(İç Birimlere Yönelik Eğitim Sunusu)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
T.C. GIDA TARIM VE HAYVANCILIK BAKANLIĞI TARIM REFORMU GENEL MÜDÜRLÜĞÜ KIRSAL KALKINMA BELGELERİ Avrupa Birliği Yapısal Uyum Yönetim Otoritesi Daire Başkanlığı.
Advertisements

Özel Hastane Web Sitelerinin Sağlık Turizmi Kapsamında Analizi
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
Meram Kaymakamlığı T.C. Meram Kaymakamlığı İlçe Stratejik Gelişme Raporu 2012.
Öğr. Gör. MEHMET ALİ ZENGİN
Türkiye’de Çevre Yönetimi ve Belediyeler Pınar Akpınar Proje Yöneticisi UCLG-MEWA Yönetim Kurulu ve Konsey Ortak Toplantısı Çevre Komitesi Toplantısı Sürdürülebilir.
ADIYAMAN FEVZİ ÇAKMAK İLKÖĞRETİM OKULU SUNAY AKIN OYUNCAK KÜTÜPHANESİ.
UNI-SET Toplantı Notları
BİYOÇEŞİTLİLİK NEDİR Biyoçeşitlilik, bir bölgedeki genlerin, türlerin, ekosistemlerin ve ekolojik olayların oluşturduğu bir bütündür. Başka bir deyişle.
İŞLE 524 – İŞLE 531 Yönetim Muhasebesi
COĞRAFYA PROJE ÖDEVİ ÖZGÜR SÖNMEZ 10/A Ulaşım Nedir ?
KIRSAL KALKINMA EYLEM PLANI ( )
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
DEVİR SONRASI SULAMA ŞEBEKELERİNİN PERFORMANSINA GENEL BİR BAKIŞ Prof.Dr. Hasan DEĞİRMENCİ Yrd.Doç.Dr. Çağatay TANRIVERDİAraş.Gör. Gülşah ÜĞLÜ Kahramanmaraş.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
İSTANBUL ESENYURT ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İŞLETME ANABİLİMDALI YÖNETİM ve ORGANİZASYON CENK SOYER SÜREÇ YENİLEME DEĞİŞİM MÜHENDİSLİĞİ REENGINEERINGG.
Grundtvig Öğrenme Ortaklığı “A Step Towards Elderly People (STEP)” “Yaşlılara Doğru Bir Adım Projesi” Dr. Halis YEŞİL Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü.
Temiz su kaynakları azalıyor. Dünyanın üçte biri sularla kaplı olmasına rağmen ancak yüzde iki buçuk kullanılabilir temiz su bulunuyor. temiz su kaynakları.
 Ülkemizdeki nüfusun sayısı ve nüfusla ilgili veriler yapılan nüfus sayımları ile elde edilir. Bu sayımlar sonucunda, toplam nüfus, nüfusun yaş gruplarına.
Türkiyedeki iklim çeşitleri Doğa Sever 10/F Coğrafya Performans.
1 T.C. Yükseköğretim Kurulu YÜKSEKÖĞRETİM KURULU STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRESİ BAŞKANLIĞI.
ERASMUS+ GENÇL İ K KA2 İ L SOSYAL ETÜT VE PROJE MÜDÜRLÜ Ğ Ü.
SAĞLIK TURİZMİNDE ÖNEMLİ TIBBİ DESTİNASYONLAR 1. Sağlık Turizminde Öne Çıkan Destinasyonlar Global ölçekte değerlendirildiğinde son yılda bazı ülkelerin.
TÜRKİYE EKONOMİSİNİN SEKTÖREL DAĞILIMI
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
YOZGAT TAPU VE KADASTRO XXII. BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜ Takım Lideri : Elvan SİVAS Takım Raportörü : İsmail AKSOY Takım Üyeleri :Seval ŞAHİNER Onur EREN Hakan.
2 SANAYİ ALANININ ŞEHİR MERKEZİNE GÖRE KONUMU 3 Kastamonu Belediye Başkanlığı olarak şehirdeki her iki eski sanayi sitesinin şehir yerleşik alanı içerisinde.
Büyüme ve İstihdam Dostu Kısa ve Orta Dönem Seçilmiş Ekonomi Politikası Önerileri Prof. Dr. Murat YÜLEK Prof. Dr. Kerem ALKİN.
KIRSAL KALKINMA ve TURİZM Prof. Dr. Bülent GÜLÇUBUK
SAĞLIK TURİZMİ DAİRE BAŞKANLIĞI
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan akademik Personel Anket SONUÇLARI.
Adıyaman Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
GELECEKTEKİ DÜNYAMIZ.
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
MÜHENDİSLİK ve MİMARLIK FAKÜLTESİ
İşletmelerde Tesis Yönetimi
ENGELSİZ ÜNİVERSİTE FAALİYET RAPORU
ATT ve PARAMEDİKLERİN AFET ALANINDAKİ ROLLERİ
Uluslararası Pazarlama Araştırması
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
MUSTAFA DOĞRU MALCILAR ANADOLU LİSESİ
Su Ayak İzi ve Sanal Su ( ) Bu dersin notları, Water Footprint Network web sayfasında bulunan ve Twente University öğretim üyesi Prof. Dr. Arjen.
Türkiye’nin Alternatif Turizm SWOT Analizi -Tartışma-
Prof Dr. Hakan Kahyaoğlu
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
ÇEVRE EĞİTİM VE BİLİNÇLENDİRME
ÜLKEMİZDE NÜFUS ARTIŞI
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
Cube Organization Presents.
YONT221 Küreselleşme ve Yerelleşme
Bölüm 4: Tarımsal ürünlerin pazarlama fonksiyonları
Bölüm 6 Örgütsel Yönlendirme
Sayılarla WWF 50+ yıllık tecrübe (Kuruluş yılı 1961) 100+ ülke Yıllık
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
İZMİR ÜNİVERSİTELERİ PLATFORMU DÖNEMİ ÇALIŞMALARI
ANKARA TABİP ODASI (ATO) DENEYİMİ Dilek ASLAN
Ankara Üniversitesi Teknoloji Transfer Ofisi
REFAH SİSTEMLERİ DERS 2 DOÇ. DR. MEHMET M. ÖZAYDIN.
Türkçe Öğretimi Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
SHB-221 TÜRKİYE’NİN TOPLUMSAL VE EKONOMİK YAPISI
Çevre teknikeri kimdir?
İklim Değişikliği Yeşil İklim, Yeşil Belediye
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sanal ve Şebeke Örgütleri
Çevre teknikeri kimdir?
(İç Birimlere Yönelik Eğitim Sunusu)
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

(İç Birimlere Yönelik Eğitim Sunusu) GZFT ANALİZİ (İç Birimlere Yönelik Eğitim Sunusu) Prof. Dr. Recep BOZDOĞAN

GZFT ANALİZİ GZFT Analizi belediyenin güçlü ve zayıf yanları ile belediyeyi ilgilendiren fırsatların ve tehditlerin belirlenmesi için yapılır. GÜÇLÜ YANLAR «Gaziantep Büyükşehir Belediyesinin» güçlü olduğu yanlar ayrı ayrı listelenir. Her bir çalışma masası Gaziantep Büyükşehir Belediyesi için en az 15 (on) tane güçlü yan belirlenir (bkz. Rehber: Sf. 25). Güçlü yan, belediyenin bünyesindeki imkân ve kabiliyetlerden kaynaklanan üstünlüklerdir. Belediyenin dışındaki avantajlar ve olumlu şartlar belediye için güçlü yan değil, fırsattır. Örneğin «belediye personelinin eğitim seviyesinin yüksekliği» veya «Gaziantep Büyükşehir Belediyesinin yürüttüğü aktif uluslararası ilişkiler» güçlü yan iken, «Gaziantep’te sanayinin gelişmiş olması», «Gaziantep’in avantajlı coğrafî konumu» veya «Suriye sorunu dolayısıyla Gaziantep’in dünyada ön plana çıkması» belediye veya birim için güçlü yan değil, fırsattır.

GZFT ANALİZİ GÜÇLÜ YANLAR - 1 Bakanlık geçmişi ve tecrübesi olan etkin bir yöneticiye (Belediye Başkanı) sahip olması. İstikrarlı ve tecrübeli bir yönetime sahip olunması. Kurumsal itibarın yüksek olması. İl genelinde üst ölçekli planların hazırlanmış olması. Projeleriyle Avrupa Birliği hibe ve kredilerinden yararlanabiliyor olması. Başta Uluslararası Antep Fıstığı Kültür ve Sanat Festivali olmak üzere ulusal ve uluslararası alanda yapılan organizasyonlar. Kalite Yönetim Sisteminin uygulanıyor olması. Ulaşım ağının yaygın olması. Türkiye'nin en büyük, Avrupa'nın ikinci ve Dünyanın dördüncü büyük hayvanat bahçesinin olması.

GZFT ANALİZİ GÜÇLÜ YANLAR - 2 Personel çocukları için gündüz bakımevlerine sahip olması (anaokulu, kreş). Belediyeye ait sağlık kuruluşları, engelsiz yaşam merkezi ve çeşitli alanlarda meslek edindirme kurslarının olması. Yatırım ve hizmet için gerekli makine, araç ve ekipmanların yeterli olması. İç ve dış paydaşlarla olan koordinasyonun iyi olması. İleri teknolojiden maksimum seviyede faydalanılması (araç takip, ölçüm cihazları, CBS, bilgisayar destekli programlar vs.). İdarenin yenilikçiliği desteklemesi. Hizmet içi eğitimlerin yeterli miktarda verilmesi. Paydaşların belediyeye ulaşabilirliğinin yüksek olması.

GZFT ANALİZİ GÜÇLÜ YANLAR - 3 Konsept müzelerin olması. Temalı parkların olması. Uluslararası işbirliklerinin olması. Sosyal belediyecilik anlayışının gelişmiş olması. Bilim ve Gezegen Merkezinin olması. Belediyeye ait sağlık kuruluşlarının olması. Raylı toplu ulaşım sisteminin inşa edilmesi. Gelecekteki ihtiyaçlar için toplu konut alanlarının planlanmış olması. Modern, ihtiyaçları karşılayan ve geri dönüşüme hizmet eden, katı atık depolama alanının olması. Emeklilere yönelik sosyal donatı alanlarının olması. İlk çocuk dostu kent olunması.

GZFT ANALİZİ ZAYIF YANLAR «Gaziantep Büyükşehir Belediyesinin» zayıf olduğu yanlar ayrı ayrı listelenir. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi için en az 6 (altı) tane zayıf yan belirlenir (bkz. Rehber: Sf. 25). Zayıf yan, belediyenin bünyesindeki sorun ve yetersizliklerden kaynaklanan zayıflıklardır. Belediyenin dışındaki dezavantajlar, sorunlar ve olumsuz şartlar belediye için zayıf yan değil, tehdittir. Örneğin «belediye gelirlerinin düşüklüğü», «kurumsal yapısının hantallığı» veya «Gaziantep’te metro ağının bulunmaması» zayıf yan iken, «Gaziantep’in kurak iklimi», «Havalimanı terminal binasının yetersizliği» veya «Gaziantep’te yabancı göçmenlerin yoğunluğu» belediye için zayıf yan değil, tehdit veya risktir.

GZFT ANALİZİ ZAYIF YANLAR - 1 Belediye hizmet binalarının yetersiz olması. Nitelikli personel eksikliği. Kurum içi kültürel ve sosyal faaliyetlerin yetersiz olması. Birimler arası koordinasyonunu yetersiz olması. Uygulanabilir bir stratejik planının olmaması. Algı yönetiminde koordineli hareket edilememesi yüzünden patinajlar yaşanması. Merkezden taşra ilçelere olan hizmetlerde mesafeden dolayı bütçe ve zaman kaybının meydana gelmesi. Sıklıkla program dışı imalatların meydana gelmesi.

GZFT ANALİZİ ZAYIF YANLAR - 2 Otopark sorununun olması. Sosyal aktivitelerin yeterli olmaması. Kent Bilgi Sisteminin olmaması. Teknolojik altyapının zayıf olması. Coğrafî bilgi sisteminin olmaması. Kurumsal yapının yetersizliği. İç kontrol sisteminin yetersiz olması. Süreç yönetim sisteminin kurulmamış olması. Eğitim ihtiyaç analizinin yapılmamış olması.

GZFT ANALİZİ ZAYIF YANLAR - 3 İzlem ve Değerlendirme Sisteminin kurulmamış olması. Malî kaynakların yeterli oranda etkin yönetilememesi. Ulaşım çeşitliliğinin azlığı. Mevcut kültür ve sosyal işler hizmetleri için kullanılan tesislerin, artan taleplere cevap verememesi. Şehrin engelli vatandaş, yoksul kesim ve emisyon (koku) haritasının hazırlanmamış olması. Kent içi bilgilendirme, yönlendirme ve tanıtma olanaklarının yetersiz Olması. Belediyenin kurumsal portalının yetersiz olması. Yönetim bilgi sisteminin yetersiz olması.

GZFT ANALİZİ FIRSATLAR «Gaziantep Büyükşehir Belediyesinin» önündeki fırsatlar ayrı ayrı listelenir. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi için en az 6 (altı) tane fırsat belirlenir (bkz. Rehber: Sf. 25). Fırsatlar, belediyenin dışındaki kurumların imkân ve kabiliyetlerden, şehrin sahip olduğu avantajlardan veya yerel, bölgesel, ulusal ya da uluslararası gelişmelerden ve şartlardan kaynaklanan üstünlüklerdir. Belediyenin bünyesinden ve imkânlarından kaynaklanan avantajlar belediye için fırsat değil, güçlü yandır. Örneğin «Gaziantep Havalimanındaki trafik yoğunluğu» veya «Gastronomi şehri unvanının alınması» fırsat iken, «Gaziantep Hayvanat Bahçesinin büyüklüğü ve zenginliği» veya «Gaziantep Büyükşehir Belediyesinin uluslararsı fon kaynaklarından aktif bir şekilde yararlanması» belediye için fırsat değil, güçlü yandır.

GZFT ANALİZİ FIRSATLAR - 1 Kentin, doğal, tarihi ve kültürel zenginliği. Turizm kenti olması. Büyük ve gelişmiş Organize Sanayi Bölgesine sahip olması. Sanayi çeşitliliğinin olması. UNESCO Gastronomi şehri olması. Etkin yönlendirmeyle şehrin sahip olduğu genç nüfusun iyi değerlendirilmesi. Şehrin arazi topoğrafyasının çalışmaya elverişli olması. Kış koşullarının ağır geçmemesi nedeni ile yıllık hizmet süresinin fazla olması. Tarihî İpek Yolu üzerinde bulunması.

GZFT ANALİZİ FIRSATLAR - 2 Tarımsal anlamda marka ürünlere sahip olunması. Yenilenebilir çevre. Bölge hastanesinin yapılmakta olması. Genç ve eğitimli nüfusunun olması. Dış fon desteği. Sanatsal etkinliklerin yaygın olması. Yeni üniversitelerin açılması. Uluslararası fuarların düzenlenmesi. Yeniliklere açık bir kent olması.

GZFT ANALİZİ FIRSATLAR - 3 İnsanımızın girişimci ruhunun ve yardımseverlik duygusunun yüksek olması. El sanatları ve halıcılık kültürünün güçlü olması. Arazi toplulaştırma çalışmalarında başarı sağlanması. Mersin ve İskenderun Limanı ile otoyol bağlantısının mevcut olması. Serbest bölgenin olması. Şehirdeki çarpık yapılaşmalara çözüm olarak ortaya konan kentsel dönüşüm konusunda kamuoyunun desteğinin olması. Sanayi kuruluşlarının şehir dışında olması.

GZFT ANALİZİ TEHDİTLER «Gaziantep Büyükşehir Belediyesinin» önündeki tehditler ayrı ayrı listelenir. Gaziantep Büyükşehir Belediyesi için en az 6 (altı) tane tehdit belirlenir (bkz. Rehber: Sf. 25). Tehditler, belediyenin dışındaki kurumlardan, şehrin sahip olduğu dezavantajlardan veya yerel, bölgesel, ulusal ya da uluslararası gelişmelerden ve şartlardan kaynaklanan sorunlar ve risklerdir. Belediyenin bünyesinden ve sorunlarından kaynaklanan dezavantajlar belediye için tehdit değil, zayıf yandır. «Suriye sorunu», «terör örgütlerinin şehirleri hedef alması», «küresel ekonomik kriz», «küresel ısınma» ve «yoğun yabancı göçmen sayısı» tehditlere örnek olarak verilebilir.

GZFT ANALİZİ TEHDİTLER - 1 Şehrin iç ve dış göç hareketleri ile çok hızlı bir şekilde büyümesi. Yapılaşmada yaşanan sorunlar / çarpık yapılaşma. Etkin yönetilemeyen genç nüfusun yaratacağı sıkıntılar. Sınırımızda devam eden terör olayları. Doğal afetler. Altyapı yetersizliği. Ham madde temininde yaşanan sıkıntı. Şehrin yoğun şekilde göç alması. Nüfusa bağlı olarak yapılaşmanın hızla artması.

GZFT ANALİZİ TEHDİTLER - 2 Trafik denetimlerinin yetersiz olması. Suç oranlarının yüksekliği. Madde bağımlılığı. Eğitim sistemindeki sorunlar. Konut yetersizliği. Kentsel çevre bilincinin olmaması. Şehir trafiğine giren araç sayısında artış olması. Göç nedeniyle şehir içinde seyyar satıcı, dilenci, işportacı türü işler yapan insan sayısının artıyor olması. Sokakta çalışan ve yaşayan çocuk sayısında artış olması.

GZFT ANALİZİ TEHDİTLER - 3 Belediye sınırlarının genişlemesi ve yeni katılan yerleşim birimlerinin getirdiği sorunlar. Halkın çevre ve sağlık bilincinin yetersiz olması. Esnafların eğitim desteğine ihtiyaç duyuyor olması. Hal dışında kayıt dışı meyve ve sebze satışlarının olması. Gelir dağılımının dengesiz olması. Atıkların kaynağında ayrıştırılmasının çok düşük seviyelerde olması. Bina yapım aşamalarında mali kaygılar sebebiyle estetikten uzak yapılan binaların görüntü kirliliği oluşturması. Sosyal faaliyetlerde sivil toplum ve kamu kuruluşları ile koordinasyonun yetersizliği.

GZFT ANALİZİ GZFT ANALİZİ TABLOSU Güçlü Yanlar Zayıf Yanlar 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. Fırsatlar Tehditler

TEŞEKKÜR EDERİZ