4.2.DOKÜMAN ve KAYIT YÖNETİMİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Advertisements

1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
MODÜL 4 Organizasyon.
MODÜL 3 Ekipman Yönetimi.
SAKARYA ÜNİVERSİTESİ’NDE
AKREDİTASYON SİSTEMİNDE BALIKESİR SANAYİ ODASININ KALİTE UYGULAMALARI Konya.
6. Kaynak Yönetimi 1-İnsan kaynakları (görevlendirme, yeterlilik, eğitim) 2-Enformasyon 3-Alt yapı (işyeri, ekipman, devamlılık, destek hizmetler) 4-Çalışma.
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
İç kontrol Bilgilendirme Toplantısı 10 Nisan 2014 Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı.
CPM MASTER ERP Kalite Yönetimi
SAÜ' de KYS Çalışmaları
SÜREÇ YÖNETİMİ Dr. Selami ERARSLAN İstanbul 2011.
KALİTE Hizmetin sunum standartlarının belirlenmesi, ve hizmete insanlar tarafından duyulan inanç, güven ve memnuniyetinartırılmasıdır.
HASTA ODAKLI KALİTE YÖNETİM STANDARTLARI VE HİZMET KALİTE STANDARTLARI İLİŞKİSİ Yrd. Doç. Dr. Ufuk Cebeci İTÜ Sağlık İşletmeleri Sertifika Program Koordinatörü.
Saraç Danışmanlık, ISO Değişiklikler ,
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
STRATEJİK PLANLAMA SABEK A.Ş.
OHSAS YÖNETİM SİSTEMİ TANIMLAR
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ KURUM İÇİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
ISO 9001 standardı Maddelerinin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite Yönetim Sistemlerinde Dokümantasyon 4. Hafta.
Hazard Analysis and Critical Control Point
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
……………………….. BÖLÜMÜ/FAKÜLTESİ YGG SUNUMU Tarih: YGG Dönemi:
ISO- 9001:2008 Standardı - 8. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması, Kalite İyileştirme Araçlarına Bakış 7. Hafta.
Yedinci Bölüm İşletme YÖNETİMİNİN FONKSİYONLARI.
Modül 2: Su Bütçesi, Baskı ve Etkiler, Önemli Su Yönetimi Konuları, İzleme, Karakterizasyon Raporu KALİTE GÜVENCE PROSEDÜRLERİ & AKREDİTASYON ARACILIĞIYLA.
TS-EN ISO 9000:2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ BİLGİLENDİRME EĞİTİMİ
. ISO- 9001:2008 Standardı - 7. Maddenin Tanıtımı ve Yorumlanması
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001 standardı maddelerinin tanıtımı ve yorumlanması
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 9) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 10) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
ISO/TS 16949:2009 (Hafta 8) ISO 9001:2008’E GÖRE FARKLAR.
“YÖNETİMİN GÖZDEN GEÇİRMESİ (YGG)” TOPLANTISI (Teknik Rapor)
İŞ GÜVENLİĞİ UYGULAMALARINDA YÖNETİM SİSTEMLERİNİN ENTEGRASYONU
İŞYERİ SAĞLIK GÜVENLİK BİRİMİ
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ NEDİR?
Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
URUN GELıSTıRME KALıTE GUVENCESı VE STANDARDLARı SUMEYRA CELıK ZıRVE UNıVERSıTESı DıSTıCARET BOLUMU 1 NıSAN 2016.
TS EN ISO/IEC Personel belgelendirme sertifikalandırma işi yapmak isteyen kurum ve kuruluşların akreditasyon şartlarını içeren uluslararası bir standarttır.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
KALİTE GÜVENCESİ VE STANDARTLARI
 Kalite en basit tanımıyla, müşteri isteklerine cevap verebilmektir.
YÖNETİM SORUMLULUĞU. Yönetim Kalite politikasını oluşturmuştur. Yönetim kalite politikasında belirlenen değerlere sadık kalmayı taahhüt etmiş ve politikasını.
E Ş ME İ LÇE M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü İŞ YER İ SA Ğ LIK GÜVENL İ K BÜROSU.
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
……………………….. BÖLÜMÜ/FAKÜLTESİ YGG SUNUMU Tarih: YGG Dönemi: 2016
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
Depo Elleçleme Personel Eğitimi
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı
KALİTE YÖNETİMİ KOORDİNATÖRLÜĞÜ
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
ISO 9001:2015 standardı – 8. Maddenin Tanıtımı (devam)
Meslek Yüksekokulu, 25 kasım 2010
SATINALMA YÖNETİMİ ve TEKNİKLERİ Eğitimi
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
……………………….. BÖLÜMÜ/FAKÜLTESİ YGG SUNUMU Tarih: YGG Dönemi:
ISO9001:2015 STANDARD REVİZYONU
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ TS EN ISO 9001:2008 Şartları.
KÜTAHYA TİCARET BORSASI Yönetim Sistemini Gözden Geçirme Sunumu 30 Mart 2018.
ISO Hijyen Uygulamaları
Sunum transkripti:

4.2.DOKÜMAN ve KAYIT YÖNETİMİ 4.1.SÜREÇ YAKLAŞIMI Kaplumbağa şemaları oluşturulmuş mu? Kaynaklar doğru tanımlanmış mı ve mevcut mu? Girdilerin çıktıları mevcut mu? Kim kısmında ilgili görev tanımlarına atıf yapılmış mı? Nasıl kısmında ilgili iç dokümanlar tanımlanmış mı? Performans hedefleri belirlenmiş mi? Dış kaynaklı proses var mı? Kontrolü sağlanıyor mu? 4.2.DOKÜMAN ve KAYIT YÖNETİMİ Doküman Yönetim Prosedürü mevcut mu? Kalite Kayıtlarının Yönetimi Prosedürü mevcut mu? Son dönemde yeni bir doküman hazırlama talebi olmuş mu?Talep sisteme uygun mu? Son dönemde doküman değişikliği talebi mevcut mu? Talep sisteme uygun mu?

4.2.DOKÜMAN ve KAYIT YÖNETİMİ Bölüm sorumlusunun Kalite Dokümanlarının orjinaline nereden ulaşabildiğini sorgulayınız. 3 tane kullanılan dokümanı seçip Kalite Webdeki doküman no’su ile fiil kullanılan doküman no’sunu(yayın rev no dahil) karşılaştırınız. Kalite El Kitabının nerede olduğu ve içinde ne yazdığı biliniyor mu? Hazırlanan kalite kayıtlarından 3 adet örnek alınız ve prosedüre uygun oluşturulduğunu kontrol ediniz. Dokümanların elektronik ortamda nerede ve nasıl arşivlendiğini kontrol ediniz.(Bulut) EDYS ile en az 3 kaydın onay sürecini inceleyiniz. Dokümanların hard copy olarak arşivlendiği bölgeleri kontrol ediniz.Arşiv bölgesinin doğal felaketlerden nasıl korunduğunu sorgulayınız. Dış kaynakları dokümanları sorgulayınız.(Nerede,kim güncelliyor,en son güncelleme tarihi nedir internet üzerinden kontrol)

5.1.YÖNETİMİN TAAHHÜDÜ 5.2.MÜŞTERİ ODAKLILIK Bölüme ait politika,vizyon ve misyonları inceleyiniz. Vizyon,misyon ve politikalar sürekli iyileştirme taahhüdü içeriyor mu? Dekanlık/Daire başkanlığı/Üst Yönetim bünyesinde YGG toplantıları yapılıyor mu? Yönetim sorumlu olunan yasal şartlar ve mevzuat hakkında bilgi sahibi mi? Yönetim müşterilerini tanıyor mu? Müşteri memnniyeti için neler yapıyor ya da planlıyor? Müşteri talep ve beklentilerini takip ediyor mu nasıl? 5.2.MÜŞTERİ ODAKLILIK

5.4.KALİTE HEDEFLERİ VE FAALİYET PLANLARI 5.3.KALİTE POLİTİKASI Kalite Politikası biliniyor mu?Bölümlerden en az 3 kişiye sorunuz. Kalite Politikası belirli yerlerde asılarak ilan edilmiş mi ya da nasıl duyurulmuş? Kalite Politikasına ulaşmak adına bölüm neler yapıyor?Örnek görünüz. SPİK’ler mevcut mu? SPİK’ler sürekli iyileştirme trendlerine göre mi verilmiş?Eğer değil ise açıklaması var mı? SPİK’lere ulaşmak için hangi faaliyetler planlanıyor? Planlanan faaliyetler SPİK hedeflerini karşılar nitelikte mi? Tutmayan hedefler için DÖF planlanmış mı? 5.4.KALİTE HEDEFLERİ VE FAALİYET PLANLARI

5.5.1.SORUMLULUK YETKİ VE İLETİŞİM Bölüme ait Organizasyon Şeması mevut ve güncel mi? Görev tanımları mevcut ve güncel mi? Görev vekaletleri mevcut ve güncel mi? Yönetim Temsilcisi biliniyor mu? Yönetim Temsilcisi atama yazısı var mı? Sistemden gösterilebiliyor mu? Bölümün performansı hakkında tüm bölüm çalışanları bilgili mi?(Mesela kalite hedefleri nedir ve hangileri tutmuyor ya da tutuyor gibi…. 2 ya da 3 kişi üzerinden kontrol yapınız. 5.5.2.YÖNETİM TEMSİLCİSİ 5.5.3.İÇ İLETİŞİM

5.6.YÖNETİMİN GÖZDEN GEÇİRMESİ 6.1.KAYNAKLARIN SAĞLANMASI YGG Toplantı sunumu hazırlanmış mı? Bir önceki sene YGG toplantı kaydı var mı? Yeni sene Toplantı Tutanağı var mı? Bir önceki sene alınan kararlar gerçekleştirilmiş mi? YGG Gündemi standardın istediği şekilde mi? YGG de alınan kararların sorumlu ve terminleri belirlenmiş mi? 6.1.KAYNAKLARIN SAĞLANMASI Bütçe planlaması mevcut mu? Bütçeler planlanan oranlarda kullanılıyor mu? Kaynak ihtiyaçları nasıl belirlenip iletiliyor?

6.2.İNSAN KAYNAKLARI 6.3.ALTYAPI Çalışan ekibin nitelikleri belirlenmiş mi?Bu nitelikler fiili durum ile örtüşüyor mu?2 adet örneklem yapınız. Son 1 yıl içinde bölüme başlayan yeni personel var mı?Oryantasyon eğitimleri planlanmış ve gerçekleştirilmiş mi? Periyodik hizmet içi eğitim planına ulaşılabiliniyor mu?Eğitimler alınıp,kayıtları tutuluyor mu? Eğitim sonrası memnuniyetler ölçülüyor mu? Eğitim etkinlik ölçümleri yapılıyor mu? 2 adet eğitim için izleme yapınız. 6.3.ALTYAPI Hizmet gerçekleştirmek için gerekli olan yazılım ve donanım mevcut mu?

6.3.ALTYAPI 6.4.ÇALIŞMA ORTAMI Hizmeti gerçekleştirmek üzere gerekli olan tüm ekipman ve teçhizat mevcut mu? Teçhizatlar için bakım planları yapılıyor ve bakımlar gerçekleştirilip kayıtlanıyor mu? (bilgisayar, ofis ekipmanları, derslikler ve hizmet alanları) İş güvenliği ekipmanları tam mı? İş güvenliği ile ilgili çalışmalar yapılıyor mu? 6.4.ÇALIŞMA ORTAMI Çalışma ortamı temiz ve düzenli mi? Çalışma ortamında gerekli olan klima,kalorifer mevcut mu? Çalışma ortamındaki bilgisayarlar okunabilir şekilde yerleştirilmiş mi? Nem,koku,toz,gürültü vs…. Mevcut mu?

7.1-7.2.HİZMET GERÇEKLEŞTİRME PLANLAMASI Hizmeti gerçekleştirmek üzere ekipman,personel vb… tüm parametreler planlanmış mı? Yapılan işler ile çalıştırılan personel sayısı uyumlu mu?Eksik ya da fazla işgücü istihdamı mevcut mu? Yasal şartlar ve mevzuatlar biliniyor mu? Bu kısımda ilgili planlama prosedürlerini inceleyiniz. Müşteriler ile olan iletişim yöntemleri belirli mi?Hangi bölümde kiminle hangi konularda iletişime geçilebilir bilgisi?? 7.3.MÜŞTERİ İLE İLETİŞİM

7.3.TASARIM VE GELİŞTİRME Sadece eğitim&öğretim için; Tasarım planı hazırlanmış mı? Tasarım girdileri ve çıktıları belirlenmiş mi? Tasarım gözden geçirilmesi sağlanıyor mu? Tasarım değişiklikleri kontrol ediliyor ve gerçekleştiriliyor mu? Tasarımın geçerliliği (pilot denemesi) yapılıyor mu? Tüm tasarım sürecine ait kayıtlar mevcut mu?

7.4.SATINALMA Tedarikçi seçme yöntemi belirlenmiş mi?En son seçilen 2 adet tedarikçi üzerinden inceleyiniz. Satın alma prosedürünü okuyunuz ve 2 adet ürün için talebin gelmesinden ürünün temin edilmesine kadar olan yolu inceleyiniz. Tedarikçi listesi mevcut ve güncel midir? Tedarikçi performans değerlendirme yöntemi belirlenmiş midir? Performanslar değerlendirilmiş midir? Performansı düşük çıkan tedarikçilere DÖF açılmış mıdır ve takip edilmekte midir? Gelen ürün ya da hizmetler kullanıcıya (talep edene) teslim edilmede önce ilk giriş aşamasında kontrol edilmekte midir?Kontrol sonuçları kayıtlanmakta mıdır? 3 tane örnekleme yapınız.

7.5.1.HİZMET GERÇEKLEŞTİRME İş akışları hazırlanmış ve güncel midir? 3 tane iş akışının gerçekleşmesini takip ediniz. Çıktıların ancak hizmetin kullanımı sırasında doğrulanabileceği durumların kontrolü nasıl sağlanmaktadır?(Örneğin yapı işlerinin ihale ettiği binalar ancak kullanım sonrası doğrulanabildiği için ve mezun olan öğrencilerin hayattaki başarıları işyerlerindeki performanslarından ötürü doğrulanabileceği için özel prosestir vb…) 7.5.2.ÖZEL PROSES

7.5.3.TANIMLAMA VE İZLENEBİLİRLİK Bölümdeki tüm ofisler,ortak kullanım alanları,çalışma bölgeleri,dosya sırtları demirbaşlar tanımlanmış mıdır? Bölümde yapılan işlerin geriye doğru izlenebilirliği sağlanmakta mıdır?(Örneğin 6 ay öncesine ait bir yemekhane şikayeti izlenerek o gün çıkan yemek bilgilerine ya da 1 yıl öncesine ait bir sınavla ilgili şikayette o sınava ait sınav kağıdına ulaşılabiliyor muyuz vb…. Müşteriye ait olan bir bilgi,dosya,evrak,ekipman kullanılıyor mu? Bunlar korunuyor ve tanımlanıyor mu? Bunlara zarar gelmemesi için önlemler alınıyor mu? 7.5.4.MÜŞTERİ MÜLKİYETİ

7.5.5.ÜRÜNÜN/HİZMETİN MUHAFAZASI Bir yerden bir yere taşıma yapılması gereken durumlar varsa taşıma şekli ve aracı tanımlanmış mı? Depolama yapan bölümler için depo stok kartları,emniyet stokları ve uygun depolama şartları mevcut mu? Ambalajlama yapan bölümler için tanımlı ve uygun ambalajlama koşulları mevcut mu? Sevkiyat yapan bölümler için sevkiyat şartları tanımlı mı? Kalibrasyona Tabi Cihaz Listesi mevcut mu? Kalibrasyon Planı mevcut mu? Kalibrasyonu geçmiş cihaz mevcut mu? Kalibrasyonlar TÜRKAK’tan akredite laboratuarda mı yaptırılmış? Kalibrasyon kayıtları mevcut mu? 7.6.KALİBRASYON

7.6.KALİBRASYON 8.1-8.2.1.MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ Kalibrasyon Sertifikaları mevcut mu? Kalibrasyondan dönen cihazlara Kalibrasyon kabulü yapılmış mı? Doğrulama yapılıyor ise doğrulama aparatları kalibreli mi? Doğrulama ortamı uygun mu? Doğrulama ve kalibrasyon kayıtları mevcut mu ?Muhafaza ediliyor mu? İç ve dış müşteri için anket yapılmış mı? Anket sonuçları analiz edilmiş mi? Analizi görünüz. Reel uygunsuzluklar için düzeltici, potansiyel uygunsuzluklar için Önleyici faaliyetler yapılmış mıdır?(Kontrol ediniz.) Bir önceki seneye ait anket sonuçlarını ve DÖF lerini takip ediniz. 8.1-8.2.1.MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ

8.2.2.İÇ DENETİM Bir önceki senenin iç denetim raporunu inceleyiniz ve açılmış olan uygunsuzlukların kapatılmış olduğunu teyit ediniz. SPİK’te yazılı olan hedeflerin nasıl izlendiğini kontrol ediniz.(Tüm spik göstergeleri için örnekleme yaparak karneye yazılan sonuçları teyit ediniz.) 3 adet uygunsuzluk için prosedüre uygun olarak işlem yapılıp yapılmadığını kontrol ediniz. 8.2.3-8.2.4.PROSES VE HİZMETİN İZLENMESİ VE ÖLÇÜLMESİ 8.3.UYGUN OLMAYAN HİZMETİN KONTROLÜ

8.5.2.DÜZELTİCİ FAALİYETLER 8.4.VERİ ANALİZİ Standartta yazılı olan ve ihtiyaç görülen diğer konularda istatistiksel yöntemler ile veri analizi yapılıyor mu? SPİK lerde yazılı olan hedefler sürekli iyileştirme trendine göre mi verilmiş?Değil ise açıklamaları var mı?Açıklama tatmin edici mi? Çıkan 3 adet reel uygunsuzluk için düzeltici faaliyet planlanmış mı?(Kök neden analizi yapılmış ve kalıcı aksiyonlar sorumlu ve termin belirtilerek planlanmış ve gerçekleştirilmiş mi? Potansiyel uygunsuzluklar için önleyici faaliyet planlanmış mı?(Kök neden analizi yapılmış ve kalıcı aksiyonlar sorumlu ve termin belirtilerek planlanmış ve gerçekleştirilmiş mi? 8.5.1.SÜREKLİ İYİLEŞTİRME 8.5.2.DÜZELTİCİ FAALİYETLER 8.5.3.ÖNLEYİCİ FAALİYETLER