Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Mutluköy İlköğretim Okulu
Advertisements

MAİ VE SİYAH.
DENİZLİ YAŞAR SANİYE GEMİCİ ANADOLU LİSESİ
REİS BEY ÜNİTE TANITIM SUNUMU
ÜNİTE PLANI ÖZETİ Öğrencilerin, Denizli ve çevresindeki tarihi yerleri, coğrafi özelliklerini ve bugünkü durumlarını öğrenerek; tarihi ve doğal çevrelere.
YAYA TEMASI.
Ünite Portfolyo Sunumu Zeynep Üzümcü
Ünite Ürün Dosyası Sunumu Bülent ÖZTÜRK
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Herkes Gibi Benim de Yuvam Var Ünite Ürün Dosyası Sunumu Gamze BARIN Ünite Ürün Dosyası Sunumu Gamze BARIN.
Newton’un Hareket Kanunları
Eğitim Öğretimde Planlama
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
EN İYİ MESLEKLER YARIŞI
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
Hazırlayan Sibel Güler- Fatma Akfırat Binnur Sancak Palaz- Volkan Tay
Hazırlayan: HÜLYA KÜÇÜK
AkçanSA Fatih Sultan Mehmet İlköğretim Okulu
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
TOPLUMSAL YAPI VE TOPLUMSAL İLİŞKİLER
TURGUT OĞUZ MATEMATİK ÖĞRETMENİ
Erkan Evrensel, Seval Ergün, Tuğba Günay, Çisem Aytin
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
21. Yüzyıl becerileri.
Tömük Yeşilyurt İlköğretim Okulu 6.Sınıf Leyla YILMAZ
Ünite Planı Özeti: Bu ünitede temel soru ile çevremizdeki cisimlerin disiplinler arası bağlantı kurularak öğrencilerin aklına gelebilecek her şekilde.
İSLAMDA YORUM FARKLILIKLARI
Ünite Portfolyo Sunumu
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
1.DÜNYA SAVAŞI. Ünite Özeti  Bir çok dünya devletinin biraraya gelerek yaptığı 1.dünya savaşının nedenleri,savaşın ortaya çıkardığı sonuçlar incelenecek.
Ünite Portfolyö Sunumu
Telif Hakkı  2008 Intel Firması. Tüm hakları saklıdır. Intel, Intel logosu (the Intel Logo), Intel Eğitim Girişimi (Intel Education Initiative) ve Intel.
HAZIRLAYAN: DİLEK BEZGAL
CANLILAR DÜNYASINI GEZELİM TANIYALIM
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Neden Proje Yönetimi - PROBLEMLERİN KARMAŞIKLIĞI - TEK BİR KİŞİNİN ÇÖZÜME ULAŞMA GÜÇLÜĞÜ - DİSİPLİNLER ARASI İLİŞKİLERİN SAĞLANMASI - MADDE VE İNSAN KAYNAKLARININ.
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
ÜNİTE ÖZETİ Öğrenciler çevrelerinde gördükleri teknolojik araçlar hakkında bilgi edinecekler. Yeni teknolojik araçlar tanıyacaklar. Tanıdıkları araçların.
ÜNİTE ÜRÜN DOSYASI SUNUMU
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
DERS: Sosyal Bilgiler ÜNTE: Uzaktaki Arkadaşlarım SINIF: 4/A
VÜCUDUMUZ BİLMECESİNİ ÇÖZELİM TANITIM SUNUMU
ÖĞRENCİ MERKEZLİ EĞİTİM
Ünite Portfolyo Sunumu Serap Karaman
DÜN BUGÜN YARIN Ünite Portfolyo Sunumu Fatma KIYMAZ Asuman İŞLER.
ÜNİTE PORTFOLYO SUNUMU HAYRİYE UTKU
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
EKONOMİK MUCİZENİN ÜLKESİ JAPONYA
1. KUŞAK DÜZEN.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HAZIRLAYAN SEDEN HACISÜLEYMAN.
Probleme Dayalı Öğrenme
KIZ KARDEŞİM MOMMO.
Manavgat RAM Yetenek : Bir duruma uyma konusunda organizmada bulunan ve doğuştan gelen güç, kapasite Yaratıcılık : Bir şeyi herkesten farklı yollarla.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Büyük Fasulye Yarı şı Ünite Ürün Dosyası Sunumu. Ünite Özeti Büyük Fasülye Yarışı devam etmektedir! En uzun fasülyeyi yetiştirme yarışı farklı okullardaki.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Mutluköy İlköğretim Okulu
Öğretim Programı Tasarım Soruları
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
Sağlık Bilimleri Fakültesi
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu Ünite Ürün Dosyası Sunumu Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu

Ünite Özeti Bu proje sınıfta grup çalışması olarak yaptırılacaktır. Bu proje sayesinde göz konusunun somutlaştırılması ve ilgi çekici bir hale gelmesi hedeflenmektedir. Projede gruplara gözün kısımlarına ayrılabilen bir maketi yaptırılır. Maketler hazırlandıktan sonra gruplar arasında bir yarışma düzenlenir. Yarışmada bölümlerine ayrılan gözün hızlı bir şekilde birleştirilmesi istenir ve gözün kısımlarının görevleri sorulur. Gözde meydana gelebilecek bozukluk ve aksaklıkların neler olduğu, günümüz teknolojisiyle bu bozukluk ve aksaklıkların giderilmesi veya en aza indirilmesinde hangi aşamada olduğu tartışılır. Gözün sağlığını korumak için alınabilecek tedbirler hakkında tartışma yapılarak bu tedbirlerin neler olabileceğini öğrenir. Öğrencilerin kendilerini görme engelli bir kişi yerine koyarak engellileri anlamaya çalışır, onlara yardım için çevrelerinde neler yapabileceğini tartışarak öğrenir.

Öğretim Programı Tasarım Soruları Temel Soru Çevremizi nasıl algılarız? Ünite Soruları Gözün çevremizi algılamadaki etkisi nedir? İçerik Soruları Gözün yapısı ve kısımları nelerdir? Görme olayı nasıl gerçekleşir? Göz kusurları nelerdir? Nasıl ortaya çıkarılır?

Bu proje öğrencilerimizin 21 Bu proje öğrencilerimizin 21. Yüzyıl Becerileri geliştirmesine aşağıdaki yollarla yardımcı olacak: Çevremizdeki uyarıları algılamamızda öz Yönelim becerisini kullanarak gözün rolünü fark eder. Gözü, İletişim Becerilerini kullanarak şekil ve/veya model üzerinde açıklar Gözün hangi tür uyarıları aldığını ve bunlara nasıl cevap verildiğini Yaratıcılık ve Entelektüel Merak becerisi ile açıklar. Göz ve diğer duyu organları arasındaki ilişkiyi Problemi Tanımlama, formüle Etme ve Çözme becerisi ile gösterir Gözdeki aksaklıklara ve teknolojinin bu aksaklıkların giderilmesinde kullanımına Bilgi ve Medya Okur Yazarlığı Becerilerini kullanarak örnekler verir. Kendini, görme engelli kişilerin yerine koyarak Sosyal Sorumluluk duygusu içinde onları anlamaya çalışır.

Öğrenci Gereksinimlerini Belirleme Aracı Amaç ***Öğrencilerin gözün yapısı ve görevlerine yönelik ne bildiklerine ve ne ölçüde bu konuya ilgi duyduklarına ilişkin veri toplamak Öğrencilerimden ne öğrenmek isterim? ***Öğrencilerimin Ünite Soruları konusunda hali hazırda ne bildiklerini ve deney tasarımı konusunda neler bildiklerini öğrenmek Üst düzey düşünmeyi özendirmek için neler denedim? ***Gözün canlı yaşamındaki önemini bulmalarını ve sonuçlar çıkarmalarını Değerlendirme sonunda elde ettiğim veriler ünitenin ilerleyen etkinliklerini planlamama nasıl yardımcı oldu? ***Nasıl deney tasarımlanır konusunda eksik ya da yanlış anlayanlara destek sağlayabilirim. Gözün önemini farklı düzeylerde algılamışlarsa değişik kaynaklar sunabilirim. Bu değerlendirme aracını ünite boyunca belirli aralıklarla tekrar kullanarak öğrencilerin gelişimlerini görmeye çalışacağım. Ne tür geribildirim ya da ek fikir almak isterdiniz? ***Öğrencilerin bilinenden farklı neler yaparak daha kalıcı bilgiler elde edebileceklerini öğrenmek

Kursa ilişkin hedeflerim Öğrencilerimin fen bilimine daha fazla merak duymasını sağlayacak yollar bulmak Bu proje sayesinde göz konusunun somutlaştırılmasını ve ilgi çekici bir hale gelmesini sağlamak Öğrencilerimin ve kendimin kullanabileceği farklı teknolojileri öğrenmek Başka öğretmenlere görüş alış verişinde bulunmak

Öğrencilerimin Hedefleri Bilim insanlarının verileri nasıl topladıklarını, nasıl gözlem yaptıklarını ve nasıl düşündüklerini öğrenmek Fen Bilgisinin zor değil, eğlenceli olduğunu öğrenmek. Nasıl gördüğümüzü, gözün yapısını ve göz kusurlarını öğrenmek Daha bağımsız öğrenen olmak

Geribildirim istediğim konular Çevremizdeki uyarıları algılamamızda öz Yönelim becerisini kullanarak göz organın rolünü fark etmeleri. Gözün yapısını İletişim Becerilerini kullanarak şekil ve/veya model üzerinde açıklamaları Gözün hangi tür uyarıları aldığını ve bunlara nasıl cevap verildiğini Yaratıcılık ve Entelektüel Merak becerisi ile açıklamaları. Gözdeki aksaklıklara ve teknolojinin bu aksaklıkların giderilmesinde kullanımına Bilgi ve Medya Okur Yazarlığı Becerilerini kullanarak örnekler vermeleri. Kendini, görme engelli kişilerin yerine koyarak Sosyal Sorumluluk duygusu içinde onları anlamaya çalışmaları

Hazırlayan 4.GRUP