KURUMSAL DEĞİŞİM VE GELİŞİM

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE TEMEL FAKTÖRLER
Advertisements

İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Kurumlar toplumu önemser
Rehberlik Servisinin Tanıtımı
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
Öfke Yönetimi.
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
LİDERLİK.
MODERN YEREL YÖNETİM İÇİN LİDERLİK
Göç eden yaban kazlarının havada süzülürken "V" şeklinde bir formasyonla uçtuklarını görmüşsünüzdür... Bilim adamları kazların neden bu şekilde uçtuklarını.
İNANÇ BAŞARININ NERESİNDE ?
Maria Montessori.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
Güçlü Kişilik Özellikleri Üstün Yönetsel Beceriler
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
24 Kalite yönetimi.
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
Farklılaştırılmış Öğretim
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
ÇATIŞMA ÇÖZME ve İLETİŞİM STRATEJİLERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME NEDEN GEREKLİDİR?
ERGENLİK DÖNEMİNDE ARKADAŞ ETKİSİ
HAZIRLAYANLAR NURTAÇ ÜNLÜ DERYA DEMİR GÜLŞAH BAŞARAN
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
HOŞGELDİNİZ… ODTÜ TOplum Gönüllüleri Grubu ARJANTİN İLKÖĞRETİM OKULU
İDARİ VE MALİ İŞLER DAİRESİ BAŞKANLIĞI KALİTE YÖNETİMİ.
BAŞARI VE MOTİVASYON.
HAYATIN ANLAMI.
Özgüvenli Çocuk Yetiştirme Seminerini
TAKIM RUHU ve EKİP ÇALIŞMASI
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
BAŞARI VE MOTİVASYON PSİKOLOJİK DANIŞMAN ZEYNEP HATUN ÜNAL.
Süreç Yönetimi.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ OCAK-ŞUBAT TAKIM RUHU
Pazarlama ve Temel Kavramlar
PATNOS RAM 1 AİLE EĞİTİM SUNUSU 4. 2PATNOS RAM EĞİTİM BAŞARISINI YÜKSELTMEDE, SAĞLIKLI VE MUTLU İNSANLAR YETİŞTİRMEDE “AİLENİNİN ROLÜ”
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
Pazarlama İlkeleri Pazarlamanın Tanımı Kapsamı ve Gelişimi
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
MOTİVASYON.
Girişimcilik.
YENİ ORGANİZASYON YAKLAŞIMLARI
Kamuda Memur Disiplini ve Ahlakı
Projelerde İLETİŞİM VE PAYDAŞ YÖNETİMİ
İŞLETMELERDE İLETİŞİM
GİRİŞİMCİLİK VE LİDERLİK
ÇALIŞMA TAKIMLARINI ANLAMAK
YÖNTEMLERİ ETKİLİ ÖĞRENME.
Toplam Kalite Yönetimi
“Satış ve pazarlamada her şeyi doğru yapmış
ÇATIŞMA YÖNETİMİ.
Radardanismanlik.com.tr 1 RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK radardanismanlik.com.tr EĞİTİMDE KALİTE RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK TAKIM ÇALIŞMASI.
OLUMLU DÜŞÜNCE NEDİR? Hayatın her alanında, bizi her konuda etkileyen aslında bizim olaylara nasıl baktığımızdır. Şunu unutmamak gerekir ki; meydana.
BİREY VE MESLEK İNSANI OLARAK PSİKOLOJİK DANIŞMAN.
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
Stratejik Planlama-1 A: İşi doğru yapma B: Doğru işi yapma A- Etkinlik: Girdi-çıktı ilişkisi- çıktıların elde edilmesinde girdilerin nasıl kullanıldığı.
Kriz durumlarında bu dünyada tutunacak hiçbir dalın kalıcı sağlamlıkta olmadığını bilelim. Bir ayağımız basmadan ikinci ayağımızı kaldırmayalım. Kriz yönetmek.
ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ
Kurumsal Kültür Yapılandırma Projesi
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

KURUMSAL DEĞİŞİM VE GELİŞİM “Sahip olduğunuz tek şey bir çekiçse , herkesi çivi olarak görürsünüz.” Abraham MASLOW Bir kurumun başarısı kurumun liderinin Üç temel noktaya açık olması ile mümkündür: İLETİŞİME FİKİRLERE DEĞİŞİME

İNSAN VE BİLGİ ODAKLI OLMA “ İnsanlar öğrenmeyi bıraktıkları gün yaşlanırlar.” Henry FORD Bir kurumun organizasyon ve gelişim gücünün sınırı ,bireylerin sahip olduğu yeteneklerdir ve insan kaliteniz ne denli yüksekse kurumsal kapasiteniz de o denli yüksektir. Bunu bilen bir Sistem veya kurum insana yatırım yapar. Genellikle kurumların çoğunluğu mefruşata yatırım yapar, lambri kaplatır; binaları boyatır ,çevreyi düzenler. Ama insana harcanacak zamanı ve parayı boşa gitmiş görür. En önemli yatırım insana yapılandır.Çünkü gelişmenin lokamatifi insandır.

TAKIM OLUŞTURABİLME yüz kişinin yüzde bir çabasını tercih ederim..” 4 “ Bir kişinin yüzde yüz çabasındansa, yüz kişinin yüzde bir çabasını tercih ederim..” Paul GETTY Takım oluşturmak bir süreçtir ve dört aşamadan geçmek gerekir. 4 ULAŞMA 3 BULUŞMA 2 BOĞUŞMA 1 OLUŞMA

KURUMU BÜTÜNÜYLE GÖREBİLME “ Olaylara hep surlara saldıran adamın gözüyle bakıyoruz. Biraz da surların üzerine çıkıp dünyaya kızgın yağ dökenlerin gözüyle bakmalıyız.” Bir İşletmenin beş temel fonksiyonu vardır. İnsan Kaynakları Finans Pazarlama AR-GE Üretim Bir işletme bu beş fonksiyonu sağlıklı işleyip işlemediğini görmeli ve fonksiyonlarda aksama olmasına müsaade etmeden iyileştirmeye gitmelidir.

GÜVEN “Güven, görüp görebileceğiniz en ürkek kuştur. Bir uçarsa bir daha yakalayamazsınız.” Bir Sistem Liderinin en önemli kişilik özelliklerinden biri ekibine Güven vermesidir. Güvenilir olmayı temel olarak üç nitelik oluşturur. SORUMLULUK İNANILIRLIK TUTARLILIK GÜVEN

Binlerce kilometrelik bir yolculuk, tek bir adımla başlar. MÜCADELE RUHU Binlerce kilometrelik bir yolculuk, tek bir adımla başlar. Loo TZU Mücadele Ruhu Formülü AZİM ÇALIŞKANLIK ATILIM GÜCÜ

HEDEF OLUŞTURMA “Hangi yoldan gideyim?” Eğer ortada bir hedef yoksa otomatik bir makineliyle binlerce mermi harcarsınız, hiçbir işe yaramaz. Ama hedef belliyse nokta atışı yaparsınız, tek bir mermiyle işi bitirirsiniz Kurum yöneticisi ekibine bir hedef kazandıran kişidir. Eğer tüm ekibin paylaştığı bir gelecek hedefi veya bir kurumsal ortak amaç oluşturabiliyorsa, bu kurumun kurumsallaşma gücünü gösterir. “Hangi yoldan gideyim?” “Nereye gideceğini bilmiyorsan hangi yoldan gittiğinin önemi yok.” Lewis CAROLL

KALİTE BİLİNCİ “ İnsan kalitesi umulmadık şekilde sonsuza dek uzanabilir.” Birey kalitesi üzerinde durmadığınız sürece toplam kaliteye ulaşamazsınız. Hele de “ Toplam Kaliteye Geçilecek, Geç!” emriyle kalite çizgisi yakalanamaz. İş yaşamında A noktasından B noktasına A B böyle gelme ihtimaliniz yoktur. Bu sadece yolsuzlukla veya torpille mümkün olur. A dan B ye ancak aşağıdaki gibi gelebilirsiniz. B A

“Motivasyon grip gibidir; hemen bulaşır.” MOTİVASYON YARATMA “Motivasyon grip gibidir; hemen bulaşır.” Enerji + Enerji + Enerji + Enerji + SİNERJİ Enerji + Enerji + Enerji + Enerji + Enerji + Enerji + Sinerji kurumsal iş yapabilme isteği ve gücü anlamına gelir. Çinlilerin bir atasözü var : “ Bir atınız, bir de arabanız varsa üç şeyiniz var demektir. Bir at, bir araba, bir de at arabası.”

YÜKSEK MOTİVASYON Tüm Çalışanların Gülümseyen Bakışları Ekibe ve Müşterilere İçtenlikle Yardımcı Olma Sorumluluk Alma ve Paylaşma İsteği Çalışanlar Arasında Sağlıklı Bir İletişim Katılım ve İşbirliği Problem Çözümünde İşbirliği Birbirine Pozitif Yaklaşma ve Destek Olma Olumlu Bakış Açısı Sevgi ve Saygı İşe Kanalize Olma ve Başarıyı Paylaşma İşe İsteyerek Gelme

DÜŞÜK MOTİVASYON Asık Suratlar Birbirini Engelleme İşten Kaçma, Birbirine Sorumluluk Atma Hiyerarşi, Gerginlik, Yapay İletişim Yardımdan Kaçınma Gereksiz Problemler Yaratma Her Konunun Olumsuz Yönlerini Görme Nedensiz Çatışmalar “Mesai Bitse de Gitsek” Düşüncesi İşe Gelirken İsteksizlik

TEŞEKKÜRLER