Hazırlayan Erkan KARAARSLAN

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
KAMU İDARELERİNDE STRATEJİK PLANLAMAYA İLİŞKİN USUL VE ESASLAR HAKKINDA YÖNETMELİK Kamu idarelerinde stratejik planlamaya ilişkin usul ve esaslar hakkında.
Advertisements

BELEDİYELERDE FAALİYET RAPORU
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
DÜZENLİLİK DENETİM REHBERİ
 Amaç ve kapsam  MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere ondan az çalışanı bulunanlardan, tehlikeli ve çok.
İÇ DENETİM T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı
Karar Tarihi : Karar No : 5189/1
MALİ İSTATİSTİK DEĞERLENDİRME RAPORU
İTİBAR ATÖLYESİ ... KAMUDA İTİBAR YÖNETİMİ
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
KADEB İ B MAHALLİ İDARELER MUHASEBE YETKİLİLERİ TOPLANTISI TARİH: SAAT: 14:00.
TÜRK TİCARET KANUNU DEĞİŞİKLİĞİ
Milli Emlak Genel Müdürlüğü Performans Sözleşmesi
KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE İÇ KONTROL STANDARTLARI
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
DEREBUCAK TAPU MÜDÜRLÜĞÜ FAALİYET RAPORU  MÜDÜRLÜĞÜMÜZ 1 MÜDÜR ODASI, 1 SERVİS, 1 ARŞİV VE 1 TAKBİS ODASI MEVCUT OLUP BİR MÜDÜR, 1 ADET BİLGİSAYAR.
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
KAMU HARCAMA SÜRECİ AÇISINDAN SAYIŞTAY VE ROLÜ. Bağımsızlık ve Tarafsızlık Bağımsızlık, Sayıştay ın bir yüksek denetim ve yargı kurumu olarak varlığının.
İÇ DENETİM BİRİMİ BAŞKANLIĞI
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
T.C. KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ İç Denetim Birimi Başkanlığı
KAMUDA İÇ KONTROL SİSTEMLERİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yrd. Doç. Dr. Fevzi ENGİN A.İ.B.Ü.İ.İ.B.F
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ İÇ KONTROL SİSTEMİ
SAYIŞTAY DENETİMİ Yeni Kamu Mali Yönetimi Anlayışı Çerçevesinde Düzenlilik Denetimi MURATPAŞA BELEDİYESİ 28 NİSAN 2014.
1) İÇ DENETİM KAVRAMI İç denetim, kamu idaresinin çalışmalarına değer katmak ve geliştirmek için kaynakların ekonomiklik, etkililik ve verimlilik esaslarına.
GELENEKSEL KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞI
İÇ KONTROL SİSTEMİ ve KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
KBS MALİ İSTATİSTİK UYGULAMASI
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
Strateji Geliştirme Başkanlığı SGB.net Sistemi Genel Tanıtımı
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
STRATEJİK YÖNETİM Aracı Olarak STRATEJİK PLANLAMA.
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
“İYİ YÖNETİŞİM SİSTEMİ” GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI ÖRNEĞİ
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
KAMUDA İÇ DENETİM (5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu)
İL DÜZEYİNDE KAMU KURUM VE KURULUŞLARININ YÜRÜTTÜKLERİ FAALİYETLERİN STRATEJİK PLAN VE PERFORMANS PROGRAMLARINA UYGUNLUĞUNA İLİŞKİN DEĞERLENDİRME RAPORU.
HESAPLARIN SAYIŞTAYA VERİLMESİ
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
İÇ KONTROL SİSTEMİ VE KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARI 27 Ekim 2009 Mehmet BÜLBÜL Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü Daire Başkanı.
KESİN HESAP.
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
Harcama Yetkilileri.
Öznur OKAY Mali Hizmetler Uzmanı
KİLİS 7 ARALIK ÜNİVERSİTESİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
10 ŞUBAT 2011 KAMU MALİYESİNDE KARAR ALMA VE PERFORMANS YÖNETİMİ PROJESİ ORGANİZASYON VE SÜREÇ PERFORMANS YÖNETİMİ 5. HAFTA GRUP ÇALIŞMASI.
Kurumsal Yönetimde İç Denetimin Geleceği Esra Aydın
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
YÖNETİM BİLGİ SİSTEMLERİ
© 2003 By Default! A Free sample background from Slide 1 1 DÖNEM BAŞI İŞLEMLERİ Erkan KARAARSLAN
Strateji Geliştirme Başkanlığı
1 Yönetim Bilgi Sistemleri 2015– ANKARA Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI.
BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA UYUM EYLEM PLANININ HAZIRLANMASI BALIKESİR ÜNİVERSİTESİ BİRİMLERİ KAMU İÇ KONTROL STANDARTLARINA.
Kamu mali yönetim ve kontrol sistemini yeniden düzenleyen 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanunu kamu idarelerinde iç kontrol sistemlerinin.
MALİYE BAKANLIĞI BÜTÜNLEŞİK PORTAL PROJESİ T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı.
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
FAALİYET RAPORLARI ve HAZIRLAMA ESASLARI
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
MERSİN ÜNİVERSİTESİ STRATEJİ GELİŞTİRME BAŞKANLIĞI
Sunum transkripti:

Hazırlayan Erkan KARAARSLAN www.erkankaraarslan.org SAYIŞTAY DENETİMİ Hazırlayan Erkan KARAARSLAN www.erkankaraarslan.org

DENETİMDE SÜREÇ 5018 sayılı Kanun 2006 yılında yürürlüğe girmiştir. Kanun güçlü bir iç denetim ama özellikle de dış denetimin varlığı esas alınarak hazırlanmıştır. 5018 sayılı Kanunla aynı zamanda Sayıştay’ın denetimine zemin hazırlayacak yasal düzenleme yapılmamış olması nedeniyle bir denetim zafiyeti oluşmuştur.

DENETİMDE SÜREÇ Bu zafiyeti ortadan kaldıran yasal düzenleme 2010 yılının son günlerinde yayımlanan 6085 sayılı Sayıştay Kanunu ile ortadan kaldırıldı. 2011 yılında Sayıştay Başkanlığımız daha çok pilot uygulama niteliğinde ancak oldukça etkin denetimler gerçekleştirdi. 2012 yılında özlenen/beklenen denetim anlayışı arifesinde yapılan bir düzenleme ile Sayıştayın denetim yetkileri azaltıldı.

DENETİMDE SÜREÇ Nihayet Anayasa Mahkemesi Sayıştayı denetim zafiyetine düşürme ihtimali kuvvetli olan düzenlemeleri Anayasa’ya aykırı bularak iptal etti. Dolayısıyla 2013 yılında nihayet 5018 sayılı Kanunla bütünleşik ilk denetim yapılacak. Burada 2006 -2012 döneminde oluşan pekçok problem ve sorun alanı, riskler Sayıştay Denetiminin sırtında. Ancak kurumsal kapasitesi oldukça güçlenerek dünyanın önemli denetim kurumlarından biri haline gelen Sayıştay Başkanlığı’nın bu sorunları gidereceği muhakkaktır.

SAYIŞTAY DENETİMİNİN KAPSAMI Düzenlilik Denetimi Performans Denetimi www.erkankaraarslan.org

SAYIŞTAYIN DÜZENLİLİK DENETİMİ a) Kamu idarelerinin gelir, gider ve malları ile bunlara ilişkin hesap ve işlemlerinin kanunlara ve diğer hukuki düzenlemelere uygun olup olmadığının tespiti, b) Kamu idarelerinin mali rapor ve tablolarının, bunlara dayanak oluşturan ve ihtiyaç duyulan her türlü belgelerin değerlendirilerek, bunların güvenilirliği ve doğruluğu hakkında görüş bildirilmesi, c) Mali yönetim ve iç kontrol sistemlerinin değerlendirilmesi, suretiyle gerçekleştirilir. www.erkankaraarslan.org

SAYIŞTAYIN PERFORMANS DENETİMİ Performans denetimi; hesap verme sorumluluğu çerçevesinde idarelerce belirlenen hedef ve göstergelerle ilgili olarak faaliyet sonuçlarının ölçülmesi suretiyle gerçekleştirilir. www.erkankaraarslan.org

SAYIŞTAYIN DENETİM ALANI Organizasyon Bakımından İlgili Kamu İdaresi Kamu idaresine bağlı işletme ve şirketler Kamu idaresince yürütülen sosyal tesisler Kamu idaresince yardım yapılan dernek vb her tür organizasyonlar Kamu hesaplarına girmiş olsun ya da olmasın her tür kaynak ve hesaplar www.erkankaraarslan.org

SAYIŞTAYIN DENETİM ALANI Konu Bakımından Kamu idaresinin giderleri Kamu idaresinin gelirleri Kamu idaresinin taşınır malları Kamu idaresinin taşınmaz malları Kamu idaresinin muhasebe ve mali raporları Kamu idaresinin mali yönetim sistemi Kamu idaresinin iç kontrol sistemi Kamu idaresinin performansı www.erkankaraarslan.org

DENETİM YÖNTEMİ Denetim genel olarak cari yıl esasına göre yapılmaktadır. Denetimin nasıl olacağına ilişkin rehberler Sayıştay Başkanlığı’nca kamuoyuyla paylaşılmıştır. Denetim birkaç safhada gerçekleşmektedir.

KURUMLARA DÜŞEN GÖREVLER Kurumlar iş süreçlerini çıkartmalı ve iyileştirmelidir. Etkili bir iç kontrol sistemi oluşturmalıdır. Denetime elverişli mali raporlar üretmelidir. Özcesi Denetim Ortamını İyileştirmelidir.

BİZ NE YAPIYORUZ Bizde; Makalelerimizle (300 makale) Kitaplarımızla (42 Kitap) E.Kitaplarımızla (12 E.Kitap) Web sayfamızla Sorulara verdiğimiz cevaplarla (günlük ortalama 48 Soru) Eğitimlerimizle Danışmanlıklarımızla Denetim Ortamının İyileştirilmesine, denetimin gücünün ve öneminin algılanmasına çok küçük bir katkı vermeye çabalıyoruz.

NASIL İç Kontrolün gereklerini anlatarak ve iyi uygulamaları yaygınlaştırarak Süreç Yönetim Sistemi konusunda farkındalık oluşturarak Muhasebe hatalarını tüm ülkede düzelterek, ve raporlarda gerekli olan makyajlamaları yaparak okunabilir, analiz edilebilir ve denetlenebilir Raporlar oluşturarak Stratejik yönetimi güçlendirerek Mevzuata uyumun altını çizerek.

DAHA İYİ BİR TÜRKİYE İÇİN HEP BİRLİKTE ERKAN KARAARSLAN info@erkankaraarslan.org