ASTROLOJİ MATEMATİK, GEOMETRİ, ASTRONOMİ, METEOROLOJİ VE NİCELERİNİ DOĞURAN, DÜNYANIN İLK BİLİMİDİR ASTROLOJİ kelimesinin kökeni Yunanca iki sözcüktür:

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÇOCUK NASIL ÖĞRENİR?.
Advertisements

KENDİNİ TANIMAK NEDİR ACABA?
Gözün kısımlarını yerleştirme oyunu
ÖFKE DUYGUSUNUN TANINMASI VE KONTROL EDİLMESİ
Felsefenin Neliği Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
MÜCAHİD ÖZEL TEFENNİ MYO
Bilimsel Proje Hazırlamanın Basamakları
ÖZGÜVEN.
GENÇLERDE ÖZGÜVEN GELİŞİMİ.
İŞLETMELER VEYA KİŞİLERİN HEDEFİ, EN İYİ OLMAK İSTİYORUM + -
Psikolojik Danışman Ayçin YILMAZ
ÖZGÜVEN NE DEMEKTİR? Kendine güvenmenin ne anlama geldiği konusunda birçok yanlış görüş vardır ve bunlar özgüven kazanmada insanın önünde engel oluştururlar.Kendi.
DRAMA ÖĞRETMENİNİN ÖZELLİKLERİ Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
Yapma İradesini Geliştirmek Prof. Dr. Ali ŞEN. İnsanların %90’ı Yapma İradelerini Geliştirmek için çaba göstermiyorlar, Yapma İradesi gelişmemiş insanlar.
ETKİN İLETİŞİM BECERİLERİ GELİŞTİRME
SINAV KAYGISI VE BAŞA ÇIKMA YOLLARI
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI
ÇOCUK EĞİTİMİNİN ANAHTARI: ÖZGÜVEN
21. Yüzyıl becerileri.
SINIF YÖNETİMİ ÇOCUK EĞİTİMİ “ÇOCUĞUN RUHSAL GELİŞİMİ”
REHBERLİK.
MODELLERDEN ÖĞRENME Enver CANER
DAVRANIŞLARIMIZI ETKİLEYEN KALIPLAR
ANNE BABA TUTUMLARI.
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …. Çocuklarımızı çok severken kişisel isteklerimizin, beklentilerimizin onlar için belki de aşırı bir yük olacağını.
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
HANGİ AYDA DOĞDUNUZ.
Aile Eğitimi Etkinlikleri
ÇALIŞAN MEMNUNİYETİ VE MOTİVASYON
Yetkinlikler Yetkinlikler belirli bir görevi başarıyla yerine getirebilmek için beklenen ortak kurumsal davranış ve tutumları tanımlanmaktadırlar.
TALAS LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ
Farklılaştırılmış Öğretim
HANGİ BURÇ SENİ NASIL ETKİLER... Burcunuzun üzerine tıklayın...
ANNELER BABALAR/ÇOCUĞUNUZ SINAVA GİRİYOR …
ANNE BABA TUTUMLARI Karatay Rehberlik ve Araştırma Merkezi.
ÇOCUĞUN OKULA UYUM BAŞARISINI ARTTIRMAK İÇİN VELİYE DÜŞEN GÖREVLER
VİZYONER LİDERLİK.
ANNE-BABALARA ÇOCUKLARININ OKUL BAŞARISI İÇİN TAKTİKLER
ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALKOL ve MADDE KULLANAN ÇOCUĞUN AİLESİNE YAKLAŞIM ALİAĞA REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ Rehberlik ve.
Güce Çok Programlı Anadolu Lisesi
SINAV KAYGISI DENİZLİ REHBERLİK ve ARAŞTIRMA MERKEZİ.
MOTİVASYON.
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
Mentör Öğretmenlik.
ÖZSAYGI VE ATILGANLIK.
*Bu insanlar, yaşamın her yönünü severler, şikâyet etmekle ya da olayların daha değişik olmasını istemekle vakit kaybetmezler. *Bağımsızlıklarına çok.
Bölümün Amacı Bu bölüm, kurumsal kültür ve etik değerler ile bunların örgütlerden nasıl etkilendiğine dair görüşleri incelemektedir.
BAŞARI ÇALIŞMA ve KARİYERLER
KİŞİSEL GELİŞİM & İKY.
BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN. BÖLÜM 7 AHLAKİ GELİŞİM, DEĞERLER ve DİN.
ICF Aylık Üye Toplantısı 11 Aralık 2012 Didem Şen Pamuk.
İSLAM DÜŞÜNCESİNDE YORUMLAR 11. SINIF
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
AOÖ 206 Matematik Eğitimi.
ADAY ÖĞRETMENİN Öğretme-Öğrenme Süreci (ders verme)
VE İŞTE DİĞER 6 BECERİ.
Bilimsel İçerik Bilimsel içerik, bilimsel bilgiyi oluşturmaktadır. Erken çocukluk döneminde fen eğitimi de, çocukların yaşadığı çevre hakkında gerekli.
Girİşİmcİ Kİmdİr? ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
Prof. Dr. Yasemin ışıktaç
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Hedefler ve Değerler Prof. Dr. Hasan Bacanlı.
SWOT ANALİZİ TÜRKER DURAN YATIRIM TEŞVİK DANIŞMANI.
BEDEN EĞİTİMİNDE YÖNETİM VE ORGANİZASYON
AİLEDE İLETİŞİM.
“TEARUF” Kavramı ve İlişkili Görülen Kavramlar Açısından Metin Analizi- Kuruluma esas olan metin: M. Selçuk, Birlikte Yaşamaya Kur’anî Bir Yaklaşım ( Kültürel.
MOTİVASYON ve FARKINDALIK
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ASTROLOJİ MATEMATİK, GEOMETRİ, ASTRONOMİ, METEOROLOJİ VE NİCELERİNİ DOĞURAN, DÜNYANIN İLK BİLİMİDİR ASTROLOJİ kelimesinin kökeni Yunanca iki sözcüktür: astron (yıldız) ve logos (bilmek, Kutsal Sözcük, Kelâm). Yani astroloji kelime anlamıyla “yıldız bilgisi” demektir. Tarihte, yıldız bilgisine sahip olanlar hem astrolog hem de astronomdular. Her iki bilgiye de sahiptiler, ancak zamanla bu iki bilim birbirinden uzaklaştı. Astrologlar astronomi bilgisinden kendileriyle ilgili olanları öğrenmeye ve kullanmaya devam ettiler, ama astronomlar astroloji bilgisini kendi alanlarının bütünüyle dışına attılar.

Kısaca ifade etmek gerekirse astronomlar uzayı ve gökcisimlerini fiziksel gerçeklikleri ile incelerler. Astrologlar ise gökyüzündeki hareketler ile yeryüzündeki olgular arasındaki bağlantıyı araştırırlar. Eski çağlardan bu yana, insanlar gökyüzündeki düzen ile yeryüzündeki yaşam düzeni arasında bir bağlantı olduğunu saptamışlardır. Astrologlar, yıldızları bir rehber gibi kullanarak, doğum haritasındaki düzenleri bir insanın yaşamının veya dünyadaki yaşamın yansıması olarak görürler. Astrologlar Dünya'nın Güneş'in etrafında döndüğünü bilirler, ancak biz evreni Dünya'dan izlediğimiz için kişisel evrenimizin merkezini Dünya olarak kabul ederler.

 Astrolojik sembolizmin en önemli unsuru Zodyak’tır. Zodyak ismi "yaşam çemberi" veya "canlı varlıkların çemberi" anlamına gelen Yunanca bir sözcükten gelmektedir. Zodyak "burçlar kuşağı "dır ve 30’ar derecelik 12 burçtan oluşmaktadır.  Bir doğum haritasının en önemli üç unsuru ise doğduğunuz güne göre hesaplanan Güneş burcu; doğduğunuz yer ve zamana göre hesaplanan Yükselen burç; ve zodyakın her burcundan geçişi yaklaşık iki buçuk gün süren, Ay'ın burcudur. Güneş ve Ay birer gezegen olmamalarına rağmen, astrolojide kolaylık sağlaması açısından gezegen olarak kabul edilirler.

 ASTROLOJİ otuz dört kelimelik sembolik bir dildir. Bu dil 12 burç, 10 gezegen ve 12 evden oluşur. Astrolojinin kalbinde mevsimler yatar. 12 burçtan oluşan Zodyak, yani burçlar kuşağı, mevsimlere göre bölünür.  Yani zodyak İlkbahar Ekinoksunda Koç burcu ile başlar. Günümüzde, sanıldığının aksine, burçların takımyıldızlar ile bir ilgileri yoktur. Yaklaşık 2000 yıldır bu zodyak kullanılmaktadır. İleride de, bir değişiklik olmadığı takdirde, global ısınma nedeniyle mevsimlerde kayma olsa bile aynı zodyak kullanılacaktır. Çünkü zodyakın bu bölünüşü sembolik bir bölünüştür. Bu, gökyüzünü 12'ye bölmenin bir yoludur. 

A

Şimdi de bu ilişkilerin psikolojik bağlantılarına bir g ö z atalım: BURÇPSİKOLOJİK BAĞLANTISI Koç İstek, hareket etme dürtüsü, girişim ruhu, farkındalık, öncülük arzusu Boğa Azim, sağlamlaştırma, şekil verme İkizlerCanlılık, esneklik YengeçDuygu zenginliği, annelik-babalık duygusu Aslan Yaratma isteği, özgüven, bütün ürünler ve evlatlar Başak Çalışkanlık & bakım, düzen, evcilleştirilmiş bir yapı, eleştiri yeteneği TeraziAdalet duygusu, uyum arzusu, ortaklık duygusu Akrep Dayanıklılık ve sebat, hayatta kalmanın acımasız mücadelesi Yay Yaşamın içsel veya ruhsal yönünün işlenmesi, gelecek için umut dolu planlama Oğlak Varlığını korumanın yorulmaz mücadelesi, sabır, kristalize olmuş sosyal formlara bağlılık Kova Beklentili, sabırsız tavırlar, gözlem gücü, plan zenginliği Balık Eski yaşamın kalıntıları arasında yeni yaşamın ilk işaretleri *, Stephen ArroyoAstroloji, Psikoloji ve D ö rt Element, İlhan Yayınevi, 2000

 İlkbahar Koç (ateş), yaz Yengeç (su), sonbahar Terazi (hava), kış Oğlak (toprak) burcu ile başlar. Başlangıçları temsil eden bu burçlar astrolojide Öncü burçlardır. Öncü demek inisiyatif sahibi, bir şeyleri başlatan, doğuran demektir. Öncü burçlar hareket prensibi ile ilişkilidirler ve enerjinin belirli bir yöne doğru harekete geçirilmesini sembolize ederler.  Boğa, Aslan, Akrep ve Kova Sabit burçlardır. Sabit burçlar başlatılan herhangi bir şeyi sağlamlaştırır, her türlü koşula dayanacak hale getirirler. Bunlar konsantre bir enerjinin içeride belirli bir merkeze doğru veya bir merkezden dışarı doğru odaklanmasını temsil ederler.  İkizler, Başak, Yay ve Balık ise Değişken burçlardır. Değişken burçlar değişen koşullara ayak uydurma, uyum sağlama yeteneğine sahiptirler. Bunlar esneklik ve sürekli değişim ile ilişkilidirler ve enerjinin spiral biçiminde düşünülebilecek hareketini temsil ederler.

ASTROLOJİDE EVLER M.C ASC DSC IC

KOÇ …Kahramanın yolculuğu  Var olmak-varlık bilinci, Koç’un hedefi budur.  Kendini gerçekleştirmek için harekete geçme güdüsü,’’Kimsenin cesaret edemediği’’işler yapmak ve kendi alanında ‘’fenomen’’olmak üzere burada olduğuna dair bir iç kabul,  Dürüstlük,didişmecilik,heveslilik,bağımsızlık, cesaret ve mücadele arzusu Koç’un kaynaklarıdır,  Gelişimsel hedefleri;yaratmak,yenilikler ortaya koymak,ilerlemeye öncülük etmek,  Koç tecrübesi yaşayan kişinin hissettiği’’şu an’’düşüncesidir.  Kaygısızlık,kişisel tercihlere öncelik verme ihtiyacı,otoriteye başkaldırma eğilimi,uyumsuzluk,sabırsızlık,rekabetçilik.

KOÇ...Hayata kattığı değerler  Yapılmamış Olanı Deneme Cesareti,  Spontan davranma yeteneği,  Önyargısızlık,  Başkalarını da İçlerindeki Kahramanı Bulmaya Özendirmek,  Her adımda yeni bir umut görmek ve bunun için mücadele edebilmek,

KOÇ.. Zayıf Yanları  Yenilmez olduğunu zannetmek,  Acelecilik-Sabırsızlık,  Başkalarının duygu ve ihtiyaçlarına duyarsız olmak,  Akıl Almayı Reddetmek,  Dolduruşa Gelmek,  Başarıyı ‘’Kişisel Hırs’’ haline getirmek,bu yüzden Başarısızlıkla İle Baş Edememek,

KOÇ’ un KORKUSU  Men edilmek yada engellenmek,  Etkisiz olduğunu fark etmek,  Kontrol edemediği bir sürece teslim olmak,  Bağımlı eli kolu bağlı olmak,  Yaşlanmak, Hastalanmak hatta aşık olmak dahi çaresizlik hissi ve korku verebilir…

KOÇ’un öğrenmesi gerekenler En derin arzuları kendilerini adayacak bir amaç bulup o yolda ömürlerini feda etmektir,( Kahraman yolculuğu) Bazen yalnız yapılamaz.Yol almak için uzlaşmak ve işbirliği yapmak,hatta geri adım atmak gerekir, Faydalı olmak için başkalarının neye ihtiyacı olduğunu, neye ne kadar hazır olduklarını dikkate alması gerekir, Bazen zaferlerin bedeli,değerlerinden büyük olur.HER YOLU denememek gerekir, Koç’un en büyük zaferi aşırı şişkin olmaya müsait olan EGO ‘suna karşı kazanacağı zafer olacaktır, Bir diğer zorlu öğreti ise, her şeyin onların istediği şekilde değil,evrenin büyük planına uygun zamanda ve ihtiyaç duyulan şekilde oluşacağıdır. Kısaca;Doyum için sabretmek, hiçbir çıkar gözetmeden yaratmak ve gelişimine yardımcı gerilimlerden kaçmamaktır.

BOĞA ‘nın hedefi –Huzuru Bulmak ve onu korumak  Ana temaları üretmek,büyütmek,korumak ve sürekliliği sağlamaktır.  Gerekli ve kullanılabilir şeyler üretmekle ilgilenirler,  Var olan her şeyin DEĞERİNİ TAKTİR EDER ve ARTMASINI sağlarlar,  Oluşturulmuş her bir değerin kaybolmaması KALICI OLMASI için mücadele ederler,  Dünya üzerindeki varlığını ancak ‘’başkalarına yararlı olarak’’ güvence altına alabileceğinin farkındadır.Bu nedenle yaptığı işlerde üstlendiği sorumluluklarda karşılıklı fayda gözetmeyi ihmal etmez,  Boğanın stratejisi sonsuz sadeleşmedir.

BOGA’ nın …Zayıf yönleri  Fanatik ve katı düşünce ve davranış kalıplarına tutunmak,  Değişimin içindeki faydayı görmezden gelmek,  Aşırı korumacı davranarak GELİŞMEYE engel olmak,  Yeteneklerini kullanmalarına engel olacak kadar tembel yada ağırkanlı olabilmek,  Ertelemek,uygun zamanı kaçırmak,  Geç tepki vermek ama tepkiyi de abartmak ve uzatmak.

BOGA nın Gölge Yönü  İç huzuru dışsal güvenceyle karıştırmaktır,  Gerçekte içsel güvenceden doğan huzuru aramasına rağmen, bunun dış dünyada yansıması olan,para varlıklar ve insanlar arası deneyimsel dengeyi saplantı haline getirebilir.  İnatçı, materyalist,günlük düzenini bozma korkusuyla kendini sıkıntıdan patlayan biri haline gelebilir.

BOĞA’ nın ÖĞRENMESİ GEREKEN  Hareket ve değişime gönüllü olmak,gelişim için esnek olmak

İKİZLER  Hayret duygusuna erişmek-İkizler ’in hedefi budur,  İkizler algılamak ve kendisini gözlemle tıka basa doldurmak için doğmuştur,  Dinamik çok işlevli meraklı,hızlı  Yoğun iletişim ihtiyacı,  Duyguyu ve aklı,sezgiyi ve sağduyuyu bütünleme çabası, hiçbir şeyi kaçırmama arzusu yüzünden hiçbir yere takılmayıp devamlı yeni bir konuya odaklanma eğilimi, ilgi çekme ihtiyacı,  Sisteme yeni veriler girdikçe yeni bakış açıları edinmek,  Hızlı hareket edebilmek için,güvenli bir çevrede olmak

İkizler..HAYATA KATTIĞI DEĞERLER  Anın enerjisini YAKALAMAK-ANLAMAK ve AKTARMAKTIR..Bilgiyi toplar,bağlantılar kurar ve yayar,  Hareketin ve değişimin tetikleyicisi olmayı severler,  İkizlerin ana stratejisi deneyimdir..

Dikkat Etmesi ve Öğrenmesi Gerekenler  İkizlerin sürecinin aşırı hızlanması onun gölgesidir.Bu süreç yüzeysellikle sonuçlanabilir.  Fazla yayılma,dağılma,sinirlilik ve her şeyin sürekli krize dönüştüğü,anlamsız,derinlikten yoksunluk ve nihayet duygusal tükenme yaşanabilir.  Öğrenmesi gereken;durup biraz nefes almak,sırf ‘’AKIL BİLGİSİ’’ile yetinmeden gönülden bir katılımda bulunmaktır.

YENGEÇ… Kusursuz Duyarlık  Her ayrıntıyı hissetmek, hayatın uyumsuzluğunu görmek, her şeye rağmen yaşamın sunduğu her şeyi sevmek, kabullenmek ve ona güvenmek..  Anaç, temkinli, korumacı, kendi ihtiyaçlarına dönük,hassas,  Aidiyetlerine,geçmişine,anılarına bağlılık,  Temel ihtiyaçlarının-uyku, yemek,güven,huzur-karşılanması konusunda yoğun hassasiyet,  Güçlü iç güdüler ve bu güdülere bağlı karar mekanizması,

Korkuları ve Öğrenmesi Gerekenler  Mahrumiyet çekmek,  Sevilmemek, korunmamak, bakılmamak,  Mahcup olmak, komik ve zayıf duruma düşmek,küçümsenmek,  Kendini ve sevdiklerini koruyamamak,  Öğrenmesi gereken;kabuğundan sıyrılmak,açılabilmek,güvenmek ve sevgi için riske girmektir.

ASLAN..Kendini ifade etmek  İçsel durumunun dışsal sembollerini yaratmak.  Sıcak, özgüvenli ve kendini ifade eden bir tarzda dünyaya ait olduğunu hissetmek,  Yaratıcılık,tiyatrosallık,yaşam şevki:sevgi ve beğeni toplayan bir performansın tüm unsurları Aslanın kaynaklarını oluşturur.  Stratejisi içtenlik ve risk alabilmektedir.

ASLAN  Aşırı gurur yüzünden hata yapabilir,  Kendini çok beğendiği için öğüt almayabilir,eleştirenler yerine dalkavuklara meyledebilir ve fazla emredici olabilir,  Sevilmek için fazla ödün verebilir.Etiksiz ya da ölçüsüz davranabilir,  Başarısız olma ihtimalini düşünmek istemediğinden fazla risk alabilir ve kaybedince kendine zarar verecek tutumlara meyledebilir,  Beğenilmemeye ve takdir edilmemeye tahammülü yoktur.

ASLAN.. korkusu  Sevilmemek,reddedilmek,seçilmemek,tercih edilmemek, Yaşlanmak,gücünü, fiziki cazibesini ve prestijini kaybetmek, Güçten ve İktidardan düşmek

ASLAN..Öğrenmesi Gereken  Sevgiyi ve Saygıyı hak etmenin yolu ayrıcalık sahibi olmak mutlak hakimiyetten geçmez…Görev ve hizmet bilinci,fedakarlıktan geçer,  Kalp, vicdanın, dürüstlüğün, özverinin ve saf sevginin yuvasıdır.Kalbin efendisi olmayan gönüllere efendilik edemez!  Yetenek tek başına yeterli değildir.İnsan çaba ve çalışma ile kendini geliştirmelidir.  Onur ile Gurur farklı şeylerdir. Gururlu olan ödül için çalışır ve kolay vazgeçer ya da elde etmek için adaletsiz yada ölçüsüz davranabilir. Onurlu olmak ise her şeye rağmen şefkat ve adalet üzerine düşeni yapmaktır.

BAŞAK.. Kusursuzluk -Amacı daima Eksiği Tamamlamak ve Akışın Sürmesini Sağlamaktır! -Hatayı bulmak,sorunlu bir işi çözmek,yarım kalmış projeyi tamamlamak,yolundan çıkmış birini yoluna döndürmek,düşküne el uzatmak,ihtiyacı gidermek gibi misyonlara uygundur. -Ellerinde olan her kaynağı çok iyi kontrol etmeye ve etkin bir biçimde kullanmaya özen gösterir,yitirmekten,boşa harcamaktan hoşlanmazlar. -Risk almayı sevmemesine karşın,kendini adadığı bir dava, bir hedef, yada bir insan için yapamayacağı şey yoktur. -Başkaları yorulup durduğunda da,yapılması gerekeni yapmaya devam eder ve bu yüzden hayat kurtarabilirler.

BAŞAK Gölge yönleri  Somut verilere olan merakı yüzünden bazen fazlasıyla maddeci bu yüzden de yüzeysel- olabilen bir değer sistemleri vardır.  Duyguları yoğun olmasına karşın onları yok saymaya çalışabilir.Ve dolaylı çıkışlar yapar,  Yargılayıcı, kendi bilgisinin kapsamı dışında kalanları yok saymaya yakın,haklılık konusunda takıntılı ve aşırı yaptırımcı olabilir.  Detaylara takılıp asıl meseleyi gözden kaçırabilir.  Açık sözlülüğü nobranlığa,eleştiriyi kırıcılığa vardırabilir.  Kendinde hata görmeye tahammülü yoktur.Bu yüzden kendini suçlamaya ve cezalandırmaya da aşırı yatkındır.  Kendini sevmekte zorlandığı için başkalarında da kabahat bulup rahatlamaya yatkın olabirlir.

BAŞAK …KORKULARI  Eksik bırakmak,hata yapmak,sorunu es geçmek!  Yetkin hissetmediği bir konuda sahneye çıkmak.  Ciddiye alınmamak,  Yanlış anlaşılmak,  Gevşemek,  SÜPRİZLE KARŞILAŞMAK!  Kullanılmak ve bir kenara atılmak.

Başak ….Öğrenmesi Gerekenler  Başak’ın dersi,aklını verimli kullanmak için RUH’unun yoluna teslim olmayı öğrenmektir.  Kaygı onun hem gücü hem de en büyük engelidir.  ÖZ’ ündeki güce inanmayan BAŞAK kendine güvenemez ve kendini sevemez…Kendini sevemeyen BAŞAK insanlara karşılıksız bir şefkat duyamaz ve canı gönülden hizmet edemez…Yani misyonu eksik kalır!  Sevmeyi öğrenmesi ve insanları oldukları gibi kabul etmesi gerekir.  Detaylarla kaybolmadan bütünü görebilmesi için gerekli ile gereksizi ayırması öğrenmesi şarttır.

TERAZİ  Sorunları çatışmayla çözmeye inanmazlar.Diyalog yanlısıdırlar.Olayları çok yönlü değerlendirip,uzlaşma yolunun bulunmasını sağlamaya çalışırlar.  EN UYGUN olanı yapmak ve uygun zamanı beklemek isterler.  Bir STRATEJİ olarak geri çekilmenin gücüne inanırlar.  Anlamak ve anlaşılacak şekilde anlatmak için çaba gösterirler.  Önemsedikleri şeyi başkalarının da meselesi haline getirmeyi,insanlarla ortak zeminlerde birleşmeyi,farklılıklara rağmen yan yana durmayı çok iyi becerirler.  Başkalarının yeteneklerini desteklemek,başarılarını teşvik etmekten mutluluk duyarlar..

Terazi …Uyum  Barışçı,adil almaya çalışan,ince zevkli, entelektüel değerlere önem veren,  Mükemmele ulaşmak için arzulu,ancak tembel  En iyiyi bulmak istediği için fazla sorgulayıcı ve kararsız,  Sosyal becerileri yüksek,  Başkalarının istek, eğilim ve ihtiyaçlarına duyarlı,  Başkalarına yaptırabileceği işi yapmaya çalışmayan…  İkna etmenin yöntemlerini çok iyi bilen  Stratejisi kibarlık

Terazi gölge yönleri  Her şeyin en güzelini ister ama bunun için fazla çaba göstermek istemeyebilir.  Uzlaşmayı teslimiyetçilik ve bağımlılığa vardırabilir,  Gösteriş ile gerçek değeri karıştırabilir. Popüler olma,kendini beğendirme tutkusu yüzünden, züppe,yüzeysel,dış görünümüne aşırı önem veren birine dönüşebilir.  İstediklerini elde etmek için açıkça tavır almak ve adil bir dövüş yapmak yerine,manipülatif, politik ayak oyunlarına davranabilir.

TERAZİ  İstediği ve istemediği şeyler için sonsuz bahane bulabilir.  Hayatının amaçsız ve üretkenlikten yoksun bir hale dönüştüğünü göremeyebilir.  Elinde olan işin,ilişkinin,ortamın daha iyisini bulmadığı sürece bırakmayı, vazgeçmeyi bilemez.Daha iyisini bulunca da,bir anda her şeyi bırakıp gidebilir.

TERAZİ ’nin.. Öğrenmesi Gerekenler  Ne kadar onay o kadar öz-güven denklemi insanın bağımlı bir kişilik geliştirmesine neden olur.  Terazi’nin kendini ‘’ANLAMLI,DOYUMLU ve DENGELİ’’hissetmek için,yeteneklerini somut bir üretime dönüştürdüğünü,bağımsız ve güçlü bir birey olarak ayakta kalabildiğini görmeye ihtiyacı vardır.  TERAZİ için hayatını hassas bir denge ile süren ritmine güven duymak,kendini sevmeyi,kendine güvenmeyi ve gerekirse tek başına ayakta kalmayı kolaylaştıran tek çıkış yoludur.  İnsanlarla bütünlük içinde olmak güzel bir beceridir.Ancak sadece hayatın eli bir kalbi sonsuza kadar ve tam anlamıyla elinde tutabilecek kadar büyüktür!

AKREP..Bilinçsizi bilinçliden ayırmak.  Analitik,detayları ve büyük resmi bir arada değerlendirebilen,sabırlı ve hayatın doğal dinamiklerine dair doğal bir algıya sahip insanlardır.Çok iyi gözlemci ve planlamacı olurlar.  Her şeyin bitmeye mahkum ve her durumun dönüşmeye açık olduğu bilgisini içinde taşırlar.Bu yüzden yeni olanakları ısrarla arar ve bulurlar.  Teorik karmaşalara akıl oyunlarına girmeden,dosdoğru hayatın içinde süzülmüş bir bilgelikle durum tespiti yapar ve çözüme odaklanırlar.

AKREP  İyi yada kötü gibi yargıları yoktur.İyi gibi görünenin içindeki olumsuz potansiyeli sezip önlem almaya, kötü gibi görünenin içindeki yararlı özellikleri sezip kullanmaya odaklıdırlar.  Kaynak bulmak ve eline geçeni iyi değerlendirmek konusunda dahidirler.Uygun zamanda uygun araçlarla yapılan küçük bir hareketin yıpratıcı çabalar bedel olabileceğini bilirler.

AKREP …Gölge Yönleri  Güven duymak ve rahat etmekte çok zorluk çekerler,  ‘’Kendilerini Kurtarmak’’için bencilliği doğal kabul edebilirler.  Her şeyi anlamaktan ve açık kollamaktan,hikaye yazmaktan hayatın oyuncusu olmaya geçemez.Güzel olanın keyfini çıkarmak yerine,durumun nelere varabileceğini tahmin etmekten kendini alamaz.  Arzuladığı şeylere tutkuyla bağlanır ama tutkuyla bağlandığı her şeyi yok etmeye çalışır.

AKREP  Kendine ve içine girdiği süreçlere zarar vermeye,hayatın akışını baltalamaya veren takıntılı tercihler yapabilirler.z  İnsanların zaaflarını bulmaktan kendilerin rahat hissedemez.Bu yüzden karşısındakini huzursuz edecek kadar didiklemeye kalkabilir.  İlişkileri kontrol etmek için insanları manipüle etmeye çalışabilirler.  İstedikleri olmayınca verdikleri zararı umursamayabilirler,  Yıkıcı ve intikamcı olmaya meyilli olabilirler.

AKREP..Korkuları ve İhtiyacı  Tahmin edilebilir olmak  Yanılmak  Çıkışsız kalmak,  Başkasının gücüne,iradesine teslim olmak,  Bağımlı hissetmek,  Duruma etki edememek,  Olasılıklara dair bir tahmin yapamamak,durumu okuyamamak,  İHTİYACI: HER DURUMDA HAYATTA KALMAK!

AKREP..DEĞİŞİMİ  AKREP’in ne kendine,ne hayata, ne de başkalarına fazla değer vermez görünmek gibi bir savunma mekanizması vardır.  Boş kahramanlıklara inanmaz.Hayatı fazla ciddiye alan ve sıradan başarılarla yetinenler için için dalga geçer ve onlara beklenmedik çıkışlarla meydan okur.  Sonra bir gün gözden çıkartmayacağı kadar değerli bir şeyi olur!O zaman AKREP ettiğini elde etmek için her şeyi masaya süren bir kumarbaz gibi davranmak yerine,değer verdiği şeyler için YAŞAMAK ister!Bu akrep için ölmekle eş anlamlı olabilecek kadar büyük bir değişimdir.

Dönüşümü ve Öğrenmesi Gerekenler  Değer verdiği şeyler için yaşamayı kabul eden AKREP ölür ve kül  lerinden doğar.O zaman da gözüpek bir KARTAL olur!  Yaşamın verdiği içsel vizyonu başkalarıyla mütevazı bir şekilde paylaşmak,kendini aşırı ciddiye almaktan biraz vazgeçip kendine gülebilmektir.

YAY- Hayatın Anlamını Keşfetmek  İdealist,yeniliklere açık,deneysel, keşiflerden zevk duyan,entelektüel,  İnançlarını, yaşam şeklini,duruşunu,yeni bilgiler doğrultusunda güncellemeye açık,  Risk, coşku ve heyecanı kucaklamaya hazır,  İnsanları peşinden sürükleyecek fikirler sunmaya meraklı,  İkna edici ve ısrarcı,  Umut dolu ve girişimci

YAY… ÖNEMLİ DEĞERLERİ  Yerçekimi ile gök çekimi arasında sıkışmış,inancından güç alan ama bedeninin zayıflıklarıyla ve korkularıyla mücadele eden,kaybolmamak için YOLA DEVAM etmesi gereken İNSAN EVLADI ’ nın ta kendisidir!  Seçilmiştir,şanslıdır,korunmaktadır ama yükü ağırdır!Kendisine verilen ekstra özellikler yüzünden, görevlidir,borçludur,hatta gerekirse gönüllü bir kurbandır…Başkalarının girmeyeceği tüm alanlara YAY girer!  Hayatın sunabildiği her şeyi ve daha fazlasını yaşamayı özlerler.Ve ömürlerini ‘’henüz denememiş oldukları’’ bir şeyin peşinde geçirmek isterler..

YAY  Küçük engellerden yılmazlar. Umutlarını ve inançlarını kolay yitirmezler.  Büyük resmi görmeye yatkındırlar.Çok farklı bilgi parçacıklarını,algılarıyla çözümleme,sentezleme ve yorumlama aracılığı ile İŞE YARAR hale getirmek gibi bir becerisi vardır.  İhtiyacı:İLERLEMEK!  Hayatı bir serüven gibi,güvence düşünmeden yaşamak ve arkasına saklanmakta olduğunu fark ettiği her fikir veya görüşü gönüllü olarak bir kenara bırakmaktır.  Bu stratejiler için özgürlük zorunludur.

YAY’ ın Gölge Yönleri  Yenilmeyi kabul etmedikleri için, isteklerini ne pahasına olursa olsun elde etmeye çalışırlar.  Hedefe odaklanınca,sınır tanımayı, tedbir almayı, uyarılara kulak vermeyi,sabretmeyi ve elbette vazgeçmeyi bilmeden,sonuca doğru giderler,Bu yüzden amaçlarını da kendilerini de etrafındakileri de İSTEMEDEN tehlikeye atabilirler.  Bir şeyi elde ettikleri anda, yetersizlik duyguları,sınırlanma ya ya kaybetme korkuları depreşir.Hemen bir başka hedefe doğru yürümek isteyebilirler.Bu yüzden hem çok kararlı ve sonuç odaklı, hem de ne istediğini bilmez olabilirler.

Yay’ın….Öğrenmesi gereken  Cömert ve adil görünür ama hayal kırıklığına ve başarısızlık ihtimali karşısında benmerkezci ve çifte standartlı olabilirler.  Kendi sınırlarını da BİLMEK ve KABUL ETMEK İSTEMEZ! Bu yüzden hem güven veren ve kol kanat geren biridir.Hem de sorumsuz ve kendini ve dolayısıyla başkalarını da kandırmaya yatkındır.  Öğrenmesi Gereken;Yoğunluğu ve odaklanmayı sağlamak,öğrendiklerini hazmetmek ve içselleştirmek,ilişkilerinde kendisini ortaya koymak,arayışın zenginliği ve derinliği için paylaşmaktır.

YAY ın ÖĞRENMESİ GEREKENLER  Alışkanlık ve bağımlılığın yıkıma neden olduğunu  Değişimin ve yeni arayışların evrenin sürekliliğini sağladığını görmek ve anlamak  Sınırlar koymanın zamanın kalitesi olduğunu fark etmek,  Olmayanı zorlamamak.*Yargılayanın, yargılanacağını bilmek.  Her zora girdiğinde sorumsuz ve kaçak davranmak.  Yoğunluğu ve odaklanmayı sağlamak, öğrendiklerini hazmetmek ve içselleştirmek,ilişkilerinde kendisini ortaya koymak,arayışın zenginliği ve derinliği için paylaşmak

OĞLAK…İnsanın doğası ile toplusal kimliği geliştirmek  Ciddi,kararlı,disiplinli,sistematik,sabırlı,uzun mesafeli hedeflere odaklı,dayanıklı,  Ödünsüz,içe dönük, yalnızlığını seven,düşüncelerini tartışmaya kapalı,  Sorumluluk almak,çözüm bulmak,sistem kurmak,zorluklardan yılmamak,azla yetinmek,  Kalıcı,zamana direnen işler yapmak,büyük amaçları hayata geçiren kişi olmak,  ‘’YETKİ SAHİBİ’’ olmayı hak etmek,

OĞLAK Bütünlüğün Sembolüdür  Yargısız ve tarafsız olmayı ve onaylamadığı kişilerle de uzlaşmayı, mutlaka öğrenmesi gerekir.Aksi takdirde üstlendiği görevleri sabote eden bir konuma düşebilir!  Karar alırken yalnız olmayı,yöntemlerini ve önceliklerini kimseyle tartışmamayı tercih eder.Yetki ve sorumlulukları paylaşmakta zorluk çeker.  Sevgi ihtiyacını belli edemediği, duygularını sakladığı için,soğuk, ulaşılmaz ve itici bulunur.Bu yüzden hep yalnız ve desteksiz kalır.  Umutsuz davalar için fazla emek ve zaman harcayabilir.

OĞLAK  Kendini ve başkalarını ödüllendirmeyi,arada bir dinlenmeyi unutur.  Eksikliklere eyvallah! demeyi beceremez.  Başarısızlığa uğrarsa,umutsuz,sevimsiz,acı duygularla dolu,hayatın güzelliklerine kapalı ve münzevi biri olabilirler.  Kendini de başkalarını da AFFETMEKTE ZORLANIRLAR!

OĞLAK…KORKULARI  Üzerine düşeni yerine getirememek,güveni boşa çıkarmak,  Yanlış kararlar almak,sonuç getirmeyen planlar yapmak,  Yeterince kararlı ve sabırlı olmamak,  Yolundan çevrilmek,müdahale edilmek,  Baş edemediği bir sorunla, üstesinden gelemediği bir zorlukla karşılaşmak,  Layık olmamak!

OĞLAK’ n GÖLGE YÖNLERİ  Soğukkanlılığı ve duygularını kontrol altına alabilmesi aynı zamanda Oğlak’ın gölgesidir.  Kendi yolunu kaybettiği için başkalarının yolunu saptamaya çalışır.  Güç peşine düşebilir.  İçinde bulması gereken saygı ve onayı dışarıda bulmaya çalışabilir.  Kalbin isteklerine kulağını tıkar,ait olmadığı bir toplumsal rolün ve sorumlulukların kurbanı olarak ölür. Melankolik bir ruha bürünür.

OĞLAK…ÖĞRENMESİ GEREKENLER  Şefkat ve anlayışın gerekliliğini fark etmek,Kendisinin ve başkalarını duygusal ihtiyaçlarını göz ardı etmemek.  Atlas Kompleksinden kurtulup,yapamıyorum,yardıma ihtiyacım var,yoruldum diyebilmek,  Tüm çabalara rağmen olmayan şeyler için ızdırab çekmek ve çektirmek yerine,bu işin ya da zamanlamanın SİSTEM AÇISINDAN uygun olmadığını kabul etmek.  Hizmetin dünyevi boyutundan manevi boyutuna geçmek.  Teslimiyete ve manevi yönlendirme almaya açık olmak.

Kova (saka)…Bireyliğin geliştirilmesi  Bilimsel, alışılmış düzeni ve iktidarı kabul etmekte zorlanan,eksantrik şeyleri denemeye açık,  Elektrik akımı kıvamında çalışan bir akla ve sürprizlerle dolu bir kişiliğe sahiptir.  Pek rahat etmez ve etraflarına da pek rahat vermezler.  Akılları hep,gündelik olmayana,henüz söylenmeyene,daha yapılmamış olana takılıdır.

Kova (saka)- ÖZELLEKLERİ-Fark yaratmak!  Büyük resmi oluşturan bileşenleri incelemekten büyük zevk alır ve bileşenler arasındaki görünmez bağları çözümlemek onlar için bir tutkudur.  Akla gelmeyeni düşünmeye eğilimlidirler.İnsanlara sınırlar koyarak değil, sınırları kaldırmaya teşvik ederek öğretirler!  Sıkı Projecidirler!Onlara yapmak istediğiniz bir şeyden bahsedin…Eğer ilgisini çektiyse, birkaç gün içinde önünüze çok ilginç önerilerle gelmeleri mümkündür..

Kova(saka) nın Bireyliğin Geliştirilmesi  İnsanlığın toplam faydası,geleceğin tasarımı gibi büyük zihinlere göre işlerin peşindedirler.Herkesin göz ardı ettiği olasılıkları ya da tehditleri gündeme getirip,tartışılmasını sağlar  Kova’nın kaynağı dehası ve inatçılığıdır.Farklı düşünür  En ölümcül düşmanı kabile içgüdüsüdür.Hiyerarşilere karşı içgüdüsel bir güvensizlikle doğar.  Tek stratejisi taviz vermeden kişisel özgürlüğünü ve bireyliğini korumaktır.

Kova (saka)  Kova kimse onunla aynı fikirde olmasa bile,seçimlerinin doğru olduğuna emindir.Kendisine uzanmış suçlayıcı parmaklara inatçılığı ile karşı durur.  Aynı inatçılığı onun gölgesidir.Kendi hayatını biçimlendirmek konusunda direneceğine,geleneksel rolü izler.Ve mevcut özgürlük duygularını daha güvenli görünen arenalarda sergiler.Dahi yok olur.  Diğer gölgesi olan sembolik isyan başlar..

Kova (saka)  Yeteneklerinin kapsamı geniştir. Ama bilgi ve becerilerini hayat içinde kullanma beceriler zayıftır.  Derin bir çözümleme ve kavrayışa ve mükemmel bir dizayn yeteneğine sahiptirler.Ancak acilliyet ve önemlilik değerlendirmesi konusunda sorunlar yaşarlar!Güncel ihtiyaca uygun olanı değil en az yirmi-yirmi beş yıl sonrasında meydana gelebilecek alternatif senaryoları uygun olanı düşünüp, sistemi buna göre kurarlar.Kaynakları iyi kullanmak konusunda sorun yaşayabilirler.  İddialı iletişim biçimleri, empati kurmaktaki sıkıntıları yüzünden, fazla tepki toplar ve insanların desteğini KAYBEDERLER!İnsanlık fikrini sever,ama insanları oldukları gibi kabul etmekte zorlanırlar..

Kova (saka)’nın korkuları  Sınırlanmak,  Öngörememek,riski ve fırsatı fark edememek,  Zihnin ve kavrayışının sınırları olduğunu fark etmek,  Müdahale edilemeyecek bir durumla karşılaşmak,  Kendisinin de hatalı olabileceğini kabul etmek,  Kendini farklı ve özel kılacak bir yol bulamamak, ki bu durumda yıkıcı ve absürd yöntemlere başvurabilirler…

Kova (Saka) nın Öğrenmesi Gerekenler  Öğrenmesi gereken en önemli ders,sürekli fırsatları görmeye ve ters gidebilecek şeylere şekil şema vermeye çalışırken, ihmal ettiği asıl riskin İNSAN FAKTÖRÜ olduğudur.  KOVA’ nın insanlık için bir şey yapabilmek için, önce İNSANI yargılamadan sevmeyi ve insanlığın uzun yolunda bir ışık yakabilmek için sabırla hizmet etmeyi kabul etmesi gerekir.  Evrenin sistemini anlamak ve onun mükemmelliğine yakın sistemler kurmaya çalışırken de iki şeyi ihmal ederler;Bugünü yaşamayan yarına ulaşamaz!Önemli olan kurgu değil akıştır.

Kova(Saka)nın Öğrenmesi Gerekenler  Gerçek gereksinimlerini ve dünyadaki gerçek amacını belirlemek,kabul edilme arzusu ve sosyalleşme uğruna bireyliğinden taviz vermeden kendini ifade etmek.  Sistemin önünü tıkayan değerleri sorgulamak ve yıkmak.Yeni değerler ve önceliklerin oluşmasını sağlamak.Değişimi yok oluş noktasına kadar zorlamamak olana saygı duymadan yeni bir şeyler üretilemeyeceğini kabul etmek.kendini mükemmel bulmamak, insan zaaflarını fark etmek dersi

BALIK …Kendini aşmak, farkındalık  Görülen ama elle tutulamayan,dalgın ama diken üstünde, derin ama anlaşılabilir olmakta zorlanan,becerikli ama kolay dağılan,bir şeye takıldı mı da kolay kolay kendini kopartamayan,’’KENDİNE ÖZGÜ’’bir varlıktır.  Kapasiteleri çok yönlü,düşünce sistemleri karmaşık ve kendilerine özgü,tutumları öngörülemez şekilde belirsizdir.  Yaşadıkları ortamlara ya derinden nüfuz eder ve içinde kendilerini kaybederler.Ya da hiçbir şekilde ait hissedemez ve tamamen kopuk dururlar.

Hedefi kendini aşmak,farkındalık  Yaşamın dramaları karşısında kendini aşma,esinlenme ve sükunet deneyimleme yönümüzü temsil eder.  Balık burcu ruhsal deneyimler yaşamak, fizikötesi dünyalara ulaşmak veya bir hapishane gibi gördüğü bedeninin sınırlarından kurtulmak için büyük istek duyarlar.  Empati,duygudaşlık,adanmışlık ve merhamet Balık’ın kaynaklarıdır.  Kişilik esnektir.Değişken koşullara göre eğilir,bükülür ve akar.  Balık ‘’büyük kaçışın’’burcudur.Dünyadan kaçışın değil,daha ziyede güçlendirdiğimiz egolarımızın zulmünden kaçışın.

Balık  BALIK’ın kendini hemen ortaya koymayan sıra dışı bir yapısıyla bir gözlem ve analiz yeteneği vardır.Elle tutulup gözle görülemeyeni ilham yoluyla bulmak ve bu konuda insanları uyandırmak için çaba gösterirler.  İnsanlarla iletişim kurmak için fazla bir şey yapmaz ama canı etkilemek istiyorsa, sessiz ve derinden dokunuşlarla bam telini bulup basabilir.  Rekabet etmez,sadece kendilerini gerçekleştirmeyi isterler.  Hiçbir şey yapmamayı STRATEJİ olarak kullanır,zamanın ruhunu hissetmeye çalışır,uygun zamanda etkili hareketler yaparlar.  Herkesin tıkandığı yerde,sakin,tutarlı,becerikli ve çözüm odaklı hareket ederler.

ZAYIF YÖNLERİ Değer verdikleri şeyleri büyük bir tutkuyla isterler,elde etme konusunda sınır tanımazlar ama elde tutmak konusunda sorumluluk ve tutumluluk sahibi olmazlar. Söz vermekten,mecbur tutulmaktan,zora koşulmaktan ve yönetilmekten hoşlanmazlar.Bu yüzden güvenilmez olabilirler. Sınır koymakta zorlanırlar. Kendilerini olumlu olumsuz her deneyimin içine kaygısızca bırakabilirler. Kendini açıklamaya çalışmadığı için değerleri fark edilmeden bir kenarda kalma tehlikesiyle karşı karşıyadırlar.

ZAYIF YÖNLERİ  Ben ve diğerleri arasında ki çizgiyi çekmekte zorlanırlar.Sınır probleminde kaybolabilirler.  Ben ve büyük özne arasındaki sınırların kaybolması (12. ev)  İçinde bulundukları ortamın enerjisini sünger gibi çekebilir.  Eleştirileri anlamazlıktan gelebilirler.  Mantıksız ve tutarsız olsa bile bazı şeyleri yapmaya devam edebilirler.  Sonunda sonunu görmek isterler.

KORKULARI  Anlaşılmadıkları halde tanımlanmak ve yargılanmak.  Kaçılacak bir yer bulamamak.  Mecbur bırakılmak  Sorgulanmak,yargılanmak ve açıklama beklentisi

YAŞAMDAKİ YOLU  Dış dünya ile uyum ve sınırlanmak yerine içe çekilen bir bilgedir.  İçsel arayışlarını tutarlı bir rotaya oturturlarsa ve kendilerini dünyanın akışına hizmet etmeye çalışırlarsa,bir amaç bulurlarsa çok iyi işler yapabilirler.  Onlar için imkansız diye bir şey yoktur.zira sınırlara inanmazlar.  Kimsenin varamadığı sonuçlara kaygısızca varırlar.  Balık ın güzelliği sınırsızlıgındadır.  En iyi balık gönlünü sınırsız,tavrını edepli tutandır.bunu yapabilirse dünyada cenneti yaşar.maddi değil manevi anlamda doyumla

Balık …ÖĞRENMESİ GEREKEN  Net bir kimlik duygusu geliştirmek,hayal dünyasında kaybolmadan,esinlerini objektif dünyada evrensel yaratıcılığa dönüştürmektir..  Balık’ın stratejisi dünyayı bırakmaktır.  Kaos’un bir düzen olduğunu bilmek, anda uygun olanı yapmak yada sadece uygun zamanı beklemek.İlhamın içinden akmasına ve sıra dışı çözümlerin oluşmasına vesile olmak.sistemi kontrol edemeyeceğimizi ama kendimizi kontrol edebileceğimizi kabul etmek.anlamlızlığa sürüklenip yapılması gerekeni ihmal etmemek.

 Evler klasik dönemden bugüne kadar, bir diğer on iki sembol halkası olarak, astrolojik sembolizmin burçlar ve gezegenlerle birlikte üç temel bileşeninden biri olagelmiştir. Diğerlerine göre odak noktası farklıdır ve daha somuttur.  Burçlar kişinin fizyolojik ve psikolojik anatomisini temsil eder, gezegenler bu anatominin yöneticileri olarak fonksiyon görürken, evler bu anatominin (enerji modelinin) ifade edildiği dışsal çevreyi ve yolları gösterirler. Deneyimseldirler. Psiko-fizyolojik enerjimizi yaşamın hangi arenasına, ne zaman ve nasıl yansıttığımızı açıklarlar.  Fiziksel olarak evler dünyanın kendi ekseni etrafında dönmesiyle oluşan günlük hareketine göre düzenlenirler. Önce uzay, ufuk çizgisinin altında ve üstünde kalacak şekilde ikiye bölünür (kuzey ve güney yarımküreler). Ufuk çizgisinin doğu ufkunu kestiği nokta Yükselen'i ve 1.evin başlangıcını, batı ufkunu kestiği nokta ise Alçalan'ı ve 7.evin başlangıcını belirler.

 Ufuk çizgisi, yani Yükselen-Alçalan ekseni başka bir eksen tarafından dikey olarak kesilir. Bu dikey eksen (meridyen) uzayı doğu ve batı yarımküreler olmak üzere ikiye böler. Bu ikinci eksen Başucu-Ayakucu eksenidir. Tepe Noktası (M.C./ gününortası), ufkun üzerinde herhangi bir gezegenin çıkabileceği en yüksek noktadır. Bunun karşıt konumunda ise, Ayakucu (I.C/ geceyarısı) noktası bulunur. Böylece bu iki eksen uzayı dört çeyrek küreye bölmüş olur. Bu çeyrek kürelerin her biri daha sonra üçe bölünür. Böylece meydana gelen 12 dilimin her birine ev adı verilir.  Bu, evlerin nasıl oluşturulduğunu açıklamanın en basit yoludur. Gerçekte uzayı bölmek için bugüne kadar birçok farklı görüş ve yaklaşım benimsenmiş, bunun sonucunda farklı ev sistemleri ortaya çıkmıştır. Ev sistemleri daha ilerideki bir derlememizin konusu olabilecek denli kapsamlıdır.  Oniki ev niteliklerine göre çeşitli gruplar içinde yer alırlar. En yaygın olarak kullanılan gruplar: ilişkili oldukları burçların elementlerine (ateş, su, hava, toprak), haritada bulundukları yarım-küresel veya çeyrek-küresel konumlarına (kuzey, güney, doğu, batı), ya da haritanın köşe noktalarını esas alan bir kritere (köşesel, halef, son) göre oluşturulmuş gruplardır.

 İlişkili oldukları elementlere göre, yaşam üçlüsü (ateş), zenginlik- bolluk üçlüsü (toprak), entellektüel-sosyal üçlü (hava) ve ruhun üçlüsü (su) gruplarından birine dahil olurlar.  Evlerin haritada ki coğrafi konumlarından, yani yarım-küresel ve çeyrek-küresel konumlarından kaynaklanan nitelikleri için, Doris Hebel'in, makaleler bölümümüzde yer alan Yarımküre Vurgusuadlı makalesini okuyabilirsiniz.  Son olarak, evlerle ilgili en önemli gruplandırma olan köşesel, halef ve son ev kavramlarını kısaca açıklayalım:

 Köşesel evler köşe noktalarından birinde başlarlar. Köşe noktaları haritanın dört kardinal noktasıdır: Yükselen, Alçalan, Tepe Noktası ve Ayakucu. Bu evlerde bulunan gezegenler, bu konumların gücünden yararlanırlar. 1., 4., 7. ve 10. evler köşesel evlerdir. Bunlar öncü burçlarla (Koç, Yengeç, Terazi ve Oğlak) ilişkilidirler. Kendi kendini harekete geçirebilen bir nitelik taşırlar. Kişinin yaşam yapısındaki etkileri hemen görülür. Anahtar sözcüğü 'hareket 'tir. Halef evler, köşesel evlerin bittikleri noktalarda başlarlar. Bu evlerde yer alan gezegenler ne güçlendirilmiş ne de zayıflatılmıştır. Bunlar 2., 5., 8. ve 11. evlerdir. Sabit burçlarla (Boğa, Aslan, Akrep ve Kova) ilişkilidirler. Bireysel arzularla, kontrol etmek ve yönetmek istediğimiz konularla bağlantılıdırlar. Anahtar sözcüğü 'güvenlik 'tir. Son evler, haritanın düşünce ve gözlem unsurunun, alışverişin, başlangıca hazırlık niteliğindeki değişimin ve dağılımın gerçekleştiği bölümleridir. 3., 6., 9. ve 12. evlerdir. Değişken burçlarla (İkizler, Başak, Yay ve Balık) ilişkilidirler. Bu evlerdeki gezegenlerin etkileri zayıflatılmıştır. Bu durum, doğal yöneticiler haricindeki gezegenler için geçerlidir. Anahtar sözcüğü 'öğrenme‘ dir. Bu dörtlü grup, kendi içinde hayatın potansiyel olarak birbiriyle çatışacak olan dört farklı alanını temsil eder. Çünkü açısal olarak birbirlerine karşıt ya da kare konumdadır.

 Evlerdeki yolculuğumuz 1. evle başlayacak...   Kaynaklar:  Forrest, Steven. İçinizdeki Gökyüzü. İlhan, İstanbul  İlhan, Barış. Astroloji Dersleri. İlhan, İstanbul  Sasportas, Howard. The Twelve Houses. Thorsons, London 1998.

GEZEGENLER

GEZEGEN SEMBOLLERİ

DOĞUM HARİTASI ÖRNEKLERİ

KATILDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER KAYNAKÇA  Barış İlhan’ın ders ve seminer notları  DERLEYEN : ZEYNEP FETTAHLIOĞLU