Teknoloji ve tasarım dersi

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Bilişim Teknolojileri ve Yönetim Dersi (IYO 713) Sunumu
Advertisements

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ DİĞER KONULAR
Resimlerin Kullanımı.
Eğitimde Bilişim Teknolojisi Kullanımı ve Temel Kavramlar
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Görsel Materyalleri Tasarlama Süreci 4.Görsel Tasarımın Unsurları: Görsel Unsurlar.
T-TTO İstanbul ticaret üniversitesi ve TTO yapılanması
İNTERNETİN KULLANIM ALANLARI
Öğretim Tasarımı
Bilişim Sistemleri Mühendisliği nedir? Neden ihtiyaç vardır?
Bilişim Teknolojileri Okuryazarlığı
Sosyal Ağların Eğitim Amaçlı Kullanımı
GERÇEKLEŞEN DÜŞLER.
BİLGİ TOPLUMU.
UZAKTAN EĞİTİMDE YAZILI-BASILI ORTAMLAR
POWERPOİNT SUNU PROGRAMI DERSİ.
Öğretimde Teknoloji Kullanımı Bilgisayar ve İnternet
Hazırlayanlar : Elmas SOFU Müjde BALBAROS
AFŞİN KIZ TEKNİK VE MESLEK LİSESİ Bölüm Tanıtma.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE YENİ TEKNOLOJİLER
OKULLARIN INTERNETE TAŞINMASINDA BÖTEB’ LERİN (BİLGİSAYAR ve ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ) ROLÜ.
Uzaktan Eğitim Çalışmaları ve Başlanan e-Eğitim Projesinin İçeriği
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
WEB PROGRAMCILIĞI.
ATÇA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
TALEP KATILIMI VE TALEP TARAFI YÖNETİMİ Prof. Dr. Ramazan BAYINDIR
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri
ŞEKİL 13.1 “Temel Dönüşüm” “İmalat Şirketine Yönelik Süreç”
GÖRSEL TASARIM.
ÇEVREMİZDEKİ TEKNOLOJİK ALETLER İYİ Kİ VAR !
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
TURKCELL SIR BAŞLIK ALANI Yiğit Kulabaş Turkcell Genel Müdür Yardımcısı.
OTOMOTİV YAN SANAYİ FİRMASINDA İYİLEŞTİRME
Üretim Yönetimi 1.Bölüm.
ARÇELİK ANONİM ŞİRKETİ İLE YAPILAN MESLEKİ EĞİTİM İŞ BİRLİĞİ PROTOKOLÜ.
Endüstri 4.0 ve Ulusal Eğitim Politikası. Dünya Nereden Nereye Ulusal Dijital Sınırlar Dışlayıcı İşbirliği (müttefik) Kapsayıcı İşbirliği (ortak) Kitlesel.
7. SINIF DERS İÇERİĞİ.
4324 sokak no:25/25/A Karabağlar İzmir Türkiye
7. SINIFTA NELER YAPACAĞIZ EYLÜL 2017-ARZU EBRU GİRAY.
BÜRO YÖNETİMİ Muhasebe ve Vergi Uygulamaları Programı
8. SINIF DERS İÇERİĞİ.
MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ GİYİM ÜRETİM TEKNOLOJİSİ ALANI
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi
Bilgi ve İletişim Teknolojileri
Programın Karşılaştırılması Sunusu
Prof. Dr. Orhan torkul Arş. Gör. M. Raşit cesur
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Eğitim Alanında Teknolojik Gelişmeler
HÜDAVEND HATUN MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Teknoloji ve tasarım dersi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
OTOMOTİV YAN SANAYİ FİRMASINDA İYİLEŞTİRME
Teknoloji ve Tasarım Dersi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN EVRİMİ – BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN TARİHİ
ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SUNUSU
OTOMOTİV YAN SANAYİ FİRMASINDA İYİLEŞTİRME
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN GÜNLÜK YAŞAMDAKİ ÖNEMİ
İletişim teknolojilerinde ki hızlı gelişim küreselleşmeyi hızlandırmaktadır. Özelikle mobil iletişim sistemlerinin yaygınlaşması ile dolaşımda olan bireylerin.
7. SINIF DERS İÇERİĞİ TEKNOLOJİ ve TASARIM PROGRAMI.
8. SINIF TEKNOLOJİ VE TASARIM DERS İÇERİĞİ. 8A-TEKNOLOJİ VE TASARIMIN TEMELLERİ 8B-TASARIM SÜRECİ VE TANITIM 8C-YAPILI ÇEVRE VE ÜRÜN 8Ç- İHTİYAÇLAR VE.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.B.2. Bilgisayar Destekli Tasarım.
TEKNOLOJI VE TASARıM DERSI Öğretim Programı Tanıtım Sunusu.
İSKENDERUN MESLEK YÜKSEKOKULU
«Makine Teknikerliği» nedir?
TASARIM NEDİR? Bu sunu PowerPoint'in yeni yeteneklerini gösterir ve en iyi Slayt Gösterisi'nde görüntülenebilir. Bu slaytlar, PowerPoint 2010'da oluşturacağınız.
NX SIEMENS NX CAD DÖKÜMAN 2019.
Sunum transkripti:

Teknoloji ve tasarım dersi 8.SINIF BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM VE AKILLI ÜRÜNLER Öğretim Programı Tanıtım Sunusu NOT: Bu slayttabaşka bir resim ister misiniz? Resmi seçin ve silin. Şimdi yer tutucuda Resimler simgesini tıklatarak kendi resminizi ekleyin.

Sunu Akışı TTD Öğretim Programının Yapısı Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı,nın 7. sınıf düzeyi, öğrenme alanları, ünite başlıkları, kazanım sayıları. TTD Öğretim Programının Yapısı TTD Öğretim Programının Tanıtımı Tasarım Temelli Kavramların Açıklanması Görünüş ve Perspektif Konuları Bilgisayar Destekli Tasarım (CAD) Programları

Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı,nın 8. sınıf düzeyi, öğrenme alanları, ünite başlıkları, kazanım sayıları.  Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

TTD Öğretim Programının Yapısı Bu ünitede öğrencilerin bilgisayar destekli tasarım bilgisini ve süreçlerini öğrenmeleri amaçlanmıştır. TT. 8. B. 1. 1. Tasarımı için taslak çizimler yapar. Gerçek hayatta karşılaştığı probleme ilişkin düşünülen çözüm önerisi kağıt üzerinde üç boyutlu olarak gösterilir. TT. 8. B. 1. 2. Taslak çizimlerini bilgisayar yardımıyla üç boyutlu görsellere dönüştürür. Bilgisayar destekli tasarım yapılırken üç boyutlu resim ve grafik işleme yazılımları açıklanarak bu yazılımlardan en az bir tanesi kullanılmak suretiyle görsel oluşturulması üzerinde durulur ve 3D (three dimension / üç boyutlu) yazıcılardan bahsedilir. TT. 8. B. 1. 3. Sensör teknolojisinin günlük hayattaki uygulamalarını değerlendirir. Fotoselli araçlar, sensörlü aydınlatmalar gibi teknolojilerin nasıl çalıştığı üzerinde durulur. TT. 8. B. 1. 4. İnternete bağlı teknolojik araçların günlük hayattaki kullanımlarına örnekler verir. ATM, taşıt tanıma sistemi, akıllı ev sistemi, modem, navigasyon vb. üzerinde durulur. TT. 8. B. 1. 5. Akıllı ürün kavramına uygun olarak gelecekte kullanılabilecek bir ürün tasarlar. Gelecekte karşılaşılabilecek problemin belirlenmesi, tanımının yapılması ve tanımlanan problemin çözümüne ilişkin akıllı bir ürün tasarlanması üzerinde durulur. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

TTD Öğretim Programının Tanıtımı Kitabımızın 8. Sınıflara yönelik Bilgisayar Destekli Tasarım ve Akıllı Ürünler isimli bu bölümünde Bilgisayar Destekli Tasarımın Kısa Tarihi Üç Boyutlu Modelleme Programları Bilgisayar Destekli Tasarım (BDT/CAD) Programlarına Teknolojik Bakış Üç Boyutlu Modellerin Diğer Programlara Aktarılması gibi siz öğretmenlerimizi aydınlatmak, alan terminolojisine hakim kılmak üzere detaylı açıklamalar yapılmıştır. Onları burada vermek sizleri yoracaktır. O nedenle başlıklar konusunda sizleri haberdar edip geçiyorum. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

TTD Öğretim Programının Tanıtımı Sanal Ortamda Malzeme ve Oluşturulması Malzeme Nedir? Malzeme (Matrial) genel anlamda bir nesnenin üzerine kaplanmak için Bitmap resmi ya da BDT(CAD) programlarının parametrik kaplamalarının belli bir kombinasyon ve belli karakteristik özellikler tayin edilerek bir araya getirilmesi sonucu oluşan görseldir. Kaplama (Map) ise malzemeyi oluşturan BDT(CAD) programlarının içinde parametrik olarak hazırlanmış ya da bir Bitmap resmi olarak dışarıdan aldığımız malzemenin temelini oluşturan unsurlardır. Kitabımızda da görüleceği üzere pek çok çeşidi vardır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

TTD Öğretim Programının Tanıtımı Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

TTD Öğretim Programının Tanıtımı Görsel 9: nstance Türü Omni’lerin Yerleştirilmesi. Görsel 10: Level ve Glossiness Uygulama Penceresi. Görsel 11: Sahneye Merge ile Koltuk Çağırılması Görsel 12: Render Alınmış Sahne. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

TTD Öğretim Programının Tanıtımı TT. 8. B. 1. 3. Sensör teknolojisinin günlük hayattaki uygulamalarını değerlendirir. Fotoselli araçlar, sensörlü aydınlatmalar gibi teknolojilerin nasıl çalıştığı üzerinde durulur. Akıllı Ürünler Teknoloji Öncesinden Akıllı Ürünlere Kısaca Tarih İlk olarak geleneksel yapının hâkim olduğu tarım dönemindeki değişimin hızı ile kapitalist sanayi devrimi sonrası modern olarak adlandırılan dönemdeki değişimin hızı birbirinden çok farklıdır. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

TTD Öğretim Programının Tanıtımı TT. 8. B. 1. 3. Sensör teknolojisinin günlük hayattaki uygulamalarını değerlendirir. Fotoselli araçlar, sensörlü aydınlatmalar gibi teknolojilerin nasıl çalıştığı üzerinde durulur. Aşağıdaki (Görsel 13) grafik, tarihsel süreç içinde insanın doğayı kendi istek ve ihtiyaçlarına göre değiştirmek için kullandığı basit üretim araçlarından kompleks olanlara doğru teknolojide yaşanan değişimin hızını göstermektedir. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

TTD Öğretim Programının Tanıtımı TT. 8. B. 1. 3. Sensör teknolojisinin günlük hayattaki uygulamalarını değerlendirir. Fotoselli araçlar, sensörlü aydınlatmalar gibi teknolojilerin nasıl çalıştığı üzerinde durulur. Grafiğin çözümlemesi yapıldığında ilk olarak yaklaşık 1100 yıl önce avcı-toplayıcı dönemden yerleşik hayata geçişe imkân veren neolitik devrim yaşandığı ve tarım döneminin sanayi devriminin gerçekleştiği 18.yy’ın sonuna kadar sürdüğü söylenebilir. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

TTD Öğretim Programının Tanıtımı TT. 8. B. 1. 3. Sensör teknolojisinin günlük hayattaki uygulamalarını değerlendirir. Fotoselli araçlar, sensörlü aydınlatmalar gibi teknolojilerin nasıl çalıştığı üzerinde durulur. 1700’lü yılların sonuna gelindiğinde ise yeni enerji türü olan su ve buhar teknolojisi ile sanayi devrimi başlamıştır Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

TTD Öğretim Programının Tanıtımı TT. 8. B. 1. 3. Sensör teknolojisinin günlük hayattaki uygulamalarını değerlendirir. Fotoselli araçlar, sensörlü aydınlatmalar gibi teknolojilerin nasıl çalıştığı üzerinde durulur. Dünyanın sanayi de dört devrim ile evrildiği genel kabul görmektedir. Bu devrimler arasındaki geçişler de önceki teknolojiler ile birlikte yeniliklerin de yerini aldığı bilinmektedir. Bu sanayi devrimlerinin her birinde bugünkü anlamda mühendislik uygulamaları mevcuttur. Dört sanayi devrimin içerikleri ve dönemleri Görsel 14’te özetlenmiştir. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

TTD Öğretim Programının Tanıtımı TT. 8. B. 1. 3. Sensör teknolojisinin günlük hayattaki uygulamalarını değerlendirir. Fotoselli araçlar, sensörlü aydınlatmalar gibi teknolojilerin nasıl çalıştığı üzerinde durulur. Sanayi 1,0’dan 4,0’a olan süreçte görülen önemli aşamalar aşağıda verilmektedir; Mekanik Üretim Tesislerinin Uygulanması (18. Yüzyıl): 1712 Buhar Makinesinin İcadı Elektrik ve İş Bölümüne Dayalı Seri Üretime Geçilmesi: (19. Yüzyıl) 1840 Telgraf ve 1880 Telefon İcatları, 1920 Taylorizm (Bilimsel yönetim) Üretim Süreçlerinin Otomasyonu (20. Yüzyıl): 1971 İlk Mikro Bilgisayar (Altair 8800) 1976 Apple I (S. Jobs ve S. Wozniak) Otonom Makineler ve Sanal Ortamlar (21. Yüzyıl): 1988 AutoIDLab. (MIT), 2000 Nesnelerin İnterneti, 2010 Hücresel Taşıma Sistemi, 2020 Otonom Etkileşim ve Sanallaştırma. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

TTD Öğretim Programının Tanıtımı TT. 8. B. 1. 3. Sensör teknolojisinin günlük hayattaki uygulamalarını değerlendirir. Fotoselli araçlar, sensörlü aydınlatmalar gibi teknolojilerin nasıl çalıştığı üzerinde durulur. Geleneksel imalat sanayi, teknoloji tarafından hızlandırılan bir dijital dönüşümün yani sanayi 4.0 devriminin sancılarını çekerek uyum sağlamaya çalışmaktadır. Bu dijital dönüşümün tetikleyicileri arasında şunlar sayılabilir: 1.Büyük Veri ve Analizi, 2.Zenginleştirilmiş Gerçeklik, 3.Eklemeli Üretim (3D yazıcılar), 4.Bulut Teknolojileri, 5.Siber Güvenlik, 6.Akıllı Robotlar, 7.Sensörler, 8.Yatay ve Dikey Yazılım Entegrasyonu, 9.Nesnelerin İnterneti (Donanıma entegre sensörler ağı – her şeyin İnterneti ) sayılmaktadır (Görsel 15). Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

TTD Öğretim Programının Tanıtımı TT. 8. B. 1. 3. Sensör teknolojisinin günlük hayattaki uygulamalarını değerlendirir. Fotoselli araçlar, sensörlü aydınlatmalar gibi teknolojilerin nasıl çalıştığı üzerinde durulur. Endüstri 4.0 birçok çağdaş otomasyon sistemini, veri alışverişlerini ve üretim teknolojilerini içeren kollektif bir terimdir. Endüstri 4.0’ın ayırt edici en önemli unsurları üç başlık altında toplanabilir (Schwab, (2016). Hız: Genişlik ve Derinlik: Sistem Etkisi: Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

TTD Öğretim Programının Tanıtımı TT. 8. B. 1. 3. Sensör teknolojisinin günlük hayattaki uygulamalarını değerlendirir. Fotoselli araçlar, sensörlü aydınlatmalar gibi teknolojilerin nasıl çalıştığı üzerinde durulur. Bu üç ayırt edici unsur önümüzdeki dönemde çok belirleyici olacak ve uyum sağlayamayan firmalar ve ülkeler büyük kayıplara uğrayacaktır. Gelişmelerden görüldüğü kadar sanayileşmenin dördüncü aşaması sadece akıllı ve bağlantılı makine sistemlerle sınırlı olmayıp aynı zamanda gen biliminden nano teknolojiye, yenilenebilir enerjiden sağlık ve sosyal bilimlerin farklı dallarına, her alanda ileri atılım yaşanacaktır. Endüstri 4.0, teknolojilerin ve değer zinciri organizasyonları kavramlarının kolektif bir bütünüdür. Bu yapı akıllı fabrikalar vizyonunun oluşmasına büyük katkı sağlar Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

TTD Öğretim Programının Tanıtımı TT. 8. B. 1. 3. Sensör teknolojisinin günlük hayattaki uygulamalarını değerlendirir. Fotoselli araçlar, sensörlü aydınlatmalar gibi teknolojilerin nasıl çalıştığı üzerinde durulur. Bu durumda Endüstri 4.0; Bilişim alt yapısı olmadan gerçekleşemez. Bilişim altyapısı ile akıllı üretim gerçekleşebilir. Süreç hukuki altyapı ile sağlamlaşabilir. Ayrıca yeni iş modelleri ile gelişmesine devam edecektir (Görsel 16). Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

TTD Öğretim Programının Tanıtımı TT. 8. B. 1. 4. İnternete bağlı teknolojik araçların günlük hayattaki kullanımlarına örnekler verir. ATM, taşıt tanıma sistemi, akıllı ev sistemi, modem, navigasyon vb. üzerinde durulur. Bebek Odası İçin Akıllı Ürün: Bebek uykuya yatırıldığı andan itibaren takibi için geliştirilmiş bir ürün. Ebeveyn, el ünitesi ile uzaktayken ister telefon veya tabletten ister bilgisayardan her an olanı biteni takip edebilir. Onunla konuşabilir, ninniler çalabilir, oda sıcaklığını izleyebilir ve daha pek çok şeyi uzaktan yapabilir Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

TTD Öğretim Programının Tanıtımı TT. 8. B. 1. 4. İnternete bağlı teknolojik araçların günlük hayattaki kullanımlarına örnekler verir. ATM, taşıt tanıma sistemi, akıllı ev sistemi, modem, navigasyon vb. üzerinde durulur. Akıllı Aydınlatma Ürünü: Işığın günlük yaşantıya katması ve istenildiği gibi hareket ettirilmesi kullanıcının elinde! Bu ürün 300’e varan lümen ışık çıkışı ile mekân içerisinde çok yönlü ışık oluşturacaktır. Akıllı ürün prize takıldıktan sonra 16 milyona varan renk ile duvarları renklendirebilir veya beyaz, sarı, soğuk tonlardan tamamen parlak ya da kısık ışığa uzanan seçeneklerden birini üretebilir. Doğru atmosferi yaratmak için her bir dinamik efekt, kendine has bir renk akışı ve karışımına sahiptir Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

TTD Öğretim Programının Tanıtımı TT. 8. B. 1. 4. İnternete bağlı teknolojik araçların günlük hayattaki kullanımlarına örnekler verir. ATM, taşıt tanıma sistemi, akıllı ev sistemi, modem, navigasyon vb. üzerinde durulur. Akıllı Temizlik Robotu: Günlük ev temizliği için harcanan zamanın azaltılmasına yönelik bir akıllı ürün tasarımıdır. Yeni nesil robot süpürgeler hibrid robot teknolojisi ile sınırları zorlamaktadır. Aynı anda hem silen hem süpüren robot tüm görevleri kendi başına yerine getirebilmektedir. Üzerindeki kamera ve navigasyon algoritması sayesinde adeta bir insan gözü gibi hareket ederek akıllı bir temizlik yapabilmektedir. Robot ayrıca yaptığı işleri ve bakım isteğini kullanıcıya sesli konuşarak bildirebilmektedir Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

TTD Öğretim Programının Tanıtımı TT. 8. B. 1. 4. İnternete bağlı teknolojik araçların günlük hayattaki kullanımlarına örnekler verir. ATM, taşıt tanıma sistemi, akıllı ev sistemi, modem, navigasyon vb. üzerinde durulur. Akıllı Otomobiller: Dev dokunmatik ekranlar, ışığa duyarlı farlar, bir tuşla ayağınıza kadar gelen araçlar artık konsept olmaktan çıkmıştır. Otomobilin icadının üzerinden bir asırdan daha uzun bir süre geçmiş olmasına rağmen temel mekanizmanın çok fazla değişmediği görülmektedir. Ancak yine de elektrikli araçların ticari olarak başarı elde etmesi, hibrit araçların yaygınlaşması, akıllı telefonların otomobiller ile entegre şekilde kullanılmaya başlanması gibi birçok teknolojik yenilik otomobil firmalarını da harekete geçirmiştir. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

TTD Öğretim Programının Tanıtımı TT. 8. B. 1. 4. İnternete bağlı teknolojik araçların günlük hayattaki kullanımlarına örnekler verir. ATM, taşıt tanıma sistemi, akıllı ev sistemi, modem, navigasyon vb. üzerinde durulur. Fotoselli ve Sensörlü Araçların Tanımı ve Çalışma Sistemleri Günümüz teknolojisinde robotik sistemler ve otomasyon sistemleri hızlı bir gelişim süreci içerisindedir. Gelişme sürecindeki bu sistemlerin hedefi; çevreyle olan etkileşimi en yüksek düzeye çıkarabilmek ve robotları kendiliğinden çalışabilir hâle getirilebilmektir. Bu sistemlerin istenilen hedefe ulaşabilmesi için sensörlerden faydalanılmıştır. Sensörler yardımı ile sistemlerin çevreyle etkileşimi sağlanmış, kendi kendisine çalışabilen robotlar geliştirilmiştir. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

TTD Öğretim Programının Tanıtımı TT. 8. B. 1. 4. İnternete bağlı teknolojik araçların günlük hayattaki kullanımlarına örnekler verir. ATM, taşıt tanıma sistemi, akıllı ev sistemi, modem, navigasyon vb. üzerinde durulur. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı

TTD Öğretim Programının Tanıtımı TT. 8. B. 1. 5. Akıllı ürün kavramına uygun olarak gelecekte kullanılabilecek bir ürün tasarlar. Gelecekte karşılaşılabilecek problemin belirlenmesi, tanımının yapılması ve tanımlanan problemin çözümüne ilişkin akıllı bir ürün tasarlanması üzerinde durulur. 1- Yaşadığımız dünya göz önünde bulundurularak Gelecekte Karşılaşabileceğimiz Problem Ne Olabilir? 2-Belirlediğiniz bu Problemin Çözümüne Yönelik Nasıl Bir Ürün Tasarlarsınız? Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı