EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
Advertisements

Türkiye’de Yürütülen Kamu Kesimi Reformlarının Güçlükleri ve Vadettikleri Andrew N. Vorkink Ülke Direktörü 10 Ocak, 2005.
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
MODÜL 4 Organizasyon.
G E L E C E Ğ İ N İ Z M İ R İ N İ Y A R A T I Y O R U Z
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ Bilgilendirme 01 Aralık 2008, Dr. Aydın Kosova
Ahmet Emre Öz Maliye Uzmanı 21 kasım 2013
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÖDÜL SÜRECİ ŞANLIURFA İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BÖLÜMÜ HOŞGELDİNİZ.
EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ BİLİNÇLENDİRME EĞİTİMİ
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
PERSONEL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
 Ulusal ortaklık organizasyon üyelerinden oluşan ve Avrupa’nın önemli bölgesi olan Brüksel’ de kurulmuştur.  EFQM, Avrupalı iş adamlarına çok daha.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
KALİTE YÖNETİMİ (EĞİTİMDE).
Eduplus Business World Workshops - LİDERLİK
ANTALYA 21 Mart Zülal Kızıltaş Ulusal Kalite Hareketi Proje Sorumlusu
EFQM Mükemmellik Modeli AVRUPA KALİTE YÖNETİMİ VAKFI
Doç.Dr. İnayet Pehlivan AYDIN
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
ERK İSG&İK – –
MODERN YÖNETİM VE ORGANİZASYON
MÜKEMMELLİK YOLCULUĞU VE EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
12. Stratejik yönetim.
IPA II Dönemi Hazırlıkları
KURUMSAL AÇIDAN iKS Kurumsal Amaçlar Öz Değerlendirme ve Teknik Özellikler.
Kalite Kültürüne Dönüşüm Stratejileri
TÜSİAD - KalDer KALİTE ÖDÜLÜ’nün AMACI ve ULUSAL KALİTE HAREKETİ İLE İLİŞKİSİ Kalite bilincini ve Toplam Kalite Yönetimi anlayışını ülke çapında yaymak.
STRATEJİK PLAN Burak Arıkan, Nezih Güven Bologna Rehberi
TKY BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
EĞİTİMDE KALİTE ÖDÜLÜ EKİP RAPORU
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
STRATEJİK PLANLAMA.
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI EFQM MÜKEMMELLİK MODELİ KURULUŞ TANITIMI TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ UYGULAMALARI.
STRATEJİK PLANLAMA,İSTATİSTİK, ARAŞTIRMA, ve KALİTE GELİŞTİRME EKİBİ
Ek:2 İlköğretim Kurumları Standartları Kavramlar-1 Standart Alanı: İlköğretim kurumlarındaki temel hizmet süreçlerine göre, ilişkili ve kategorik standart.
KalDer ve Mühendislik Eğitiminden Beklentiler Dr. Aydın Kosova, 20 MAYIS 2004 KalDer : Centrum İş Merkezi, Aydınevler San. Cad. No: 3 Küçükyalı İstanbul.
LİDER KİME DENİR? 1. Yönetimde yetke ve etkisi olan kimse, önder, şef. 2. Bir partinin ya da bir örgütün en üst düzeyde yönetimiyle görevli kimse. 3. Bir.
STRATEJİK YÖNETİM VE PLANLAMA
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞİTİMDE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLANTI GÜNDEMİ Açılış Sunum Soru-Cevap Kapanış.
Süreç Yönetimi.
ENM 307 YÖNETİM BİLİŞİM SİSTEMLERİ Dersin Koordinatörü:. Prof. Dr
TRABZON MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ
Kalite Yönetimi Genel Tanımlar.
T.C. Millî Eğitim Bakanlığı
Bölümün Amacı Bu bölümün amacı, örgütlerin peşinde koştukları hedeflerin türlerini ve yöneticilerin bu hedeflere ulaşmak için kullandıkları rekabetçi.
YENİKENT AHMET ÇİÇEK TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 2010 ANKARA Nihat BÜLBÜL.
YÖNETİM SÜRECİ VE ÖZELLİKLERİ
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
Toplam Kalite Yönetimi
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
MEB TKY UYGULAMALARI ÖDÜL YÖNERGESİ Nihat BÜLBÜL Bilişim Teknolojileri Öğretmeni.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Kalite Kavramı ve Toplam Kalite Yönetimi - Kalite Yönetim Sistemi ilişkisi 1. Hafta.
Stratejik İKY ve Örgüt Performansı İlişkisi
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
Sunum transkripti:

EFQM MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI EĞTİMDE MÜKEMMELLİK MODELİ

Eğitimde TKY Kalite Yönetimi Nedir? İnsanların çabalarını farklı organize etmek İşlerini heyecanla yapmalarını sağlamak İşin iyileştirilmesine katkıda bulunmalarını, katılmalarını sağlamak Sonuç: Yönetenlerle işleri yapanlar ilişkisinin değişimi İnsanların işlerini daha bir heyecanla yapmalarını sağlamak ve yaptıkları işi daha iyi yapmaları için onların da yaptıkları iş hakkında fikirlerinin alınması gerekir. Örn bir okulun kapısından girdiğimizde güvenlik görevlisinden genel müdüre kadar herkesin işin iyileştirilmesi için söyleyebilecekleri birşeyleri mutlaka vardır. Artık yönetenlerle yöneticiler arasındaki ilişki değişmiştir.Geleneksel yaklaşımda insanlar bir makinenin dişlisi gibi düşünülmüş ve onların sadece ödül ve ceza ile işlerini yapacakları varsayılmıştır. Halbuki çağdaş yönetim anlayışında motivasyon çok önemlidir.Yöneticilik sadece bir unvan değildir.

Eğitim Kurumu Yöneticisinin İşi Nedir? Eğitimde TKY Eğitim Kurumu Yöneticisinin İşi Nedir? Öğretmenler bir sistem içinde çalışırlar Eğitim Kurumu Yöneticisinin işi, Sistemin üzerinde çalışmak, Sistemin sürekli iyileştirilmesini, sistemin içinde çalışan öğretmenlerin desteği ve katılımı ile sağlamaktır Aynı şekilde öğretmenler de sistemin içinde çalışırlar. Okul yöneticisisinin işi sistemin üzerinde çalışmak ve bir çalışan olarak öğretmenleri sürecin iyileştirilmesinde onların desteğini ve katkılarını almak onların görüş ve fikirlerine önem vermek ve bunların ortaya koyulabilmesi için uygun bir ortam bir iklim yaratmaktır.

Eğitimde TKY Öğretmenin İşi Nedir? Öğrencilerle bir sistem içinde çalışırlar ve öğrenirler Öğretmenin işi, Sistemin üzerinde çalışmak, Sistemin sürekli iyileştirilmesini, sistemin içinde çalışan öğrencilerin desteği ve katılımı ile sağlamaktır Öğrencilerde bir sistem içinde çalışırlar ve öğrenirler. Öğretmende bir liderdir dolayısıyla öğretmenin işi de sistem üzerinde çalışmak ve sistemin iyileştirimesi için öğrencilerin desteğini ve katkısını almaktır. Artık öğretmende sınıfta mutlak otorite olmaktan vazgeçmesi bir rehber olarak öğrencilerin öğrenmesi için onları motive etmeli ve sistemin iyileştirilmesi için öğrencilerin katılımını sağlayacak ortam hazırlamalıdırlar.

Bir işi daha iyi yapabilme yollarının Eğitimde TKY Sürekli İyileştirme Nedir? Bir işi daha iyi yapabilme yollarının araştırılması Süreklilik Sistemde yer alanların katılımı Sürekli iyileştirme bu işi nasıl daha iyi yaparım diye düşünmekle başlar. Araştırılır. Ve süreki olaral bir çevrimle iyileştirilir. Bu basit bir çevrimdir. Ve öğrenci bunu kendisi bile örneğin ders çalışma yöntemine uygulayarak iyileştirebilir. Ancak sürekli iyileştirme hizmeti alanlarla birlikte yapılır. Bu talimatla değil onları iyileştirme sürecine katmakla ve motive etmekle mümkün olur. Bunun için bu kişilerin sorumlu olması ve sorumluluklarını yerine getirecek kadar da bu konuda eğitilmiş olmaları gerekmektedir.

TKY UYGULAMASINA NASIL BAŞLAMALIYIZ? Eğitimde TKY TKY UYGULAMASINA NASIL BAŞLAMALIYIZ? 7 Adım 1. Değerlendirme: Kuruluşun nerede olduğunun İklim (kültür) ve Kalite boyutunda ölçümü (EFQM Mükemmelik Modeli gibi bir modelin yardımıyla) Kurumsal -girdi kriterlerindeki- yetkinliklerimiz nasıl? Performasımız -sonuç kriterlerindeki- başarımız ne düzeydedir? 2. Eğitim: Kuruluş liderliğin önderliğinde TKY temel kavramları konusunda eğitim planlaması yapması 1.Örn kurumda liderlik nasıl çalışanlar nasıl yönetiliyor eğitim öğretim sürecinin işleyişi nasıl? 2. İyileştirme çalışmalarına başlamadan önce gerekli eğitimlerin planlanması. Problem çözme teknikleri gibi.

TKY UYGULAMASINA NASIL BAŞLAMALIYIZ? Eğitimde TKY TKY UYGULAMASINA NASIL BAŞLAMALIYIZ? 7 Adım 3. Hizmetten yararlananları Belirlemek: İç ve dış müşterilerin belirlenmesi; gereksinmelerinin ne ölçüde karşılandığını anlama 4. Alt Yapı Oluşturmak: Uygulamayı yönetecek kurulların ve çalışma ilke ve kurallarının belirlenmesi 5. Vizyonu Belirlemek: Bu kurumun yarına ilişkin pusulasıdır Kurum müşterilerini tanımlamalı.Kimlere hizmet veriyor.Müşterilerin ihtiyaçlarının karşılanıp karşılanmadığının anlaşılması için ölçümler Uygulamayı yönetecek kurulların kurulması.ve çalşma ilkelerinin belirlenmesi. 10 –20 yıl sonra benim okulum nasıl olmalı. Nasıl bir okul istiyorum Vizyon

TKY UYGULAMASINA NASIL BAŞLAMALIYIZ? Eğitimde TKY TKY UYGULAMASINA NASIL BAŞLAMALIYIZ? 7 Adım 6. Kalite Politikasını Belirlemek: Kuruluşta kalitenin ne anlama geldiğini tanımlayan ve bütün kalite kurulu üyelerinin imzaladığı ve herkese duyurulan bir dokümanın hazırlanması 7. Stratejik Planın Oluşturulması: TKY uygulamasını kuruluşta kurumsallaştıracak bir plan Okul hedeflerinin vizyon ve misyonun bireysel hedeflere çevrilmesi.

TKY UYGULAMASINA NASIL BAŞLAMALIYIZ? Eğitimde TKY TKY UYGULAMASINA NASIL BAŞLAMALIYIZ? 7 Adımın ilki Değerlendirme: Kuruluşun nerede olduğunun Kültür ve Kalite boyutunda ölçümü (EFQM Mükemmelik Modeli gibi bir modelin yardımıyla) Kurumsal -girdi kriterlerindeki- yetkinliklerimiz nasıl? Performasımız -sonuç kriterlerindeki- başarımız ne düzeydedir? 1.Örn kurumda liderlik nasıl çalışanlar nasıl yönetiliyor eğitim öğretim sürecinin işleyişi nasıl? 2. İyileştirme çalışmalarına başlamadan aönce gerekli eğitimlerin planlanması. Problem çözme teknikleri gibi.

Kurumsal yetkinlikler ve Kurumsal performansımız bakımından, ÖZDEĞERLENDİRME Kurumsal yetkinlikler ve Kurumsal performansımız bakımından, Bulunulan noktayı anlamak (Kuvvetli yönlerimizin-İyileştirmeye Açık Alanlarımızın belirlenmesi) Kurumsal Check-up - Sağlık Kontrolu yapılması Özdeğerlendirme’dir

Özdeğerlendirme Özdeğerlendirme, bir kuruluşun faaliyetlerini ve iş sonuçlarını; mükemmelliği esas alan bir modelle kıyaslayarak, kapsamlı, sistematik ve düzenli biçimde gözden geçirmesidir.

NEDEN BİR MODEL? Sektör, büyüklük ve gelişmişlik düzeyinden bağımsız olarak her kuruluşun başarılı olabilmesi için uygun bir yönetim sistemi kurması zorunludur EFQM Mükemmellik Modeli, kuruluşlara mükemmellik yolunda nerede olduklarını gösteren, darboğazlarını saptamalarını sağlayan ve uygun çözümleri teşvik eden pratik bir araçtır En iyi uygulamalar doğrultusunda model sürekli geliştirilmektedir

ÖZDEĞERLENDİRME aracı olarak EFQM Mükemmellik Modeli

EFQM European Foumdation for Quality Management 1988’de 14 üye ile kuruldu. Avrupa Kalite Ödülü (1992 den beri) Büyük ölçekli kuruluşlar kategorisi: 1992 KOBİ kategorisi: 1997 Kamu sektörü kategorisi: 1996 Büyük kuruluşların operasyonel birimleri için başvuru olanağı: 1997

EFQM Mükemmellik Modeli Sonuçlar Performans Göstergeleri Girdiler (Başarıyı Sağlayanlar) Liderlik 3. Çalışanlar 5. Süreçler 7. Çalışanlarla İlgili Sonuçlar 9. Temel Performans Sonuçları 6. Müşterilerle İlgili Sonuçlar 2. Politika ve Strateji 8. Toplumla İlgili Sonuçlar 4. İşbirlikleri Ve Kaynaklar Yenilikçilik ve Öğrenme

EFQM Mükemmellik Modeli Neyi ölçüyoruz? Kurumsal yetkinliklere sahip miyiz Kurumsal performansımız nedir ?

GİRDİ KRİTERLERİ / Kurumsal Yetkinlikler “NASIL ?” sorusuna cevap aramaktadır. 1d 1c ALT KRİTERLER 1b 1 1a 5e LİDERLİK 5d 5c Alt kriter açıklamaları 5b 5a 5 SÜREÇLER Alt kriter açıklamaları

SONUÇ KRİTERLERİ / Kurumsal Performans “NE” elde edildiğini incelemektedir. 6b 6a Kuruluşun gerçek performansı Kuruluşun hedefleri ile karşılaştırma UYGUN YERLERDE Rakip performansları Sınıfında “En iyiler” ile karşılaştırma 6 MÜŞTERİ İLE İLGİLİ SONUÇLAR 9b 9a TEMEL PERFORMANS SONUÇLARI 9

Toplam Kalite Yönetim yaklaşımını benimseme kararı (AMAÇ BİRLİĞİ) MEB ve TKY MEB TKY Yönergesi Eylül 1999 Toplam Kalite Yönetim yaklaşımını benimseme kararı (AMAÇ BİRLİĞİ) MEB-KalDer UKH İyiniy. Bildirgesi Kasım 1999 EFQM Mükemmellik Modelinin özdeğerlendirme aracı olarak benimsenme kararı (YÖNTEM BİRLİĞİ)