Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İŞLETMELERİN ÇEVRESİ VE ÇEVRE FAKTÖRLERİ
Advertisements

Büyümenin Bileşenleri Yada Belirleyicileri
SAĞLIKLI YAŞLANMA: SOSYAL BİR OLGU
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İbrahim HACIİBRAHİMOĞLU
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilgi Sistemi Toplantısı, 29 Nisan 2011, SAU Kültür ve Kongre Merkezi Öğretim ve Ölçme Değerlendirme Yöntemi Neden Belirlenmeli.
SEZGİN ÖZTEK ŞEREF AYAN
Prof. Dr. Aysen Müezzinoğlu Dokuz Eylül Üniversitesi
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Eğitimin ve Toplum.
EĞİTİM-YAYIM İHTİYAÇ ANALİZİ ARAŞTIRMASI PROJESİ
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
TÜRKİYE’DE YOKSULUK HAZIRLAYANLAR : NADİYE ÇAVDAR SUNA ÖNCEBE
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
Prof. Dr. Rana ÖZEN KUTANİS
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
 Bölüm 5: Talep Teorisi Kaynak: Yönetim Ekonomisi – Prof. Dr. İ. Özer Ertuna.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
SAĞLIK HİZMETLERİ ARZI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
MİKROEKONOMİ YRD. DOÇ. DR. ÇİĞDEM BÖRKE TUNALI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Davranış Bilimlerine Giriş
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
EKONOMİK BÜYÜME VE KALKINMADA EĞİTİMİN ROLÜ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Risk faktörleri-koruyucu faktörler perspektifi
IX.BÖLÜM YAŞAM TARZI.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
EĞİTİMİN EKONOMİK TEMELLERİ
SKY 423 Avrupa Birliği ve Sağlık Politikaları
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
TARIMDA ÖRGÜTLENME VE KOOPERATİFÇİLİK DERS NOTLARI
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ekonomi Biliminin Doğuş Gerekçesi ; Kıtlık Kanunu Kaynakların;
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Doç. Dr. Yalçın KIRDAR Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sunum transkripti:

Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü Dersin Adı: Gerontolojik Sosyal Hizmet Öğretim Üyesi: Prof. Dr. Emine ÖZMETE Konu: Yaşlı refahı alanı ve sosyal politikalar I

En genel anlamıyla refah, toplumdaki tüm bireylerin ekonomik güvenceye sahip olmalarıdır. Refah arzu edilen bir durum olup, bireysel değerleri, duyguları, düşünceleri, ilişkileri ve kaynaklarda görülen artışı da içermektedir. “Refah” kavramı ikili anlam taşımaktadır. Bir yandan, yüksek yaşam kalitesini ifade ederken, diğer yandan yoksullukla mücadelede hedef olarak belirlenmiştir.

Bir ülkedeki refah düzeyi, bebek ölümleri, göç, ömür beklentisi, ekonomik büyüme, teknolojik gelişme ve teknolojinin yaygın kullanımı, üretim kapasitesinin gelişmesi gibi makro ölçümlerle belirlenebilir (FAO 1990, McGregor ve Goldsmith 1998).

Toplumsal refah göstergeleri; ● Sağlık hizmetlerinin kalitesi, ● Aile büyüklüğü, kompozisyonu ve aile ilişkileri, ● Konut ve çevresel koşullar, ● Dayanıklı tüketim mallarının varlığı, ● Ailelerin gelir düzeyi ve tüketim harcamaları, ● Tüketilen ürün ve hizmetlerin kalitesi, ● Eğitim düzeyi, ● Boş zaman, serbest zaman miktarı ve bireylerin yaşamdan duydukları tatmin olarak sıralanmaktadır (FAO 1990).

Fleck (1980), refahın bireysel olarak mutlu ve başarılı olmak için her olanağın sağlanması, halinden memnun olmayı, diğer bütün aile üyeleri ile bağlı ya da yakın hissetmeyi gerektirdiğini vurgulamaktadır.