TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Sosyal Bilimler Enstitüsü

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Kalite Koordinasyon Grubu, Genel Bilgilendirme Toplantıları
Advertisements

KAMU İÇ KONTROL SİSTEMİ STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLIĞI

KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ
AMASYA ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ
BOLOGNA SÜRECİ BİLGİLENDİRMESİ ( ) MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ.
Mustafa Kemal Üniversitesi
SİVİL TOPLUM KURULUŞLARINDA ETKİLİ YÖNETİM
EUROPEAN UNIVERSITIES ASSOCIATION (EUA) AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ 10 Ekim 2007.
Dış İlişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
Dış İ lişkiler ve AB Koordinasyon Birimi Kırıkkale Üniversitesi.
5018 Kapsamında Stratejik Planlama
İZLEMEİZLEME Defterdarlıklar İç Kontrol Eğitimi 10 Mart-27 Nisan 2013 Strateji Geliştirme Başkanlığı 1.
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ ÜST DÜZEY YÖNETİCİ SEMİNERİ 1-2 MART 2003 ANTALYA.
OKUL TEMELLİ MESLEKİ GELİŞİM
T. C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇED VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Y
ARTVİN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ STRATEJİK PLANLAMA.
STRATEJİK PLANLAMA.
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
DEÜ ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MÜDEK BAŞVURUSU Bilgilendirme Sunuşu 2004.
STRATEJİK PLANLAMA.
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
Ulusal Eczacılık Eğitimi Akreditasyon Kurulu (ECZAK) –
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
27 Ağustos 2015, SAÜ Senato European University Association (EUA) Institutional Evaluation Programme (IEP)
Erasmus Programı Personel Hareketliliği Faaliyeti Bilgilendirme Toplantısı Dış İlişkiler Ofisi.
Özürlü Öğrenci Birimleri Engelsiz Üniversite Birimleri 17.MAYIS.2010 Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu
YÜKSEKÖĞRETİM’de KALİTE ÇALIŞMALARI
ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
05 Kasım 2010, Muş BOLOGNA SÜRECİ ve MUŞ ALPARSLAN ÜNİVERSİTESİ DENEYİMİ.
AVRUPA ÜNİVERSİTELER BİRLİĞİ KURUMSAL DEĞERLENDİRME PROGRAMI DENEYİMLER-KAZANIMLAR Prof. Dr. Selda Önderoğlu Hacettepe Üniversitesi HÜADEKK Üyesi Özdeğerlendirme.
28 Mayıs 2010 Maltepe Üniversitesi Eğitimde Kalite Çalışmaları, BTA Dönemi Bolonya Uzmanları Ulusal Takımı Projesi “Yeni Kurulan Yükseköğretim.
STRATEJİ GELİŞTİRME DAİRE BAŞKANLARININ BOLOGNA SÜRECİNDEKİ ROLÜ Sabancı Üniversitesi 22 Ekim 2010.
Kurumsal Dış Değerlendirme Kılavuzu
Kurumsal Değerlendirme Süreci 07 Nisan 2017
DÖNEMİ ANKARA ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLANI HAZIRLIK SÜRECİ
H.Ü. KALİTE KOMİSYONU. H.Ü. KALİTE KOMİSYONU SUNUM İÇERİĞİ Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği Kurumsal İç Değerlendirme Süreci Kurumsal Dış.
Kurumsal Dış Değerlendirme Kılavuzu
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
KIRGIZİSTAN-TÜRKİYE MANAS ÜNİVERSİTESİ PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
KALİTE GÜVENCE SİSTEMİ
kurum iç değerlendirme raporu
ERASMUS PERSONEL HAREKETLİLİĞİ
AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
YÖNETİMİ GÖZDEN GEÇİRME TOPLANTISI
KURUMSAL DIŞ DEĞERLENDİRME SORULARI
BAHAR DÖNEMİ ÖĞRENCİ GÖRÜŞMELERİ ANALİZİ
Uludağ Üniversitesi Kalite Kurulu
KALİTE GÜVENCESİ SİSTEMİ MEVZUATI
Yükseköğretim Kurulu Kalite Çalışmaları
Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı
BÜLENT ECEVİT ÜNİVERSİTESİ KALİTE KOMİSYONU
SELÇUK ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK VE BAĞLI BİRİMLERİN KALİTE YOLCULUĞU
Faaliyet Raporları Demet ARSLANTAŞ
Avrupa Yükseköğretim Alanı’nın Faaliyetleri Kapsamında Türk Yükseköğretim Sistemi’nin Değerlendirilmesi Yeterlilikler / Öğrenme Kazanımları Prof. Dr.
Pamukkale Üniversitesi (PAÜ)
STRATEJİK YÖNETİM SİSTEMİ
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Sağlık Bilimleri Enstitüsü
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi
KALİTE KOORDİNATÖRLÜĞÜ KALİTE KOMİSYONU BİLGİLENDİRME TOPLANTISI
Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) Dış Değerlendirme Süreci
Yükseköğretim Kalite Kurulu
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

TC ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ Sosyal Bilimler Enstitüsü KALİTE SÜREÇ PROGRAMI 16.06.2019 1 1

Bu sunum, KALİTE SÜREÇ PROGRAMI oluşturmaya yönelik yöntem önerisi içeriklidir. Uygulama örneği için tıklayınız.

YÖK KALİTE KURULU (YÖKAK) YÖK, 23 Temmuz 2015’te Yükseköğretim Kalite Güvencesi Yönetmeliği’ni yayımlayarak Yükseköğretim Kalite Kurulu’nu kurmuştur. Yükseköğretim kurumlarında kalite komisyonlarının kurulması zorunlu kılınmıştır.

Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun Görevi; 1 Yükseköğretim Kalite Kurulu’nun Görevi; 1. Kurumsal Dış Değerlendirme Yapmak 2. Akreditasyon Kuruluşlarının Tescili 3. Kalite Kültürü konusundaki farkındalığın artırılması ve kalite güvencesi uygulamalarının yaygınlaştırılması Bu maksatlarla; * YÖKAK Dış Değerlendirme Saha Ziyaretleri kurumların daveti üzerine gerçekleşir. * 5 yıl içinde en az bir ziyaret zorunludur.

Üniversitemizin aşağıdaki üyelerden müteşekkil bir Kalite Komisyonu mevcuttur. Rektör Rektör Yardımcısı Dekanlar, Enstitü Müdürleri SHMYO Müdürü Genel Sekreter Kalite ve İnsan Kaynakları Direktörü Öğrenci Temsilcisi Fakültemizde, kendi birimimizdeki kalite güvencesi çalışmalarını yürütmek üzere Üst Kalite Komisyonu’na bağlı bir Birim Kalite Komisyonu kurulmuştur.

Sosyal Bilimler Enstitüsü Kalite Komisyonu’nun Görevleri - Enstitü kalite güvence çalışmalarını yürütmek - Enstitüdeki hizmetleri değerlendirmek ve kaliteyi iyileştirici çalışmaları yürütmek - Yıllık Enstitü İç Değerlendirme Raporu’nun hazırlanmasına katkı sağlamak - Dış değerlendirme çalışmaları için gerekli hazırlıkları yapmak ve süreç boyunca destek vermek - Kalite Komisyonu kararlarını duyurmak, uygulamaları ve sonuçları takip etmek - İyileştirme gerektiren alanları tespit ederek Enstitü performans programlarında yer almasını sağlamak

Bu bağlamda; Enstitü Kalite Komisyonu’muz işletilecek kalite sürecinin kuramsal ve pratik çerçevesini çizen bir Kalite Süreç Programı hazırlama çalışmalarına başlamıştır.

KALİTE SÜREÇ PROGRAMI Hazırlama Yöntemimiz Kaynaklar - YÖKAK Mevzuat Belgeleri - Çeşitli üniversitelerin uygulamaları - Enstitü’nün öznel dinamikleri

ALTIN KURAL Ne yapıldığı değil Neyin Nasıl yapıldığı aktarılacak Peki, Neyin Nasıl Yapıldığı Nasıl Aktarılacak?

YÖKAK DIŞ DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ Hakkında Bilgi Verilecek Başlıklar (Ne anlatılacak?) KALİTE SÜREÇ PROGRAMI Kurum Hakkında Bilgiler Kalite Güvencesi Sistemi Eğitim ve Öğretim Araştırma ve Geliştirme Yönetim Sistemi Sonuç ve Değerlendirme

Hakkında Bilgi Verilecek Alt Başlıklar 1. KURUMSAL Tarihsel Gelişimi İLETİŞİM BİLGİLERİ MİSYON, VİZYON, DEĞERLERİ ve HEDEFLERİ KURUMSAL EĞİTİM ÖĞRETİM HİZMETİ SUNAN BİRİMLERİ İYİLEŞTİRMEYE YÖNELİK ÇALIŞMALAR ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN YÜRÜTÜLDÜĞÜ BİRİMLER

2. KALİTE YÖNETİM VE GÜVENCE SİSTEMİ KALİTE KÜLTÜRÜ İÇSELLEŞTİRME KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ UNSURLARI KALİTE YÖNETİM VE GÜVENCE SİSTEMİ KALİTE POLİTİKASI GÖRÜNÜRLÜK-ULAŞILABİLİRLİK İZLEME

3. EĞİTİM VE ÖĞRETİM ÖĞRENCİ MERKEZLİ ÖĞRENME, ÖĞRETME ve DEĞERLENDİRME ÖĞRENME KAYNAKLARI, ERİŞİLEBİLİRLİK ve DESTEKLER PROGRAMLARIN SÜREKLİ İZLENMESİ ve GÜNCELLENMESİ EĞİTİM ve ÖĞRETİM PROGRAMLARIN TASARIMI ve YÜRÜTÜLMESİ EĞİTİM ve ÖĞRETİM KADROSU ÖĞRENCİNİN KABULÜ, GELİŞİMİ, TANINMA SERTİFİKALANDIRMA

4. ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME ARAŞTIRMA KADROSU ARAŞTIRMA KAYNAKLARI ARAŞTIRMA ve GELİŞTİRME ARAŞTIRMA PERFORMANSININ İZLENMESİ ve İYİLEŞTİRİLMESİ Kurumun araştırma sürecinin değerlendirmesinin yapılması beklenmektedir. Araştırma süreci kurumun sürekli gelişim odağı ile hedeflerinin ve bu hedeflerin kimler tarafından gerçekleştirileceğinin belirlendiği, araştırma faaliyetlerinin gerçekleştirildiği, hedeflerin nitelik ve nicelik olarak izlenerek değerlendirildiği ve ulaşılan sonuçların kontrol edilerek ihtiyaç duyulan iyileştirmelerin yapıldığı bir süreç olarak ele alınmalıdır. ARAŞTIRMA STRATEJİSİ ve HEDEFLERİ

5. YÖNETİM SİSTEMİ KURUM DIŞINDAN TEDARİK EDİLEN HİZMETLERİN KALİTESİ BİLGİ YÖNETİM SİSTEMİ KURUM DIŞINDAN TEDARİK EDİLEN HİZMETLERİN KALİTESİ KAYNAKLARIN YÖNETİMİ KAMUOYUNU BİLGİLENDİRME YÖNETİM SİSTEMİ YÖNETİM ve İDARİ BİRİMLERİN YAPISI YÖNETİMİN ETKİNLİĞİ ve HESAP VEREBİLİRLİĞİ “Kurum misyon ve hedeflerine nasıl ulaşmaya çalışıyor?” sorusuna yanıt oluşturmak üzere kurumun yönetişim/organizasyonel süreçleri ve faaliyetlerinin neler olduğunun anlatılması ve buna ilişkin değerlendirmenin yapılması beklenmektedir

6. SONUÇ ve DEĞERLENDİRME Kurumun Güçlü Yönleri Kurumun Zayıf Yönleri Kurumun Fırsatları Kurumun Tehditleri İyileştirme Önerileri

Tüm Bu Başlıklar Nasıl Anlatılacak? (Kullanılacak yöntem nedir? PUKO DÖNGÜSÜ 16.06.2019 17 17

PUKÖ DÖNGÜSÜ İŞLEYİŞİ Nasıl Planladın? Nasıl Uyguladın? Nasıl Kontrol Ettin? Nasıl Önlem Aldın? 16.06.2019 18 18

PUKÖ YÖNTEMİNİ UYGULARKEN KULLANILACAK TEKNİKLER (Nasıl Yapıldığının Nasıl Anlatılacağına Dair Basamaklar) Anlatılacak başlığın YÖKAK Dış Değerlendirme Kriterleri, TYYÇ ve Bologna ile uyumluluğunun vurgulanması (güvence) Anlatılacak başlığın Enstitü ve Üniversitemizin belirlediğimiz Kalite Ana İlkeleri ile uyumluluğun vurgulanması (güvence) Anlatılacak başlıkta yer alan süreçlere İç ve Dış Paydaşların katılımının sağlandığının maddi kanıtlarla ispatlanması (güvence) Anlatılacak başlığın ulaşılabilirlik-görünürlülüğünün sağlandığının maddi kanıtlarla ispatlanması (güvence) Anlatılacak başlığın iç paydaşlar tarafından içselleştirildiğinin maddi kanıtlarla ispatlanması (güvence) 2017 yılı içerişimde Dış Değerlendirme talebimiz ile birlikte YÖK’e teslim edildi. Aynı süreçte KİDR Üniversitemiz Web sayfasında erişime sunuldu.

* Yukarıdaki bütün aşamaların izlencesinin yapıldığının maddi kanıtlarla ispatlanarak sonuç çıkarılması ve gerekli iyileştirme alanlarının tespit edilmesi. * Tespit edilen iyileştirmeler için yukarıdaki aşamaların en baştan yeniden işletilmesi. (PUKÖ Döngüsü)

NELER MADDİ KANIT OLABİLİR? Online kaynaklar (Web sitesi vb.) Ölçme-Değerlendirme Formları (Her içerikte anket) Toplantı tutanakları, rapor, plan, karar vb. Konuya ilişkin her türlü belge, yazılı bilgi İş akış şemaları Kayıtlandırılmış görüşmeler

Biz Ne Yaptık? Anlatılan yöntem ve teknikleri kullanarak bir Kalite Süreç Programı hazırlanmasına başlanmıştır. Online kaynaklar (Web sitesi vb.), anketler, tutanaklar, raporlar, belge, yazılı bilgi, kayıtlandırılmış görüşmelerden müteşekkil Maddi Kanıtlarımızı gözden geçirdik, düzenledik. Maddi Kanıtlarımızı internet ortamında sunmak üzere ve Enstitü Klasörleri biçiminde görünür ve ulaşılabilir kılacağız.

Durum Değerlendirmesi-İyileştirmeler Gelmiş olduğumuz aşama bir apartmanın kaba inşaatının sona ermiş hali olarak tarif edilebilir. Henüz pek çok katın pencereleri, kapıları, tesisatı tamamlanmış değildir. Saha ziyareti sonrasında Kalite Sürecinin yeniden planlanıp aktif bir teşkilat yapısıyla uygulamaya geçirilmesi gerekmektedir. Yapılan hazırlıklara binaen 1 ya da 2 yıl sonra çok daha iyi bir Kalite Saha Ziyareti süreci geçireceğimiz ön görülmektedir.

YÖKAK DIŞ DEĞERLENDİRME SAHA ZİYARETİ PLANI 1. Gün: Rektörlük Ziyareti 1. Gün öğleden sonra ve 2. Gün: Akademik Birim Ziyaretleri En az iki kişilik gruplarla eş zamanlı olarak farklı birimlere yapılır. Burada dış değerlendirme sürecine girdiğimiz söylenebilir

Akademik Birim Ziyareti Programı Enstitü yöneticileri (Müdür ve Yardımcılar) Enstitü Öğretim Üyeleri Enstitü öğrencileri Enstitü idari personeli

Enstitü Yöneticileri Ziyaret İçeriği Enstitünün hedefleri ve üniversitenin hedefleriyle uyumluluk Paydaş katılımı Kalite süreçleri Program öğrenim çıktıları Ar-ge faaliyetleri İyileştirmeler

Enstitü Akademisyenleri Ziyaret İçeriği Üst yönetimle ilişkiler Kalite güvencesi kapsamında rolleri, etkinlikleri Lisansüstü program açma ve öğrenci alım süreçleriyle ilgili değerlendirmeler Akademik performans ve gelişme politikaları Burada dış değerlendirme sürecine girdiğimiz söylenebilir

Enstitü Öğrencileri Ziyaret İçeriği Öğrencilerin karar alma süreçlerine katılımı Kalite güvence sistemi Eğitim-öğretim hizmetleri Eğitim-öğretim öğrenci destek hizmetleri gibi konularda kendi deneyimleri çerçevesinde bilgi vermesi istenir.

Enstitü İdari Personel Ziyaret İçeriği Kalite süreçlerinin idari birime yayılımı İdari alana yönelik hedefler ve bu hedeflerin üniversitenin hedeflerine uyumluluğu İdari süreçlere Paydaşların katılımı ve sürekli iyileştirme çalışmaları gibi hususlarda bilgi alışverişinde bulunur.

TEŞEKKÜRLER 30