ilköğretim 5. Sınıf: “Her Türk vatandaşı, bağımsızlığın ve ülke bütünlüğümüzün koruyucusu olan ordumuzun gönüllü ve yılmaz askeridir.” (Şenüver vd. 2002:66) “Türk milleti olarak biz, vatan için seve seve canımızı veririz.” (Şenüver vd. 2002:10) “Yurt için savaşmak bir şanlı düğün” (Yıldız 2000: 52) “Yurt toprağı! Sana herşey feda olsun. Kutlu olan sensin. Hepimiz sana fedaiyiz.” (Yıldız 2000: 88) “Vatan için canımız feda olsun” (Balta vd. 2002, 71)

Ilköğretim 7. sinif: “Türk toplumunda yurt sevgisi, bayrak sevgisi çok önemlidir, askerlik kutsal bir görev olarak kabul edilir.” (Yılmaz vd. 2002, 82) “[Askerlik] Türk vatanını, Türk istiklal ve cumhuriyetini korumak için harp sanatını öğrenmek ve yapmak yükümlülüğüdür. Bu yükümlülük özel kanunlarla belirlenir. En yüce, bir yurt ve millet hizmeti olan askerlik, gençleri gerçek yaşam şartlarına alıştırır ve yetiştirir. Askerlik yapmayan kişi kendisine, ailesine ve yurduna faydalı olamaz.” (Milli Güvenlik Bilgisi, 20, vurgular bana ait)

“Ulusumuzun geleceği ve güvencesi için hepimize düşen görev, iç ve dış tehdit öğelerine karşı duyarlı ve uyanık olmak[tır].” (Kara, Kaman 2002, 53) Lise Sosyoloji Ders Kitabı’na göre azınlık “toplumun genel yapısından genel özellikleriyle ayrılan ve çoğunluğunkine eşit toplumsal hakları bulunmayan insanlardan oluşan toplumsal kategoridir.” (Yamanlar 2000, 16) “Türkiye son yıllarda ‘ayrı ırk’ noktasından bölünmek amaçlı birtakım faaliyetler ve terör hareketleri ile karşı karşıya kalmıştır. Tarihsel kökleri olmayan bu hareket, benzerleri gibi sonuçsuz kalmaya mahkum ise de, ülkemiz üzerine oynanan oyunların ne derece olumsuz sonuçlar doğurduğunu göstermesi bakımından da önemlidir. Buna karşın ayrı ırk oyununa gelmeyen vatandaşlarımız birlik ve beraberlik içinde yaşamanın kıymetini ve anlamını bilerek hareket etmekle ister bölücülük, ister irticai ve isterse yıkıcı olsun tüm faaliyetleri tabansız bırakmıştır.” (Milli Guvenlik Bilgisi, 97) “24 Temmuz 1923 tarihinde imzalanan Lozan Barış Antlaşmasına göre ülkemizde gayrimüslim unsurları teşkil edenler dışında azınlık yoktur. Türkiye’de %95’in üzerinde büyük bir çoğunluk binlerce yıldır aynı kaderi paylaşmakta, aynı kültür ve amaç içerisinde yoğrulmaktadır.” (Milli Guvenlik Bilgisi, 97) “Farklı kültürlerin tanınması bazen zararlı da olabilmektedir. Bunlar ulusal kültürü olumsuz yönde etkileyebilmektedirler” (Yamanlar 2002, 33)