MİCHELANGELO.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hazırlayan:Zeynep Nur Kurtpınar
Advertisements

ADIM ADIM TÜRKİYE Yurdumuzu Dolaşırken.
HAZIRLAYAN:Melis Doğa URAL
RÖNESANS HEYKEL SANATININ ÖZELLİKLERİ
Heykel HAZIRLAYAN: Beyza Ak.
HazIrlayan:Vecİhe –PInaR AVCI 4/a 138
HAZIRLAYAN:Bengisu Kuzey Ceren Arım
Hazırlayan Nehir Gülce ÇEŞMECİ 6-B NO 1
KONULAR LAURENZIANA KÜTÜPHANESİ CAPITOL ALANI CAPRAROLA VİLLASI GIULIA VİLLASI EKİN GAMZE YÖNEY
AVRUPA MİMARİSİ İL GESU KİLİSESİ AUGSBOURG BELEDİYE BİNASI
ÇALINAN HAZİNELERİMİZ
HAZIRLAYAN: Eren Arım, Yusuf Şahin
GÖKTÜRK KİTABELERİ (ORHUN ÂBİDELERİ)
MICHELANGELO Beril Eremsoy.
FELSEFEYE GİRİŞ.
Tempietto Kilisesi, Roma
Rönesans Dönemi Doç. Dr. Billur Tekkök
SANAT TARİHİ.
Hristiyanlık Günümüzde Yaşayan Dinleri Tanıyalım
ERKEN RÖNESANSTAN YÜKSEK RÖNESANSA GEÇİŞ
OSMANİYE.
RÖNESANS DÖNEMİ SAN PİETRO KİLİSESİ.
İBNİ SİNA . Doğum:Ağustos 980 Afşana Köyü, Buhara, Samanî Devleti(bugün Özbekistan) Ölüm :21 Haziran 1037 Hamedan, İran.
Dünyanın Yedi Harikası
Mitoloji Ders 4 Yunan Tanrıları ve Topluma Etkileri.
TARİHTE VATİKAN Vatikan eskiden oldukça büyük bir devletti.Toprakları km yi ,nüfusu da 3.5 milyonu aşıyordu.Daha sonra topraklarını komşu İtalya.
Ghiberti 1401 Bronze kapı yarışması 1.lik arası tamamlanır
TOPKAPI SARAYI. TOPKAPI SARAYI Osmanlı sultanlarının ikametgahı, devletin yönetim ve eğitim merkezidir. Fatih Sultan Mehmed Han tarafından
SANAT TARİHİ Rönesans Resim Sanatı.
Italyada Rönesans Giotto di Bondone ( ) Yeni perspektif
BİZİM GÖZÜMÜZLE İSTANBUL
SANAT TARİHİ.
HAZIRLAYANIN B İ LG İ LER İ Adı ve Soyadı Enes BAŞ Okul No:147 Sınıf: 6/C DERS Bilişim ve Teknolojileri KONU: Zeus Heykeli Ö ğ retmenin Adı ve Soyadı:
MANİYERİZM VE BAROK SANATI
MANİERİST DÖNEM (1520—1600) DUYGUNUR KOÇ 09/11.
PEYGAMBERLERE ve İLAHİ KİTAPLARA İNANÇ
ATİNA OKULU Ertuğrul AYGÜN
İncil kelime olarak müjde, talim ve öğretici anlamlarına gelmektedir. Allah (C.C.) Teala Hz. İsa aracılığıyla Yahudilere gönderilmiştir. Ancak Yahudiler.
BİZANS RESİM SANATI.
BU RESMİN ADI NEDİR? SANATÇISI KİMDİR?
Keloğlan ve Kuyu Bir varmış, bir yokmuş. Evvel zaman içinde, kalbur saman içinde, bir Keloğlan’la ninesi varmış. Bunlar çok yoksul insanlarmış. Keloğlan’ın.
Resim Performans Ödevi
Foto: CAN EGYPT GİZEMLİ KEOPS PRAMİDİ BİLİYORMUSUNUZ…
SANAT TARİHİ Barok Dönem.
Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme almıştır. Sonraki yıllarda.
YAPANLAR:) RAVZA ÇAYIR İREM SARAN MELİKE KÖSE
Sosyal Bilgiler Dersi 2. Ünite ADIM ADIM TÜRKİYE
Tarihin Belirleyicisi Olarak Ulusların Karekterinin Rolü
TARİH PROJESİ:DÜNYA’NIN 7 HARİKASI
TEK KAÇIŞ NOKTALI PERSPEKTİF
Batı’yı Aydınlatan İslam Düşünürü
Donato Bramante ( ).
Pietro Perugino ( ), Sistina Şapelinden Vaftiz, 1482
Santa Maria del Fiore Katedrali
BAROK SANAT Barrocco sözcüğünden gelmektedir. Tam yuvarlak olmayan inci. Yamuk yumuk, düzgün olmayan inci. Mecazi olarak gülünç, tutarsız anlamında. Reform’a.
Hıristiyan Mezhepleri
RÖNESANS İtalya’da Ortaçağ papaları ile imparatorlar arasında anlaşmazlıklar başladı. Papalık eski önemini yitirmiş ve şehir aristokrat aileler tarafından.
?????????????????????????????????????. Mizah yoluyla, toplumsal, siyasal ve kültürel olayları eleştiren bir resim türüdür. Karikatürist, ele aldığı konuları.
DÜNYANIN YEDİ HARİKASI Mahir Kılıç 8/a 334. TAÇ MAHAL Babür İmparatoru Şah Cihan tarafından yaptırılan Taç Mahal, Hindistan’ın Agra şehrindedir. Şah Cihan’ın.
MİDYATIN TARİHİ SOKAKLARI VE MAHALLELERİ. ZAZ Mardin'in Midyat ilçesinde, Kul Dağı'nın tepeleri üzerine kurulu köyler var. Bu köyler Tur Abdin Köyleri.
ÜTOPYALAR Ahmet Taşer 11-A Ütopya Ne Demektir ? Ütopya, aslında olmayan, tasarlanmış olan ideal toplum ve devlet şekli anlamı taşır. Ütopyalar,
YAHYA KEMAL BEYATLI ( ). Selanik’te yaşadığı yıllarda şiire başlamış, sonraları Agah Kemal takma adıyla Servet-i Fünun’u destekleyen yazılar kaleme.
Ibraniler Davud'un Yildızı.
HAZIRLAYAN : Özgür Arda Aslan 9A Wolfgang Amadeus Mozart, 27 Ocak 1756 yılında Avusturya'nın Salzburg kentinde doğmuştur. Babası Leopold Mozart, ablası.
İBADET Hıristiyanlığın ilk üç asırlık döneminde belli bir ibadet şekli yoktu. Bu nedenle, dördüncü yüzyılın ikinci yarısına kadar günlük olarak yapılan.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
PİETER PAUL RUBENS. Peter Paul Rubens Flaman ressamdır. 28 Haziran 1577 Siegen/Westfalen doğumludur. 30 Mayıs 1640 Anvers’de hayata gözlerini yummuştur.
 Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte, Roma.
Rönesans. Rönesans "yeniden doğuş" anlamına gelen bir süreçtir. 15. yüzyılda başlayan bu süreç, aynı yüzyıl içinde bütün Avrupa'ya yayıldı. Bu yenilikte,
Sunum transkripti:

MİCHELANGELO

HAYATI Rönesans’ın en ünlü sanatçılarından Michelangelo di Lodovico Buonarroti Simoni, altı kardeşin ikincisi olarak 6 mart 1475’te Toskona’daki Arezzo yakınlarında, günümüzde Caprese Michelengelo adıyla anılan bir köyde doğdu. Ailesi, o daha bir aylıkken  floransa’ya taşınır. Annesi, kendisi altı yaşındayken ölen Michelangelo, 13 yaşına geldiğinde Floransa’da Domenico Ghirlandaio yanına öğrenci olarak verilir. Burada, kendisinin en güçlü yanını meydana getirecek olan fresk (duvar resimleri) yapmayı öğrendi. Niyeti taş kitlelerini dile getirecek, gerçek bir heykeltraş olmaktı. Tesadüf onu Lorenzo di Medici ile karşılaştırdı. Floransa Dukası olan Medici, Michelangelo’nun zeka ve sanat kabiliyetine hayran oldu. Onu sarayına aldı, çocuklarıyla tanıştırdı. Geleceğin dahisi gerçek bir evlat muamelesi gördü. Dukanın çocuklarıyla birlikte, Medicilerin Piazza San Marco’da kurmuş oldukları, ünlü «Bahçe Okulu»na devam etti. Eski dönemlerden kalma sanat eserlerini tanıdığı gibi, zamanın önde gelen filozof, fikir adamı, bilgin ve sanatçılarıyla tanışıp onlardan yararlandı.

Masaccio’nun resimleri, onda resim yapmaya karşı heves uyandırdı Masaccio’nun resimleri, onda resim yapmaya karşı heves uyandırdı. Saray cerrahıyla morga giderek insan anotomisi üzerinde bilgi edindi. Michelangelo, Medicilerin sarayında üç yıl kalabildi. 1492’de Lorenzo ölünce buradan ayrıldı. Venedik’e ve Bologna’ya gitti. Gianfrancesco Aldovrandi’nin konuğu olarak bir yıl kadar bu şehirde kaldı. 1495’de Floransa’ya döndü. Dinsel konular ve mitolojiyi işliyordu. «Uyuyan Aşk İlahı» adlı heykel, Kardinal Riaria’nın eline geçince, onu Roma’ya davet etti. 1496 – 1501 yıllarında Roma’da kaldı. Bu şehirde eski Roma ve Grek heykellerini inceledi. «Sarhoş Baküs» ve Vatikan için yaptığı «Pieta»da zarafet endişesi, donuk ve tutucu bir üslup görülür. 1501’de Floransa’ya davet edildi. Kendisine Santa Maria del Fiore Kilisesi’nin avlusunda yatan kocaman bir mermer blok gösterildi. 40 yıl önce heykelci Agostino di Duccio bundan «Davud» heykeli yapmak istemiş, fakat işe başlarken bırakmıştı. Sonraları hiçbir haykelci, Carrara ocaklarından getirilmiş bu mermere, ziyan etmek korkusuyla, elini sürememişti. Michelangelo’ya iki yıl süre tanımışlardı. Fakat o dört yıl uğraştı ve ortaya 7 metre boyunda bir şaheser çıkardı. «Davud», o kadar çok beğenildi ki, Leonardo davinci, Botticelli, Filippo Lippi, Perugino ve Piero di Cosimo’dan oluşan bir jüri tarafından şehrin en önemli yerine diktirilmesi uygun görüldü. Ve böylece Palazzo della Signoria’nın önünde duran, ünlü heykelci Donatello’nun yaptığı «Judith» adlı heykel kaldırıldı ve onun yerine yerleştirildi.

14 x 40 metre genişliğindeki tavana tam 4 yıl uğraşarak bir şaheser yarattı. Önce yardımcılarıyla işe girişti. Beceriksizlikleri yüzünden hepsini kovdu. Bir deli gibi kiliseye kapandı; kapıları kilitledi. Tek başına, iskelelere tırmanıp resimleri tamamladı. Bu çalışma tarzı son derece güç, adeta öldürücü bir işti. Fresk tekniğinin gerekleri çok ağırdı. Boya, duvar yaşken vurulmalıydı. Sıva üzerinde fırçanın yürümesi zor oluyor, fazla kuvvet sarf etmeyi gerektiriyordu. İskele tavana çok yakın olduğu için, çoğu zaman sırt üstü yatıp çalışmaktan her tarafı yaralar, ağrılar içinde kalıyordu. Tam anlamıyla delicesine bir çalışmaydı. Kilise törenle halka açıldığı zaman içeri girenlerin yalnız iki çeşit tepkisi oldu: Hayret ve korku… Gördükleri şey, güzelliği bakımından herkesi hayrete düşürüyordu. Bir insanın elinden çıkması imkansız olan görünüşü bakımından da korkutuyordu.

1544’te «Musa» adlı görkemli heykeli tamamladı 1544’te «Musa» adlı görkemli heykeli tamamladı. Heykelin, aslında cansız bir mermer olduğuna Michelangelo bile inanmak istemedi. — Konuş diye haykırmıştı! Sanatçı artık şöhretinin zirvesine ulaşmıştı. Papaların gözbebeğiydi. 1555’te, ancak 10 yıl sonra tekrar ele alacağı ve tamamlamadan öleceği «Pieta» isimli heykel grubuna başladı. «Hiçbir düşüncem yoktur ki ölüm fikriyle şeklini bulmuş olmasın» diyen büyük sanatçı 18 Şubat 1564’te, 89 yaşında öldü. Floransa’da Santa Croce Kilisesi’nde, Dante Anıtı’nın yanına gömüldü.

MİCHELANGELO’nun eserleri

Son Yargı (1536-1541) Fresk, 1370x1220 cm, Vatikan Sistina Şapeli’nde bulunan bu duvar resmini tamamlamak Michelangelo’nun dört senesini almıştır. Kıyamet gününde iyilik ve kötülük edenlerin cennet ve cehenneme gönderilmesini ele alır.

Pietà (1499) mermer, yük.174 cm, taban genişliği 195 cm Pietà, Hz. İsa’nın çarmıhtan indirildiğinde Hz. Meryem tarafından kucaklanmasını tasvir eder. Heykel içerdiği zıtlıklarla, aynı konuyu işleyen heykellerden farklı olmasıyla ve işlenişindeki ustalıkla yapıldığı dönemde ses getirmiştir. Michelangelo’nun üstüne imzasını kazıdığı tek heykeldir. Michelangelo attığı imzasıyla heykelin güzelliğini bozduğunu düşünmüş ve başka hiçbir eserine imzasını atmamıştır.

Davut (1501-1504) Mermer, 5,17 metre yüksekliğinde İlk bakışta, Michelangelo’nun meşhur çıplak adamı “içsel bir kahramanım ben” diye bağırmıyor olabilir. Ancak yakından bakıldığı zaman Davut’un, sol omuzunun üzerinden, sağ eliyle bir taş tutmakta olduğunu görürsünüz. Bu, Davut’un zalim dev Golyat’la karşı karşıya geldiği ve ona saldırmaya karar verdiği anı tanımlar. Mermer, 5,17 metre yüksekliğinde

Adem’in YaratILIŞI (1512) Sistina şapeli, Vatikan / 280 cm × 570 cm Fresk, Hiristiyanlık'ta Kitab-ı Mukaddes’in Yaratılış bölümünde, Tanrı Baba ilk insan Adem'e hayat üflemesi konusunu betimler. Bu betim bugün dünyanın en ünlü betimlemelerinden birisidir ve modern kültüre farklı biçimlerde yansımıştır. Freskte yer alan Tanrı ve Âdem'in ellerini içeren detay da freskin en ünlü kısımlarındandır. Tanrının yüzü olarak, Micalangelo'nun kendi yüzünü çizdiği düşünülmektedir. Sistina şapeli, Vatikan / 280 cm × 570 cm

Bacchus; Antik Yunan' da Şarap Tanrısı (bağ bozumu tanrısı) olan Dionysus' un Latince versiyonudur. Eski Mısır tanrılarından da Osiris' in karşılığıdır. On iki Olympos Tanrısı' ndan biri olan Bacchus, Zeus ve Semele' nin oğludur. Zeus' tan iki kez doğduğuna dair efsaneler mevcuttur. Bacchus efsanelerinin çok çeşitleri bulunur. Birinde Bacchus, Zeus' la Persephane' nin küçükken tiranlarca parçalanan tek oğluydu. Tiranlar onun yüreği dışında bütün etini yemişlerdi. Yüreğin Zeusça Semele' ye verildiği söylenir Bacchus (1947) Mermer/ Baz platformu ile: 230 cm Bacchus; Antik Yunan' da Şarap Tanrısı (bağ bozumu tanrısı) olan Dionysus' un Latince versiyonudur. Eski Mısır tanrılarından da Osiris' in karşılığıdır. On iki Olympos Tanrısı' ndan biri olan Bacchus, Zeus ve Semele' nin oğludur. Zeus' tan iki kez doğduğuna dair efsaneler mevcuttur. Bacchus efsanelerinin çok çeşitleri bulunur. Birinde Bacchus, Zeus' la Persephane' nin küçükken tiranlarca parçalanan tek oğluydu. Tiranlar onun yüreği dışında bütün etini yemişlerdi. Yüreğin Zeusça Semele' ye verildiği söylenir

Musa’nIn Hükmü (1513-1515) Heykel / 235 cm (7,71 ft) Musa'nın Hükmü, michelangelo tarafından yapılan ve II. julius'un mezarının merkezindeki yer alan ana heykeldir. Heykelde tasvir edilen kişi Musa peygamberdir. İnsan üstü boyutta ve oturan adam şeklinde tasarlanan heykelin sağında ve solunda, dışa dönük canlı bir yaşamla içe dönüklüğü temsil eden Lea ve Rahel heykelleri bulunmaktadır.

Merdivenlerden Madonna (1492 ) Mermer/ 56,7 cm × 40,1 cm (22,3 inç × 15,8 inç) Michelangelo’nun henüz 15 yaşındayken yaptığı Merdivendeki Meryem adlı rölyefi