ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Erasmus+ Eğitim,öğretim, gençlik ve spor konularında neler sağlıyor?
Advertisements

AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
Kilis 7 Aralık Üniversitesi Dış İlişkiler Ofisi Erasmus Birimi
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMI’na GENEL BAKIŞ
Mesleki Eğitim Ögrenci ve Çalışan Hareketlilik Bütçeleri Katılımcı ve rafakatçi için seyahat edilecek ülkeye gidiş dönüş için Seyahat Edilen mesafe 100.
AYDIN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ERASMUS+ Sektörel Beceri Ortaklıkları
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı Yapı ve Genel Prensipler Kültür Bilgi-Günü 2011.
Hayatboyu Öğrenme Programı (LLP) Leonardo da Vinci HAREKETLİLİK
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ E ğ i t i m v e K ü l t ü r AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI  GENÇLİK PROGRAMI.
Hayatboyu Öğrenme Programı Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı Leonardo da Vinci Genel Tanıtım.
E Y L E M 3. 1 Avrupa Birliği Komşu Ülkeleri İle İş Birliği PROGRAMI.
E Y L E M 5. 1 Gençlerin ve Gençlik Politikalarından Sorumlu Olanların Toplantıları PROGRAMI.
Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı Erasmus AB Yüksek Öğretim Programı Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi.
Akademik Gelişim Birimi Etkinlikleri
Erasmus+ Programı ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
Celil YAMAN Mesleki Eğitim Koordinatörü 12 Şubat 2014 İstanbul
HAYAT BOYU ÖĞRENME (LLP) Leonardo da Vinci Mesleki Eğitim Programı
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMI
AB GENÇLİK( YOUTH ) PROGRAMI
T.C. MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI BOLU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ PROJELER KOORDİNASYON EKİBİ LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri (
ERASMUS+ ( ) MESLEKİ EĞİTİM HAREKETLİLİK FAALİYETİ
ERASMUS+ SPOR Muhammet DEMİR Ocak Erasmus+ Spor: Hedefler Doping, şike, şiddet, hoşgörüsüzlük ve ayrımcılıkla mücadele Sporda iyi yönetişimi ve.
Erasmus Bölüm Koordinatörleri Toplantısı
GENÇLİK PROGRAMI Eylem 1.3. Gençlik Demokrasi Projeleri
HAYATBOYU ÖĞRENME PROGRAMLARI
Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor Programı
Dönemi: Erasmus+ Nedir? Erasmus+ Programı, Avrupa Komisyonu’nun eğitim, öğretim, gençlik ve spor için önerdiği yeni programdır. Bireylerin;
 Erasmus+ Programı, Avrupa Birliği tarafından eğitim ve gençlik alanında yılları arasında uygu-lanmış olan Hayatboyu Öğrenme ve Gençlik Programlarının.
Balıkesir Üniversitesi Uluslararası İlişkiler Araştırma ve Uygulama Merkezi Akademik Yılı Erasmus+ Programı Ders Verme ve Eğitim Alma Hareketliliği.
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Kültür Bilgi-Günü 2011 Kültür Programı İşbirliği Projeleri( Dizin )
20 Aralık ANKARA Erasmus+ ta Okul Eğitimi Destekleri.
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
Comenius Programı Onur AYDEMİR
AKADEMİK YILI HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ’NDE AVRUPA BİRLİĞİ HAYATBOYU ÖĞRENME VE GENÇLİK PROGRAMLARI FAALİYETLERİ.
Koordinatörler Toplantısı - 14 Mayıs 2009 Hayatboyu Öğrenme Programı-Erasmus Desteklenen Faaliyetler: Yoğun Programlar (IP) ve Diğer Proje Faaliyetleri.
ERASMUS+ GENEL TANITIMI Celil YAMAN Erasmus+ LdV Programı Koordinatörü 20 Ocak 2014.
ERASMUS PLUS Şubat 2014 Ahmet BOYLU
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI LdV Mesleki Eğitim Programı Ortaklık Projeleri.
Koordinatörler Toplantısı - 29 Kasım 2007 Yerleştirme (Staj) Hareketliliği Yrd.Doç.Dr.Sevinç HATİPOĞLU Erasmus Öğrenci Sorumlusu
Comenius Okul Ortaklıkları
1 T.C. AVRUPA BİRLİĞİ BAKANLIĞI AVRUPA BİRLİĞİ EĞİTİM VE GENÇLİK PROGRAMLARI MERKEZİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ Gençlik.
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
ERASMUS+ PROGRAMI TANITIMINA HOŞGELTİNİZ Erdoğan ERDOĞAN AR-GE Uluslararası Projeler Sorumlusu Ocak 2014.
Okul Eğitimi Personeline Yönelik Hareketlilik Projesi
T.C ADANA VALİLİĞİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ GENEL BİLGİLENDİRME SUNUMU.
ERASMUS+ GENEL TANITIMI
ANKARA MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
ERASMUS+ GENÇLİK PROGRAMI
ORDU İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ ARGE BİRİMİ-PROJELER EKİBİ
ERASMUS + GENCLİK. YENİLİKLER Sadece yaş arası gençler değil gençlik çalışanları da yaş sınırı göz etmeksizin katılabiliyor. Ayrıca bu programda.
KA1- YETIŞKIN EĞITIMI PERSONELININ ÖĞRENME HAREKETLILIĞI KA2-YENILIK VE İYI UYGULAMALARıN DEĞIŞIMI IÇIN İŞBIRLIĞI.
Türkiye Ulusal Ajansı Erasmus+ Nedir? Eğitim Gençlik Spor alanlarını kapsayan Avrupa Birliği programıdır. Erasmus+ Nedir? Erasmus +; yılları.
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
ERASMUS Araştırma Geliştirme Birimi Projeler Koordinasyon Ekibi ERASMUS+ Bilgilendirme Sunusu T.C. EDİRNE VALİLİĞİ EDİRNE İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ.
Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar Erasmus + Yetişkin Eğitimi Stratejik Ortaklıklar.
Erasmus + KA1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
Erasmus + Programı Erasmus + Programı. Erasmus + Programı Avrupa’nın hem şimdi karşılaştığı hem de gelecek on yılda karşılaşacağı temel sorunların üstesinden.
ERASMUS + Avrupa Birliği Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor Programı Avrupa Birliğine Uyum, Danışma ve Yönlendirme Kurulu 2014 Yılı İlk Toplantısı.
AB PROGRAMLARI VE TÜRKİYE Çisel İLERİ 28 Mart 2017.
Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor Programı
İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ HATAY İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE
ERASMUS+ YÜKSEKÖĞRETİM HAREKETLİLİĞİ ULUSLARARASI İLİŞKİLER OFİSİ
Sunum transkripti:

ERASMUS+ Ana Eylem 1- Bireylerin Öğrenme Hareketliliği Celil YAMAN Mesleki Eğitim Koordinatörü 12 Şubat 2014 İstanbul

Sunu İçeriği Amaçlar Proje Katılımcı Kuruluşları ve Ortaklar Hibe Ölçütleri Bütçe Kalemleri Başvuru

Programın Yapısı ERASMUS+ Eğitim ve Öğretim Jean Monnet Gençlik Spor Ana Eylem 1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği Yüksek Öğrenim Öğrenci ve Personeli İçin Hareketlilik Projeleri Mesleki Eğitim Öğrenicileri ve Personeli İçin Hareketlilik Projeleri Okul Eğitimi Personeli İçin Hareketlilik Projeleri Yetişkin Eğitimi Personeli İçin Hareketlilik Projeleri Gençler ve Gençlik Çalışanları İçin Hareketlilik Projeleri Ana Eylem 2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi İçin İşbirliği Ana Eylem 3 Politika Reformlarına Destek Gençlik Jean Monnet Spor Programın Yapısı

Hareketliliğin Amaçları Nelerdir? Kişisel gelişim ve istihdam edilebilirlik Eğitimde kalite Mesleki öğretim, işgücü ve girişimcilik arasındaki sinerjiler ve geçişler Yabancı dil yeterliliği Kurumsal kapasite ve uluslararası boyut

Hareketliliğin Aşamaları Nelerdir? 3) İzleme Faaliyetlerin değerlendirilmesi, katılımcıların elde ettikleri öğrenme çıktılarının resmi olarak tanınması ve proje çıktılarının yaygınlaştırılması ve kullanılması 2) Uygulama Hareketlilik Faaliyeti (yurtdışı akış) 1) Hazırlık Uygulamaya yönelik düzenlemeler, katılımcıların seçimi, ortaklar ve katılımcılar ile anlaşmalar yapılması, gidiş öncesi katılımcıların pedagojik, kültürel çeşitlilik ve dilsel açılardan hazırlanması

Mesleki eğitim ve öğretim Kimler Katılabilir? Yükseköğretim Yükseköğretim öğrencileri (kısa dönem, birinci, ikinci veya üçüncü dönem), yükseköğretim akademisyenler, yükseköğretim kurumlarının personeli, eğitmenler ve işletmelerdeki uzmanlar Mesleki eğitim ve öğretim Mesleki eğitim ve öğretimdeki çıraklar ve öğrenciler, mesleki eğitimdeki uzmanlar ve eğitici/eğitmenler, temel mesleki eğitim ve öğretim kurumlarının personeli, eğitmenler ve işletmelerdeki uzmanlar Yetişkin eğitimi Yetişkin eğitimi veren kurum/kuruluşların personeli; eğitici, öğretmen, usta öğretici Gençlik 13 yaşından 30 yaşına kadar gençler, gençlik çalışanları, gençlik alanında faaliyet gösteren kurum/kuruluşların personeli ve üyeleri

Mesleki Eğitim Öğrenici Hareketliliği 2 haftadan 12 aya kadar yurt dışında bir Mesleki Eğitim ve Öğretim stajı İş-tabanlı öğrenme faaliyeti  

Mesleki Eğitim ve Yetişkin Personel Hareketliliği 2 günden 2 aya kadar süreyle yapılabilir. Öğretmenlik/eğitmenlik: Yurtdışında bir meslek okulunda/yetişkin eğitimi kurumunda öğretmenlik (teaching) yapmak. Bir işletme personeli de bir mesleki eğitim kuruluşunda eğitmenlik (training) yapabilir. Personel eğitimi: Yurtdışındaki bir işletmede veya herhangi bir mesleki eğitim kuruluşunda/yetişkin eğitimi kurumunda işbaşı eğitimi veya gözlem süreci geçirme  

Hareketlilik Projesine Hangi Kurumlar Katılabilir? Eğitim ve öğretim ve gençlik alanlarında faal olan herhangi bir kamu kurumu veya özel kuruluş veya İşgücü piyasasında faal olan herhangi bir kamu kurumu ya da özel kuruluş

Hareketlilik Projesinde Hangi Kurumlar Katılabilir? Örneğin: Mesleki eğitim okulu/enstitüsü/merkezi Küçük, orta veya büyük ölçekli özel ya da kamusal bir işletme (sosyal girişimler de dâhil) Ticaret odaları, esnaf odaları ve birlikleri/mesleki dernekler ve sendikalar da dâhil olmak üzere, bir sosyal ortak veya çalışma hayatının diğer bir temsilcisi Yerel, bölgesel veya ulusal seviyede bir kamu kurumu Araştırma enstitüsü Vakıf Okul/enstitü/eğitim merkezi (herhangi bir seviyede, okul öncesi eğitimden orta öğretime ve yetişkin eğitimi de dâhil olmak üzere) Kâr amacı taşımayan bir kuruluş, dernek, STK Kariyer rehberliği, mesleki danışmanlık ve bilgilendirme hizmetleri sunan bir kurum Mesleki eğitim ve öğretim alanındaki politikalardan sorumlu bir kurum

Hareketlilik Projesinde Yer Alan Katılımcı Kuruluşların Rolleri Nelerdir? Başvuran kuruluş Gönderen kuruluş Ev sahibi kuruluş (Aracı kurum-Mesleki eğitim ve Yükseköğretim için) Hareketlilik projelerinde gönderen ve ev sahibi (yurtdışı) olmak üzere en az iki kurumun ortaklığı zorunludur. Konsorsiyum Projenin mesleki eğitim/yetişkin eğitimi konsorsiyumu tarafından sunulması halinde, bu konsorsiyumun tüm üyeleri aynı program üyesi ülkeden olmalıdır. Bir konsorsiyum en az 3 mesleki eğitim kuruluşundan oluşmalıdır.

Hibe Ölçütleri Nelerdir? Uygunluk (En fazla 30 puan) Projenin tasarımı ve uygulanmasının kalitesi (En fazla 40 puan) Etki ve yaygınlaştırma (En fazla 30 puan) Teklifin fonlanabilmesi için toplamda en az 60 puan almalıdır. Her bir bölüm için geçerli en yüksek puanın yarısını alamayan proje elenir.  

Hibe Ölçütleri Nelerdir? Uygunluk (En fazla 30 puan) Proje teklifinin; program faaliyetinin amaçları ve öncelikleriyle ortak kurumlar ve katılımcı bireylerin ihtiyaç ve amaçlarıyla uygunluğu Proje teklifinin, katılımcılar için yüksek kalitede öğrenme çıktıları üretmesi ortak kuruluşların kapasite ve uluslararası boyutunu güçlendirmesi  

Hibe Ölçütleri Nelerdir? Projenin Tasarımı ve Kalitesi (En fazla 40 puan) Hazırlık, yurtdışı hareketliliğin uygulanması ve değerlendirme gibi projenin tüm aşamalarının açık, tam ve kaliteli olması Projenin amaçlarıyla ön görülen faaliyetler arasındaki uyum Pratik düzenlemeler, yönetim ve destek yöntemlerinin kalitesi Katılımcılar için yapılacak hazırlığın kalitesi Avrupa’nın şeffaflık ve tanınma araçlarının uygun kullanımı ve katılımcıların öğrenme çıktılarının tanınması ve geçerli hale getirilmesi için yapılacak düzenlemelerin kalitesi Katılımcıların seçimi ve hareketlilik faaliyetlerine dahil edilmesi için yapılacak işlemlerin ve alınacak önlemlerin uygunluğu Diğer paydaşlar dahil proje ortağı kuruluşlar arasındaki iş birliği ve iletişimin kalitesi  

Hibe Ölçütleri Nelerdir? Etki ve Yaygınlaştırma (En fazla 30 puan) Proje çıktılarını değerlendirmek için yapılan faaliyetlerin kalitesi Projenin, devamında ve sonrasında katılımcılar ve proje ortakları ile yerel, bölgesel, ulusal ve/veya Avrupa düzeylerinde projede doğrudan yer alan kurum ve bireyler dışındakilere yönelik potansiyel etkisi Proje çıktılarının ortak kuruluşlar içinde ve dışında yaygınlaştırılması, amaçlanan faaliyetlerin uygunluğu ve kalitesi  

Bütçe Kalemleri Nelerdir? Tüm Hareketlilik Faaliyetleri için Geçerli Kalemler: Seyahat Kurumsal destek Bireysel destek Özel ihtiyaç desteği Mesleki Eğitim Öğrenicileri için Geçerli Kalemler: Dil desteği İstisnai masraflar Kurumsal destek hibesi, yüksek kalitede öğrenci ve personel hareketliliğini desteklemek amacıyla kuruluşların üstlendikleri her tür masraf için yapılan bir katkıdır. Örneğin: öğrenci ve personele bilgi ve yardım sağlamak; öğrenci ve personelin seçimi; öğrencilerin elde edecekleri eğitsel bileşenlerin tam olarak tanınmasını sağlamak için öğrenim anlaşmaları hazırlamak; personel için hareketlilik anlaşmaların hazırlanması ve tanınması; hem öğrenci hem de personele dilsel ve kültürlerarası hazırlık sağlamak - özellikle Mesleki Eğitim ve Öğretim için sektöre özel dil kursları; hareketlilik projesi kurma ve yönetme çerçevesinde genel yönetim; katılımcılara yönelik etkin rehberlik ve gözetim düzenlemelerinin sağlanması; işletmelerde staj kalitesini sağlamak için spesifik düzenlemeler. Projenin kurum tarafından uygulanma ve takip edilme kalitesi, nihai hibeye karar verildiğinde dikkate alınacaktır.

Bütçe Kalemleri Nelerdir? Uygun maliyet Finansman mekanizması Tutar Tahsis kuralı Seyahat   Refakatçiler de dâhil olmak üzere, katılımcıların yerleşik oldukları yerden faaliyet yerine gitmek ve dönmek için yaptıkları seyahat maliyetine katkı Birim maliyet 500 ila 1999 KM arasındaki seyahat mesafeleri için: Katılımcı başına 275 AVRO Kişi başı seyahat mesafesine bağlıdır. Seyahat mesafesi Avrupa Komisyonu tarafından sağlanan mesafe hesaplayıcısı kullanılarak hesaplanmalıdır. 2000 ila 2999 KM arasındaki seyahat mesafeleri için: Katılımcı başına 360 AVRO Kurumsal Destek Hareketlilik faaliyetlerinin uygulanması ile doğrudan bağlantılı her türlü maliyet (katılımcıların harcırahları hariç) 100. katılımcıya kadar: Katılımcı başına 350 AVRO + 100. katılımcının ötesinde: ek katılımcı başına 200 AVRO Katılımcı sayısına bağlıdır Özel ihtiyaç desteği Engelli katılımcılar ile doğrudan ilişkili ek maliyet Uygun maliyetin bir kısmı Uygun maliyetin %100’ü Şarta bağlı: özel ihtiyaç desteğine ilişkin finansal destek talebi başvuru formunda gerekçelendirilmelidir Kurumsal destek hibesi, yüksek kalitede öğrenci ve personel hareketliliğini desteklemek amacıyla kuruluşların üstlendikleri her tür masraf için yapılan bir katkıdır. Örneğin: öğrenci ve personele bilgi ve yardım sağlamak; öğrenci ve personelin seçimi; öğrencilerin elde edecekleri eğitsel bileşenlerin tam olarak tanınmasını sağlamak için öğrenim anlaşmaları hazırlamak; personel için hareketlilik anlaşmaların hazırlanması ve tanınması; hem öğrenci hem de personele dilsel ve kültürlerarası hazırlık sağlamak - özellikle Mesleki Eğitim ve Öğretim için sektöre özel dil kursları; hareketlilik projesi kurma ve yönetme çerçevesinde genel yönetim; katılımcılara yönelik etkin rehberlik ve gözetim düzenlemelerinin sağlanması; işletmelerde staj kalitesini sağlamak için spesifik düzenlemeler. Projenin kurum tarafından uygulanma ve takip edilme kalitesi, nihai hibeye karar verildiğinde dikkate alınacaktır.

Bütçe Kalemleri Nelerdir? Uygun maliyet Finansman mekanizması Tutar Tahsis kuralı Bireysel destek Katılımcıların faaliyet esnasındaki harcırahı ile doğrudan bağlantılı maliyet Birim maliyet Faaliyetin 14. gününe kadar: Katılımcı başına günlük A2.2 + Faaliyetin 15. ila 60. günü arasında: Katılımcı başına günlük A2.2’nin %70’i Katılımcı başına kalış süresine bağlıdır Dil desteği Faaliyete gitmeden önce veya Faaliyet boyunca katılımcıların eğitim almak veya öğrenim görmek için kullanacakları dil becerisini iyileştirmek amacıyla katılımcılara sunulan destek ile bağlantılı maliyet   Yalnızca 1 ila 12 ay süren faaliyetler için: Dil desteği ihtiyacı olan katılımcı başına 150 AVRO Şarta bağlı: başvuru sahipleri, katılımcıların merkezi online hizmet tarafından sunulmayan dillere olan ihtiyaçları temelinde faaliyetin eğitim dili ile ilgili destek talep etmelidir İstisnai maliyet Daha az imkâna sahip öğrenicilerin katılımını desteklemeye yönelik maliyet Uygun maliyetin bir kısmı Uygun maliyetin %100’ü Şarta bağlı: istisnai maliyeti karşılamaya yönelik finansal destek talebi başvuru formunda gerekçelendirilmelidir Kurumsal destek hibesi, yüksek kalitede öğrenci ve personel hareketliliğini desteklemek amacıyla kuruluşların üstlendikleri her tür masraf için yapılan bir katkıdır. Örneğin: öğrenci ve personele bilgi ve yardım sağlamak; öğrenci ve personelin seçimi; öğrencilerin elde edecekleri eğitsel bileşenlerin tam olarak tanınmasını sağlamak için öğrenim anlaşmaları hazırlamak; personel için hareketlilik anlaşmaların hazırlanması ve tanınması; hem öğrenci hem de personele dilsel ve kültürlerarası hazırlık sağlamak - özellikle Mesleki Eğitim ve Öğretim için sektöre özel dil kursları; hareketlilik projesi kurma ve yönetme çerçevesinde genel yönetim; katılımcılara yönelik etkin rehberlik ve gözetim düzenlemelerinin sağlanması; işletmelerde staj kalitesini sağlamak için spesifik düzenlemeler. Projenin kurum tarafından uygulanma ve takip edilme kalitesi, nihai hibeye karar verildiğinde dikkate alınacaktır.

Gençlik Gençlik Eğitim ve Öğretim Jean Monnet Spor ERASMUS+ Gençlik Ana Eylem 1 Bireylerin Öğrenme Hareketliliği Gençlere yönelik hareketlilik projesi Gençlik çalışanlarına yönelik hareketlilik projesi Ana Eylem 2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi İçin İşbirliği Ana Eylem 3 Politika Reformlarına Destek Eğitim ve Öğretim Jean Monnet Spor Gençlik

Gençlik Gençlere yönelik hareketlilik projesi Gençlik Değişimleri Avrupa Gönüllü Hizmeti 6-21 gün arasında, minimum 16 maksimum 60 gencin katılabileceği değişim programları. Yaş aralığı 13-30 STK, kamu kurumlarının yanında gençlik gruplarının başvurusuna açık 17-30 yaş arasındaki gençlerin, ikamet ettikleri ülke haricinde bir ülkede STK’da 2-12 ay arasında gönüllülük yapmasına imkan verir. Türkiye’de evsahibi olan kuruluşlar farklı ülkelerden gençlere evsahipliği yapabilir. Türkiye’den gençler herhangi bir kriter (yaş ve yasal ikamet hariç) olmaksızın bu programdan faydalanabilirler. Gençlik çalışanlarına yönelik hareketlilik projesi Yaş sınırı olmaksızın bir gençlik çalışanının 2 gün ile 2 ay arasında bir sürede hareketliliğine destek veren proje tipleri. Bu eylem altında; gençlik çalışanları farklı ülkelerdeki gençlik kuruluşlarında iş başı eğitimi yapabilecek tecrübe değişimini gerçekleştirebileceklerdir.

Yükseköğretim Staj Hareketliliği Üniversitelerde kayıtlı öğrencilerin ve/veya yeni mezunların en fazla bir yıl içerisinde yurt dışında bir işletmede veya kurumlarda yapacakları stajlar desteklenmektedir. Bu, öğretmen adayı olan öğrencilerin “asistanlıklarını” da kapsamaktadır. Faaliyet süresi tüm öğrenim kademeleri için 2 ile 12 ay arasında bir süredir. Aynı öğrenci her bir eğitim-öğretim döneminde toplam azami 12 aya kadar hibe alınabilir.

Yükseköğretim Staj Hareketliliği Konsorsiyumuna Hangi Kurumlar Başvurabilir ? Yükseköğretim İçin Erasmus Beyannamesi” (Erasmus Charter for Higher Education- ECHE) sahibi yükseköğretim kurumu, Ulusal Hareketlilik Konsorsiyumu olarak başvurabilmek için; Yükseköğretim Hareketliliği Konsorsiyum Belgesi (YHKB) sahibi koordinatör kuruluş, Geçerli bir YHKB’si bulunmayan kuruluşlar konsorsiyuma başvururken aynı anda söz konusu belge için de Ulusal Ajans’a başvurabilirler. Öğrenciler, yükseköğretim kurumu ya da konsorsiyuma başvuru yapabilirler.

Yükseköğretim Staj Konsorsiyumu Nasıl Hazırlanır ? Geçerli bir Yükseköğretim Kurumları Erasmus Beyannamesine (ECHE) sahip olan Yükseköğretim Kurumları ile İşgücü piyasasında veya eğitim, öğretim ve gençlik alanlarında aktif olan herhangi bir kamu kurumu veya özel kuruluş tarafından Ulusal Hareketlilik Konsorsiyumu oluşturulabilir. Bir konsorsiyum, iki adet gönderen Yükseköğretim Kurumu da dâhil, asgari üç uygun katılımcı kuruluş içermelidir. Uygun herhangi bir katılımcı kuruluş koordinatör olarak hareket edebilir ve konsorsiyumda yer alan tüm kuruluşlar adına başvurabilir.

Başvuru Nereye, Nasıl, Ne Zaman Yapılır? Başvurular, Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığının (Türkiye Ulusal Ajansı) internet sitesine (www.ua.gov.tr) elektronik olarak yapılır. Online Başvuru Yönteminin İzlenmesi: ECAS'a giriş ve kayıt olunması Tüzel Kişilik Belgesi Finansal Yeterlilik Belgesi PIC numarası alınması Başvuru formunun ekleri ile yüklenmesi Son başvuru tarihi: 17 Mart 2014 saat 13:00’e kadar.

Proje Örnekleri-Mesleki Eğitim Yararlanıcı Kurum: Bornova Oto Tamircileri ve Sanatkârları Odası Proje Adı: Otolarda Yeni Sistemler Ve Alternatif Enerjiler Konusunda İşgücünün Geliştirilmesi Proje Bütçesi: 72.072 Avro

Proje Örnekleri-Mesleki Eğitim Yararlanıcı Kurum: Bursa İş Kadınları ve Yöneticileri Derneği Proje Adı: Kadınların AB Ülkelerinde Bilgi Güvenliği Ve E-imza Uygulamaları Stajı İle İstihdam Olanaklarının Arttırılması Proje Bütçesi: 119.129 Avro

Proje Örnekleri-Mesleki Eğitim Yararlanıcı Kurum: Baran İzolasyon Yapı Dekorasyon Doğalgaz Is.Ve Soğ.Sist.San.Tic.Ltd.Şti. Proje Adı: Yapı Sektöründe Enerji Verimliliği Uygulamaları; Pasif Evler Proje Bütçesi: 111.742 Avro

Proje Örnekleri-Yetişkin Eğitimi Proje Konusu: Human Resources Management Bütçe: 2.074 Avro Kurs Sağlayıcısı: IATA (The International Air Transport Association) Tarih: 26-31 Mayıs 2013 Yer: Madrid/İspanya’da Katılımcı: THY Müfettişi

Proje Örnekleri-Gençlik Yararlanıcı Kurum: Gençlik Katılımı ve Kültürlerarası Diyalog Derneği Proje Adı: MACBET/Advanced Journalism and Media Training Bütçe: 24.678 Avro