ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ 2017 11.08.2019.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Zinde İSG Etiği DRUZ.
Advertisements

Yrd.Doç.Dr.Mustafa EVREN OMÜ Fen Bilimleri Enstitüsü
Faaliyetin Süresi: 24 ay ( )
KYF II. DÖNEM HİBE PROGRAMI ETKİ DEĞERLENDİRMESİ
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi

Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
ÇIKIŞ ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ MEZUNİYET HEDEFLERİ.
Prof. Dr. Kerim Edinsel YETERLİLİKLER “UYGULAMA SÜRECİ” ÇALIŞTAYI UYGULAMASI SONUÇLARI Çalışma Grubu 1: Makine Mühendisliği Programı Yeterlilikleri 1 -
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
Support to Local Administration Reform 1 Yerel Yönetimler için Ulusal Eğitim Stratejisi.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Problem Çözme Süreci.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
E Y L E M 1. 3 Gençlik Demokrasi Projeleri PROGRAMI.
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
İstanbul Ticaret Üniversitesi 15 Nisan 2011 Ankara
Comenius Programı Onur AYDEMİR
21. Yüz Yıl Eğitimi Eski Yaklaşım:  Öğretmen ve müfredat odaklılık  Pasif alıcı konunda öğrenme  Bireysel işler ve çalışmalar  Bilgi kazandırmak 
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
AVRUPA KALİTE GÜVENCESİ REFERANS ÇERÇEVESİ VE KULLANILAN ARAÇLAR
GENÇLİK PROGRAMI EYLEM 1.3. GENÇLİK DEMOKRASİ PROJELERİ
SEÇMELİ YÖNETİM BİLİMİ DERSİ
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
GİRİŞ Program İyileştirme Çalışmaları Kapsamında Gerçekleştirilen İşlemler Fakülte / Bölüm Amaçlarının Belirlenmesi Bölüm / Program Yeterliklerinin Belirlenmesi.
KOÜ TIP FAKÜLTESİ ÇOCUK CERRAHİSİ ANABİLİM DALI STRATEJİK PLAN TASLAĞI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI
EGİTİMDE YENİDEN YAPILANMA: ENSTİTÜLER Ismet SAHIN.
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
TÜRKÇE DERSİ İLE HEDEFLENENLER.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
DERS SEÇİMİ GALATASARAY LİSESİ REHBERLİK SERVİSİ.
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
Öğrenme Çıktılarına Dayalı Program Geliştirme Süreci Yrd.Doç.Dr.Ömer Açıkgöz Muş Alparslan Üniversitesi Bologna Uzmanı.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI HAYAT BOYU ÖĞRENME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
Temel Eğitim Genel Müdürlüğü
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
Programın Karşılaştırılması Sunusu
TÜRKÇE DERSİ İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar
YAZ DÖNEMİ SEMİNER ÇALIŞMASI
TANITIM - KARŞILAŞTIRMA
SOSYAL BİLGİLER DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Erken çocukluk döneminde fen eğitimi
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Teknoloji ve tasarım dersi
SOSYAL BİLGİLER DEĞER ÖĞRETİMİ.
Yükseköğretim Kurumları Sınavı
FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
İlk oturumda, adaylar Temel Yeterlilik Testi’ni alacaklardır
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
ÖĞRETİM PROGRAMI’NIN TEMEL FELSEFESİ
Programdan Sorular.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Programlar ve Öğretim Materyalleri Daire Başkanlığı
ARGÜMANTASYON.
21. YY BECERİLERİ.
Sunum transkripti:

ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ 2017 11.08.2019

GÜNCELLENEN PROGRAMLARIN ÖZELLİĞİ Temel felsefeyi içeren 8 anahtar yetkinliği içeren Millî ve manevi değerleri içeren Bilimsel olarak daha anlaşılabilir (Kolay ve sade) Bilgi odaklı yerine bilgiye duyarlı ve yaşantısal Disiplinlerarası bilimsel yaklaşımı esas alan Standart biçimsel ve içerik yapısına sahip 11.08.2019

GÜNCELLEME ÇALIŞMALARINDA DİKKATE ALINAN HUSUSLAR Nicel Araştırma Sonuçları Literatür Tarama Sonuçları Eğitim Fakültelerinin Görüşleri Değerler Eğitimine Yönelik Bakanlık Çalışmaları Programlara Eklenmesi İstenen Konular Diğer Paydaşların Görüş ve Katkıları Stratejik Planlar ve Eylem Planları Temel Beceriler

ANAHTAR YETKİNLİKLER Anahtar yetkinlikler, hayat boyu öğrenme kapsamında her bireyin kazanması beklenen, tanımlanmış sekiz yetkinliktir.

ANAHTAR YETKİNLİKLER Ana dilde iletişim Yabancı dillerde iletişim Matematiksel yetkinlik ve bilim/teknolojide temel yetkinlik Dijital yetkinlik Öğrenmeyi öğrenme Sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlik İnisiyatif alma ve girişimcilik Kültürel farkındalık ve ifade

1. ANA DİLDE İLETİŞİM Kelime bilgisi, dilbilgisi ve dilin görevleri Sözlü ve yazılı iletişim kurma, yönetme Başkalarıyla iletişim kurmaya ilgi duyma, eleştirel ve yapıcı iletişime meyilli olma, dilin etkisini fark etme

2. YABANCI DİLLERDE İLETİŞİM Kelime bilgisi, dilbilgisi ve dilin görevleri Sözlü ve yazılı iletişim kurma, yönetme Kültürel çeşitliliğe merak, dillere karşı ilgi, kültürlerarası iletişim farkındalığı

3. MATEMATİKSEL YETKİNLİK VE BİLİM/TEKNOLOJİDE TEMEL YETKİNLİK Kendi/ailesi/ toplumu/küresel konulara duyarlılık, sürdürülebilirliğe duyarlılık Sayılar, ölçüler, matematiksel ifadeler Matematikte Doğal dünyanın temel prensipleri, teknolojik ürün ve süreç bilgileri Matematiğe olumlu tutum, değer verme Teknolojik ve bilimsel araçları kullanma, akıl yürütme Matematiksel prensiplere başvurma

4. DİJİTAL YETKİNLİK BT bilgisi, yasal ve etik prensipler BT’yi kullanma, araştırma, anlama, sunma Kültürel/sosyal/ profesyonel amaçlar için kullanma

5. ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME Kendini tanıma, öğrenme stratejileri Uygun stratejiyi seçme, öğrenmeye eleştirel yaklaşma Bilgi ve becerileri tecrübeyle birleştirerek yapılandırma

6. SOSYAL VE VATANDIŞLIKLA İLGİLİ YETKİNLİKLER Kurallar, toplumsal ve kültürel kavramlar İletişim, empati, stresle başa çıkabilme İşbirliği, kendine güven, dürüstlük, saygı Sosyal Yetkinlik Demokrasi, vatandaşlık, tarih, kültürel çeşitlilik Çözümleyici, yaratıcı tepki ve yapıcı katılım Saygı, eşitlik, sorumluluk, değer verme Vatandaşlıkla İlgili Yetkinlik 6. SOSYAL VE VATANDIŞLIKLA İLGİLİ YETKİNLİKLER

7. İNİSİYATİF ALMA VE GİRİŞİMCİLİK Büyük resmi görme, fırsatları tanıma, etik Proje yönetimi, etkili temsil, işbirliği, risk alma Bağımsızlık, yenilikçilik, girişkenlik, kararlılık 7. İNİSİYATİF ALMA VE GİRİŞİMCİLİK

8.KÜLTÜREL FARKINDALIK VE İFADE Bölgesel, ulusal, kültür mirası, kültürel çeşitlilik Değer verme, ifade etme, yaratıcı olma Kendi kültürünü anlama, yaratıcılık, sanatsal ve estetik kapasite 8.KÜLTÜREL FARKINDALIK VE İFADE

www.mufredat.meb.gov.tr Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi Millî Eğitim Kalite Çerçevesi

ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ TEŞEKKÜR EDERİZ 11.08.2019