ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
5766 SAYILI KANUN İLE 6183 SAYILI AMME ALACAKLARININ TAHSİL USULÜ HAKKINDA KANUNUN ÇEŞİTLİ MADDELERİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER VE ANILAN KANUNA EKLENEN.
Advertisements

 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI
2914 SAYILI YÜKSEKÖĞRETİM PERSONEL KANUNU.
ÖĞRETİM ÜYESİ DIŞINDAKİ ÖĞRETİM ELEMANI KADROLARINA NAKLEN VEYA AÇIKTAN YAPILACAK ATAMALARDA UYGULANACAK MERKEZİ SINAV İLE GİRİŞ SINAVLARINA İLİŞKİN USUL.
EK DERS ÜCRETİ (1) 2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununun 11 inci maddesi hükümleri gereği Yükseköğretim Kurumlarında kısmı statüde çalışanlar dahil.
KARAYOLU TAŞIMA YÖNETMELİĞİNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER
ULUTEK A.Ş TEKNOLOJİ GELİŞTİRME
2914 SAYILI YÜKSEK ÖĞRETİM PERSONEL KANUNU
6111 Sayılı Kanunla Yapılan Sigorta Primi Düzenlemeleri
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU GÜNCEL MEVZUATA İLİŞKİN DEĞİŞİKLİKLER VE BİLGİLENDİRME TOPLANTISI 04.EKİM
TRABZON ÇALIŞMA VE İŞ KURUMU İL MÜDÜRLÜĞÜ
ADANA SOSYAL GÜVENLİK İL MÜDÜRLÜĞÜ
HUKUK MÜŞAVİRLİĞİ ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI SOSYAL GÜVENLİK KURUMUNA YAPILAN SİGORTALI VE İŞYERİ BİLDİRİMLERİNİN BAZI KURUMLARA YAPILMASI GEREKEN.
ÖYP SÜREÇ. AMAÇ Öğretim Üyesi Yetiştirme Programı kapsamında, lisansüstü eğitim verme imkânına sahip olan yükseköğretim kurumlarında, öğretim üyesi ihtiyacı.
DEVLET MEMURLARININ GENEL SAĞLIK SİGORTASI KAPSAMINA ALINMASI.
İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde Yapılan Değişiklikler
4734 Sayılı Kanun Madde 10’da Yer Alan “İhale Dışı Bırakılma Durumları”  İle İlgili Sunulacak Belgeler ve Temin Yerleri.
FİİLİ HİZMET SÜRESİ ZAMMINDAN KİMLER YARARLANABİLİR ?
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
12 Yıllık Zorunlu Eğitime Yönelik Uygulamalar
T. C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI Personel Genel Müdürlüğü SAYI :B. 08. PGM
YÜKSEK ÖĞRETİM PERSONEL KANUNU Kanun Numarası : 2914 Kabul Tarihi : 11/10/1983 Amaç : Madde 1 – Bu Kanunun amacı, 4/11/1981 tarih ve 2547 sayılı Yükseköğretim.
SİGORTALI TESCİL VE HİZMET DAİRE BAŞKANLIĞI
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PERSONELİ İZİN YÖNERGESİ
ESPAÑA SİSTEMA DE EDUCACİÓN LA EDUCACİÓN SUPERİOR LA FORMACİÓN DE LOS DOCENTES AB Ülkelerinde Eğitim Prof. Dr. Mustafa ERGÜN Nurcan BUNAR.
AYLIK HESAPLAMA SİSTEMİ
HATAY İLİ KAMU HASTANELERİ BİRLİĞİ İDARİ HİZMETLER BAŞKANLIĞI
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
PERSONEL MAAŞ İŞLEMLERİ ve say2000i UYGULAMASI
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ PERSONELİNİN YER DEĞİŞTİRME
2829 SAYILI YASAYA GÖRE HİZMET BİRLEŞTİRİLMESİ
5434 SAYILI KANUN UYARINCA KESENEK İADESİ
AÇIK SÜRELER
AYLIKSIZ İZİN
FİİLİ HİZMET SÜRESİ ZAMMI VE İTİBARİ HİZMET SÜRELERİ
HİZMET İHYASI
PERSONEL KANUNLARINA GÖRE 4/1-c SİGORTALILARININ ÖĞRENİM DURUMLARI İTİBARİYLE GÖREVE GİRİŞ DERECE VE KADEMELERİ.
1 PERSONEL ÇALIŞTIRILMASINA DAYALI HİZMET ALIMLARI.
Yer Değiştirme. YER DEĞİŞTİRME Madde-72: Yer değiştirme suretiyle atanma Kurumlarda yer değiştirme suretiyle atanmalar; hizmetlerin gereklerine, özelliklerine,
4924 SAYILI KANUN KAPSAMINDA SÖZLEŞMELİ PERSONELİN MALİ HAKLARI
Türk Kamu Personel Rejiminin Özellikleri ve İstihdam Biçimleri
NASIL VERGİ MÜFETTİŞİ OLUNUR ? VERGİ DENETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Türkiye deki hemşirelik yasası ilk kez 2. 3
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU
DESTEKLEME VE YETİŞTİRME KURSLARI EK DERS ÜCRETLERİ
GENEL SAĞLIK SİGORTASI
ÖĞRETMEN ATAMA VE YER DEĞİŞTİRME YÖNETMELİĞİ
Muzaffer KÜÇÜKBULUT MÜFETTİŞ
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 1-Üniversitelere Akademik Kadro Tahsis Edilmesi YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Görev ve Sorumluluklar PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI sayılı Kanunun 35 inci Maddesi Uyarınca Geçici Kadro Tahsisi ile Mecburi Hizmet Yükümlülü.
MEMURUN GENEL HAKLARI Uygulamayı isteme hakkı:
DEVLET MEMURLARI KANUNU DEVLET MEMURLARI KANUNU MALİ HÜKÜMLER.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ HİZMETLERİNİN DESTEKLENMESİ
Yer Değiştirme.
İTÜ Personel Daire Başkanlığı
YÜKSEKÖĞRETİM ÜST KURULUŞLARI İLE YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI PERSONELİ GÖREVDE YÜKSELME VE UNVAN DEĞİŞİKLİĞİ YÖNETMELİĞİ ODTÜ – PDB
ARDAHAN MESLEKİ EĞİTİM MERKEZİ MÜDÜRLÜĞÜ
MERKEZİ YERLEŞTİRME PUANI (EK MADDE 1) İLE YATAY GEÇİŞ
HAZIRLAYANLAR: SELİN AKTÜRK DİLEK AKBULUT
Görev ve Sorumluluklar
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ KADROLARINA ATAMALARDA %20 KOTASI
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Personel Dairesi Başkanlığı
2547 SAYILI KANUNUN EK 38. MADDESİ
2547 SAYILI KANUNUN EK 38. MADDESİ
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU BAŞKANLIĞI
SEÇİMLERDE ADAY OLAN KAMU GÖREVLİLERİYLE İLGİLİ REHBER
MYK Mesleki Yeterlilik Belgesi ve TEŞVİK
Sunum transkripti:

ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRE BAŞKANLIĞI İNTİBAK VE HİZMET DEĞERLENDİRME EĞİTİMİ Erdinç YETEN Personel Şefi

İNTİBAKLAR 4 NEDENDEN DOLAYI YAPILIR. 1- BİR ÜST SEVİYEDE ÖĞRENİM BİTİRENLER İÇİN YAPILAN İNTİBAKLAR, 2- SSK-BAĞKUR HİZMETLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİNDE YAPILAN İNTİBAKLAR, 3- DERECE/KADEME/KIDEMİNDE EKSİKLİK TESPİT EDİLENLER İÇİN YAPILAN İNTİBAKLAR 4- AYLIKSIZ İZİN BORÇLANMALARI NEDENİYLE YAPILAN İNTİBAKLAR,

BİR ÜST SEVİYEDE ÖĞRENİM BİTİREN MEMURUN İNTİBAK İŞLEMLERİ 657 Sayılı Kanunun 36 ncı maddesinin A/12 bendine 26.5.1975 tarih ve 1897 sayılı Kanunun birinci maddesiyle eklenen (d) fıkrasının uygulanmasına ilişkin açıklamalara 45, 85 ve 105 Seri No'lu Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliğlerinde yer verilmiş olup, 9.4.1990 tarih ve 418 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile 36/A-12/d maddesinin değiştirilmesi üzerine de 113 Seri. No'lu Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliğinde uygulamanın nasıl olacağı açıklanmıştır.

Anılan Kanun Hükmünde Kararname 5. 2 Anılan Kanun Hükmünde Kararname 5.2.1992 tarih ve 1990/22 Esas, 1992/6 Karar sayılı Anayasa Mahkemesi Kararı ile 27.5.1994 tarihinden geçerli olmak üzere iptal edildiğinden, 3990 sayılı Yetki Kanununa dayanılarak çıkarılan 18.5. 1994 tarih ve 527 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile anılan madde yeniden düzenlenmiştir. 11.11.1995 tarih ve 22460 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan 6.9.1995 tarih ve 1995/47 Esas, 1995/40 Karar sayılı Anayasa Mahkemesi Kararında; anılan Yetki Kanununun 5.7.1994 tarih ve 1994/50 Esas, 1994/442 Karar sayılı Anayasa Mahkemesi Kararı ile iptal edilmiş olduğu, bu durumda 3990 sayılı Yetki Kanununa istinaden çıkarılan 527 sayılı KHK'nın da Anayasal dayanaktan yoksun kaldığı belirtilerek bu KHK ile getirilen 36/A-12/d maddesinin ikinci paragrafında yer alan hüküm iptal edilmiş bulunmaktadır.

Belirtilen hükmün iptali üzerine Maliye Bakanlığına intikal eden tereddütlerin giderilmesi ve uygulama birliğinin sağlanması amacıyla, 142 SERİ NOLU DEVLET MEMURLARI GENEL TEBLİĞİ yayımlanmıştır. 36/A-12/d maddesinin yürürlükteki, "Memuriyette iken veya memuriyetten ayrılarak (87 nci maddeye tabi kurumlarda çalışanlar dahil) üst öğrenimi bitirenler, aynı üst öğrenimi tahsile ara vermeden başlayan ve normal süresi içinde bitirdikten sonra memuriyete giren emsallerinin ulaştıkları derece ve kademeyi aşmamak kaydıyla bitirdikleri üst öğrenimin giriş derece ve kademesine memuriyette geçirdikleri başarılı hizmet sürelerinin tamamı her yıl bir kademe her üç yıl bir derece hesabıyla ilave edilmek suretiyle bulunacak derece ve kademeye yükseltilirler" hükmünün uygulaması ile ilgili olarak aşağıdaki açıklamaların yapılması gerekli görülmüştür.

1- Anılan madde gereğince intibak yapılabilmesi için; - Memuriyette iken veya memuriyetten ayrılarak (87 nci maddeye tabi kurumlarda çalışanlar dahil) üst öğrenimin bitirilmesi, - Bitirilen üst öğrenim için belirlenen memuriyete giriş derece ve kademesi üzerine memuriyette geçirilen başarılı hizmet süreleri her yıl bir kademe, her üç yıl bir derece hesabı ile ilave edilmesi, - Bitirilen aynı üst öğrenimi, tahsile ara vermeden devam ederek normal süresinde bitiren ve memuriyete başlayan kişinin emsal alınması ve yukarıdaki bentte belirlenen derece ve kademenin ise hiç bir şekilde emsalin ulaştığı derece ve kademeyi aşmaması gerekmektedir.

Ayrıca anılan Kanunun 33’üncü maddesinde; Kadrosuz memur çalıştırılamaz“ hükmünün yer alması ve 68/A maddesinde derece yükselmesi yapılabilmesi için "üst derecelerden boş bir kadronun bulunması" şartının öngörülmesi nedeniyle 36/A-12/d maddesi gereğince intibakı yapılacak personelin görev unvanı ve öğrenim durumu itibariyle yükseltilebileceği derece için boş bir kadronun bulunması zorunludur. Boş kadro olmaması ve bulundukları derecede ilerleyebilecekleri bir kademenin bulunması halinde, 45 Seri No'lu Genel Tebliğ’de de belirtildiği üzere yararlanacakları derece ve kademeler, bulundukları derecede kademe ilerlemesi yapılmak suretiyle değerlendirilecektir

ÖRNEK: 1993 yılında ortaokulu bitirip 1995 yılında memuriyete giren personelin 2013 yılında liseyi bitirmesi üzerine intibakı yapıldığında; İlgilinin Durumu: Derece Kademe 2013 yılında 13/3 + (2013-1995= 18 yıl başarılı hizmeti nedeniyle 6 derece) 2013 yılında 7/3 olacaktı. Emsali : 1993 yılında liseye başlayan ve 1996 yılında mezun olarak memuriyete giren kişi olup durumu; Derece Kademe 1996 yılında 13/3 1999 " 12/ 3 2002 " 11/3 2005 " 10/3 2008 '' 9/3 2011 " 8/3 2013 " 7/2 olacaktır.

Yukarıda belirtildiği üzere; 18 yıllık başarılı hizmet süresinin her yılı bir kademe ve her 3 yılı bir derece hesabıyla liseyi bitirenlerin memuriyete giriş derecesi olan 13 üncü derecenin 3 üncü kademesine ilave edildiğinde, ilgili 7 nci derecenin 3 üncü kademesine ulaşmaktadır. Ancak emsali 7 nci derecenin 2 nci kademesinde bulunduğundan ilgili emsalini geçemeyecek, boş kadro olması koşuluyla 7 nci derecenin 2 nci kademesine getirilecektir. 458 sayılı Kanun uyarınca verilen bir derecenin kadro şartı aranmaksızın ve öğrenim durumu itibariyle yükselebilinecek dereceyi aşmamak üzere ayrıca ilave edilmesi gerektiğinden daha evvel anılan Kanun gereğince yararlandığı 1 derece ilave edilerek 6 ncı derecenin 2 nci kademesine intibakı yapılacaktır.

İlgilinin durumuna uygun 7 nci dereceli boş kadro bulunmaması halinde, intibak sonucu yararlanabileceği derece ve kademe kadar, bulunduğu derecede (ilerleyebileceği kademe olması koşuluyla) kademe ilerlemesi uygulanacak, 458 sayılı Kanun Hükmünde Kararname uyarınca yararlandığı l derece kadro şartı aranmaksızın ayrıca ilave edilerek, bir üst dereceye intibakı yapılır.

2 - Memuriyette iken veya memuriyetten ayrılarak üst öğrenimi bitiren personel hakkında 657 sayılı Kanunun 36/A-12/d maddesi uyarınca yapılacak intibaklarda emsalin okulu bitiriş tarihi olarak Orta öğrenimi bitirenlerde 30 Haziran tarihi, yüksekokulu bitirenlerde 31 Temmuz tarihi esas alınarak işlem yapılır. 3- 85 Seri No'lu Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliğinde de açıklandığı üzere, birden fazla üst öğrenimi bitirenlerin intibakları memuriyete başladıkları öğrenim durumları esas alınarak yapılacaktır.

ÖRNEK: 1985 yılında ilkokuldan mezun olup 15. 8 ÖRNEK: 1985 yılında ilkokuldan mezun olup 15.8.1987 tarihinde memuriyete başlayan, 1988 yılında ortaokulu, 1991 yılında liseyi bitirerek intibakı yapılan ve 15 Haziran 2000 tarihinde 4 yıl süreli bir yükseköğretimi bitirip 15.7.2010 tarihinde intibak talebinde bulunan bir personelin 15.8.2010 tarihinde intibakı yapıldığında; İlgilinin durumu Derece Kademe 15/08/2010 tarihinde 9/1 +(15.8.2010-15.8.1987= 23 yıl başarılı hizmet nedeniyle 7 derece 2 kademe) 15.8.2010 2/3 olacaktı. Emsali: 1985 yılında ilkokulu, 1988 yılında ortaokulu, 1991 yılında da liseyi bitirerek 4 yıl süreli yükseköğrenime başlayan, 31.7.1995 tarihinde mezun olarak memuriyete giren ve 15.8.2010 tarihi itibariyle 15 yıl 14 gün hizmeti bulunan kişi olup durumu; Derece Kademe 31.7.1995 tarihinde “9/1", 1998 "8/1", 2001 "7/1", 2004 "6/1", 2007 " 5/1”, 15.8.2010 "4/1” (14 gün kıdemli) olacaktır.

İlgili 2 nci derecenin 3 üncü, kademesine ulaşmakta ancak emsali 4 üncü derecenin 1 inci kademesinde 14 gün kıdemli olup ilgili de emsalini geçemeyeceğinden boş kadro olması koşuluyla 4 üncü derecenin 1 inci kademesine getirilecek ve 458 sayılı Kanun Hükmünde Kararname uyarınca yararlandığı 1 derece kadro şartı aranmaksızın ayrıca ilave edilerek 3 üncü derecenin 1 inci kademesine (14 gün kıdemli olarak) intibakı kapılacaktır.İNTİBAK-.xls

2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 3 üncü maddesinin değişik (r) bendi ile, "ön lisans" ortaöğretime dayalı, en az dört yarı yıllık bir programı kapsayan, ara insan gücü yetiştirmeyi amaçlayan veya lisans öğretiminin ilk kademesini teşkil eden bir yükseköğretim, (g) bendinde de, "lisans" ortaöğretime dayalı en ez sekiz yarı yıllık bir programı kapsayan bir yükseköğretim olarak tanımlanmıştır. Her iki öğretim de orta öğretime dayalı yüksek öğretim olarak sayılmış ve lisans öğretiminin ön lisans üzerine bir üst öğretim olduğuna ilişkin herhangi bir hükme yer verilmemiştir. Buna göre; ön lisans belgesi ve ön lisans diploması alarak intibakı yapılanlar ile 2 veya 3 yıllık yüksekokul mezunu olarak memuriyete girenlerden lisans diploması alanların durumu 1995 yılından önce aşağıda belirtilen şekilde değerlendirilmekte idi.

4- Ön lisans diploması almaya hak kazanıldığını gösteren 'belge üzerine intibak yapılması daha sonra lisans öğreniminin tamamlanması halinde ise intibak yapılmamasına ilişkin 105 Seri No'lu Genel Tebliğin 2 nci maddesi Danıştay 5 inci Dairesinin 28.2.1990 tarih ve 1988/3179 Esas, 1988/362 Karar sayılı Kararı ile iptal edilmiştir. Gerek anılan kararda gerekse belirtilen doğrultudaki idari işlemin iptali yönünde verilen diğer kararlarda; 4 yıllık lisans eğitimine devam ederken ilk iki yılın tüm derslerinden başarılı olup 3 ve 4 üncü sınıfa geçen Devlet memurlarının kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumlarından okulla ilişkilerini kesmeden aldıkları belgenin ön lisans Diploması almaya hak kazandıklarını göstermekte olduğu ve bir ön lisans diploması olmadığı, bu nedenle de ilgililerin yapılan intibaklarını takiben 4 yıllık lisans diploması almaları halinde, öğrencilikleri devam ettiği sırada yapılan intibaklarında henüz bir üst öğrenimi bitirmiş durumda olmadıklarından bu durumdakilerin ön lisans üzerine lisans öğrenimi yapmış kişi olarak kabulüne olanak bulunmadığı belirtilmektedir.

İki veya üç yıl süreli yüksekokul mezunu olarak memuriyete başlanılmasından sonra gerek lisans tamamlama gerekse tamamen ayrı bir fakültenin lisans öğreniminin bitirilmesi nedeniyle intibak talebi üzerine; ilgililerin durumu değerlendirilirken 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 3 üncü maddesinin yukarıda belirtilen hükmü gereğince "Önlisans" ve "lisans" ortaöğretime dayalı yükseköğretim olarak tanımlandığından emsal, iki yıllık yüksekokulu bitirenlerde yüksekokulun bitirildiği tarihte intibaka konu lisans öğreniminin 2 inci sınıfını bitirerek 3 üncü sınıfına geçen ve normal süresinde lisans öğrenimini tamamlayarak memuriyete giren kişi, üç yıllık yüksekokulu bitirenlerde ise, yüksekokulun bitirildiği tarihte intibaka konu lisans öğreniminin 3 üncü sınıfını bitirerek 4 üncü sınıfına geçen ve normal süresinde bitirerek memuriyete. giren kişi olarak dikkate alınmaktadır.

ÖRNEK : 1990 yılında 3 yıl süreli yüksekokuldan mezun olup 1990 yılında memuriyete başlayan 2008 yılında da 4 yıl süreli lisans öğrenimini tamamlayan personelin Anayasa Mahkemesi'nin anılan Kararı üzerine lisans diplomasını ibraz ederek intibak talebinde bulunması halinde; İlgilinin durumu: Derece Kademe 2008 yılında 9/1 + (2011-1910 = 11 yıl başarılı hizmeti nedeniyle 3 derece 2 kademe) 6/3 olacaktır. Emsali: 1990 yılında 4 yıl süreli lisans öğreniminin 3 üncü sınıfını bitirerek 4 üncü, sınıfına geçen ve 1991 yılında bitirerek memuriyete giren kişi olup durumu; Derece Kademe 1990 yılında 9/1 1993 " 8/1 1996 " 7/1 1999 " 6/1 2002 " 5/1 2005 " 4/1 2008 " 3/1 2011 " 3/3 olacaktır. İlgili 6 ncı derecenin 3 üncü kademesine ulaşmakta ve emsalini geçmemektedir. Boş kadro olması koşuluyla bu derece ve kademeye getirilecek, 458 sayılı KHK uyarınca yararlandığı 1 derece kadro şartı aranmaksızın ayrıca ilave edilerek 5 inci derecenin 3 üncü kademesine getirilir.

5- Devlet memurlarının kadro görevleri nedeniyle 657 sayılı Kanunun 36 ncı maddesinde belirtilen hizmet sınıflarından hangisinin kapsamında olduğuna ve bitirilen üst öğrenimin, ilgililerin kadro görevleri dikkate alınarak bulundukları hizmet sınıfı kapsamına girecek nitelikte bir üst öğrenim olup olmadığına bakılmaksızın anılan maddenin 12/d bendi gereğince intibaklarının yapılması gerekmektedir. ÖRNEK l- Teknik Hizmetler Sınıfında teknisyen olarak görev yapmakta olan bir personelin Açık öğretim Fakültesi iktisat bölümünden lisans diploması alması halinde intibakının yapılması gerekmektedir. ÖRNEK 2- Sağlık Hizmetleri Sınıfında sağlık memuru kadrosunda görevli bir personelin Hukuk Fakültesini bitirmesi halinde anılan madde gereğince intibakının yapılması gerekmektedir.

Ancak, Kurumların Teknik ve Sağlık hizmetleri sınıflarına ait kadrolarında bulunanlardan, bulundukları hizmet sınıflarına atanılabilecek mesleki bir üst öğrenimi bitirenlere, Yan Ödeme ve Özel Hizmet Tazminat cetvellerinde, kariyerleri (mesleki üst öğrenimleri) esas alınarak zam ve tazminat ödenir. Kadroları Teknik ve Sağlık hizmetleri sınıflarında bulunanlardan, bulundukları hizmet sınıflarından bir kadroya atanılamayacak herhangi bir üst öğrenimi bitirenlere ise bitirdikleri üst öğrenimden dolayı zam ve tazminat ödenmez.

Devlet memurlarının 36/A-12/d bendinde belirtilen emsalin ulaştığı derece ve kademeyi geçmemek üzere tespit edilen derece ve kademeler üzerine intibaktan evvel yararlanılan; - 657 sayılı Kanunun 64 üncü maddesi gereğince 6 yıllık sicil notunun 90 veya daha yukarı olması sebebiyle başarısı dikkate alınarak yararlandığı 1 kademe ilerlemesi, kalkınmada birinci derecede öncelikli yörelerde mecburi olarak sürekli görevle fiilen çalışılarak başarılı geçirilen her iki yılın karşılığında görev mahallinin özelliği dikkate alınarak ayrıca verilen 1 kademe ilerlemesi, - 36/A maddesinin 4, 6/b, 7/a,b, 8/c ve 12/a,b bentleri gereğince niteliklerinde değişiklik meydana getiren eğitimleri nedeniyle yararlandıkları derece yükselmesi veya kademe ilerlemesi, görev unvanı ve öğrenim durumu itibariyle yükselinebilecek dereceyi aşmamak koşuluyla ilave edilecek ancak anılan maddenin 2, 3, 4 ve inci bentleri nedeniyle 1 derece ilavesinin bir defadan fazla uygulanması ise mümkün olmayacaktır. 2182 sayılı Kanun, 458 sayılı KHK veya 5289 Sayılı Kanun uyarınca verilen 1 derece yükselmesi, ise kadro şartı aranmaksızın ayrıca uygulanacaktır.

ÖRNEK: 1- 2 yıllık Meslek Yüksekokulu mezunu olup teknik hizmetler sınıfında "Tekniker" kadro unvanı ile görev yapmakta olan personelin A/4 bendi gereğince giriş derecesine ilave edilen 1 derece, Açık Öğretim Fakültesini bitirmesi durumunda intibakı yapılarak tespit edilen derece ve kademesi üzerine boş kadro olması halinde eklenecek, 1.03.1979 tarihinde görevde olanlara 2182, 15.10.1991 tarihinde görevde olanlara 458 veya 15.01.1995 tarihinde görevde olanlara 5289 Sayılı Kanun Hükmünde Kararname gereği verilen 1 dereceden ise kadro şartı aranmaksızın ayrıca yararlandırılacaktır. (Not. 1 derece uygulamasında daha önce yararlanmamış olanlara uygulanır. İlgilinin Açık Öğretim Fakültesi yerine Mühendislik veya Eczacılık Fakültesini bitirmesi halinde tekniker unvanı nedeniyle giriş derecesine ilave edilen 1 derece intibak sonucu tespit edilen derece ve kademe üzerine tekrar eklenmeyecektir.

ÖRNEK: 3- 4 yıl süreli (Sağlık Meslek Lisesi v. b ÖRNEK: 3- 4 yıl süreli (Sağlık Meslek Lisesi v.b.) lise dengi bir okul mezunu olup kurumunca açılan ve bir kısım görevlere atanmada kanuni nitelik olarak şart koşulan 2 yıl süreli bir kursu başarı ile bitirerek mesleği ile ilgili görevde çalışmakta olan personelin 4 yıl süreli Mühendislik Fakültesini de bitirip "Mühendis" unvanını alması halinde, 12/d bendi gereğince emsalini geçmemek üzere tespit edilen derece ve kademesi üzerine,-Lise öğreniminin bir yıl fazla olması nedeniyle (6/b bendi gereğince) 1 kademe ilerlemesinden, 2 yıl süreli kurs nedeniyle (7/a bendi gereğince) 2 kademe ilerlemesinden, -Mühendis unvanını alması nedeniyle (A/2 bendi gereğince) 1 derece yükselmesinden, görev unvanı dikkate alınarak boş kadro olması koşuluyla ayrıca yararlandırılması, 2182 sayılı Kanun, 458 sayılı KHK veya 5289 Sayılı KHK gereğince uygulanan 1 derecenin ise kadro şartı aranmaksızın ilave edilmesi gerekmektedir. K:\EĞİTİM\İNTİBAK-.xls

DİĞER SANDIKLARA TABİ HİZMETLER’in SSK HİZMETİ BAĞ-KUR HİZMETİ DİĞER SANDIKLARA TABİ HİZMETLER’in DERECE/KADEME VE KADEMİNDE DEĞERLENDİRİLMESİ

Belirtilen hizmetlerin değerlendirme şekli iki türlüdür. 1-Görev Aylığı Kazanılmış Hak Aylığı ve Emekli Müktesebinde derece/ kademe ve Kıdem yılında değerlendirme 2-Sadece Emekli Müktesebinde değerlendirme

1-Görev Aylığı, Kazanılmış Hak Aylığı ve Emekli Müktesebinde değerlendirme, 657 Sayılı Kanunun 36/C-1 ve C/2 maddesi gereğince, Sağlık ve Teknik Hizmet Sınıflarında bulunan Memurun, mesleklerini serbest olarak dışarıda icra edenlerin hizmetlerinin ¾’ünü kazanılmış hak aylıklarında değerlendirilir. Kazanılmış Hak Aylıklarında değerlendirilen süre aynı zamanda müktesep olarak da değerlendirilir. DEĞ İNTİBAK-.xls

5510 Sayılı Yasa ile birlikte 15. 10 5510 Sayılı Yasa ile birlikte 15.10.2008 tarihinden sonra göreve başlayan memurların SSK-BAĞKUR ve DİĞER HİZMETLER’in Emekli Müktesebinde değerlendirilmesine ilişkin 5434 Sayılı Kanunun Ek 18.maddesi yürürlükten kaldırılmıştır. 15.10.2008 tarihinden önce Memuriyete başlamış memurların, memuriyet den önce geçen SSK, - BAĞ-KUR ve Diğer hizmetleri 5434 Sayılı Kanunun Ek-18.maddesi gereğince Emekli Müktesebinde değerlendirmeye devam edilecektir.

5434 SAYILI KANUNUN EK-18 MADDESİ SSK-BAĞKUR HİZMETİNİN EMEKLİ MÜKTESEBİNDE DERECE/KADEME OLARAK DEĞERLENDİRMESİ SSK-BAĞKUR HİZMETİ YILA ÇEVRİLEREK HER YILIN A1 KADEM HER 3 YILINA BİR DERECE VERİLMEK SURETİYLE DEĞERLENDİRİLİR. Sigorta Ek-1DOC

Derece kademelerinde ve kıdemlerinde eksiklik olduğu tespite edilenlerin, hizmetleri 331 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 8.maddesi gereğince Hizmetleri yeniden değerlendirilerek Derece/Kademeleri ve kıdem yılları düzeltilir.

AYLIKSIZ İZİN BORÇLANMALARI (Yurtdışı – Doğum Sonrası- Yasal aylıksız izinler) Personel aylıksız olarak almış olduğu izni Sosyal Güvenlik Kurumuna başvuru yaparak kullandığı aylıksız iznin kesenek ve kurum karşılıkları tutarının tamamını borçlanarak ödemesi durumunda emeklilik hizmet yılında ve emeklilik derece/kademsinde değerlendirme yapılarak derece/kademsi ilerletilerek yeni terfi tarihi hesaplanır.

Artık gün ve aydan dolayı terfi tarihinin hesaplanması, -Artık gün ve ay’ı (1) bir yılı tamamlamak için ne kadar çalışması gerektiği hesaplanır. Hesaplanan Ay-gün Memurun intibakının yapıldığı tarihin üzerine toplanarak (eklenerek) yeni terfi tarihi bulunur.

ÖRNEK 15.02.2014 tarihinde intibakı yapılan Memurun hizmetinde 3 ay 20 gün artık kıdemi var ise Bir yıla tamamlaması için ne kadar çalışması gerekir. 3 ay 20 gün’ü bir yıla tamamlamak için 8 ay 10 gün daha çalışması gerekmektedir. İntibakının yapıldığı tarihe eklenerek, 15.02.2014 +10 08 25.10.2014 tarihinde bir yılını tamamlayarak terfi edeceğinden yeni terfi tarihinin 25.10.2014 olarak tespit edilir.