TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ
Advertisements

2013 Tanıtım Sunumu Tanıtım Sunumu Üntaş A.Ş. dinamik yapısı, kaliteli, hızlı ve kusursuz organizasyonlarıyla sektöründe Türkiye’nin önde gelen.
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Prof. Dr. Aysel Aziz İstanbul Arel Üniversitesi
REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ ETKİNLİKLERİ
Grup 8: YÖK Koordinasyon Oturumu Uluslararası öğrenci ve öğretim üyesi hareketliliğinde YÖK’ün işlev ve kurumsallığı– 37 Sorun Uluslararası öğrenci ve.
REKLAMCILIK Hafta 5.
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
İhracat Genel Müdürlüğü KOBİ ve Kümelenme Destekleri Daire Başkanlığı
REKLAM KAMPANYALARI VE UYGULAMALARI
Sağlık Turizminde Devlet Desteğinin Önemi ve Yabancı Sermaye Hüseyin ÇELİK Acıbadem Adana Hastanesi Direktörü II.Uluslararası Sağlık Turizmi Kongresi Antalya.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Stratejik Analiz (SWOT Analizi)
Valiliklerde AB İşleri İçin Kapasite Oluşturulması Projesi VABpro KAPASİTE GELİŞTİRME FAALİYETLERİ TEKLİF ÇAĞRISI Proje Uygulama Başkanlığı 26 Haziran.
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
“Kümelenme ve Uluslararasılaşma”
STRATEJİK PLANLAMA Dr. Yüksel VARDAR Antalya, Haziran 2014
Mardin’de Sürdürülebilir Turizmin Geliştirilmesi için Teknik Yardım Otel Temsilcileri Odak Grup Toplantısı No: Bu proje Avrupa Birliği ve Türkiye.
İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğünün ulusal ortağı ve temel paydaşı olduğu Kadın Dostu Kentler Programı, Birleşmiş Milletler Nüfus Fonu-
Sivil Toplum ve Özel Sektör ‘Ortaklıkları’. Sivil Toplum Sektörü Kamu SektörüÖzel Sektör Ortaklık Alanları... 3.
EU EU (PROGRAMLAR-BÖLGESEL TARİFLER) FEDERAL HÜKÜMET (FEDERAL TANIMLAR-BÖLGESEL TANIMLAR) EYALET HÜKÜMETİ EYALET EKONOMİ BAKANLIĞI-KALKINMA ŞİRKETLERİ.
Bölüm 10 İşlevsel Stratejiler (Fonksiyonel/Bölümsel Stratejiler)
HAFTA I.
TANITMA NEDİR Turizmde tanıtma; yurt içinde veya yurt dışında insanların ilgilerini bir ülkenin bölgenin ya da turistik bir yerin turistik ürünleri üzerine.
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ Sürekli Eğitim Merkezi www. sem. metu
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
Düzenleyici Etki Analizinin Türk Hukuk Sistemine Tanıtılması DEA’ların Şeffaflık, Konsültasyon ve İletişim Unsurlarının Artırılması Mart 2009 Oturum.
Yrd. Doç. Dr. Doğan AYDOĞAN
6.Bölüm Endüstriyel Pazarlar ve Uluslararası Pazarlar
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
BAĞIMSIZLIKLARININ 20. YILINDA TÜRK CUMHURİYETLERİ TÜRK CUMHURİYETLERİ ARASINDA EĞİTİM VE BİLİM ALANINDAKİ İLİŞKİLER: DEĞERLENDİRME, SORUNLAR VE ÖNERİLER.
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
Ayhan TÖZERMüberra GÜNGÖR Genişbant İnternet Hizmetlerinin Yeni Ekonomideki Rolü ve Ülkemizdeki Durum Habtekus 2009, Yıldız Teknik Üniversitesi, İstanbul.
E- Ticaret Altyapısı.
Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Şubat, 2012
Doç. Dr. Yeşim Kuştepeli İKT 5034-Bahar 2011
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
TES-İŞ ADAPAZARI ANADOLU LİSESİ
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Projeler Koordinasyon Merkezi Başkanlığı MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞININ KAPASİTESİNİN GÜÇLENDİRİLMESİ PROJESİ (MEBGEP)
Fatih Projesi Bazı Öneriler Fatih Zirvesi akgul.web.tr/yazilar/sunum/
Yükseköğretim Sisteminin Uluslararasılaşması Çerçevesinde Türk Üniversitelerinin Uluslararası Öğrenciler İçin Çekim Merkezi Haline Getirilmesi Araştırma.
AMAÇLAR, ANKET FORMU VE ANKET TASARIMI
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği 81 İLE 81 AKADEMİK DANIŞMAN PROJESİ 6 EKİM 2015, İZMİR İZMİR YEREL KALKINMA SİNERJİ TOPLANTISI.
Yönetim Danışmanları Derneği Sun Danışmanlık. Kar Amacı Gütmeyen Kurum ve Kuruluşlara Yönelik Destek Programları Mevcut durumda kamu kurumları başta olmak.
UĞUR MUSLU B  Friederich List’ in 1841 de yayınlanan ulusal politik ekonomi sistemi çalışmasına dayandırılmaktadır.  Bu çalışmada List ulusal.
Türkiye’nin dünyaya anlattığı hikayesi imalattaki gücüyle başlıyor, ihracattaki potansiyeli ile devam ediyor..
SAĞLIK YÖNETİMİ TOPLULUĞU Yönetim, en geniş anlamda ortak bir amacı gerçekleştirmek için işbirliği içinde çaba gösteren birey ya da grupların.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
CRM İÇIN STRATEJIK BIR YAKLAŞıM Hafta 5 – Adrian Payne Chapter 1 Prof. Dr. Remzi ALTUNIŞIK.
FIRSAT VE ÖNERİLER 1. Sağlık alanında hem nitelikli insan gücü hem de sağlık altyapısı ve teknolojisiyle öne çıkan Türkiye'nin medikal turizmde yerini.
2016 Kayseri Ticaret Odası.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
TÜRKİYE’NİN KONGRE ve FUAR TURİZMİNE İLİŞKİN SORUNLARI
Seyahat İşletmeleri Yönetimi ve Ulaştırma Sistemleri
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Sekizinci Beş Yıllık Kalkınma Planı ( ):
ULUSLARARASI TURİZM PAZARLAMASI
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
2018 Yılı Performans Sunumu
Eurocert European Academy
Sunum transkripti:

TANITIM OTURUMU Nuri A Başoğlu, Prof.Dr. İzmir Yüksek Teknoloji Enstitüsü

TANITIM OTURUMU I.Uluslararası tanıtım politika ve strateji seçenekleri II.Uluslararası tanıtım süreçlerinin yönetimi III.Uluslararası tanıtımda kurumsal işbirliği seçenekleri IV.Uluslararası tanıtım teknik ve malzemeleri V.Uluslararası tanıtım fuarların önem ve işlevleri

I.Uluslararası tanıtım politika ve strateji seçenekleri Ortamın özelliklerinin tanımlanması Arz-talep, büyüme hızı, oyuncular, rekabet, kalite-fiyat dengesi, eğitim kapasitesi-kaynaklar, talebin özellikleri vb. Öğrenci adaylarının beklentilerinin anlaşılması-- Oluşacak faydanın tarifi Öğrenci Türkiye-İzmir'den ne bekliyor: Kaliteli eğitim, yaşam biçimi, rahatlık, güvenlik, doğa-tarih, düşük maliyet,...

Uluslararası tanıtım politika ve strateji seçenekleri Segmentlerin keşfedilmesi ve hedef kitlelerin seçimi Doğu-Batı-Kuzey-Güney Mühendislik-Tıp... Türkçe-İngilizce ilk %3, %3-20 Marka, konumlanma. Türkiye-İzmir-İzmir Üniversiteleri parçaların uyumlarının dikkate alınması, mesajların tutarlılığı... İzmirdeki Üniversitelerin kendi içinde konumlanması Ülke-Şehir-Üniversite seçiminde Karar vericinin tespit edilmesi ve etkileşim imkanı

Uluslararası tanıtım politika ve strateji seçenekleri İşbirliği ihtiyacının kapsamı Üniversiteler arası, Kurumlar arası, sektörler arası İşbirliği için ortak hedef/stratejik plan yapılması Pastayı büyütme--Rekabet öncesi işbirliği Araştırma ihtiyacı: Öğrenciyi tanımıyoruz. Öğrenci neye göre karar veriyor, etkileyen faktörler nedir ?

Uluslararası tanıtım politika ve strateji seçenekleri Kar topu etkisi ve "kulaktan kulağa" mekanizmasının çalışmaya başlaması Süreklilik ve sadakat için beklenti yönetimi Çok kanallı ilişki: Lise, üniversite, staj, … Güven-Kalite algısı, Akreditasyon, Bologne faaliyetleri … TEK: Toplam Ekonomik Katkı, Maliyet ve Paydaşların rolleri

II. Uluslararası tanıtım süreçlerinin yönetimi • Stratejik doğrultuların tespit edilmeden süreçlerin olgunlaşması zor • Araştırma sonucu ortaya çıkan veriler ışığı altında politikaların oluşması ve güncellenmesi • Stratejiyi destekleyecek süreçlerin, gerekli örgüt yapısı ve kaynakların tarifi • Türkiye'deki üniversiteler ile ilgilenmeye başlayan öğrencilerin takibi, yönlendirilmesi, işlemlerin A-Z'ye desteklenmesi • Öğrenci perpektifinden bakış: yaratıcı, esnek, tutarlı, sade süreçlerin tanımlanması

III. Uluslararası tanıtımda kurumsal işbirliği seçenekleri Üniversiteler arası işbirliğinin kapsamı somut hedeflerin projeleştirilmesi Kurumlar arası YÖK, MEB, Kültür ve Turizm Bakanlığı, İZKA, İBB EXPO, Valilik, Dışişleri... STK … Sektörler arası Eğitim, Konaklama, Beslenme, Ulaşım, Turizm, Sağlık, İletişim... Öğretim Elemanı değişiminin olası katkıları Ülkelerdeki öğrenciyi yönlendiren karar vericiler ile ilişkiye geçilmesi Rehber öğretmenler, danışmanlar, veliler...

IV. Uluslararası tanıtım teknik ve malzemeleri • Fuarlar, Web sayfaları, broşür-katalaog, görsel malzemeler... • Kültür Bakanlığının ve bölgesel birimlerin kavram ve görsel malzeme üretmesi, reklem yapması • Dışişleri: Eğitim ateşelerinin katkısı • web'den yeterince faydalanılmıyor, web sayfaları temel ergonomik- kullanılabilirlik prensiplerine göre inşaa edilmesi. • Trafik oluşturmak: Cazip, daha sade, gerekli bilgilere hızlı erişim, etkileşim, kişiselleştirme seçenkleri, görsel malzeme, link yaratmak • Burs mekanizması

V. Uluslararası tanıtım fuarların önem ve işlevleri • Fuar konusunda yetişmiş yeterli sayıda ve yeteri kalifiyede uzman ve idareci ekiplerin oluşması • Maliyetlerin düşürülmesi, arz-talep-fiyat dengesi bozuk • Doğru Fuarların seçilmesi. • Fuarlara ortaklaşa katılım • Ekiplerin ortak kullanımı, dış destek kullanımı yanısıra plaftormun kuracağı bir kurum • Fuar desteklerindeki gecikmeler (3 ay önceden başvurma gereksinimi) • Zaman zaman fuarlarda karşılaşılan çok yüksek ilgi (sonuç, devam) • Fuarlardan alınan verimin ölçülmesi • Bu konuda ajans ve şirketlerden yeterli destek alınamıyor • Devlet üniversiteleri fuara katılma ihtiyacı duymuyor • Fuara katılacakların vize, ulaşım, konaklama vb işlemlerinin kolaylaşması