ÇOMÜ BOLOGNA ÇALIŞMALARI DEĞERLENDİRME TOPLANTISI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Europass nedir? Beceri ve yeterliliklerinizi Avrupa’da anlaşılır hale getirmek için düzenlenmiş bir dokümanlar klasörüdür.
Advertisements

ECTS/AKTS Değerlendirme
MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
BOLOGNA SÜRECİ - DİPLOMA EKİ- DE ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu BOLOGNA SÜRECİ’NE GENEL BİR BAKIŞ.
Konu Başlıkları Müfredat Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Çalışmalardaki Olumsuz Örnekler ve İstatistiksel Bilgiler Anket Çalışmaları Teknik.
Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS)
ANKARA ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ
Bilgi Paketi Çalışmaları
Bilkent Üniversitesi Bölüm Müfredatları Yerine Ders Alma Kuralları -
BOLOGNA SÜRECİ BİRİNCİ PAYLAŞIM TOPLANTISI
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
ULUSAL MESLEKİ YETERLİLİK SİSTEMİ (UMYS) AÇISINDAN ECVETİN ÖNEMİ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
27 Haziran 2008, Prof. Dr. A.S.GÖKALP BOLOGNA SÜRECİ VE KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp Prof. Dr. Ayşe Sevim Gökalp.
Bologna Süreci Nedir? Avrupa'da ortak, karşılaştırılabilir, rekabetçi ve şeffaf bir yükseköğretim yaratmak fikrinden gelişmiştir. Bologna Süreci'nin belirlediği.
Bologna Süreci Nedir? Bologna Sürecinin oluşturmayı hedeflediği Avrupa Yükseköğretim Alanı içerisinde yer alan ülke vatandaşları, yükseköğrenim görmek.
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ KURUMSAL ZİYARET VE
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı AVRUPA YÜKSEK ÖĞRETİM ALANININ FAALİYETLERİ KAPSAMINDA TÜRK YÜKSEK ÖĞRETİM SİSTEMİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ.
Mustafa Kemal Üniversitesi
European Credit Transfer System (ECTS)
Nevşehir Üniversitesi Bologna Süreci DERS PLANLARINDASIKLIKLA YAPILAN HATALAR Funda NALBANTOĞLU YILMAZ Eğitim Öğretim Planlamacısı Nevşehir,
Bologna Sürecinde Enstitümüz
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
T.C. Yükseköğretim Kurulu Prof. Dr. Hasan MANDAL Bologna Uzmanı BOLOGNA SÜRECİ 2014 ve SONRASI DÖNEMİ (YAYILIM, UYGULAMA, SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK, TANINMA) 22.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
2011 – 2012 Erasmus Staj Hareketliliği Uludağ Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Ofisi1.
ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ BOLOGNA SÜRECİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI 14 KASIM 2012.
Meslek Yüksekokulu Akademik Genel Kurul Toplantısı 11 Haziran 2013 Çankırı.
BEK Raporlarının İşlevi Yrd. Doç. Dr. Armağan Erdoğan Namık Kemal Üniversitesi 28 Mayıs 2010.
Erasmus’la Hayatınızda bir Fark Yaratın... Uluslararası İlişkiler Ofisi ATILIM ÜNİVERSİTESİ.
Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Öğrenme Kazanımları ve İlişki Haritaları Mustafa Turan 13 Mayıs 2014 Abant İzzet Baysal Üniversitesi.
Yükseköğretim Kurumlarında Bologna Eşgüdüm Komisyonları’nın (BEK) Yapılanması BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ 1. BÖLGESEL TOPLANTISI.
Erasmus Hareketliliği
ERASMUS ÖĞRENİM&STAJ HAREKETLİLİĞİ “TANINMA” DEĞERLENDİRME TOPLANTISI Uluslararası İlişkiler ve AB Birimi Tuba Alkanat Akman 9 Haziran 2010.
UÜ BOLOGNA SÜRECİ BİLGİ PAYLAŞIM TOPLANTISI-3 Prof. Dr. M. Ayberk KURT
BOLOGNA (BOLONYA) SÜRECİ ve KIRKLARELİ ÜNİVERSİTESİ Neler yaptık ? Neler yapacağız ? KASIM, 2013 Kırklareli Kırklareli Üniversitesi Bologna Koordinatörlüğü.
ERASMUS TANINMA TOPLANTISI Okt.Tuba A. AKMAN Okt.Ceyda POLATEL Okt.Fatma DEMİRCİ.
Diploma Eki (DE) Diploma Supplement (DS)
AKTS/DE ve TANINMA ÇALIŞTAYI -HEDEFLENEN ÖĞRENME ÇIKTILARI- Naci CANGÜL Çalıştaylara katılanlar; Program çıktıları, ders amaç ve hedefleri, öğrenme çıktıları,
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu Projenin ülkemizdeki; Akademik Organizasyonu için Yükseköğretim Kurulu’na, Finansal Destekleri için Avrupa Komisyonu’na Finansal.
Hazırlayanlar: Mustafa Safa Horpan Özlem Çetin Sibel Temizel
1 MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ AKADEMİK YILI ERASMUS ÖĞRENİM HAREKETLİLİĞİ TANITIM TOPLANTISI DIŞ İLİŞKİLER KOORDİNATÖRLÜĞÜ 04 OCAK 2011 MEHMET.
PAYDAŞ GÖRÜŞLERİ Yrd.Doç.Dr.Maviş Emel KULAK KAYIKCI
BOLOGNA UZMANLARI 5.DÖNEM ULUSAL TAKIM PROJESİ 1 EKİM 2009,NEVŞEHİR SULTAN GÜROL BOLOGNA ULUSAL TAKIMI ÖĞRENCİ TEMSİLCİSİ
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
BOLOGNA SÜRECİNİN TÜRKİYE’DE UYGULANMASI PROJESİ Kasım 2006 Fırat Üniversitesi, Elazığ Nezih Güven- Bologna Rehberi.
Hayat Boyu Öğrenme –LLP (Lifelong Learning Programme) ERASMUS PROGRAMI Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları DEÜ Mühendislik Fakültesi 2011/2012.
ÖĞRENCİ GÖZÜYLE BOLOGNA SÜRECİ 30 NİSAN 2012,İZMİR N.KÜRŞAD SOLAK AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ ÖĞRENCİ KONSEYİ BAŞKANI.
Öğrenci İş Yüküne Dayalı AKTS Kredisi Hesaplama. Giriş Üniversitemiz senatosunun 3 Mayıs 2013 tarihinde aldığı karar gereği eğitim öğretim yılından.
BOLOGNA SÜRECİ 01 Temmuz 2011 – Giresun. BOLOGNA SÜRECİ - TARİHÇE  25 Mayıs 1998: Sarbonne Ortak Deklerasyonu  19 Haziran 1999: Bologna Deklarasyonu.
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
2017/2018 AKADEMİK YILI ERASMUS+ STAJ HAREKETLİLİĞİ
ERASMUS HAZIRLIK VE DESTEK PROGRAMI MART 2017
AKTS Hesaplaması.
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ
Bologna Süreci Koordinatörlüğü
BOLOGNA VE EĞİTİM BİLGİ SİSTEMİ
Erasmus Koordinatörleri Bilgilendirme Toplantısı
ÖĞRENME ÇIKTILARI HAZIRLAMA VE ÖĞRENCi İŞ YÜKÜ HESABI
Mesleki Yeterlilik Kurumu Nedir?
“TANINMA , DİPLOMA EKİ-AKTS, UYGULAMALARI”
T.C. Yükseköğretim Kurulu
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
IŞIK Üniversitesi & Bologna Süreci
Sunum transkripti:

ÇOMÜ BOLOGNA ÇALIŞMALARI DEĞERLENDİRME TOPLANTISI Prof. Dr. Dinçay Köksal 14 Mayıs 2013

ÇOMÜ Bologna Çalışmaları Değerlendirme Toplantısı 14 Mayıs 2013 Troia Kültür Merkezi

Konu Başlıkları Diploma Eki Etiketi/Diploma Supplement Label AKTS Etiketi/ECTS Label ECTS Course Catalogue/Eğitim Bilgi Sistemi Syllabus/Ders Planları YÖK Ortak Seçmeli/Zorunlu Dersleri AKTS Kredileri Sabitlenmesi Ortak Zorunlu/Seçmeli Dersler- Kodların Birleştirilmesi ve AKTS Kredileri ÇOMÜ Bologna Çalışmaları Değerlendirme Toplantısı 14 Mayıs 2013 Troia Kültür Merkezi

Diploma Eki Diploma Eki (DE), yükseköğretim kurumları tarafından verilen diplomaya ek olarak uluslararası şeffaflığı ve alınan eğitim sonucunda edinilen niteliklerin akademik ve mesleki tanınırlığını (diploma, derece, sertifika vs.) geliştirmek amacıyla verilen bir belgedir. Diploma eki, üstünde adı bulunan bireyin aldığı eğitimin özellikleri, düzeyi, içeriği, özü ve başarı ile tamamlanmış olan bu eğitimin başarı düzeyi hakkında bilgi sağlaması için tasarlanmıştır. Avrupa Komisyonu, Avrupa Konseyi ve UNESCO/CEPES çalışma grubu tarafından test edilip sadeleştirilmiş olan bu diploma eki formatı ulusal kurumlar tarafından formata uygun olarak verilir. Diploma eki sekiz bölümden (Diploma eki sahibi hakkında bilgi; alınan dereceyi tanımlar bilgi; alınan derecenin düzeyi hakkında bilgi; programın içeriği hakkında bilgi; alınan derecenin kullanım alanları hakkında bilgi; ek bilgiler; diploma ekinin onaylanması hakkında; ulusal yükseköğretim sistemi hakkında bilgi) oluşur. ÇOMÜ Bologna Çalışmaları Değerlendirme Toplantısı 14 Mayıs 2013 Troia Kültür Merkezi

Diploma Ekinin öğrencilere katkısı nedir? Yurt dışında kolaylıkla karşılaştırılabilir daha anlaşılır bir diploma. Akademik kariyer ve eğitim süresince kazanılan yeterlilikler hakkında eksiksiz bir tanımlama. Başarılar ve yeterlilikler hakkında nesnel bir tanımlama. Yurt dışı iş olanakları veya ileri seviyede eğitime daha kolay ulaşım. Öğrencilerin işe alınabilirliğini destekler. ÇOMÜ Bologna Çalışmaları Değerlendirme Toplantısı 14 Mayıs 2013 Troia Kültür Merkezi

Diploma Ekinin yükseköğretim kurumlarına katkısı nedir? Akademik ve mesleki tanınırlığı kolaylaştırarak niteliklerin şeffaflığını artırır. Bütün Avrupa'da kabul gören ortak bir çerçeve önerirken, ulusal kurumların özerkliğini korur. Edinilmiş başarının başka bir eğitim içeriğinde anlaşılırlığı için belli bir bilgi çerçevesinde yeterliklerin değerlendirilmesini sağlar. Kurumun yurt dışında tanınırlığını artırır. Mezunlarının ulusal ve uluslararası düzeyde iş bulma düzeylerinin artırır. Diplomanın taşınabilirliğini sağlar ve içerikle ilgili olarak tekrar eden sorulara kurumlarda yer alan yönetici servisler tarafından yanıtların sağlanmasında zaman kaybını önler. ÇOMÜ Bologna Çalışmaları Değerlendirme Toplantısı 14 Mayıs 2013 Troia Kültür Merkezi

3 yıl aradan sonra Üniversitemiz DS Label/Diploma Eki Etiketini aldı Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi (ÇOMÜ), Bologna Süreci çalışmaları kapsamında  Avrupa Birliği (AB) tarafından verilen Diploma Eki Etiketini (Diploma Supplement Label) gerçekleştirilen ödül töreni ile aldı. Ödül törenine Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Şükriye Aras Hisar ile birlikte katılan Rektör Prof. Dr. Sedat Laçiner ödülü, YÖK Başkanı Prof. Dr. Gökhan Çetinsaya, AB Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Dr. Fatih Hasdemir ile AB Türkiye Delegasyon Bölüm Başkanı Yardımcısı Bela Szombatı’nın elinden aldı. ÇOMÜ Bologna Çalışmaları Değerlendirme Toplantısı 14 Mayıs 2013 Troia Kültür Merkezi

ÇOMÜ Bologna Çalışmaları Değerlendirme Toplantısı 14 Mayıs 2013 Troia Kültür Merkezi

Diploma Eki Etiketinin Sürdürülebilirliği 2012-2015 Yılları için almış olduğumuz Diploma Eki Etiketinin sürdürülebilirliği için Eğitim Bilgi Sistemimizdeki sürekli güncel olması gerekir. Diploma ekine otomatik olarak sistemden çekilecek bilgilerin doğru ve anlaşılır bir dille yazılması gerekmektedir. Hareketlilik programları dahilinde giden ve gelen öğrencilerin transkriptlerinde aldıkları derslerin dersi aldıkları kurumdaki adı ve kredileri ile yer almasını gerektirir. ÇOMÜ Bologna Çalışmaları Değerlendirme Toplantısı 14 Mayıs 2013 Troia Kültür Merkezi

AKTS Etiketi AKTS Etiketi için yaptığımız başvuru aşağıdaki temel eksiklikler nedeniyle Avrupa Komisyonu değerlendirmeleri sonucu kabul görmedi. 1. Eğitim Bilgi Sisteminde (İngilizce sayfasında) yer alan (ebs.comu.edu.tr) Program bilgilerindeki eksiklikler – gereksiz veya eksik bilgi girişi 2. İngilizce dil hatalarının yapılması - google translation!a başvurulması 3. Kes yapıştır yoluyla girilen bilgilerin yapılan işin özensiz olduğu görünümünü vermesi 4. Program Yeterliliklerinin Temel Alan Yeterliliklerini dikkate alarak yapılmaması ve Bilgi, Beceri ve Yetkinlik alanında ayrı ayrı yazılması gereken maddelerin topluca aynı alan içine yazılması ve bunun ders öğrenme kazanımlarının program yeterlilikleri ile ilişkilendirilmesini yapmayı engellemesi 5. Ders Programlarında Stajların gösterilmemesi ÇOMÜ Bologna Çalışmaları Değerlendirme Toplantısı 14 Mayıs 2013 Troia Kültür Merkezi

AKTS Etiketi 6. Lisansüstü programlarda tez aşamasının devam eden dönemlerine ilişkin açıklama yapılmaması 7. Ders Tanıtım Bilgilerinde bilgilerin eksik ve yanlış girilmesi ya da hiç girilmemesi 8. Ders Tanıtım bilgilerinde AKTS İş Yüklerinin hesaplanmasında gerçekçi olunmaması(örneğin Final sınavına hazırlık için 1 saat ayrılması gibi) 9. Erasmus Hareketlilik dahilinde giden ve gelen öğrencilerin belgelerindeki eksiklerin bulunması ÇOMÜ Bologna Çalışmaları Değerlendirme Toplantısı 14 Mayıs 2013 Troia Kültür Merkezi

AKTS Etiketi Yapılması gereken işlemler 1. Gerek program bilgileri için gerekse ders tanıtım bilgileri için istenen bilginin dışında bilgi girişi yapılmaması ve bilginin doğru olması, açık ve anlaşılır bir dille ifade edilmesi 2. Stajların ders programında gösterilmesi ve program gereklilikleri ve mezuniyet koşulları kısmında açıklamanın verilmesi 3. Program yeterliliklerinin ve ders öğrenme kazanımlarının yazılmasında dil birlikteliğinin sağlanması örnekler için http://bologna.comu.edu.tr sayfasına bakılabilir. 4. AKTS İş Yüklerinde öğrenciye verilecek iş yüklerinin (sayı) ve bunları yerine getirmeleri için gerekli sürenin (saat) makul ve anlamlı olması. ÇOMÜ Bologna Çalışmaları Değerlendirme Toplantısı 14 Mayıs 2013 Troia Kültür Merkezi

AKTS Etiketi 5. Program Yeterliliklerinin Temel Alan Yeterliliklerini dikkate alarak yazılması http://tyyc.yok.gov.tr/?pid=48 6. Ders öğrenme kazanımlarının(course learning outcomes) Bloom’un taksonomisi çerçevesinde yazılması ve kazanımların düzeylere uygunluğunun hesaba katılması 7. Bu çalışmaları tamamlamış üniversitelerden yararlanılabilir ancak kes yapıştır yapıldığında link görülmektedir. Bu nedenle alıntıların amacınıza uygunluğunun gözden geçirilmesi ve metin belgesinde temizlenerek obs.comu.edu.tr den ilgili alana girişin yapılması ÇOMÜ Bologna Çalışmaları Değerlendirme Toplantısı 14 Mayıs 2013 Troia Kültür Merkezi

AKTS Etiketi 8. Öğretim Programlarında her dönem için 30 AKTS kredisinin korunması 9. Erasmus Hareketlilik programı dahilinde giden ve gelen öğrencilerin belgelerinde eksik olmamasına, ders seçimlerinde kredilerine ve içerik uyuşmasına dikkat edilmesi. ÇOMÜ Bologna Çalışmaları Değerlendirme Toplantısı 14 Mayıs 2013 Troia Kültür Merkezi

Ders Tanıtım Bilgileri/Syllabus Örnek için link: http://ebs.comu.edu.tr/Ders_Bilgileri.aspx?dno=124543&bno=1034&bot=1550 ÇOMÜ Bologna Çalışmaları Değerlendirme Toplantısı 14 Mayıs 2013 Troia Kültür Merkezi

Ders Tanıtım Bilgileri AKTS Etiketinin temelini ders tanıtım bilgileri oluşturmaktadır. Öğretim programlarında yer alan derslerin AKTS Kredilerinin ders tanıtım bilgilerinde aynı olması ve o dersin AKTS İş Yükünün doğru ve gerçekçi öğrenci görüşünün alınarak hesaplanması önem taşımaktadır. Dersin amacının, içeriğinin ve öğrenme kazanımlarının yazılması, dersin haftalık akışının verilmesi, kullanılan ölçme değerlendirme yöntemlerinin yazılması, kaynakların belirtilmesi, ders öğrenme kazanımlarının program yeterlilikleri ile ilişkilendirilmesi ÇOMÜ Bologna Çalışmaları Değerlendirme Toplantısı 14 Mayıs 2013 Troia Kültür Merkezi

Ders Tanıtım Bilgileri Hedef Ders Tanıtım Bilgi girişinde «0» hata, «0» eksik. ÇOMÜ Bologna Çalışmaları Değerlendirme Toplantısı 14 Mayıs 2013 Troia Kültür Merkezi

YÖK Ortak Zorunlu ve Seçmeli Derslerin AKTS Kredileri YÖK Ortak ve Seçmeli derslerinin AKTS kredilerindeki uyumsuzlukları gidermek için ortak kredi uygulaması için birimlerimize yazı gönderildi. Burada birimlerimizdeki programların yapacağı bu derslerden artan kredileri diğer derslere eklemek ve yapacakları diğer güncellemelerle Öğretim Programlarını 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılında geçerli olmak üzere senatomuzun onayına sunmaktır. Ayrıca bu derslere her bir programda o programın kodunun verilmesi gereksiz iş yükü ve zaman kaybına neden olmaktadır. Kodların birleştirilmesi çalışmaları yapılacaktır. ÇOMÜ Bologna Çalışmaları Değerlendirme Toplantısı 14 Mayıs 2013 Troia Kültür Merkezi

Diğer ortak zorunlu ve seçmeli derslerin AKTS Kredileri Bazı Birimlerimizde okutulan aynı isim ve içerikteki derslerin AKTS Kredilerinde de uyuşmazlıklar bulunmaktadır. Ayrıca İngilizce adlarında dahi farklılıklar göze çarpmaktadır. Bu derslere de yine okutulduğu programın kendi kodunu vermesi nedeniyle gereksiz iş yükü ve zaman kaybı oluşmaktadır. Bu konuda da birimlerce çalışmalar tamamlanarak 2013-2014 Eğitim Öğretim Yılında uygulanmak üzere senatomuzun onayına sunulacaktır. ÇOMÜ Bologna Çalışmaları Değerlendirme Toplantısı 14 Mayıs 2013 Troia Kültür Merkezi

SONUÇ Diploma Eki Etiketinin sürdürülebilir olması eğitim bilgi sisteminde yansıyan Öğrenci Bilgi Sistemine bilgilerin doğru eksiksiz girilmesine bağlıdır. Aynı zamanda Eğitim Bilgi Sistemi AKTS Etiketi almak için gerekli bilgileri de içermektedir. Daha prestijli kabul edilen AKTS etiketi almak için 1 Haziran 2013 tarihinden önce ön başvurumuz AB Bakanlığı Ulusal Ajansa iletilmiş olacaktır. Bu tarihe kadar birimlerimizin programlarındaki eksiklikleri gidermeleri ve güncellemeleri yapmaları gerekmektedir. 26 Haziran 2013 tarihinde Ulusal Ajans Bologna Uzmanları değerlendirme raporlarını başvuru yapan üniversitelerle paylaşacak ve çalışmalarımıza son şeklini vererek 1 Eylül 2013 tarihinde Avrupa Komisyonu tarafından değerlendirmeye alınmak üzere Ulusal Ajansa nihai başvurumuzu yapacağız. ÇOMÜ Bologna Çalışmaları Değerlendirme Toplantısı 14 Mayıs 2013 Troia Kültür Merkezi

Sonuç Yerel Kredi/ÇOMÜ Kredisi kullanılmayacak ve ulusal kredi olarak AKTS kredileri kullanılacaktır. diplomalarda da öğrencilerin genel not ortalamaları AKTS Kredileri üzerinden hesaplanacağı için birimlerimizin programlarında kredilerin hesaplanmasında ve öğretim programlarına bunların yansıtılması konusunda hassasiyet gösterilmesi gerekmektedir. ÇOMÜ Bologna Çalışmaları Değerlendirme Toplantısı 14 Mayıs 2013 Troia Kültür Merkezi

2013 Bologna Çalışma Takvimi Çalışma Takvimi için aşağıdaki linke başvurun http://bologna.comu.edu.tr/BEK_ADEK_2013_takvim.htm ÇOMÜ Bologna Çalışmaları Değerlendirme Toplantısı 14 Mayıs 2013 Troia Kültür Merkezi