TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü
TANITIM OTURUMU I.Uluslararası tanıtım politika ve strateji seçenekleri II.Uluslararası tanıtım süreçlerinin yönetimi III.Uluslararası tanıtımda kurumsal işbirliği seçenekleri IV.Uluslararası tanıtım teknik ve malzemeleri V.Uluslararası tanıtım fuarların önem ve işlevleri
I.Uluslararası tanıtım politika ve strateji seçenekleri Ortamın özelliklerinin tanımlanması Arz-talep, büyüme hızı, oyuncular, rekabet, kalite-fiyat dengesi, eğitim kapasitesi-kaynaklar, talebin özellikleri vb. Öğrenci adaylarının beklentilerinin anlaşılması-- Oluşacak faydanın tarifi Öğrenci Türkiye-İzmir'den ne bekliyor: Kaliteli eğitim, yaşam biçimi, rahatlık, güvenlik, doğa-tarih, düşük maliyet,...
Uluslararası tanıtım politika ve strateji seçenekleri Segmentlerin keşfedilmesi ve hedef kitlelerin seçimi Doğu-Batı-Kuzey-Güney Mühendislik-Tıp... Türkçe-İngilizce ilk %3, %3-20 Marka, konumlanma. Türkiye-İzmir-İzmir Üniversiteleri parçaların uyumlarının dikkate alınması, mesajların tutarlılığı... İzmirdeki Üniversitelerin kendi içinde konumlanması Ülke-Şehir-Üniversite seçiminde Karar vericinin tespit edilmesi ve etkileşim imkanı
Uluslararası tanıtım politika ve strateji seçenekleri İşbirliği ihtiyacının kapsamı Üniversiteler arası, Kurumlar arası, sektörler arası İşbirliği için ortak hedef/stratejik plan yapılması Pastayı büyütme--Rekabet öncesi işbirliği Araştırma ihtiyacı: Öğrenciyi tanımıyoruz. Öğrenci neye göre karar veriyor, etkileyen faktörler nedir ?
Uluslararası tanıtım politika ve strateji seçenekleri Kar topu etkisi ve "kulaktan kulağa" mekanizmasının çalışmaya başlaması Süreklilik ve sadakat için beklenti yönetimi Çok kanallı ilişki: Lise, üniversite, staj, … Güven-Kalite algısı, Akreditasyon, Bologne faaliyetleri … TEK: Toplam Ekonomik Katkı, Maliyet ve Paydaşların rolleri
II. Uluslararası tanıtım süreçlerinin yönetimi • Stratejik doğrultuların tespit edilmeden süreçlerin olgunlaşması zor • Araştırma sonucu ortaya çıkan veriler ışığı altında politikaların oluşması ve güncellenmesi • Stratejiyi destekleyecek süreçlerin, gerekli örgüt yapısı ve kaynakların tarifi • Türkiye'deki üniversiteler ile ilgilenmeye başlayan öğrencilerin takibi, yönlendirilmesi, işlemlerin A-Z'ye desteklenmesi • Öğrenci perpektifinden bakış: yaratıcı, esnek, tutarlı, sade süreçlerin tanımlanması
III. Uluslararası tanıtımda kurumsal işbirliği seçenekleri Üniversiteler arası işbirliğinin kapsamı somut hedeflerin projeleştirilmesi Kurumlar arası YÖK, MEB, Kültür ve Turizm Bakanlığı, İZKA, İBB EXPO, Valilik, Dışişleri... STK … Sektörler arası Eğitim, Konaklama, Beslenme, Ulaşım, Turizm, Sağlık, İletişim... Öğretim Elemanı değişiminin olası katkıları Ülkelerdeki öğrenciyi yönlendiren karar vericiler ile ilişkiye geçilmesi Rehber öğretmenler, danışmanlar, veliler...
IV. Uluslararası tanıtım teknik ve malzemeleri • Fuarlar, Web sayfaları, broşür-katalaog, görsel malzemeler... • Kültür Bakanlığının ve bölgesel birimlerin kavram ve görsel malzeme üretmesi, reklem yapması • Dışişleri: Eğitim ateşelerinin katkısı • web'den yeterince faydalanılmıyor, web sayfaları temel ergonomik- kullanılabilirlik prensiplerine göre inşaa edilmesi. • Trafik oluşturmak: Cazip, daha sade, gerekli bilgilere hızlı erişim, etkileşim, kişiselleştirme seçenkleri, görsel malzeme, link yaratmak • Burs mekanizması
V. Uluslararası tanıtım fuarların önem ve işlevleri • Fuar konusunda yetişmiş yeterli sayıda ve yeteri kalifiyede uzman ve idareci ekiplerin oluşması • Maliyetlerin düşürülmesi, arz-talep-fiyat dengesi bozuk • Doğru Fuarların seçilmesi. • Fuarlara ortaklaşa katılım • Ekiplerin ortak kullanımı, dış destek kullanımı yanısıra plaftormun kuracağı bir kurum • Fuar desteklerindeki gecikmeler (3 ay önceden başvurma gereksinimi) • Zaman zaman fuarlarda karşılaşılan çok yüksek ilgi (sonuç, devam) • Fuarlardan alınan verimin ölçülmesi • Bu konuda ajans ve şirketlerden yeterli destek alınamıyor • Devlet üniversiteleri fuara katılma ihtiyacı duymuyor • Fuara katılacakların vize, ulaşım, konaklama vb işlemlerinin kolaylaşması