Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İnternet Sosyal Medya Sosyal Ağlar 2. Sunum Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İnternet Sosyal Medya Sosyal Ağlar 2. Sunum Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2."— Sunum transkripti:

1 İnternet Sosyal Medya Sosyal Ağlar 2. Sunum Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2

2 Konu Başlıkları  Web’in Gelişimi  Web Teknolojileri  Web 2.0  Sosyal Medya Nedir?  Geleneksel Medya’dan Farkı  Yaygın Olarak Kullanılan Platformlar  Sosyal Medya Okuryazarlığı  Sosyal Medya’nın Topluma Etkileri  Sorunlar, bağımlılıklar 3

3 İnternetten Beklentiler Etkileşim: Sanayi döneminin içe dönüklüğünden ve kitle iletişimin tek taraflı olmasına karşılık çözüm önerileri. Kişiselleştirme İletişimde hız Zaman ve mekansal özgürlük 4

4 5

5

6 Web  Web 1.0  Tim Berners-Lee  W3Consortium (HTML)  Tarayıcı (Netscape,Mosaic,IE)  Sunucu -> İstemci  İletişim tek yönlü, sınırlı içerik  Katkı paylaşım, etkileşim yok  Ziyaretçi, dinamik bilgiler 7

7 Web  Web 2.0  Tim O’Reilly  Ziyaretçi->Takipçi (Aktif katlım)  Okur->Yazar  Dinamik yapı (Veri tabanı SQL iş birliğii)  Etiketleme  İçerik dağıtımı (Bilgilenme, uyarı talepleri) 8

8 9

9 Web 2.0 Araçları  Blog (Web Günlüğü) blogger, blogging, wordpress, blogcu.com  Wiki (ortaklaşa içerik oluşturma, vikipedia)  RSS(Real Simple Syndication-Rich Site Summary)(değişiklik anında)  Mashup farklı ihtiyaçların tek alan toplanması hava durumu, uçuş,otel,rent car, festivaller  Etiketleme(imleme) (bookmark), cookie (digg,delicious)  Sosyal Ağlar(fb,tw,myspace,linkedin,google+) 10

10 Web  Web 3.0 – Semantik Web  Veri kaynakları üzerinde etkili anlizlerle yeni içerikler(kişiye özgü görünüm,reklam,içerik)  Makine – makine etkileşimi  Semantik Web (FOF örneği)  XML  RDF (Resource Description Framework)  Ontoloji 11

11 Sosyal Ağ – Sosyal Medya Kavramları  Sosyal Medya digitalleşme ve telekomünikasyonla birlikte insaların diğer insanlarla ilişki kurabilmelerini, kendini ifade etmelerini sağlayan tüm içerik oluşturma ve iletme sistemleriine verilen isimdir. Sosyal medya aracı ortam ve mecradır.  Sosyal Ağlar, insanların çeşitli nedenlerle bir araya geldiiği, haberleştiği, görüştüğü, topluluklar oluşturduğu, etkinlikler düzenlediği sanal ağ yapılarıdır. 12

12 Sosyal Ağlar - Facebook - Sayfalar, beğenme, yorum, paylaşma - Twitter - Tavsiye, övgü, paylaşma - Friendfeed - beğenme, yorum, paylaşma - YouTube - Videolar, abonelik, yorum, paylaşma - Flickr - Fotoğraflar, takip, yorum - XING/LinkedIn - Kurumsal haberler, yorum, paylaşma - Google - Veriler, analiz, SEO - Bloglar - Övgü, yorum, paylaşma - Wiki – Temaya uygun içerik üretimi ve tasarımı

13 Sosyal Ağların Kullanımı

14 Sık Rastlanan Bağımlılık Sorunları  Siber Müstehcenlik  Siber İlişki  İnternet Bağımlılığı  Bilgi bağımlılığı  Ağ Oyunları

15 Sık Rastlanan Psikolojik Sorunlar  Blog İfşacılığı  Siberhondrik(Sağlık)  Photolurking(Başkalarının albümleirne)  Crackberry  Cheesepadding(Özellikle Şarkı download)

16 Sosyal Ağlar Kimlik DeneyelerKimlik Deneyleri  Bedene ihtiyaç duymayan öznellik  Gerçek / Sanal Benlik  Cisiyet yaş geçişleri  Kaçış mekanı  Abartılmış kendilik  Yüzsüz iletişim  Daha kolay kendini ifade  Daha kolay yalan ve agresyon  Analog hassasiyeti kaybediyor, dijitalin yüseyselliğini kazanıyoruz

17 Sosyal Ağlar ve İnsani İlişkiler  Biriciklik hissi, narsistlik kültürü  Kendi profil ve resimlerimizi parlatmak  Narcisurfing (kendini aratma)  Yüzyüze iletişimdeki kontrolü kaybediyor(Yanlış anlaşılmalar)  Hayal kırıklıklarına yol açabiliyor  Yapılan araştırmalar insaları anlama kabiliyeti azalıyor:  Duyarsızlaşama ve empati yitimi

18

19 Sorular? 20


"İnternet Sosyal Medya Sosyal Ağlar 2. Sunum Öğr. Gör. Mehmet Akif Barış 2." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları