Koç Üniversitesi Tarih Bölümü
Tarih Kavramı Üzerine “Geçmişin gerçek imgesi uçucudur. Geçmiş ancak, bir daha görünmemek üzere kendini gösterdiği an, birden parlayıp aydınlanıveren bir resim olarak yakalanabilir.” (Walter Benjamin) Bu noktada öğrencilere psikolojinin, ve belki bilimin, tanımını verebilirsiniz. Eğitici kitapçığında bilimin tanımı şöyle verilmiştir: Bilim – veri toplamak ve toplanan verileri anlamak için açıkça belirlenmiş kurallar kullanarak teori geliştirmek ve var olan teorileri güncellemek PSİKOLOJİNİN bir bilim olduğunun ve kimya, fizik ya da biyolojinin takip ettiği kuralların aynısını uygulayan bir disiplin olduğunun altını çizmelisiniz.
Amaçlarımız Öğrencilerimize Türkiye ve dünya tarihi hakkında geniş bir bilgi ve perspektif kazandırmak Öğrencilerimizin tarihsel metinler üzerine çalışırken eleştirel ve analitik yaklaşımlar geliştirmelerini sağlamak, tarihi dinamik bir süreç olarak görmelerini teşvik etmek. Öğrencilerimizin kendilerini sözlü ve yazılı olarak etkili biçimde ifade edebilme becerilerini geliştirmek Bu slide oldukça kendini açıklayıcı olmalı. Dinleyici grubunuza ve kendi ilgi alanlarınıza göre, ilk üç başlıktan bazıları hakkında daha fazla bilgi vermek isteyebilirsiniz. Öğrencilerin öğrenmesi gereken şey psikoterapistlik, bilimsel danışmanlık, reklam uzmanlığı, lise ya da üniversite eğitmenliği gibi pek çok farklı alanda çalışan psikologlar olduğudur. Yine de, dinleyici grubunuza bu sunumda bilimsel araştırmanın önemini vurgulayacağınızı belirtmelisiniz.
Tarih Bölümü’nde Neler Bulacaksınız? Bizans, Osmanlı, Modern Türkiye ve Avrupa tarihi üzerine dersler alacak, tarih yazımına dair farklı ve yeni yaklaşımları öğreneceksiniz. Yunanca, Latince, Arapça ve Osmanlıcayı öğrenme olanaklarınız olacak. Osmanlı paleografyasını öğrenmek için Ayvalık’taki Harvard-Koç Osmanlıca Yaz Okulu’na katılma imkanınız olacak. Farklı konularda (toplumsal cinsiyet, ideolojilerin tarihi, kültür tarihi, sosyal tarih, Ortadoğu’da devlet ve toplum) kendinizi geliştirmenizi sağlayacak seçmeli dersler alabileceksiniz. Değişim programlarıyla eğitiminizin bir bölümünü yurtdışında tamamlama imkanınız olacak. Hem üniversitemizde, hem de Anadolu Medeniyetleri Araştırma Merkezimizde düzenlediğimiz konferans, seminer ve atölye çalışmalarında uluslararası üne sahip tarihçileri dinleme ve onlarla tanışma şansına sahip olacaksınız. Sorularınız olduğunda hocalarınızın kapısını hep açık bulacaksınız.
Öğretim üyelerimiz Dilek Barlas Yonca Köksal Aslı Niyazioğlu Mark Baker Can Nacar Zafer Toprak
Araştırma Alanlarımız Biyografi Yazıcılığı Erken Modern Dönem Rüya Tarihi Osmanlı Kültür Tarihi 19. yüzyıl Osmanlı Tarihi Diplomatik Tarih Türkiye Cumhuriyeti Tarihi Modern Avrupa Tarihi Balkan Tarihi Sovyet Tarihi Siyasi ve Sosyal Tarih Emek Tarihi Milliyetçilik Tarihsel Sosyoloji
Öğretim Üyelerimizin Çalışma Alanlarından Bir Örnek Osmanlı Rüya Aynasında Neler Görüyoruz? Bir rüya tarihçisi olan Aslı Niyazioğlu , Osmanlı tarih ve biyografilerilerinde sıkça anlatılan rüyalar odağından on altıncı yüzyıl Osmanlıların korku ve beklentilerinin tarihi üzerinde çalışıyor. Niyazioğlu, Osmanlı rüyalarının neredeyse sadece kariyer rüyaları olduğunu, rüyalar üzerinden belli sosyal bağların kurulduğunu ve rüyaların nasıl bir tartışma ve eleştiri alanı olarak kullanıldığını tespit ederek on altıncı yüzyıl imparatorluk projesinin Osmanlılar tarafından nasıl değerlendirildiğini araştırıyor.
Mezunlarımız Nerede? Mezunlarımızın bazıları kültür ve eğitim sektörü, insan kaynakları, yayıncılık, televizyon ve gazetecilik alanlarında kariyer yapmakta, bazıları da ABD ve Avrupa’daki saygın üniversitelerde lisansüstü eğitimlerine devam etmektedir. Lisansüstü eğitimlerini tamamlayan mezunlarımız daha sonra Türkiye ve ABD’de öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
Tarih Programı Kontenjan ve Puan Bilgileri 2010 Tavan Puan Tavan Sıralama Taban Puan Taban Sıralama 2011 Başarı Burslu 8 529,593 30 500,964 791
Sorularınız için: cnacar@ku.edu.tr