Nitel Araştırma Süreçleri ve Sorunsal Oluşturma

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Araştırma yöntemleri arasında seçim yapmak, neyi bulmaya çalıştığımıza bağlıdır. Ulaşılmak istenen hedefler belli bir araştırma vermeyi ve desenlerinin.
Advertisements

Hafta 7: Öz Türleri ve Fonksiyonları BBY 306 Dizinleme ve Öz Hazırlama.
BAŞLIK Makale Künyesi: Yılı, Yazarları, Yayınlandığı Dergi, sayfa sayısı ( gibi)
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM © TemplatesWise.com 1.
Deneysel Yöntem BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
İçerik Analizi Alan Araştırması BBY252 Araştırma Yöntemleri Güleda Doğan.
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ 1. Şu ana kadar örneklemden elde edilmiş istatistiklerden yararlanarak, kitle parametresini kestirebilmek için nokta tahmini.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve İstatistik Doç.Dr. Ertuğrul GELEN.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Parametrik ve Parametrik Olmayan Testler Ortalamaların karşılaştırılması t testleri Mann-Whitney U testi Wilcoxon İşaretli Sıra testi BBY252 Araştırma.
VERİ ANALİZİ Nicel Veri Analizi Nitel Veri Analizi Betimsel İstatistik
HİPOTEZ TESTLERİNE GİRİŞ Şu ana kadar örneklemden elde edilmiş istatistiklerden yararlanarak, kitle parametresini kestirebilmek için nokta tahmini.
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
Yapılan çalışmanın detaylarını, yöntemlerini, farsa şekil, formül, yazılım algoritması, çalışma biçimleri, çalışma durumları, uygulama alanları, çalışmanın.
Bilimsel Araştırma Yöntemleri De ğ işkenler İ smail GÜLEÇ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Nitel araştırma teknikleri
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 2
ARAŞTIRMANIN RAPORLAŞTIRILMASI
Hedef-Kazanım Belli bir alanda eğitilecek bireylere kazandırılmak istenen özellikler ya da yeterliklerdir. Kazanımın eğitim yoluyla kazandırılabilecek.
Istatistik I Fırat Emir.
Sıklık Dağılımları Yrd. Doç. Dr. Emine Cabı.
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
ARAŞTIRMASININ TANIMI, ÇEVRESİ, TARİHÇESİ
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Deneme Modelleri Neden-sonuç ilişkilerinin sorgulandığı araştırma türleridir. Deneme ve tarama modelleri arasındaki fark nedir? Deneme modellerinde amaçlar.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ
Bölüm 2: Bilimsel Araştırma Süreci ve Araştırma Konusu Seçimi
Bilimsel Araştırma Yöntemleri Raporlaştırma
Bölüm 6: Araştırma Evreni ve Örnekleme
PISA 2015 Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
İSTATİSTİK.
İSTATİSTİK Yrd. Doç. Dr. Cumhur TÜRK
PARAMETRİK HİPOTEZ TESTLERİ
Dr. İLKER YAKIN & Dr. HASAN TINMAZ
İSTASYON YÖNTEMİ.
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Verilerin kodlanması.
KARMA YÖNTEM.
Tezin Olası Bölümleri.
NİTEL VERİLERİN ÇÖZÜMLENMESİ
Bilimsel Araştırma Süreci
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE ARAŞTIRMA (YÜKSEK LİSANS)
8.Hafta ANCOVA Kovaryans Analizi
İçerik Analizi Sözel, yazılı ve diğer materyallerin içerdiği mesajı anlam ve/veya dilbilgisi açısından nesnel ve sistematik olarak sınıflandırma, sayılara.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Test ve ölçeklerde yer alan maddelerin kuramsal boyutla ilişkisi
Nitel Araştırma Süreci
HİPOTEZ TESTLERİ.
Evren-Örneklem, Örnekleme Yöntemleri 1
Araştırma Önerisi ve Hazırlanması
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
Hangi Konular Performans Görevi Hangi Konular Proje Olarak Seçilmelidir? MEB 2008.
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Nitel Araştırmalar.
3. HAFTA Bilimsel Araştırmada Temel Kavramlar
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
2. HAFTA BİLİMSEL ARAŞTIRMA YAKLAŞIMLARI
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
Araştırmaya Karar Vermek
Sunum transkripti:

Nitel Araştırma Süreçleri ve Sorunsal Oluşturma

Araştırma Kurgusu Nitel Araştırma Kurgulanmasında Basamaklar Çalışılmak istenen fenomenin tanımlanması Herhangi bir nitel araştırmaya başlamadan önce araştırmacı çalışmak istediği fenomeni ilk önce problematik ve ardından araştırma sorusu olarak ortaya koymalıdır. Örneğin: Fen Liselerinde okuyan kız ve erkek öğrencilerin sınıf içi etkileşimlerinin okula karşı tutumlarına etkisi. Burada tanımlanan fenomen kız ve erkek çocuklarının etkileşim biçimleridir. (Gölgelenmiş problemler: Yukarıdaki gibi bir çalışmada okula karşı tutumlarda etkili olabilecek diğer kız-erkek ilişkilerine bakmak da gerekcektir, sınıfın dışında serviste vs. Ancak araştırma ilerledikçe bu problemler kendi kendine ortaya çıkacaktır)

Araştırma Kurgusu Katılımcıların Tanımlanması Bu aşamada kimlerin potansiyel olarak araştırmanın özneleri olabileceği tasarlanır. Örneklem seçimi hemen bütün nitel araştırmalarda “amaçlı örneklem” dir. Hipotez Üretimi: Nicel araştırmalardan farklı olarak nitel araştırmalar çalışmanın başında herhangi bir hipotez ortaya koymazlar. Hipotezler çalışma ilerledikçe ortaya çıkar ve verilerin içine gömülüdür. Genellikle çalışmalar herhangi bir hipotez belirtmezler. Bunun yerine araştırmanın başında araştırmacı trafından “önermeler” verilir. Önerme hipotez gibi kabul edilecek ya da reddedilecek bir şey değildir. Çok daha esnektir ve temel olarak araştırmacının yolunu aydınlatmasında ya da çalışmaya başlamasında işlev görür.

Araştırma Kurgusu Verilerin toplanması: Katılımcıların manipülasyonu ya da herhangi bir biçimde etkilenmesi söz konusu değildir. Verilerin toplanması ve yorumlanması bir süreklilik içindedir. Araştırmacının kendisi de bir anlamda veridir. Verilerin analizi: Veriler kategoriler ve temalara ayrılarak kodlanır. Amaç genellikle betimlemek ya da tanımlamaktır. Kimi zaman istatistikler devreye girse de bunlar genellikle frekanslar ve ek bilgi vermek için kullanılan yöntemlerdir.

Araştırma Kurgusu Yorumlama ve sonuç: Nicel araştırmalardan farklı olarak, nitel araştırmalarda yorumlama raporun başından sonuna değin sürer. Nicel araştırmalarda araştırmanın çıkarımları en sonda tartısılırken, nitel araştırma bunu verileri yorumlarken yapar. Elde edilen veriler eğer kuramsal bir lens kullanılıyorsa bu çerçevede yorumlanır.