SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Soru Cevap yöntemi Mehmet Taş
Advertisements

Soru Cevap Yöntemi Soru sormak her türlü öğrenmenin başıdır. Kafasında herhangi bir konu hakkında soru oluşturan kişi, artık meselenin farkına varmış,
Eğitim İçeriğinin Sunumu
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Test Geliştirme ve Madde Analizi
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
2.HAFTA ETKİLİ BİR ÖĞRETİM YÖNTEMİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay Memiş
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ MİKRO ÖĞRETİM ASLIHAN AKBAĞ
Benjamin BLOOM ( ).
ÖRNEK OLAY.
Eğitim Öğretimde Planlama
Yeni Programın Öğrenme Yaklaşımı
ÇOKTAN SEÇMELİ TESTLER
Öğretim İlkeleri.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
A.K.Ü. Fen-Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 3
(EDS462) OKUL DENEYİMİ – II
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
DRAMA 5. HAFTA DRAMANIN YAPISI VE UYGULANMA AŞAMALARI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
MERHABA.
Öğretim Durumlarını Planlama
YANSITICI DÜŞÜNME.
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Soru Cevap.
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM
SORU-CEVAP YÖNTEMİ.
FESKOM AKADEMİ CANLI ONLINE EĞİTİM
Öğrenme Öğretme Süreci
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE Kısa Cevaplı Testler Yazılı Yoklamalar
Teste Başla Nasıl OynanırKonu Anlatımı. İnsanlar görsel ve işitsel bilgileri işlemek için iki ayrı kanalı kullanırlar. Bu kanallardan biri, metin ve seslendirilmiş.
ÇOKLU ORTAM TASARIM İLKELERİ
RUTH CLARK’IN E-ÖĞRENME İLKELERİNİ ÖĞRENMEYE NE DERSİN ?
SINIF SINIF YÖNETİMİ YÖNETİMİ
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
ÖLÇME DEĞERLENDİRME Yard. Doç.Dr. Deniz Özcan.
EĞİTİM / ÖĞRETİM DURUMLARI (ÖĞRETME)
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
ARCS Modeli.
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
ÖĞRETİM TEKNİKLERİ Grupla Öğretim Teknikleri
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
ABANT İ ZZET BAYSAL ÜN İ VERS İ TES İ ZIYA GÜNEŞ – SAFA SEZEN – KEREM UZUN – Bilgisayar ve Ö ğ retim Teknolojileri Ö ğ retmenli.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
YANSITICI DÜŞÜNME Dewey yansıtıcı düşünmeyi herhangi bir düşünce ya da bilgiyi ve onun amaçladığı sonuçlara ulaşmayı destekleyen bir bilgi yapısını etkin,
Programlı Öğretim.
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Yapılandırmacı Öğrenme
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
SORU CEVAP YÖNTEMI MEHMET TAŞ SORU TÜRLERI Nitelikli Açısından Amaçların Düzeyine Göre Cevaplama Şekline Göre Öğretim Yöntemine Göre Yöneltme.
GÖSTERİ (DEMONSTRASYON) YÖNTEMİ
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Ayşe Şeyma YILDIRIM Aslınur ÜRE Alaattin KURT.
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
ÖĞRENME VE ÖĞRETMENİN KURAMSAL TEMELLERİ
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği
B. ÇEŞİTLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
Sunum transkripti:

SORU-CEVAP YÖNTEMİ Tuba Koç Gülpınar Gökşen

Bu yöntemin esası öğretilmek istenen bilgilerin soru sorularak öğrencinin kendisine buldurulmasıdır. Öğretmenin sorduğu sorulara öğrencilerin sözel olarak cevap vermelerine dayanır. Çoğunlukla anlatım yöntemi ile birlikte kullanılır.

Soru-cevap yöntemi; anlatım yönteminin sıkıcılığını ve monotonluğunu az da olsa ortadan kaldırarak öğrencileri aktif hale getirmeye çalışır. Anlatma yönteminden sonra eğitimde en çok kullanılan öğretme metodudur.

Soru cevap yöntemi öğretmenin işlenen konu ile ilgili olarak; öğrencilerin bilgilerini yoklamaktan çok, öğrencileri düşündürmek, önemli noktalara öğrencilerin dikkatini çekmek, cevapları öğrencilere buldurmak gayelerini taşır.

Soru-Cevap Yöntemi Şu Amaçlarla Kullanılabilir Öğrencileri düşünmeye yöneltmek Öğrencileri derste aktif etmek Anlaşılmayan noktaları ortaya çıkarmak Öğrencilerin bildiklerini ve bilmediklerini ortaya çıkarmak Önemli olan noktayı vurgulamak Pekiştirme işlemini yapmak yani pekiştireç vermek

FAYDALARI Ezberlemeyi ortadan kaldırarak gerçek öğrenmeyi sağlar Öğrenme geç olmasına karşın; öğrencilerin hatırlama, düşünme, muhakeme, analiz, sentez ve değerlendirme yeteneklerini geliştirir. Sorular öğrencilerin derse ve konuya karşı dikkat ve ilgilerini arttırır, onların derse istekle katılmalarını sağlar.

Öğretmen soru cevap yöntemini bir anlamda kontrol aracı olarak kullanabilir. Öğrenci her an kendisine soru sorulacağını bildiği için sürekli dersle ilgilenir. Sorular bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirme düzeylerindeki öğrenmeyi ölçme amacıyla kullanılabilir. Öğretim sürecinde öğretmene dönüt düzeltme sağlar.

SINIRLILIKLARI Bilgi vermek için anlatım yöntemine göre daha yavaş, daha fazla zaman alıcıdır. Soru cevap yönteminin kalabalık sınıflarda uygulanması güçtür. Belirli tip öğrenmeyi ölçmek için soru hazırlama güçtür. Bazı durumlarda bazı öğretmenler iyi öğretim yapamıyoruz hissine kapılabilirler.

Sorulara sürekli, tam ve doğru cevap verememe öğrencinin kendine güvenini azaltır. Öğrencilere soru sorma fırsatları tanıma: zaman zaman konunun dışına çıkılmasına neden olabilir. Konuların işlenmesinde sadece bu yöntemi uygulamak hem mümkün değil hem de öğretim ilkelerine aykırıdır.

Soru Hazırlarken Dikkat Edilecek Hususlar Sorular istenilen cevaplara göre şekillendirilmelidir. Sorular basit, kolayca takip edilir ve anlaşılır olmalıdır. Açık bir amacı olmalıdır. Eğer soru belirsizlik taşıyorsa cevabı da bir anlamı olmaksızın belirsiz olacaktır. Sorunun cevabının genel, kişisel, fikir veya tutumları gerektirmesinden kaçınılmalıdır.

Soru asla cevabı ima etmemelidir. Her soruda yalnızca bir fikir kapsanmalıdır. Evet ya da hayır cevabıyla geçiştirilecek soruların iyi soru türü olmadığı bilinmelidir.

Sorular öğrencilerin kabiliyetlerine uygun olmalıdır Sorular öğrencilerin kabiliyetlerine uygun olmalıdır. Öğrencinin cevaplayamayacağı kadar zor sorular sorulmamalıdır. Kim, niçin, hangisi, neden, nasıl, ne zaman, nerede gibi kilit soru kelimelerinin kullanılmasına özen gösterilmelidir.