Motivation for SPI? Orhan Kalaycı Halil Şengonca Harun Öztürk Sarit Dinmez Serden Ferhatoğlu Volkan Sevinçok Yonca Kalaycı Güliz Gököz İbrahim Sari 22 Mayıs 2004
Şirketler neden süreçlerini iyileştirmek ister? Ana Konu Şirketler neden süreçlerini iyileştirmek ister? Çalışan Müşteri Şirket Sahibi / Üst Yönetim
Müşteri’nin Motivasyon Faktörleri
Şirket Sahiplerinin/Üst Yönetimin Motivasyon Faktörleri Güven yaratmak Tescilli olmak çalışanlardan bağımsız rakiplerinden önde olmak maliyet düşürmek daha fazla para kazanmak kurumsallaşmak çalışan motivasyonu reklam
Çalışanların Motivasyon Faktörleri Şirket bağımsız değer yaratmak yaratıcılık - sürece katkı aktif rol oynamak kariyerinde adım özgüveni arttırabilir sürekli yeni şeyler öğrenmek yaptığı işin ölçülebilir olması boşa enerji harcamamak kendi geleceğini güvenceye almak işini daha iyi yapmak Pozitif enerji / psikoloji özgür olmak yaptıklarının kullanılabilir olması kendi ve kurumuyla gurur duymak ister belirli bir iş tanımı / rol / unvan sahibi olmak daha iyi bir iş bulmak koşulları daha iyi bir şirketde çalışmak ve daha çok para kazanmak
Müşteri Neden İstemiyor? Farkında olmamak Bilinç eksikliği Ürün fiyatlarının artacağını düşünür Yazılım kalitesi kavramını bilmiyor Zaman kaybı olarak görüyor Faydasına inanmıyor Büroksiden korkuyor Süreç iyileştirme ile memnuniyetinin bağlantısını kuramıyor Müşteriyi temsil eden kişinin müşterinin uzun vadeli çıkarını düşünmemesi yeniliklere ve değişime direnç konudan uzak olması ve ne isteğini bilmemesi kişisel ilişki yerine kurumsal ilişkiyi tercih etmemesi zaman ayırmak istemiyor Alternatifi yok - daha iyisi için hayal kuramıyor Kişisel ilişkilerden memnun yeni risk istemiyor hali hazır tedarikçisinden memnun
Şirket Sahibi Neden İstemiyor? Rekabet yoktur Ürün fiyatlarının artacağını düşünür Yazılım kalitesi kavramını bilmiyor Zaman kaybı olarak görüyor Faydasına inanmıyor Büroksiden korkuyor Süreç iyileştirme ile memnuniyetinin bağlantısını kuramıyor yeniliklere ve değişime direnç konudan uzak olması ve ne isteğini bilmemesi kişisel ilişki yerine kurumsal ilişkiyi tercih etmemesi zaman ayırmak istemiyor Alternatifi yok - daha iyisi için hayal kuramıyor Kişisel ilişkilerden memnun yeni risk istemiyor Farkında olmamak Bilinç eksikliği Maliyet Çalışanların gideceğinden korkar iş gücü kaybı zaman kaybı Müşterisinin istemediğini düşünür yeniliklere ve değişime direnç Kişisel olarak yetersiz kalacağından korkar Kendi koltuğunu kaybetmek istemez Mevcut statükoyu korumak müşteriyi uyandırmamak Takdir değil, para kazanmayı tercihj eder Geniş bir vizyona sahip değildir.
Çalışanlar Neden İstemiyor? Zaman kaybı olarak görüyor Faydasına inanmıyor Büroksiden korkuyor Süreç iyileştirme ile memnuniyetinin bağlantısını kuramıyor yeniliklere ve değişime direnç konudan uzak olması ve ne isteğini bilmemesi kişisel ilişki yerine kurumsal ilişkiyi tercih etmemesi zaman ayırmak istemiyor Alternatifi yok - daha iyisi için hayal kuramıyor Kişisel ilişkilerden memnun yeni risk istemiyor Fazladan iş Hiyeararşiden korkuyor Farkında olmamak Bilinç eksikliği yeniliklere ve değişime direnç koltuğunu kaybetmekden korkar başaramamaktan korkar zaman kaybı / Ek yük Müşterisinin istemediğini düşünür Kişisel olarak yetersiz kalacağından korkar Kendi koltuğunu kaybetmek istemez Mevcut statükoyu korumak Geniş bir vizyona sahip değildir. Rekabet yoktur Yazılım kalitesi kavramını bilmiyor
Kısıt Süreç iyileştirme, sırasıyla Müşteri, şirket sahibi / şirket yönetici ve çalışan üçü birden ister ise başarılı olabilir.
Problemler Müşterinin Toplam sahip olma maliyeti kavramının bilinmemesi, tedarikçi seçiminde sadece ilk sahip olma maliyetine bakması Kişisel ilişkileri kurumsal ilişkilere tercih etmek Müşteriyi temsil eden kişinin müşterinin çıkarını düşünmemesi Yazılım projelerinin müşteri tarafında stratejik önemli olarak değerlendirilmemesi
Problem Problem Tanımı Potansiyel Yaklaşımlar İlgili Çalışmalar Müşterinin Yazılım projelerine stratejik önem vermemesi Yazılım Süreç İyileştirme Çalışmalarını özendirmiyor. Potansiyel Yaklaşımlar Kar amacı gütmeyen kuruluşların (STK, Tübitak, Üniversiteler, vb) enerjilerini müşteriye yöneltmeleri Konuya ilginin canlı tutulması – periodik çalıştay, seminer, vb yapılması İlgili Çalışmalar ABD’de DoD’nin yazılım projelerine yaklaşımının incelenmesi