Danışman, Sonuç Yönetimi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRATEJİK PLAN STRATEJİK PLANLAMA EKİBİ
Advertisements

T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık 2010
Temel Planlama Dokümanlarının Sonuç Oryantasyonu Hakkında Yorumlar.
Finlandiya Ulusal Denetim Kurumu Mali Denetimi Visa Paajanen.
Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
STRATEJİK PLANLAMA TAHSİN YAZIR – KEMAL GÜRGENCİ
DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI
Eylem Planı Sonraki Adımlar
1 Stratejik Yönetim Sistemi Projesi Çerçevesinde Stratejik Planlama Adımları MURAT KAYMAK 25 Ağustos 2006 Ankara.
Yerel Yönetim Reformuna Destek Projesi 1 MAHALLİ İDARE BİRLİKLERİNDE STRATEJİK PLANLAMA.
PERFORMANS ESASLI BÜTÇELEME (PEB) (YAPI-REHBER-PİLOT UYGULAMA)
Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları Stratejik Yönetim süreçlerinin Üniversitelerin hizmet kalitesine olan katkıları.
Türk Oda ve Borsaları Akreditasyon Projesi 2009 John Lockett.
FISCAL TRANSPARENCY IN TURKEY DİLEK YILMAZCAN MARMARA UNIVERSITY
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Strateji Geliştirme Başkanlığı
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
KONTROL ORTAMI Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Kamu Kalite Platformu 1. Kamu Kalite Semineri
Mathieu Zagrodzki UNDP. Güvenlik Stratejileri ve İç Güvenlik Kuvvetleri’nin Örgütlenmesi Fransa Örneği.
Genel İdari Yapı Ferhan ERGÜN –Maliye Uzmanı
Bölgesel Konferans n°1 25 Haziran 2014 İzmir
Strateji Geliştirme Başkanlığı SGB.net Sistemi Genel Tanıtımı
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
MALİYE BAKANLIĞI TÜRKİYE’DE ÇOK YILLI BÜTÇELEME SÜRECİ
Decision Making and Performance Management in Public Finance Kamu Maliyesinde Karar Alma ve Performans Yönetimi TR08IBFI Kurum ve Süreç Performans.
Eğitim İhtiyaçları Değerlendirmesi (TNA)
Strateji Geliştirme Başkanlığı
K alkınma Planlarının Uygulanması ve İzlenmesi Devlet Planlama Teşkilatı Çalışma Grubu
SUNUŞ KAPSAMI KAMU YÖNETİMİ ANLAYIŞINDAKİ DEĞİŞİM KAMU MALİ YÖNETİMİ GELİŞMELERİ STRATEJİK YÖNETİM ANLAYIŞI DIŞ DENETİMİN ROLÜ.
Vergi Teşvikleri – Hesap Verebilirliğin Sağlanması Visa Paajanen/NAOF
Stratejik Planlama Pilot Kuruluş Uygulamaları: Genel Bakış Nahit BİNGÖL DPT Müsteşarlığı 12 Ocak 2005.
Hazırlayanlar: Ömer Faruk GÜLSOY Adile TUNÇER Nisa KARAKUM
PERFORMANS BÜTÇE HAZIRLIK SÜRECİ
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
Valilikler koordinasyonunda illerde yapılan çalışmaların Türkiye’nin Yeni AB Stratejisi ve AB İletişim Stratejisi’ne katkı sağlaması İçişleri Bakanlığı.
Stratejik Yönetim Modeli ve Uygulama Süreci
Mapsec İsveç’te Performans Yönetimi Allan Gustafsson Ankara, 10 Ocak 2005.
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
Çalıştay: Başbakanlık Uzmanları için DEA 13 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR Oturum 1 DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar.
Yerel ihtiyaçlara uygun kalite güvencesi:
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLAMA SÜRECİ
Prof.Dr. M.Kamil Mutluer Sayıştay Başkanı 2 Kamu Harcamalarının Tarihsel Gelişimi t 1929 ÖNCESİ t DÖNEMİ t 1980 SONRASI.
İdarede yatırım, harcamaya dönük işlemler varsa
Verimlilik Programı Visa Paajanen Finlandiya Ulusal Denetim Ofisi
T.C. Maliye Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı 14 Aralık Aralık 2010.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama Tuğba DİNÇER 25 Nisan 2011
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
11 Kamu Mali Yönetimi Eğitimi Ekonomi ve Maliye Müdürlükleri İle Strateji Geliştirme Başkanlıklarının Konumu 1. Gün, 1. Bölüm Ankara, Şubat - Mart 2007.
PERFORMANS PROGRAMI HAZIRLIK SÜRECİ Nisan, Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı Üzerine Genel Bir Değerlendirme Ana Hatlarıyla Performans Programı Performans.
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Çalıştay: Başbakanlık Üst Düzey Yöneticiler için DEA Oturum 2: DEA Projesi Bileşenleri ve Çıktılar 14 Ekim 2009 EuropeAid/125317/D/SER/TR.
İdari kesimde yönlendirme sistemi Visa Paajanen.
Stratejik Yönetim.
İç Kontrol: İç kontrol, idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak faaliyetlerin etkili, ekonomik ve verimli bir şekilde yürütülmesini,
STRATEJİK PLANLAMA.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
STRATEJİK PLANLAMA.
METEOROLOJİ GENEL MÜDÜRÜLÜĞÜ
ÖNCELİK 6 : HAYAT BOYU ÖĞRENME İZLEME ve DEĞERLENDİRME SİSTEMİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
KURULUŞ VE YAPISI Türkiye 1999 Helsinki Zirvesi’nde Avrupa Birliği’ne adaylık sürecinin başlaması ile topluluk programlarından yararlanmaya başlamıştır.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
T. C. BAŞBAKANLIK DEVLET PLANLAMA TEŞKİLATI MÜSTEŞARLIĞI BÖLGESEL GELİŞME VE YAPISAL UYUM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ 29 Aralık 2010, Diyarbakır.
SONUÇ ODAKLI İZLEME VE DEĞERLENDİRME SİSTEMLERİ Türkiye’de Kalkınma Plan ve Programlarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Projesi (MEDP) Proje Kapanış.
Türkiye’de Afet Yönetim Sistemi
STRATEJİK PLANLAMA VE YENİ KAMU YÖNETİM ANLAYIŞI
Ortak Piyasa Düzeni (OPD) Gerekliliklerine Uyum için
Sunum transkripti:

Danışman, Sonuç Yönetimi T.C Devlet Planlama Teşkilatı Kalkınma Plan/Programlarının izlenmesi ve Değerlendirilmesi Projesi Türkiye’nin İ&D Sistemindeki Mevcut Kapasite ve Eksiklikler The objective of the briefing is to inform you on the policy and technical aspects of formulating the NDP 10. It will: provide an overview of the Background & Directions for the NDP10 brief on the NDP10 Policy & Technical requirements in the Guidelines discuss details of specific requirements for the preparation and submissions for the NDP10, and provide an opportunity to discuss any concerns or additional information required on the NDP10 Guidelines. The Guidelines for preparation of NDP 10 cover all relevant policy & technical aspects for preparation of NDP10 submissions and implementation. They spell out detailed roles and responsibilities for all parties involved both at policy & operational levels. They presents the specific requirements and procedures expected for preparations, consultations, identification of goals, indicators, targets, prioritization criteria, as well as submission of programs/projects. The Guidelines present the approaches and methods to be utilized under NDP10. Hazırlayan Susan Stout Danışman, Sonuç Yönetimi

Sunum İçeriği Kalkınma Plan/Programlarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Projesine (PİD) Genel Bakış Proje Bulguları Kapasite Unsurları Eksiklikler İleriye Dönük Dersler

PİD Projesine Genel Bakış PİD projesi, Devlet Planlama Teşkilatı tarafından yürütülmüştür. 9. Kalkınma Planında sonuçlara odaklanma ve vatandaşların taleplerine daha hızlı ve kaliteli cevap verme konusundaki kararlılığın bir parçası olarak ortaya çıkmıştır. Bu proje, Dünya Bankası Kurumsal Gelişim Fonu(KGF) tarafından desteklemiştir.

Hedefler `Sonuç odaklı izleme ve değerlendirme sistemi geliştirilmesine katkıda bulunmak ve böylelikle, Orta Vadeli Program (MTP), ve Yıllık Program’ın etkin izleme ve değerlendirmesi yanı sıra ulusal kalkınma hedeflerinin ne kadar yerine getirildiğinin ölçülmesi’

MEDP Süreci Haziran 2009 – Sonuç Odaklı İzleme ve Değerlendirme Eğitimi On Adım Yöntemi Ekim –Aralık 2009 – Hazırlık Değerlendirmesi Ock – Şub, 2010 –Sonuç Çerçeve Matrisi Çalıştayı Haziran 2010 – Eğiticilerin Eğitimi, Ülke Tecrübesi Paylaşımı Sonuç Odaklı İ ve D konusunda Eğiticilerin Eğitimi Programı Jody Kusek, Maralize Görgens tarafından yazılan kitapdaki İzleme ve Değerlendirme Sistemlerinin Kullanılması konusundaki yöntemler Kolombiya, Meksika Tecrübesi Haziran-Eylül 2010 – Kavramsal Çerçeve Bugün – Proje bulguları, dersler ve atılacak adımlar

Yasama/Yürütme Politika/Mali Öncelikler Yol Gösterici Vizyon: Sonuçlar Hakkında Bilgi Kamu Değeri Yaratılmasını Sağlar Kamu Değeri Vatandaşlar Tüketiciler Vergi Mükellefleri Yetkilendirme Ortamı Yasama/Yürütme Politika/Mali Öncelikler Operasyonel Kapasite İcracı kuruluşlar ve yerel düzeyde Hizmet Sağlayıcılar Görevin başarılı bir şekilde yerine getirilmesi entegre planlama, bütçeleme, izleme ve sonuçlarla ilgili bilgilerin kullanılmasını gerektirir.

Hazırlık Değerlendirmesi: Arz Tarafı Hem arz hem de talep boyutları düşünülmüştür Arz Tarafı: Kapasite unsurlarının çoğu Türkiye’de mevcuttur. Dokuzuncu Plan Kalkınma Planında Uygulama, İzleme, Değerlendirme ve Koordinasyon konulu bölüm yer almaktadır. Uluslararası Kuruluşlarla İşbirliği

Bulgular

Hazırlık Değerlendirmesinin Ana Unsurları Güçlü Ulusal Planlama Çerçevesi 9. KP’nında 5 kalkınma ekseni yer almaktadır. 9. KP beklenen sonuçlara temel olabilecek hedef ve amaçları kapsar. 9. KP’nın hazırlık sürecindeki katılımcılık deneyimi Hesap verebilirlik, vatandaş odaklılık ve izleme ve değerlendirme konularındaki kararlılık

Hazırlık Değerlendirmesinin Ana Unsurları(devam) 5018 Sayılı Kanun’da yer alan stratejik ve performans yönetimi DPT’nin yönlendirmesiyle stratejik planların geliştirilmesi Maliye Bakanlığının yönlendirmesiyle performans programlarının geliştirilmesi Değiştirilmesi gündemde olan Sayıştay Kanunu Konuyla ilgili kalkınma ortakları arasında aktif işbirliği

Hazırlık Değerlendirmesinin Ana Unsurları(devam) Yeni Kurumsal Yapı Strateji Geliştirme Başkanlıkları Güçlü Bilgi Altyapısı- TÜİK Kamu harcamaları raporlama sisteminin modernizasyonunda yakın dönemde elde edilmiş başarı ‘E-devlet’ girişimleri için pozitif ortam

Ancak Eksiklikler Var Proaktif Liderlik İhtiyacı Yerine bir şey ikame edilemez Merkezi kurumlar arasında iletişim gerektirir İleri adımlar atmak için resmi bir yapı gerektirir, Parlamento ve vatandaşların sonuçlar hakkında bilgilendirilmesi gerekir

Eksiklikler (2) SP ve PP’lerin faydalı olması ama bir bütünden daha azını vermesi riski SP ve PP’larının nasıl izleneceği ve değerlendirileceğine dair kılavuzlar henüz şekillendirilmemiştir PP’lerdeki tedbir süreçleri geliştirilme aşamasındadır Hedef ve amaçlar ile gerçek bütçe sınıflandırması arasındaki bağlantı konusunda sıkıntı vardır.

Eksiklikler (3) Kaynakların performans yönetimiyle eşleştirilmesindeki boşluklar 4 sınıflandırma listesi, PP harcamalarıyla eşleştirme zorluğu, SP ve Kalkınma Planı kategorileri Kurum içi ve kurumlar arası İ ve D alanında koordinasyon eksikliği İlgili kurumlar bu alanda çalışıyor ancak, kurum çapında perspektif eksikliği bulunmaktadır.

Eksiklikler (4) SONUÇLAR hakkında medya ve sivil toplum arasında diyalog eksikliği Konuşmalar genellikle vaatlerle ilgili ama çıktı ve sonuçlarla ilgili değil Yoğun raporlama gereklilikleri var ama: Raporların nasıl kullanıldığı net değil Performans verilerinin kalitesi ve güvenilirliği hususunda şüpheler var

Çıkarılan Dersler Ortam, sonuçlara odaklanmayı hızlandırmak için hazırdır. 5018 Sayılı Kanun Vatandaş odaklılık Kapasite mevcut; ancak bunların sistematik ve bütüncül bir yaklaşımla bir araya getirilmesi gerekir

Çıkarılan Dersler (2) Sonuç Odaklı İzleme ve Değerlendirme etkili bir talep ve ilgi olması halinde faydalı olacaktır Etkili talep, karar alma süreci ile İ ve D’nin bütünleştirilmesiyle ortaya çıkar– KP’den başlayarak Bütüncül ve entegre bir yaklaşım gerektirir

Çıkarılan Dersler (3) Bu sorunların üstesinden gelmek için 10. Kalkınma Planının Sonuç Odaklı Yönetim ilkeleriyle hazırlanması fırsatı vardır. Sonraki oturumda, atılması gereken adımlar sunulacaktır. Amaç, İveD sistemi kullanarak, sonuçlar açısından planlama, bütçeleme, personel performansı ve hesap verebilirlik arasındaki bağlantılar güçlendirerek bu vizyonu yerine getirmektir.

Yasama/Yürütme Politika/Mali Öncelikler Yol Gösterici Vizyon: Sonuçlar Hakkında Bilgi Kamu Değeri Yaratılmasını Sağlar Kamu Değeri Vatandaşlar Tüketiciler Vergi Mükellefleri Yetkilendirme Ortamı Yasama/Yürütme Politika/Mali Öncelikler Operasyonel Kapasite İcracı kuruluşlar ve yerel düzeyde Hizmet Sağlayıcılar Görevin başarılı bir şekilde yerine getirilmesi entegre planlama, bütçeleme, izleme ve sonuçlarla ilgili bilgilerin kullanılmasını gerektirir.

Teşekkürler!