EĞİTİMDE KOÇLUK UYGULAMALARI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
STRES SINAV KAYGISI KARACASU LİSESİ Rehberlik Servisi.
Advertisements

Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ASDEP Kapsamında Aileyle Görüşme Yöntem ve Teknikleri Doç. Dr. Yusuf GENÇ T.C. AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞI ASDEP EĞİTİCİ EĞİTİMİ.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
AKIL (ZİHİN) HARİTASI.
Zihinsel engellilerin sınıflandırılması
Arş.Gör.İrfan DOĞAN.  Bugün otizm tedavisinde en önemli yaklaşım, özel eğitim ve davranış tedavileridir.  Tedavi planı kişiden kişiye değişmektedir,
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
ÖRGÜTSEL ADALET Adaletsizlik Nedir? Örgütlerdeki Adaletsizlikler?
AİLELERLE İŞBİRLİĞİ.
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM JEROME BRUNER.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
SOLUNUM VE GEVŞEME EGZERSİZLERİ İLE ETKİLİ MÜZİK EĞİTİMİ AYŞEN ÜMİT İSTANBUL BİLİM VE SANAT MERKEZİ Müzik Mentoru.
ÇOCUK VE AİLE EĞİTİM SEMİNERLERİ Psikolog Arzu Seven.
AYNUR ŞİMŞEK İŞLETME YÖNETİMİ PROGRAMI ÖNÜNÜZDEN ÇEKİLİN.
Program Tasarım Modelleri
ZAMAN VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. ZAMAN YÖNETİMİ Zamanı Verimli Kullanmak Ufak zaman kazanımları Hatalı bir şeyi daha kuvvetli yapmanın bir faydası yoktur.
Prof. Dr. İnayet Aydın Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi
Probleme Dayalı Öğrenme (Problem Based Learning) Programlama Dilleri 2.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU “VELİ UYUM” PROJESİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
Aile İçi İletişim İle Çocuğunuzun Sorunlarını Çözebilirsiniz!!!
OYUN VE OYUNCAĞIN ÇOCUK GELİŞİMİ ÜZERİNE ETKİLERİ
Erken çocukluk döneminde fen ve matematik kavramlarının gelişimi
Kişisel-Sosyal Rehberlik
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİK SERVİSİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ödev yapma alIşkanlIğI
İmg 7 -içgörü.
ÇAĞDAŞ EĞİTİMDE ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ İLİŞKİLERİ EĞİTİMİ
NOT VERME VE MEZUNİYET.
İLETİŞİM.
CESARETLENDİRME ve ÖVGÜ
MESLEK SEÇİMİ ve ÖNEMİ.
PPT 6 Kapsayıcı bir eğitim için nasıl bir sınıf yönetimi yaklaşımı benimsemeliyim? Sınıfında Yabancı Uyruklu Öğrenci Bulunan Milli Eğitim Bakanlığı Öğretmenlerinin.
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
Program Tasarım Modelleri
Kanuni Sultan Süleyman İmam Hatip Ortaokulu Rehberlik Servisi
TUTUM VE ALGILAR.
DUYGUSAL ZEKA.
PROJENİN AMACI Milli Eğitimin Temel Amaçlarında ifadesini bulan; beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir.
EMPATİK İLETİŞİM 1.
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
GÜDÜLENME-MOTİVASYON
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
İSTASYON YÖNTEMİ.
KENDİNİ TANIMA.
KABUL DİLİ.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Geliştirme Genel Müdürlüğü
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
DİL GELİŞİMİ KURAMLARI - II
İLETİŞİMİ KOLAYLAŞTIRAN YAKLAŞIMLAR
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Nitel araştırma soruları sorma ve soru formu oluşturma
Nitel Araştırmalar.
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Geliştirme Genel Müdürlüğü
BİREYİ TANIMA TEKNİKLERİ
ALAN TERCİHLERİ VE MESLEK SEÇİMİ
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

EĞİTİMDE KOÇLUK UYGULAMALARI

SÖYLEDİĞİN HER ŞEY BAŞINA BEN KOYDUĞUNDA SANA GERİ DÖNECEKTİR.

Koçluk ne değildir ? Terapi değildir Danışmanlık değildir Mentorluk değildir Eğitim değildir Felsefe değildir

Peki Nedir? Kişilerin ve kurumların, olmak istedikleri konumla bulundukları konum arasındaki mesafeyi, geleceğe odaklanarak ve eyleme geçerek kapatmasının sistemidir.

Koçluk performans geliştirmede ve her türlü öğretinin kazandırılmasında en en hızlı ve en kesin sonuç alınabilen yöntemdir. Koçluk çift taraflı öğrenmedir. Koçluk öğrencilere/insanlara/kurumlara yardım etme isteğidir. Akıllı ve güçlü sorularla bireyin potansiyelini ortaya çıkarma sürecidir.

KOÇLUK NASIL İŞLER Koçlukta “Neden” yerine “Nasıl” sorusuna yanıt aranır. Hedef belirlenir, stratejiler oluşturulur, eylemlerle devam eder.

NASİHATLER VE ÖNERİLER İŞE YARASAYDI, HEPİMİZ MÜKEMMEL İNSANLAR OLURDUK.

Sen ne istiyorsun? (Temel soru budur.) KOÇLUĞUN BEŞ PRENSİBİ - Öze yönlendirmek - Pozitif geri bildirim vermek - Çözüm odaklı - Odaklanmak - Uyum sağlamak, yapı oluşturmak

İnsanlar yapmak istedikleriyle ilgili bir potansiyele sahiptir İnsanlar yapmak istedikleriyle ilgili bir potansiyele sahiptir. Koç bunu kabul eder ve bu yönde çalışır. Güçlü sorularla insanları özüne yönlendiriyoruz. En iyi öğrenme insanların kendi cevaplarıyla yapılan öğrenmedir. Cevabı biz bilsek bile ona cevabı söylemeyip kendisinin bulmasını sağlıyoruz.

Neden ben? YERİNE Nasıl? Örnek: Allah’ım neden ben? Çözümsüzlük dolayısıyla enerji kaybı, stres.. Oysa; Bu durumdan kurtulabilmek için nasıl bir yol izleyebilirim?

Güçlü Sorular İleri götüren Yargılamayan Çözüm odaklı Açık uçlu OLMALIDIR

Doğru soruların neler olduğunu bulabilmek hemen hemen sorunu çözmek demektir. Bir soruna nasıl yaklaşacağımızı bilemediğimiz zaman ilk yapmamız gereken, cevaplarını bilebileceğimiz bazı basit sorular bularak ilerlemeye çalışmaktır. Çünkü, soruların yanıtları kendi içlerinde saklıdır. Sorular sorarak onları ortaya çıkarabiliriz. Hattâ diyebiliriz ki: sorular yanıtlardır!

GERÇEK Karşımızdakinin gerçeği Bizim gerçeğimiz Asıl gerçek (2+2=4) gerçeği

3 D Düşünce Duygu Davranış

Varmak istediğimiz yer . . . . .

Süreç Nasıl İşler? Hedef Stratejiler Eylemler

HEDEF NASIL OLUŞTURULUR? Hayaller hedefe dönüşmeden her zaman hayal olarak kalacaktır. Net Gerçekleştirilebilir Ölçülebilir Zamanla ayarlı Vizyona uygun

Eğitim kuramları bilgisi Yönetici Yaşam Koçu Gözlemci Entelektüel bilgisi İmajı MÜFETTİŞ Otoritesi Eğitim kuramları bilgisi Bilgilendirici Model Öğretim metotları kavramı Öğretmenlerle empatisi Hata ve yanlışlara karşı tutumu Ölçmeci mi? Öğretici mi? Rehber Arkadaş Yardımcı

KOÇLAR DİNLER Dinlemenin 7 Yolu... Sessizlik Duymak Geri Yansıtmak Sezgi Fark Etmek, Tanımlamak / netleştirmek Açıklamak Teşvik Etmek

Açtım ağzımı yumdum gözümü yerine, Açtım gözümü, yumdum ağzımı.

ÖĞRETMEN İLE BAĞ KURMAK İletişime geçmeden önce kafanızdaki her tür konuşmayı susturun. Konuşurken, ona ve sadece ona dikkatinizi verin. Dinlerken, zihninizi sakin tutmaya devam edin. Konuşma sırasında öne atılmayın. Her sözü söylendiği gibi özümseyin ve sadece o kişi konuşmasını bitirdiğinde yanıt verin. Öncelikle, yetenekleri, harika yanları, güçlü yanları ve diğer olumlu nitelikleri algılamak üzerinde odaklanın. Olumsuz ya da yanlış olarak algılayacağınız şeyler üzerinde odaklanmayın. Olumlu olana yanıt verin.

Koçluk Becerisi: Güçlü Sorular İnsanlara, doğrularını bulmalarında, olaylara farklı bir açıdan bakmalarına ve tepki göstermek yerine düşünmelerine yardım etmek Duyduğunuz en önemli unsurları teşhis etmek Bunları sorulara, gözlemlere ve ricalara dönüştürmek Etkili, az ve öz bir dil kullanmak Güçlü soru; İleri götüren Yargılamadan Çözüm odaklı Açık uçlu

Nasıl soruları    Nasıl düşündünüz/hissettiniz/davrandınız? Nasıl düşünecek/hissedecek/davranacaksınız? Nasıl oldu? / Nasıl olacak Nasıl tepki gösterdiniz? / göstereceksiniz? Geçmişte nasıl başardınız? Size nasıl davranılmasını isterdiniz?

Ne soruları   Ne oldu? / Olacak? Bunun ile ilgili ne düşündünüz? / ne yapacaksınız? Böyle düşünmenize neden olan şey nedir? Bu sizin için ne anlama geliyor? Bir dahaki sefere neyi farklı yaparsınız? Bunun arkasında ne var? Bununla ilgili önemli olan şey nedir? Bundan ne öğrendiniz? Bunu seçmenizin nedeni nedir? Bir dahaki sefere ne yapacaksınız?

Ne zaman soruları    Ne zaman başladı? Ne zaman … yapmanız gerekiyor? İlk olarak ne zaman meydana geldi? Ne zaman fark ettiniz? Ne zaman karar verdiniz? Bu ne zaman olacak?

Netlik soruları … derken ne demek istediniz? … sizin için ne anlama geliyor? Sizi doğru anladım mı? Bu size doğru geliyor mu?

Ayrıntı soruları Bu konuda daha ayrıntılı konuşmak ister misiniz? Bu konuyu biraz daha açar mısınız? Buna eklemek istediğiniz bir şey var mı? Bu konuda başka söyleyebileceğiniz bir şey var mı?

Meydan okuyan sorular Bunun için kanıtınız nedir? Böyle düşünmenizin nedeni nedir? Bu başka bir şekilde görülebilir mi? / Buna başka bir açıdan bakılabilir mi? Bu mantıklı mı? Bu yardımcı mı? Bu bir yorum mu, yoksa bir gerçek mi?

Güçlü Zayıf Fırsatlar Tehditler Neleri iyi yaparsınız? Siz ve başkaları güçlü yönleriniz olarak neleri görür? Zayıf Neleri kötü yaparsınız, neleri iyileştirmelisiniz? Başkaları zayıf yanlarınız olarak neleri görür? Fırsatlar Önünde duran fırsatlar nelerdir? Çevrede ne gibi gelişmelerden faydalanabilirsin? Tehditler Ne gibi engellerle karşılaşmaktasınız? Sizden daha iyi olanlar var mı?

SWOHP analizi SWOT’ un kişiselleştirilmiş halidir Güçlü Yönler(Strengths):İyi yapılanlar? Zayıf Yönler(Weakness):Geliştirilmesi gerekenler? Sıra(Order): İzlenmesi gereken yollar? Nasıl(How):Olumsuz özelliklerin nasıl olumluya dönüştürülebileceği Korunma(Protection): Olumluya dönüştürdükten sonra olumlu özellikleri koruma yolları

GROW MODEL Goal Ne istiyorsunuz? Reality Şu anda neler oluyor? Options Ne yapabilirsin? Will Ne yapacaksın?

Etkili Sorular Neyi başarmayı istersin? Şimdi ne oluyor? Üzerindeki etkisi ne? 1 den 10 kadar ne kadar önemli? Seni durduran ne? Sana ne yardım eder? Nasıl olmasını istersin? Ne gibi olur? Ne yapabilirsin? (…ve başka?) Ne yapacaksın? Nasıl ve ne zaman?