Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
Spor Pedagojisi.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
İLETİŞİM ÖĞR. GÖR. EDİP KOŞAR
Duran Uygur
ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ EGIT215
Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Teknoloji Nedir?.
ASSURE Modeli Hayrettin Binzet.
Company name UZAKTAN E Ğİ T İ M. İ Ç İ NDEK İ LER Uzaktan Eğitimde Öğretmen Rolleri Uzaktan Eğitimin Kullanım Alanları? Uzaktan Eğitim Nasıl Yapılır?
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
MERHABA.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 1.Temel Kavramlar
Eğitim Bilimlerine Giriş.
Özel Öğretim Yöntemleri
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı 2
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE TEMEL KAVRAMLAR
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
Yapılandırmacı yaklaşımın dayandığı ilkeler
Öğretim Tasarımı
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Teknolojileri ve İletişim Süreci
Eğitim Ortamlarında İletişim
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
PROGRAM GELİŞTİRME ve PROGRAM GELİŞTİRME SÜRECİ
-İLETİŞİM- SUNUSU.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL GELİŞTİRME
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
Öğrenme Öğretme Süreci
Temel Kavramlar ve İlkeler
Öğretim Teknolojisinin Tarihsel Gelişimi
ÖĞRETİM TEKNOLOJİSİ VE İLETİŞİM
YAKIN DOĞU ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ
Eğitim Psikolojisi -Eğitim Psikolojisinin Kapsamı-
Temel Kavramlar Mehmet Barış HORZUM.
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
EĞİTİM TEKNOLOJİSİ.
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ DERS KİTAPLARI
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
EĞİTİMDE İLETİŞİM SÜRECİ
Öğr.Gör.Abdullah ALTUNSARAY
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
1.BÖLÜM TEMEL KAVRAMLAR VE TARİHSEL SÜREÇ Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz  Teknoloji,  Eğitim Teknolojisi,  Öğretim.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Bilgi üretme, aktarma ve anlamlandırma süreci İki yönlü bilgi akışı
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Program Geliştirmede Temel Kavramlar
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Teknoloji Nedir?.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM
EĞİTİMDE TEMEL KAVRAMLAR AÇISINDAN TEKNOLOJİ VE İLETİŞİM
Okul Yöneticilerinin Denetim ve Değerlendirme Rolü
ÖĞRETİM tEKNOLOJİLERİ ve Materyal TasarIMI
Bölüm 5 İLETİŞİM VE EĞİTİM
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Sağlık Bilimleri Fakültesi
TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitim; bireyin içinde yaşadığı toplumda yeteneğini, tutumlarını ve olumlu değerdeki diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçler toplamıdır. Bireyin.
AÇIK UÇLU ÖĞRENME ORTAMLARI
KURUMSAL İLETİŞİM.
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Temel Kavramlar
İKNA SÜRECİ.
Sunum transkripti:

Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci Öğretim Teknolojisi Temel Kavramları Öğrenme Öğretim Eğitim Eğitim ve Öğretim Teknolojisi İletişim Süreci Yrd.Doç.Dr. Ozan COŞKUNSERÇE

Temel Kavramlar

Öğrenme konusu neden önemlidir? Öğrenme, bireyin yeni bilgi, becerileri ve tutum kazanmasıdır (Heinic, 2002). Öğrenme konusu neden önemlidir? Öğretimin etkinliğinin, yeterliğinin ve çekiciliğinin artırılması için yapılan tüm çalışmalar, temelde daha kalıcı bir öğrenme sağlanması amacıyla yapılmaktadır ve öğrenme konusu bu nedenle önemlidir.

2. Öğretim Öğretim, bireylerin belirli kazanımları öğrenmeleri için planlanan, kasıtlı ve sistematik olarak uygulanan etkinliklerdir. Öğrenme kavramıyla birlikte düşünüldüğünde, öğretim bir başkasının değişimi için planlamaları öngörürken, öğrenme daha çok bireysel kazanımları hedeflemektedir.

Eğitim, öğretimini kapsayan daha genel bir kavramdır. Tıpkı öğrenme gibi, eğitim de bireyin bilgi, beceri ve tutumlarında değişikliğe yol açan istendik değişim sürecidir. Ancak eğitim kelimesi daha genel kazanımları, içinde bulunulan toplumun beklentilerinin ve kültürünü taşıyan değişiklikleri ifade eder. Eğitim, öğretimini kapsayan daha genel bir kavramdır.

3. Eğitim Davranışcı yaklaşıma göre eğitim, bireyin davranışında kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istendik değişme meydana getirme sürecidir.

3. Eğitim Yapılandırmacı yaklaşıma göre eğitim, yaşantılar, deneyimler, gözlemler ve deneme-yanılma yoluyla bireyin kendi bilişsel şemalarını yapılandırma sürecidir.

4. Eğitim ve Öğretim Teknolojisi Tanım: Endüstriyel ve ticari hedeflere ulaşmak amacıyla kullanılan bilimsel yöntem ve materyaller. Eğitim Teknolojisi: Genelde eğitime, özelde öğrenme durumuna egemen olabilmek için ilgili bilgi ve becerilerin işe koşulmasıyla öğrenme yada eğitim süreçlerinin işlevsel olarak yapısallaştırılmasıdır. Öğrenme-öğretme süreçlerinin tasarlanması, uygulanması, değerlendirilmesi ve geliştirilmesi işidir (Alkan, 1998).

4. Eğitim ve Öğretim Teknolojisi Eğitim Teknolojisi: Özel amaçların gerçekleştirilmesinde etkili öğrenmeler sağlamak için öğretme-öğrenme sürecinin tasarlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesine sistematik bir yaklaşım (Ergin, 1995). Konu alanını göz önüne alarak ve bilimsel bilgiye dayalı olarak, araç-gereç, yöntem ve tekniklerin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi süreci

4. Eğitim ve Öğretim Teknolojisi Öğretim teknolojisi, konu alanını göz önüne alarak ve bilimsel bilgiye dayalı olarak araç-gereç, yöntem ve tekniklerin tasarlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi sürecidir. Öğretim teknolojisi, öğretimin etkililiğini arttırmak için gerçekleştirilen tüm uygulamalardır. Öğretim Teknolojisi bir konunun öğretimi ile ilgili öğrenmenin kılavuzlanması etkinliğidir.

4. Eğitim ve Öğretim Teknolojisi Eğitim teknolojisi ve öğretim teknolojisi arasındaki fark nedir?  Eğitim teknolojisi uygulama odaklıyken öğretim teknolojisi süreç odaklıdır. Ayrıca, eğitim teknolojisi tüm eğitim faaliyetlerini göz önünde bulunduruyorken, öğretim teknolojisinin daha çok örgün eğitim kurumlarındaki öğrenmeler üzerinde durmaktadır.   Eğitim teknolojisi tüm öğrenmeleri hedef almakta iken öğretim teknolojisi kurumsal, tasarlanmış, müfredatlandırılmış ve istendik öğrenmeleri hedef almaktadır. 

4. Eğitim ve Öğretim Teknolojisi Eğitim teknolojisi ve öğretim teknolojisi arasındaki fark nedir?   Eğitim teknolojisi tüm öğrenmeleri hedef almakta iken öğretim teknolojisi kurumsal, tasarlanmış, müfredatlandırılmış ve istendik öğrenmeleri hedef almaktadır.  Bu nedenle de eğitim teknolojisi öğretim teknolojisini kapsamaktadır.

4. Eğitim ve Öğretim Teknolojisi

4. Eğitim ve Öğretim Teknolojisi

Öğretim Teknolojisi ve İletişim Öğretimin, eğitimin bir alt kavramı olduğu anlayışına dayalı olarak ve belirli öğretim disiplinlerinin kendine özgü yönlerini dikkate alarak düzenlenmiş teknolojiyle ilgili bir kavramdır. (Alkan, 1995) Örn. Fen öğretimi teknolojisi

5. İletişim Süreci KANAL ÖĞRETMEN ÖĞRENCİ MESAJ YÖNTEM

Kaynak bilgiyi, mesajı ileten birimdir. 5. İletişim Süreci Kaynak bilgiyi, mesajı ileten birimdir. Alıcı mesajın gönderildiği birimdir. Mesaj iletişimin içeriğidir. Kanal mesajın sunuluş biçimidir. Dönüt alıcının mesaja verdiği tepkidir.

Öğretme-Öğrenme Süreci ile İletişim Süreci Arasındaki Benzerlik ÖĞRETMEN (Kaynak) ÖĞRENCİ (Alıcı) İÇERİK (Mesaj) Öğretim Araç ve Yöntemleri (Kanal) Öğrenme Tepkileri (Dönüt)

Eğitimde İletişim Sürecinin Ögeleri Kaynak, hedeflediği kişi yada grupta davranış değişikliği oluşturmak üzere iletişim sürecini başlatan kimse. Mesaj, bir iletişim sürecinde iletişime esas olan haber yada bilgi. Kanal, mesajın alıcıya iletilmesini sağlayan araç ve yöntemler. Alıcı, kaynaktan gelen mesajın iletici araç ve yöntemleri takip ederek ulaştığı kişi. Dönüt, kaynaktan gelen mesaja alıcının gösterdiği tepkinin tekrar kaynağa ulaşması surecidir.

5. İletişim Süreci Sınıf içinde iletişimin hedeflerine ulaşabilmesi için, “öncelikle alıcının kaynak tarafından iyi tanımlanması, iletilmesi istenen özelliklerin alıcıya uygunluğu ve mesajın alıcı üzerindeki anlamlılığının iyi bir şekilde belirlenmesi gerekir.”

Bir iletişim sürecinin etkililiği; Simgelerin benzer biçimde tanımlanmasına, Dilin anlaşılır bir şekilde kullanılmasına, Çoklu kanal kullanılmasına, Dönüt sisteminin sağlanmasına bağlıdır.

Sağlıklı bir iletişim kurulmasını engelleyen bazı noktalar şunlardır: 5. İletişim Süreci Sağlıklı bir iletişim kurulmasını engelleyen bazı noktalar şunlardır: Psikolojik engeller Semantik engeller: konuşma dili ile ilgili engeller Statü: Kaynak ve alıcının sosyal ve formal statüler Korunma: Savunma mekanizmaları (yükümlülükten kaçma) Alan: İletişim merkezi ile birimler arasındaki uzaklık Hiyerarşi: Katı ve hiyerarşik sınıflamadan dolayı kanalların tıkanıklığı Uyutma: Mesajların ihmali yada önemsiz sayılması Sınırlama: Mesajların iletim sırasında sınırlanması ve gizli tutulması

Sınıf içi iletişimi geliştirmek için, 5. İletişim Süreci Sınıf içi iletişimi geliştirmek için, Öğretmen konuşma yeteneğini geliştirmeli Ders iyi bir şekilde planlanmalı Öğrenci ihtiyaç, yetenek ve ilgileri değerlendirilmeli Öğrencilerin ilgisini dağıtan durumlar ortadan kaldırılmalı Birden fazla duyu organına hitap eden araç-gereçler kullanılmalı Zor ve çok teknik olan öğretim araçları kullanılmamalıdır.

Düşünelim - Tartışalım... Eğitim ve Teknoloji birbirlerini nasıl etkilemektedir? Bilgi çağının öğrencisini nasıl tanımlarsınız? Bilgi çağının öğretmenini nasıl tanımlarsınız? Eğitim Teknolojisini nasıl tanımlarsınız? Etkili öğretim için dikkat edilmesi gereken noktalar nelerdir? Öğretme-öğrenme sürecindeki en önemli değişken(ler) nedir?