Motivation for SPI? Orhan Kalaycı Halil Şengonca Harun Öztürk

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TS EN ISO 9001:2008 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Advertisements

360° Beyin Avı 27 Mayıs ° BEYİNAVI 27 Mayıs 2003 Doç. Dr. Yeşim Toduk Akiş Amrop International 1.
Ar-Ge Proje Yönetimi 22 KASIM Son söz • Geleceği şekillendirebilmek adına, bugüne kadar hiç denenmemiş olan daha doğru olabilir ve daha etkin ve.
Strateji Tasarımı İlker acar.
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
KSS ve KOBİ. Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS) Avrupa Komisyonu’na göre KSS; “Şirketlerin gönüllü olarak toplumsal ve çevresel konuları, operasyonlarına.
OKUL YÖNETİMİNDE PERSONEL EĞİTİM VE İŞLETMECİLİKLE İLGİLİ İŞLER
PROJE YÖNETİMİ VE RİSK ANALİZİ
İ.K.Ü.İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Nejat Erk. STRATEJİK PLANLAMA, UZUN DÖNEMLİ REKABET GÜCÜ KAZANDIRICI ÇABALARIN TÜMÜDÜR. TANIM : 2.
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
KRİZ YÖNETİMİ ÖDEVİ HAZIRLAYANLAR: MURAT KOÇ
Ortak Öğrenme Nasıl Gerçekleşir? Türk Otomotiv Sektöründen Örnekler TÜSİAD – UİG Rekabet Öncesi İşbirlikleri Başarı Hikayeleri Semineri Dr. Umut EKMEKÇİ.
MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ KİMİ MEMNUN EDER? FOUR SEASONS VAKASI
 Tarih boyunca bazı firmalar stratejik uygulama pahasına stratejik planlamayı vurgulamışlardır.  Pazarlama uygulaması firmanın pazarlama hedeflerinin.
Genç Bilişimciler İçin Profesyonelleşme Yolunda Öneriler
Yeni Pazarlama Teknikleri
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
KURUMSAL İTİBAR YÖNETİMİ ve SOSYAL SORUMLULUK
Pazarlama İletişimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
ETİK LİDERLİK SEMİNERİ
E-TİCARET.
İşbirliğinde Kurumsal İtibar SİNERJİTURK’10 27 Şubat 2010, Antalya.
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
İŞ KALİTESİ ve MALİYET İLİŞKİLERİ
İÇ GİRİSİMCİLİK.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Kalite Nedir? Furkan LEVENTOĞLU.
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT
Yrd. Doç Dr. Ozan BÜYÜKYILMAZ
Ö.Yavuz KARAGÖZ Mevlüt BALTA Hasan AKKOÇ
KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ
DÜŞÜNCE KALİTESİ-YARATICILIK-iNOVASYON
E ğ itimde Kalite nedir? *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ko ş ullara uygunluktur. *Kalite, ögrencilerin ihtiyaçlarıdır. *Kalite, amaçlara uygunluktur.
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
Birlikte Düşünelim Hayatta gerçekleştirmek istediklerinize yardımcı olabilir miyiz? ‘‘Eğer hayatınızı değiştirmek istiyorsanız, düşünce tarzınızı değiştirmelisiniz.”
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
KURUMSAL HAYIRSEVERLİĞİN SAĞLADIĞI REKABET AVANTAJLARI
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Bölümün Amacı Bu bölüm, örgütlerin nasıl değiştiğini ve yöneticilerin yenilik ve değişim sürecini nasıl yönettiklerini keşfetmektedir.
Kişisel Satış ve Satış Yönetimi.
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA
Yrd. Doç. Dr. Şule AYDIN TURAN
Pazarlama Araştırması bölümünü öğrenme amaçlarımız: Pazarlama araştırmasının; pazarlama, pazarlama kavramı ve pazarlama stratejisiyle ilişkisini.
“Tüm hayatım boyunca dolaştım, seyahat de ettim
MÜŞTERİ İÇİN DEĞER YARATMA. “Müşteri değeri olgusu, müşteri tatmini unsurlarına ek olarak, ürünün rakipler arasından nasıl seçildiğini, seçim kriterlerinin.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
8 Pazar Bölümleri ve Hedeflerin Belirlenmesi
GENEL İŞLETME İŞLETMENİN AMAÇLARI
Bekir Sami NALBANTOĞLU
Learning to learn network for low skilled senior learners Hayat Boyu Öğrenme Toplumu Learning to Learn Training Ne kazanıyoruz? Developed with the support.
PAZARLAMA ARAŞTIRMALARI
Faaliyet gösterdiğimiz hizmet sektöründe en büyük eksikliğin kalifiye iş gücü olduğundan yola çıkarak; ‘Aslolan insana verilen değerdir’ anlayışıyla kaliteli,
Bir çok girişimci, yeni bir iş kurarken çoğu zaman hazırlık yapmaz. Yani bir iş planı yapmaz, bir iş modeli oluşturmaz. Ülkemizde yeni kurulan işlerin.
Pazarlama Yatırımlarının Verimliliğinin Sektörel Bazda İncelenmesi: BIST Örneği Arş. Gör. Dr. Betül Çal Giresun Üniversitesi.
Tutundurma, iletişime dayanır ve ikna edici yanı vardır. Doğrudan satışları kolaylaştırma amacına yönelik olduğu kadar, tutum ve davranışlara da yöneliktir.
Kişisel Satış ve Satış Yönetimi.
5. YÖNETİM KALİTESİ ve STANDARTLARI
Tatmin edilmemiş işgücü, tatmin edilmemiş müşterinin anahtarıdır
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
Şirketlerde Finansal Değişim Yönetimi
İŞLETME BİLİMİ VE İŞLETMEYİ TANIYALIM
KURUMSAL İLETİŞİM.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
GİRİŞİMCİ ÖZELLİKLERİ
Sunum transkripti:

Motivation for SPI? Orhan Kalaycı Halil Şengonca Harun Öztürk Sarit Dinmez Serden Ferhatoğlu Volkan Sevinçok Yonca Kalaycı Güliz Gököz İbrahim Sari 22 Mayıs 2004

Şirketler neden süreçlerini iyileştirmek ister? Ana Konu Şirketler neden süreçlerini iyileştirmek ister? Çalışan Müşteri Şirket Sahibi / Üst Yönetim

Müşteri’nin Motivasyon Faktörleri

Şirket Sahiplerinin/Üst Yönetimin Motivasyon Faktörleri Güven yaratmak Tescilli olmak çalışanlardan bağımsız rakiplerinden önde olmak maliyet düşürmek daha fazla para kazanmak kurumsallaşmak çalışan motivasyonu reklam

Çalışanların Motivasyon Faktörleri Şirket bağımsız değer yaratmak yaratıcılık - sürece katkı aktif rol oynamak kariyerinde adım özgüveni arttırabilir sürekli yeni şeyler öğrenmek yaptığı işin ölçülebilir olması boşa enerji harcamamak kendi geleceğini güvenceye almak işini daha iyi yapmak Pozitif enerji / psikoloji özgür olmak yaptıklarının kullanılabilir olması kendi ve kurumuyla gurur duymak ister belirli bir iş tanımı / rol / unvan sahibi olmak daha iyi bir iş bulmak koşulları daha iyi bir şirketde çalışmak ve daha çok para kazanmak

Müşteri Neden İstemiyor? Farkında olmamak Bilinç eksikliği Ürün fiyatlarının artacağını düşünür Yazılım kalitesi kavramını bilmiyor Zaman kaybı olarak görüyor Faydasına inanmıyor Büroksiden korkuyor Süreç iyileştirme ile memnuniyetinin bağlantısını kuramıyor Müşteriyi temsil eden kişinin müşterinin uzun vadeli çıkarını düşünmemesi yeniliklere ve değişime direnç konudan uzak olması ve ne isteğini bilmemesi kişisel ilişki yerine kurumsal ilişkiyi tercih etmemesi zaman ayırmak istemiyor Alternatifi yok - daha iyisi için hayal kuramıyor Kişisel ilişkilerden memnun yeni risk istemiyor hali hazır tedarikçisinden memnun

Şirket Sahibi Neden İstemiyor? Rekabet yoktur Ürün fiyatlarının artacağını düşünür Yazılım kalitesi kavramını bilmiyor Zaman kaybı olarak görüyor Faydasına inanmıyor Büroksiden korkuyor Süreç iyileştirme ile memnuniyetinin bağlantısını kuramıyor yeniliklere ve değişime direnç konudan uzak olması ve ne isteğini bilmemesi kişisel ilişki yerine kurumsal ilişkiyi tercih etmemesi zaman ayırmak istemiyor Alternatifi yok - daha iyisi için hayal kuramıyor Kişisel ilişkilerden memnun yeni risk istemiyor Farkında olmamak Bilinç eksikliği Maliyet Çalışanların gideceğinden korkar iş gücü kaybı zaman kaybı Müşterisinin istemediğini düşünür yeniliklere ve değişime direnç Kişisel olarak yetersiz kalacağından korkar Kendi koltuğunu kaybetmek istemez Mevcut statükoyu korumak müşteriyi uyandırmamak Takdir değil, para kazanmayı tercihj eder Geniş bir vizyona sahip değildir.

Çalışanlar Neden İstemiyor? Zaman kaybı olarak görüyor Faydasına inanmıyor Büroksiden korkuyor Süreç iyileştirme ile memnuniyetinin bağlantısını kuramıyor yeniliklere ve değişime direnç konudan uzak olması ve ne isteğini bilmemesi kişisel ilişki yerine kurumsal ilişkiyi tercih etmemesi zaman ayırmak istemiyor Alternatifi yok - daha iyisi için hayal kuramıyor Kişisel ilişkilerden memnun yeni risk istemiyor Fazladan iş Hiyeararşiden korkuyor Farkında olmamak Bilinç eksikliği yeniliklere ve değişime direnç koltuğunu kaybetmekden korkar başaramamaktan korkar zaman kaybı / Ek yük Müşterisinin istemediğini düşünür Kişisel olarak yetersiz kalacağından korkar Kendi koltuğunu kaybetmek istemez Mevcut statükoyu korumak Geniş bir vizyona sahip değildir. Rekabet yoktur Yazılım kalitesi kavramını bilmiyor

Kısıt Süreç iyileştirme, sırasıyla Müşteri, şirket sahibi / şirket yönetici ve çalışan üçü birden ister ise başarılı olabilir.

Problemler Müşterinin Toplam sahip olma maliyeti kavramının bilinmemesi, tedarikçi seçiminde sadece ilk sahip olma maliyetine bakması Kişisel ilişkileri kurumsal ilişkilere tercih etmek Müşteriyi temsil eden kişinin müşterinin çıkarını düşünmemesi Yazılım projelerinin müşteri tarafında stratejik önemli olarak değerlendirilmemesi

Problem Problem Tanımı Potansiyel Yaklaşımlar İlgili Çalışmalar Müşterinin Yazılım projelerine stratejik önem vermemesi Yazılım Süreç İyileştirme Çalışmalarını özendirmiyor. Potansiyel Yaklaşımlar Kar amacı gütmeyen kuruluşların (STK, Tübitak, Üniversiteler, vb) enerjilerini müşteriye yöneltmeleri Konuya ilginin canlı tutulması – periodik çalıştay, seminer, vb yapılması İlgili Çalışmalar ABD’de DoD’nin yazılım projelerine yaklaşımının incelenmesi