SOSYAL MEDYADA KPI’LAR ve AYLIK ANALİZ RAPORU HAZIRLAMA Halil AYGÜNDÜZ
FACEBOOK KPI’LARI Hayran sayısı Hakkında konuşulanların sayısı İçerik beğeni / yorumu / paylaşımı sayısı Engagement Rate
Hayran Sayısı Markaların sosyal medyadaki başarılarını, birbirleriyle kıyaslarken önemli kıstaslardan bir tanesidir. Sonuçları somutlaştırır. Uygulamaya konulan çalışmaların sonuçları hakkında net veriler verir. Bu veriler doğrultusunda; çözümleme sunabilme imkanı sağlıyor.
Hakkında Konuşulanların Sayısı Sayfa reytingidir. Sayfadaki içeriklerin beğenilmesi, yorumlanıp paylaşılması,diğer sayfalarda bahsinin geçmesi reytingi artırır. İçerikteki sorulara kullanıcıların cevap vermesi, paylaşılan etkinliklere katılım durumlarını bildirmeleri ya da sayfadaki bir fotografı etiketlemeleri reytingi etkileyen unsurlardır.
İçerik Beğeni / Yorumu / Paylaşımı Sayısı Bu sayı sayfadaki aktif kullanıcıyı gösterir. Tercih edilmiş içerik tipinin ve niteliğinin, ne kadar başarılı olduğunun göstergesidir. Ne kadar çok aktif kullanıcı, takip edilen ve paylaşılan içerik; o kadar çok başarı değeri olarak algılanır.
Engagement Rate En önemli başarı ölçütlerindendir. Etkileşim oranıdır. Hayran sayısı, içerik sayısı ve bu içeriklerin beğenilerinin birbirine oranıdır. Değerlendirme ölçütüdür. Markanın sosyal medyadaki konumunu belirler. Paylaşımların, beğenilerin ve yorumların oranı, markanın sosyal medyada ne kadar etkin olduğunu yansıtır. Markanın etkin oluşu, diğer markalar arasında üst konumlarda oluşu memnun edici bir geri dönüttür.
‘’Responte Rate’’ de çok önemlidir ‘’Responte Rate’’ de çok önemlidir. Kullanıcının içeriğine ne kadar sürede geri dönüt verdiğini gösterir. Paylaşımın hangi sıklıklarla takip edildiğini yansıtır. Engagement Rate markanın sosyal medyadaki başarısını somutlaştırmada, sayısal grafiklere dönüştürmede, marka için büyük önem taşır. Böylelikle; sosyal medya temsilcisinin başarısını da ölçütleyebilme imkanı doğar.
Engagement Rate Çıktıları Uygulanan kampanyaların başarısını gösterir. Hayran sayısıyla içerik beğeni sayısı arasındaki ilişkiyi gösterir. Viral etkileşimi belirler. Sayfayı, arkadaşının bildirimleririnden görüp, gelen kullanıcıyı gösterir. Gelen-Giden hayran sayısını belirlememize olanak sağlar. Yurt dışındaki hayran sayısını gösterir. En aktif kullacılarını belirlemeye yardımcıdır.
Sosyal medya KPI’ları markalara rakipleriyle olan farkı, kullanıcısıyla ne kadar etkileşime geçebildiğini, kampanyalarının istenilen sonuçları yansıtıp yansıtmadığını gösterir. Bu doğrultu da markanın sosyal medyadaki pusulasıdır aslında…
SOSYAL MEDYADA TRENDLER Google’dan akıllı gözlük projesi Instagram artık Android’de Youtube’dan 3D video girişimi Pinterest’in artan ziyaretçi trafiği 90’larda facebook olsaydı ! Angry Birds Space: 3 günde 10 M download
Micheal KORS ‘1 M’ kullanıcıya erişmesi kutluyor Micheal KORS ‘1 M’ kullanıcıya erişmesi kutluyor. Aslında yaptığı zaman tünelini kullanarak markasını tanıtması Sızıntı QR kod uygulaması Citroen kampanyası- Arabanı facebook uygulamasıyla yarat ve yapsınlar…
TAKİPTE KALIN… http://somediary.wordpress.com/ HALİL AYGÜNDÜZ Teşekkür ederim TAKİPTE KALIN… http://somediary.wordpress.com/ HALİL AYGÜNDÜZ