TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ VE İŞYERİ EĞİTİMİ 2013
TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ Teknoloji Fakülteleri, ülkemizdeki Mesleki ve Teknik Eğitimin güçlendirilmesi amacıyla 13.11.2009 tarihinde kurulan ve diğer Mühendislik Fakültelerinden temelde üç farklı özelliği ile ayrılarak yapılandırılan yeni bir mühendislik fakültesidir. Henüz yeni kurulmasına rağmen şimdiden uyguladığı model ile ülkemiz Mühendislik Eğitimine yeni bir boyut ve dinamizm katmaya başlamıştır.
TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ Birinci farkımız, Teknoloji Fakülteleri olabildiğince anabilim dalı seviyesinde spesifik alanlarda eğitim vermektedirler. Örneğin Makine Mühendisliği bölümü yerine Makine İmalat Mühendisliği, Makine Enerji Mühendisliği, Bilgisayar Mühendisliği yerine Yazılım Mühendisliği gibi bölümler açılmaktadır. Böylece sektörün alanında uzmanlaşmış mühendis ihtiyacı daha çabuk karşılanması amaçlanmıştır.
TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ İkinci farkımız, her bölümün kontenjanının üçte biri MTOK(Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumları) mezunlarından Teknoloji Fakültesini tercih etmek isteyen öğrenciler için ayrılmaktadır. Bu öğrencilerimiz iki yarıyıllık bilimsel hazırlık sonrası mühendislik müfredatına başlatılmaktadırlar. Böylece mesleki ve teknik eğitimin ortaöğretim altyapısına da önemli ölçüde destek verilmiş olunmaktadır.
TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ Üçüncü farkımız, öğrencilerimiz 72 günlük yaz stajına ilave olarak, 8 yarıyıllık mühendislik eğitiminin 7. yarıyılını sektöründe lider, örnek, yönlendirici, Ar-Ge ve eğitim altyapılarını oluşturmuş firmalarda “işyeri eğitimi” adı altında, müfredatı planlanmış bir program ile geçireceklerdir. İşyeri eğitiminin, öğrencilerin mezun olmadan sektörü, yapacakları işleri ve iş ortamlarını tanımalarını sağlayacağı ayrıca, uzmanlaşacakları alanlara karar vermelerinde yardımcı olacağı düşünülmektedir.
NEDEN İŞYERİ EĞİTİMİ? Teknoloji Fakültesi bir proje olarak hazırlanırken ülkemiz her sektöründen sanayiciler ve meslek sivil toplum örgütleri ile yapılan toplantı, çalıştay, anket ve görüşmeler sonunda, sektörlerin kalifiye işçi, teknisyen ve tekniker dışında alanında uzmanlaşmış, teknolojik uygulamaları yapabilecek kalifiye mühendislere ihtiyaç duyduğu ve mevcut mühendislik eğitiminin çağın ihtiyaçlarına cevap verecek biçimde güncellenmesi gerekliliği ortaya konulmuştur.
İŞYERİ EĞİTİMİ NEDİR? İşyeri Eğitimi, örgün eğitim koşulları altında öğrenciye verilemeyen bilgi, beceri, deneyim, uygulama ve işyeri görgüsünün bir müfredat kapsamında, sanayi-okul-öğrenci işbirliği ile öğrencilerimize, yeni nesil mühendislere kazandırılmasını amaçlayan bir proje, bir programdır.
İŞYERİ EĞİTİMİ NASIL İŞLER? ÖĞRENCİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ SEKTÖR SANAYİ İŞYERİ EĞİTİMİ
İŞYERİ EĞİTİMİ NASIL İŞLER? TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ SEKTÖR SANAYİ İŞYERİ EĞİTİMİ ÖĞRENCİ TEKNOLOJİ FAKÜLTESİ Fakülte İşyeri Eğitimi Kurulu Fakülte-Sanayi Koordinatörlüğü Fakülte-Sanayi Koordinatörü Denetçi Öğretim Üyesi/Elemanı GÖREV VE SORUMLULUKLARI Müfredat, plan, program hazırlar Öğrenciyi sigortalar İşyeri Eğitimi Yetkilisine ücret verir Denetleme, değerlendirme yapar Tüm koordinasyondan sorumludur İşyeri Eğitimi Öğrencisi GÖREV VE SORUMLULUKLARI Müfredat, plan, program çerçevesinde işyeri eğitimi yapar İşyeri Eğitimi Sözleşmesini uygular İŞYERİ İşyeri Yöneticisi İşyeri Eğitimi Yetkilisi GÖREV VE SORUMLULUKLARI Müfredat, plan, program çerçevesinde işyeri eğitimi verir Değerlendirme yapar İşyeri Eğitimi Protokolü ve Sözleşmesini uygular BELGELER İşyeri Eğitimi Protokolü İşyeri Eğitimi Sözleşmesi
SDÜ TF BÖLÜMLERİ ELEKTRİK ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ ENERJİ SİSTEMLERİ MÜHENDİSLİĞİ İMALAT MÜHENDİSLİĞİ İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ BİYOMEDİKAL MÜHENDİSLİĞİ MEKATRONİK MÜHENDİSLİĞİ YAZILIM MÜHENDİSLİĞİ
İŞYERİ EĞİTİMİ PROTOKOLÜ İMZALAYAN SEKTÖR TEMSİLCİLERİ
İŞYERİ EĞİTİMİ PROTOKOLÜ İMZALAYAN SEKTÖR TEMSİLCİLERİ
YENİ NESİL MÜHENDİSLERİ BERABER YETİŞTİRECEĞİZ! İŞYERİ EĞİTİMİ YENİ NESİL MÜHENDİSLERİ BERABER YETİŞTİRECEĞİZ!