ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ 2017 11.08.2019
GÜNCELLENEN PROGRAMLARIN ÖZELLİĞİ Temel felsefeyi içeren 8 anahtar yetkinliği içeren Millî ve manevi değerleri içeren Bilimsel olarak daha anlaşılabilir (Kolay ve sade) Bilgi odaklı yerine bilgiye duyarlı ve yaşantısal Disiplinlerarası bilimsel yaklaşımı esas alan Standart biçimsel ve içerik yapısına sahip 11.08.2019
GÜNCELLEME ÇALIŞMALARINDA DİKKATE ALINAN HUSUSLAR Nicel Araştırma Sonuçları Literatür Tarama Sonuçları Eğitim Fakültelerinin Görüşleri Değerler Eğitimine Yönelik Bakanlık Çalışmaları Programlara Eklenmesi İstenen Konular Diğer Paydaşların Görüş ve Katkıları Stratejik Planlar ve Eylem Planları Temel Beceriler
ANAHTAR YETKİNLİKLER Anahtar yetkinlikler, hayat boyu öğrenme kapsamında her bireyin kazanması beklenen, tanımlanmış sekiz yetkinliktir.
ANAHTAR YETKİNLİKLER Ana dilde iletişim Yabancı dillerde iletişim Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojide temel yetkinlik Dijital yetkinlik Öğrenmeyi öğrenme Sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlik İnisiyatif alma ve girişimcilik Kültürel farkındalık ve ifade
1. ANA DİLDE İLETİŞİM Kelime bilgisi, dilbilgisi ve dilin görevleri Sözlü ve yazılı iletişim kurma, yönetme Başkalarıyla iletişim kurmaya ilgi duyma, eleştirel ve yapıcı iletişime meyilli olma, dilin etkisini fark etme
2. YABANCI DİLLERDE İLETİŞİM Kelime bilgisi, dilbilgisi ve dilin görevleri Sözlü ve yazılı iletişim kurma, yönetme Kültürel çeşitliliğe merak, dillere karşı ilgi, kültürlerarası iletişim farkındalığı
3. MATEMATİKSEL YETKİNLİK VE BİLİM/TEKNOLOJİDE TEMEL YETKİNLİK Kendi/ailesi/ toplumu/küresel konulara duyarlılık, sürdürülebilirliğe duyarlılık Sayılar, ölçüler, matematiksel ifadeler Matematikte Doğal dünyanın temel prensipleri, teknolojik ürün ve süreç bilgileri Matematiğe olumlu tutum, değer verme Teknolojik ve bilimsel araçları kullanma, akıl yürütme Matematiksel prensiplere başvurma
4. DİJİTAL YETKİNLİK BT bilgisi, yasal ve etik prensipler BT’yi kullanma, araştırma, anlama, sunma Kültürel/sosyal/ profesyonel amaçlar için kullanma
5. ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME Kendini tanıma, öğrenme stratejileri Uygun stratejiyi seçme, öğrenmeye eleştirel yaklaşma Bilgi ve becerileri tecrübeyle birleştirerek yapılandırma
6. SOSYAL VE VATANDIŞLIKLA İLGİLİ YETKİNLİKLER Kurallar, toplumsal ve kültürel kavramlar İletişim, empati, stresle başa çıkabilme İşbirliği, kendine güven, dürüstlük, saygı Sosyal Yetkinlik Demokrasi, vatandaşlık, tarih, kültürel çeşitlilik Çözümleyici, yaratıcı tepki ve yapıcı katılım Saygı, eşitlik, sorumluluk, değer verme Vatandaşlıkla İlgili Yetkinlik 6. SOSYAL VE VATANDIŞLIKLA İLGİLİ YETKİNLİKLER
7. İNİSİYATİF ALMA VE GİRİŞİMCİLİK Büyük resmi görme, fırsatları tanıma, etik Proje yönetimi, etkili temsil, işbirliği, risk alma Bağımsızlık, yenilikçilik, girişkenlik, kararlılık 7. İNİSİYATİF ALMA VE GİRİŞİMCİLİK
8.KÜLTÜREL FARKINDALIK VE İFADE Bölgesel, ulusal, kültür mirası, kültürel çeşitlilik Değer verme, ifade etme, yaratıcı olma Kendi kültürünü anlama, yaratıcılık, sanatsal ve estetik kapasite 8.KÜLTÜREL FARKINDALIK VE İFADE
www.mufredat.meb.gov.tr Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Millî Eğitim Kalite Çerçevesi
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞEKKÜR EDERİZ 11.08.2019