8 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Advertisements

İLETİŞİM NEDİR? İletişim,nesnel kriterlere dayalı aktaranın ve algılayanın,algısından bağımsız olan bilginin ve kişilerin özelliklerinin ifadesi olan duygu.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ FARMAKOLOJİ TOKSİKOLOJİ A.B.D.
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
EĞİTİMDE İLETİŞİM VE EĞİTİM ARAÇLARI
OKUL-AİLE İŞBİRLİĞİNİN ÖNEMİ
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA HİZMETLERİ BÖLÜMÜ
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
Tartışma Yönetme Deniz YENİ Nisan 2007.
İLETİŞİM ENGELLERİ.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
ANNE-BABA ÇOCUK İLETİŞİMİ
Genel Öğretim Yöntemleri [Öğretim Sistemleri]
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
Yanlışları azaltmanın yolları nelerdir?
Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
HAYIR DEMEYİ ÖĞRENELİM Erkan İLGÜN Rehber Öğretmen
Onları sevdiğinizi ve onların iyiliğini kendi iyiliğiniz kadar önemli olduğuna ilişkin açık bir mesaj verebilirsiniz.
TEOG Sınavından Yüksek Puan Almak İçin 10 Altın Tavsiye
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON PROGRAMI – 2 GENÇLERDE YAŞ GRUPLARINA GÖRE TAKTİK ANTRENMANLAR “GENÇ MÜSABAKALARININ GELİŞİMİ” 01 Nisan 2013 – İZMİR Prof.
HOŞGELDİNİZ.
SINIF YÖNETİMİ Kaan KARAKAYA 1 KARAADİLLİ ORTAOKULU 1 1.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
BÖLÜM 4:FARKLILAŞTIRILMIŞ ÖĞRETİM
İLETİŞİM BECERİLERİ KARATAY REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ.
ANNE-BABA ÇOCUK İLİŞKİLERİ.
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
ETKİLİ İLETİŞİM.
VELİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİ’ ne HOŞGELDİNİZ
BEDEN EĞİTİMİNDE İŞBİRLİĞİNE DAYALI(EŞLİ) ÖĞRENME YÖNTEMİ
Mustafa kemal Akbay İlköğretim Okulu Veli Toplantısına Hoş Geldiniz.
Hekim-Hasta İletişimi
Fatih İlkokulu Rehberlik Servisi
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ
Çocukların Güvenli İnternet Kullanımı ile ilgili Ebeveynlere öneriler
NASIL DERS ÇALIŞMALIYIZ?
Aile Atölyeleri Projesi
DİNLEME BECERİLERİ YAPILANDIRILMIŞ GRUP PROGRAMI
Pozitif psikoloji İletişim becerileri.
ETKİLİ ÖĞRETMENLİK VE SINIF YÖNETİMİ
Kişisel Rehberlik Uygulamaları
Bu derste, Sınıfta istenmeyen davranışların önlenmesi
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
“ŞU DÜNYADA HER ŞEYİN EN İYİSİNE LAYIK ÇOK ÖZEL VE GÜZEL BİR ÇOCUK VAR
SINAV KAYGISININ NEDENLERİ Zamanı iyi kullanamama Kötü çalışma alışkanlıkları Beklenti düzeyi Görev ve sorumlulukları erteleme Başarısız olma ve değerlendirilme.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
EĞİTSEL REHBERLİK Yrd.Doç.Dr. İsmail Hakkı TOMAR
Ailenin Çocuğun Başarısındaki Rolü ,Sağlıklı İletişim ve Aile Sağlığı
İÇİNDEKİLER Kural nedir?
OKULDA İSTENMEYEN DAVRANIŞLARIN ÖNLENMESİ
İLETİŞİM.
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
YAYGIN DİN EĞİTİMİNDE SINIF YÖNETİMİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
2 SINIF YÖNETİMİ Yrd. Doç. Dr. Süleyman KARATAŞ
2 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün
GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI
Herkese Açık Okul Adı Tarih.
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
BAŞARIYA GİDEN YOLDA “VERİMLİ ÇALIŞMA”
ENGELLİLERE YÖNELİK TUTUMLARIN DEĞİŞTİRİLMESİ
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
YETİŞKİN EĞİTİMİ ORTAMLARINDA YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM YETİŞKİNLERLE ETKİLİ İLETİŞİM Dr. Serap KARABACAK Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü İzleme.
Sunum transkripti:

8 SINIF YÖNETİMİ Prof.Dr. Mustafa Ergün Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi 1 1

(A Positive Classroom Climate Olumlu Sınıf İklimi (A Positive Classroom Climate Creating a good classroom climate )

Araştırmalar öğrencilerin, sınıf arkadaşları ve öğretmenleri ile iyi ilişkiler içinde olduğu sınıflarda daha iyi öğrendiğini gösteriyor.

Öğrenme, çok uygun bir “öğrenme iklimi”nde gerçekleşir Öğrenme, çok uygun bir “öğrenme iklimi”nde gerçekleşir. Öğrenciler sadece sınıftaki fiziksel ortamdan değil, öğretmenin beklenti ve vaziyet alışlarından da etkilenir.

Rekabetçi ortam Sıcak, rahat ortam ?

Sınıf ortamını (iklimini) belirleyen faktörler Sınıfın fiziksel özelliklerinin eğitim ve öğrenmeye uygun olması Hedefe dönük, rahat bir öğrenme ortamı SINIF İKLİMİ Mükemmel öğretmen-öğrenci ilişkileri İç ve dış motivasyonu yüksek öğrenciler Öğrencilerin kendi aralarındaki mükemmel ilişkiler

İyi bir sınıf iklimi yaratabilmek için sınıfın fiziksel yapısında ve görünümünde ne gibi düzenlemeler yapmalı? (renkler, duvarlar, afişler, öğrenci çalışmalarını asmak, temizlik, kütüphane, malzemeler, tuvaletler, müzik yayını vs)

SINIF İKLİMİNİ ETKİLEYEN EN ÖNEMLİ FAKTÖR, ÖĞRETMENİN BİZZAT KENDİSİDİR.

Öğretmenin yaptığı dersten zevk almaması, bir zorunluluk gibi ders yapması sınıf iklimini bozar. “Bunun çok can sıkıcı olduğunu biliyorum, ama müfredatta olduğu için mecburen yapacağız.”

Öğrencileri çeşitli şekillerde gruplara ayırmak sınıf atmosferini bozar. Başarısız öğrencilerin iyi not almasını veya başarılı öğrencilerin kötü not almasını normal karşıla. Sınıftaki her öğrenci öğrenebilir; seviyesine uygun ve doğru öğretilmek şartıyla. Her öğrencinin tartışmalara katılmasını sağla.

Olumlu Sınıf İklimi Yaratma Becerileri 1 Olumlu Sınıf İklimi Yaratma Becerileri Bireysel farklılıkları öğren ve saygı göster Öğretmenin bütün öğrencilere aynı şekilde davranması yanlıştır. Çünkü onların hepsi farklıdır. Bu farklılıklara duyarlı olmadan başarılı öğretim yapılamaz. Her öğrenci sınıftaki derse aktif katılmak ister. Ancak bunun için onun ilgisine, bilgisine, gelişim düzeyine, zekasına, öğrenme stiline uygun bir ortamın olması gerekir.

Olumlu Sınıf İklimi Yaratma Becerileri 2 Olumlu Sınıf İklimi Yaratma Becerileri Öğrencilerin adlarını öğren ve onlara adları ile hitap et İnsanlara adları ile hitap etmek, bir çok iletişim engellerinin aşılmasını sağlar. İlk derslerde her öğrencinin kendisini geniş olarak tanıtmasını sağla. Öğrenciler hakkında, onların isimlerini hatırlatacak küçük notlar al. Tartışmalarda öğrencilerin adlarını kullan.

Olumlu Sınıf İklimi Yaratma Becerileri 3 Olumlu Sınıf İklimi Yaratma Becerileri Oturma düzenini ayarla Öğrenciler sınıfta ön sıralarda toplu olarak otursunlar, sınıfın her yanına seyrek olarak dağılmasınlar. Özellikle sınıf tartışmalarında masa ve sandalyelerin herkesin birbirinin yüzünü görecek şeklide yeniden düzenlenmesi iyi olur. Sınıfı statik ve sıkıcı bir mekan olmaktan çıkartın

Olumlu Sınıf İklimi Yaratma Becerileri 4 Olumlu Sınıf İklimi Yaratma Becerileri Daha ilk derste öğrencilerden neler beklediğini açıkla Öğrenciler, öğretmenlerin gerek ders gerekse sınıf yönetimi konusunda kendilerinden ne beklediğini bilemezlerse huzursuz olurlar. Derse hazır gelsinler, sınıf tartışmalarına katılsınlar, tartışmalarda kişilere yönelik hücum etmesinler, herkesin fikrine saygı göstersinler, biri konuşurken sözünü kesmesinler.

Olumlu Sınıf İklimi Yaratma Becerileri 5 Olumlu Sınıf İklimi Yaratma Becerileri Öğrencilerle konuşmak için derse erken gel ve onlardan sonra çık Bu anlarda kurulacak küçük ilişkiler, olumlu bir sınıf iklimi yaratmanın başlangıcıdır. Öğrenciler burada ders içindekinden daha iyi soru sorarlar, beklenti ve endişelerini dile getirirler. Onlara daha geniş iletişim kuracakları zaman ve yeri de söyleyiniz.

Olumlu Sınıf İklimi Yaratma Becerileri 6 Olumlu Sınıf İklimi Yaratma Becerileri Öğrencilerin derse katılmaları için güvenli bir ortam sağla Hiçbir zaman öğrenci sorularını ve açıklamalarını gülünç bulmayınız (“aptalca bir soru” gibi). Karşı iseniz, fikrinizi nazik bir şekilde açıklayınız. Birbirine saygısızca hücum eden öğrenci konuşmalarını engelleyiniz. Her öğrenci ile göz teması kurunuz. Güzel görüşleri tahtaya veya saydama yazınız.

Olumlu Sınıf İklimi Yaratma Becerileri 7 Olumlu Sınıf İklimi Yaratma Becerileri İlk derste kuralları koyunuz ve konu anlatmaya başlayın. Siz ilk derste “ıvır-zıvır” bahanelerle ciddi bir şekilde derse başlamaz iseniz, daha sonra bu gelenek devam eder. Öğrenciler derste ciddiyeti ve disiplini severler (sevmez gözükseler bile).

Sınıf İklimi, grup psikolojisi açısından da değerlendirilmelidir. Grup üyelerinin birbiriyle ilişkileri, dayanışma, rekabet gibi faktörler önemli rol oynar.

Soğuk Sınıf İklimi Derse katılım yok! Chilly Classroom Climate Soğuk Sınıf İklimi Derse katılım yok! Bir disiplin sorunu olmuş, öğrencilerle öğretmen arasındaki bağlar kopmuş! Birçok öğretmen, öğrencileri işe karıştırmak istemiyor.

Etkili ve iyi bir sınıf atmosferi yaratmanın sihri, derse iyi bir katılım sağlamaktır. Bunun için; İşbirliğine hazır ol. Diğer grup elemanları ile işbiriliği yap. Fikirlerini ve malzemelerini paylaş. Herkes sırayla konuşsun. Kendisinin dinlenilmesini isteyen, önce başkalarını dinlemeyi öğrensin.   Olumlu bir vaziyet alışın olsun. Olumlu beklentiler içinde ol. “İyi ve olumlu düşünen iyi davranır, iyi işler yapar.” Başka insanları aşağılama. Arkadaşlarının ve öğrencilerin olumlu yönlerini konuş. Kimseyi suçlamadan sorunları çözmeye çalış. >>>

Etkili ve iyi bir sınıf atmosferi yaratmanın sihri, derse iyi bir katılım sağlamaktır. Bunun için; Yapacağının en iyisini yap. “Ne iş yaparsan yap, o işte en iyisi olmaya çalış.” İşler iyi gidiyorsa da çaba harca, kötü gidiyorsa da; işler iyi gitmediğinde uzaklaşma ve kaçma davranışı yapma. Kendi yapacağın işi yap, diğer grup üyelerinin tembelliği veya hatalı tutumları seni etkilemesin. Grup içindeki davranışların baştan sona kadar tutartlı olsun.

İletişim dil ile yapıldığı için, Sınıf Atmosferinde kullanılan dile de çok dikkat etmelidir. Açık, somut bir davranış dili kullan. Üstü kapalı ifadelerden kaçın. İletişimde kullanılan kelimeler kadar ses tonu ve vurgulama da önemlidir. Bunlar kelimelere farklı anlamlar yükler. Olumlu bir dil kullan. Suçlayıcı, “ima edici”, yasaklayıcı ifadeler kullanma. Öğrenciler kavramsal dili, bilgiyi ezberlerler ama orada söylenen şeyleri yapmazlar. Eğitim sadece öğretmek değil, aynı zamanda yaptırmaktır da!

Öğrencilerin hatalarını düzelt, ama bunu yaparken onları asla “bozma”! Mümkünse, hiçbir öğrenciye asla “HAYIR” deme! Doğru bilginin bütün öğrenciler tarafından öğrenilip öğrenilmediğini anlamanın kibar ve kırıcı olmayan yollarını bulmaya çalış.

Kürsüden veya podyumdan uzaklaş Kürsüden veya podyumdan uzaklaş. Kürsü veya masayı kendin ile öğrenciler arasına bir engel gibi koyma. Bir bölgeyi korur gibi yapma. Beden dilini iyi kullan. Sınıfın her yanını gez, dolaş. Bazen kürsüye bazen öğrencilerin arasına, onların seviyesine otur. Onlara bir arkadaş, bir rehber, bir danışman, bir uzman gibi davran.

Sadece bazı öğrencilerin değil, bütün öğrencilerin seninle iletişim kurmasını sağla. Odana bütün öğrenciler gelsinler. İlla sorunları olduğu zaman değil, sorunları olmadığı zamanlar da gelsinler. Bunun için onları cesaretlendirmeye çalış.

Olumlu bir sınıf atmosferi yaratmak için, öğrencilerden sık sık geribildirim al. Değerlendirme formu, anket, küçük grup sohbeti veya mülakat tarzında. Bu bilgilere göre sınıftaki öğretimi düzenle!

Öğrencilerin size saygı göstermeleri için, ne öğrettiğiniz değil nasıl öğrettiğiniz de önemlidir.

Bugün, arkadaşlarınızdan gördüğünüz olumlu bir davranışı söyleyiniz. Beş kişilik bir grup oluştursanız, kimlerle oluştururdunuz (ödev yapmak için, maç için, gezi için...)?