ÖZEL İDARE İLKOKULU EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERİ SUNUSU

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
EĞİTİM VE ÖĞRETİMDE ÇEVRESEL İMKANLARDAN YARARLANMA
Advertisements

DRAMA 1.HAFTA EĞİTİMDE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ.
GEZİ - GÖZLEM KULÜBÜ.
Çağın Gidişine Göre Öğretmen Nasıl Olmalı?
DEĞERLER EĞİTİMİ Prof. Dr. Emin Karip Milli Eğitim Bakanlığı
ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI. ÖĞRETİM PROGRAMLARI VE KAZANIMLARI.
OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ VE OKUL YÖNETİMİ Ders Notları Eser ÇEKER (M.Sc.)
OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİN ÖNEMİ
TOKİ ŞEHİT MUSTAFA DOLUMAY ANAOKULU
Newton’un Hareket Kanunları
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI TALİM VE TERBİYE KURULU BAŞKANLIĞI
İlköğretim Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Tarihsel gelişim içerisinde değerlendirdiğimizde okullarda öğrencilere sunulan rehberlik hizmetleri
REHBERLİK.
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Oguzhanhoca.com /oguzhanhocam /oguzhan_hoca.
OKUL ÖNCESİ DÖNEM: İnsan hayatının her döneminde olduğu gibi
OKULÖNCESİ EĞİTİM NEDİR?
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
PROGRAM GELİŞTİRME MODELLERİ
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Bilgisayar Destekli Eğitim
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
ORTA ÖĞRETİM KURUMLARI SOSYAL ETKİNLİKLER YÖNETMELİĞİ
Okul Temelli Mesleki Gelişim Kılavuzu
İlköğretim Fen ve Teknoloji Öğretim Programı
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
REHBERLİK SERVİSİNİN TANIMI VE İLKELERİ
“21.Y.Y. Araştırmalarını, bilgi, iletişim ve teknoloji ile bütünleştiren, stratejik hedeflerini halkına benimsetebilmiş ve bunları ciddiyetle uygulamaya.
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
Yapılandırmacı kuramın özelliklerini tanıyabilme, Hayat bilgisi dersinde öğretme-öğrenme sürecinin özelliklerini kavrayabilme, Yapılandırmacı kuramın.
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI Talim veTerbiye Kurulu Başkanlığı
ÖĞRETİM PROGRAMI VE KAZANIMLAR Derslerin, ö ğ retim programındaki amaç ve kazanımların ne ölçüde gerçekle ş tirildi ğ i, hedeflenen amaçlara/kazanımlara.
TÜRK MİLLÎ EĞİTİM SİSTEMİNİN GENEL AMAÇ VE İLKELERİ
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
YENİLENEN ÖĞRETİM PROGRAMLARI
EĞİTİM ÖĞRETİM YILI SENE SONU SEMİNER ÇALIŞMASI
MÜFREDAT NEDİR, NEDEN GÜNCELLENMEKTEDİR?
Programın Karşılaştırılması Sunusu
Sosyal Etkinliklerin Amacı
Aile Katılımı Nedir? Çocuğun gelişimi hakkında anne babaları bilgilendirme. Anne babalara duygusal destek sağlama. Çocuklarına öğretmenlik ve rehberlik.
TÜRK Eğitim Sistemi.
REHBERLİK SERVİSİ TANITIMI
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Erken çocukluk döneminde fen ve matematiğin önemi
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Görevleri, Rolleri ve Yeterlikleri
Okullarda okul dergisi, halk oyunları, mezuniyet, panel, tartışma, bilgi yarışması, turnuva, yılsonu sergisi, tiyatro ve sene sonu açılış ve kapanış törenleri.
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
YAYGIN EĞİTİM Yaygın Eğitim: Örgün eğitim sistemine hiç girmemiş
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Sağlık Bilimleri Fakültesi
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AHLAK ALGILARI
Programdan Sorular.
Hazırlayan: HACİ KARAKUŞ
21. YY BECERİLERİ.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

ÖZEL İDARE İLKOKULU 2015-2016 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI YIL SONU SEMİNERİ SUNUSU

KONULAR: 1-Öğretim programı ve kazanımlar *2-Sosyal ve kültürel etkinliklerin değerlendirilmesi

HAZIRLAYANLAR: CUMA ARAYICI, E. ERCAN KARADUMAN, KÜBRA EVREN, M HAZIRLAYANLAR: CUMA ARAYICI, E. ERCAN KARADUMAN, KÜBRA EVREN, M. ALİ ÖZÇELİK, TÜLAY GÜLAYDIN, ŞÜKRÜ İNAN, TUBA KÖÇER, ABDULLAH KARASLAN

KONU: Öğretim programı ve kazanımlar

ÖĞRETİM PROGRAMI NEDİR? ÖĞRETİM PROGRAMI NİÇİN DEĞİŞTİRİLİR?

*Bilgi çağını yaşayan dünyamızda birey ve toplumun geleceği, bilgiye ulaşma, bilgiyi kullanma ve üretme becerilerine bağlı bulunmaktadır.

*Bu becerilerin kazanılması ve hayat boyu sürdürülmesi çağdaş bir eğitimi gerektirmektedir.

*Bu süreçte uygulanan eğitim yaklaşımları ve programları büyük önem taşımaktadır. Günümüzdeki gelişmeler eğitimin her alanını etkilemekte ve eğitim yaklaşımlarında köklü değişikliklere neden olmaktadır.

*Geleneksel eğitim yaklaşımlarının yetersiz kaldığı bilgi ve teknoloji çağında, yapılandırıcı yaklaşım, çoklu zekâ, öğrenci merkezli eğitim, beyin temelli öğrenme gibi yeni yaklaşımlar ön plana çıkmaktadır.

*Bu yaklaşımlarla eğitim sürecinde öğrencinin davranışını değiştirmek yerine dil ve zihinsel becerilerini geliştirmeye ağırlık verilmektedir.

ÖĞRETİM PROGRAMI VE KAZANIMLAR *Derslerin, öğretim programındaki amaç ve kazanımların ne ölçüde gerçekleştirildiği, hedeflenen amaçlara/kazanımlara ulaşılmasında ne gibi sorunlarla karşılaşıldığının müzakere edilmesi.

* Eğitim sürecinin en önemli unsurlarından biri, kuşkusuz öğretim programlarıdır. Yaşamın başarılı bir biçimde sürdürülmesini sağlayacak becerilerin öğrencilere kazandırılmasında, öğretim programları kılavuzluk etmelidir.

* Bir öğretim programı, hedeflediği alanda, kişinin kısa ve uzun vadede sahip olması gereken becerileri öngörebilmeli, bu becerilerin kişilere kazandırılmasının geçerli yollarını öğretmenlere sunabilmelidir.

* Öğretim programı, yaşamda ihtiyaç duyulabilecek bilgi ve becerileri öngörerek, bunları belirli sürelerde öğrencilere kazandırmayı hedefler.

* Öğretim programı, okullardaki eğitim-öğretim etkinliklerinin belirleyicisidir. “Toplumsal dinamizm eğitim programlarının da dinamik olmasını gerektirmektedir.”

* HAYAT BİLGİSİ DERSİ PROGRAMI * Hayat bilgisi dersi, Çocukların hem kendilerini hem de içinde yaşadıkları toplumu ve dünyayı tanımaları için toplu öğretim yaklaşımına dayalı olarak oluşturulmuş bir derstir.

* Öğrenmekten keyif alan, Kendisiyle, toplumsal çevresiyle ve doğa ile barışık, Kendini, milletini, vatanını ve doğayı tanıyan, koruyan ve geliştiren, Gündelik yaşamda gereksinim duyulan temel bilgilere, yaşam becerilerine ve çağın gerektirdiği donanıma sahip, Değişikliklere dinamik bir biçimde uyum sağlayabilecek kadar esnek, Mutlu bireyler yetiştirmektir.

* PROGRAMDAKİ TEMA ADLARI * Okul Heyecanım Benim Eşsiz Yuvam Dün, Bugün, Yarın

* Hayat Bilgisi Dersi Programında temalar seçilmesinde rol oynayan unsurlar şunlardır: * 1-Bireysel farklılıkları olan öğrenciler için motivasyon kaynağı olup, öğrencilerin çalışmalarına olan ilgi ve kendilerine olan güvenlerinin diğer derslere de yansımasına yardımcı olmaktadır.

* 2. Öğrencilerin, başkalarının bakış açısını daha iyi anlamalarını ve onlara saygı duymalarını sağlamaktadır. 3. Öğrencilerin yaşadıkları çevreyle olan bağlarını ve farkındalıklarını artırmaktadır.

5. Öğrencilerde ekip ruhu geliştirmektedir. 4. Öğrencilerin etkinliklere katılarak değişik bilgi ve beceriler edinmelerini sağlamaktadır. 5. Öğrencilerde ekip ruhu geliştirmektedir. 6-Öğrencilerin tutumlarında ve çalışma alışkanlıklarında iyileşme sağlamaktadır. 7-Öğrencilerin okula yönelik tutumlarının iyileşmesine yardımcı olmaktadır.

4. Hayat bilgisi dersi programında insan, biyolojik, psikolojik, sosyal ve kültürel yönleriyle bir bütün olarak ele alınmıştır. Bu noktadan hareketle “birey”, “toplum” ve “doğa” olmak üzere üç ana öğrenme alanı belirlenmiş, değişim de bütün bu öğrenme alanlarını kuşatan daha genel bir boyut olarak düşünülmüştür.

* Bilgi teknolojilerini kullanma * Program ile öğrencilerin şu becerileri kazanmalarına yardımcı olunacaktır * Eleştirel düşünme * Yaratıcı düşünme * Araştırma * İletişim * Problem çözme * Bilgi teknolojilerini kullanma

* Program ile öğrencilerin şu becerileri kazanmalarına yardımcı olunacaktır * Girişimcilik * Türkçeyi doğru, etkili ve güzel kullanma * Karar verme * Kaynakları etkili kullanma * Öz yönetim * Bilimin temel kavramlarını tanıma

* TÜRKÇE DERSİ PROGRAMI * Türkçe Dersi Öğretim Programında Yapılandırıcı yaklaşım, öğrenci merkezli öğrenmeyi temel almakta, öğrenme sürecine öğrenci katılımının sağlanmasına, iş birliğine dayalı öğrenmenin gerçekleşmesine ve öğrenme öğretme sürecinde öğretmenin rehberliğine önem vermektedir.

* Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanan, * ÖĞRETİM PROGRAMI * Türkçeyi doğru, güzel ve etkili kullanan, *Kendini ifade eden, iletişim kuran, iş birliği yapan, girişimci ve sorun çözen, * Bilimsel düşünen, anlayan, araştıran, inceleyen, eleştiren, sorgulayan, yorumlayan, * Haklarını ve sorumluluklarını bilen, çevresiyle uyumlu, şartlandırmaya karşı duyarlı,

* Okumaktan ve öğrenmekten zevk alan, * ÖĞRETİM PROGRAMI * Okumaktan ve öğrenmekten zevk alan, *Bilgi teknolojilerini kullanan, üreten ve geleceğine yön veren bireylerden oluşan bir toplum hedeflenmektedir.

* MATEMATİK DERSİ PROGRAMI * Matematik programı, “Her çocuk matematiği öğrenebilir.” ilkesine dayanmaktadır. Bu derste; temel kavram ve beceriler kazanılmasının yanı sıra düşünmeyi, problem çözme stratejileri kavramayı ve matematiğin gerçek yasamda önemli bir araç olduğunu takdir etmeyi de içermektedir.

* PROGRAMIN AMACI * Hayatında matematiği kullanabilen, problem çözebilen, çözümlerini ve düşüncelerini paylaşabilen, ekip çalışması yapabilen, öz güven duyabilen ve olumlu tutum geliştiren bireyler yetiştirmektir.

* KAZANIMLAR * “öğretim süreci içerisinde planlanmış yaşantılarla öğrencide görülmesi beklenen bilgi, beceri, tutum ve değerlerdir.

*Eğitim öğretimde önceleri öğretmen merkezli yaklaşım ağırlıklı iken son yıllarda öğrenci merkezli yaklaşıma dönülmüştür.

*Öğretmen merkezli yaklaşımda; öğretmen ne öğreteceğine, nasıl öğreteceğine, nasıl değerlendireceğine karar vermekte, ders tanımları öğrencinin kazanacaklarına odaklı olarak değil içeriğe bağlı olarak yapılmaktaydı.

*Oysa öğrenci merkezli yaklaşım; programında öğrencilerin kendilerinden beklenilen yeterliliklerden neleri yapabildikleri ile ilgilenmektedir. Bundan dolayı bu yaklaşıma çoğunlukla “kazanım merkezli yaklaşım” denilmektedir.

* Öğretmen Merkezli Yaklaşım öğretmene odaklanan ve önem veren bir yaklaşım iken, *Kazanım Merkezli Yaklaşım öğrenciye odaklanan ve önem veren bir yaklaşımdır.

* Öğrenme kazanımları ile öğretimin değerlendirilmesi arasında ilişki kurmak öğrenim deneyimini öğrenciler için daha şeffaf ve anlamlı kılmaktadır. *Öğrenciler o ders için kendilerinden göstermeleri umulan beklentilerin farkında olurlarsa başarıları artmaktadır.

* Değerlendirme teknik ve ölçütlerin açıkça belirlenmesi öğrencilerin öğrenme kazanımlarını anlayabilmesinde yardımcı olacak en etkili yoldur. *Öğrenme kazanımlarını bilmek öğrencinin öğrenme sorumluluğunu arttırmaktadır .

* HAYAT BİLGİSİ KAZANIMLARINI * ÖZ SAYGI *ÖZ GÜVEN *TOPLUMSALLIK *SABIR *HOŞGÖRÜ *SEVGİ *SAYGI BARIŞ

* HAYAT BİLGİSİ KAZANIMLARINI * YARDIMSEVERLİK *DOĞRULUK *DÜRÜSTLÜK *YENİLİĞE AÇIKLIK *ADALET *VATANSEVERLİK *KÜLTÜREL DEĞERLERİ KORUMA ve GELİŞTİRME Ana başlıklarıyla sıralayabiliriz

* Dinleme Öğrenme Alanı *Konuşma Öğrenme Alanı *Okuma Öğrenme Alanı * TÜRKÇE DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI KAZANIMLARI * Dinleme Öğrenme Alanı *Konuşma Öğrenme Alanı *Okuma Öğrenme Alanı *Yazma Öğrenme Alanı *Görsel Okuma ve Görsel *Sunu Öğrenme Alanı Ana başlıklarıyla sıralayabiliriz

* Zihinden hesaplamalar yapabilme. Dört işlemi yapabilme. * MATEMATİK DERSİ KAZANIMLARINI * Zihinden hesaplamalar yapabilme. Dört işlemi yapabilme. Problem kurabilme, çözebilme. Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık kesin fikirler kazanabilme. Geometrik şekillerin alan ve hacimlerini hesaplayabilme

* MATEMATİK DERSİ KAZANIMLARINI düzenli dikkatli, sabırlı olabilme. * Çevredeki eşyaların şekilleri ile kullanımları arasındaki ilişkileri kavrayabilme. Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanabilme . Çalışmalarda; düzenli dikkatli, sabırlı olabilme.

* MATEMATİK DERSİ KAZANIMLARINI * Araştırıcı, tarafsız, ön yargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli ve bilginin yayılmasının gerekliliğine inanan bir kişiliğe sahip olabilme. Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme.

* Karşılaştığı problemleri çözebilecek yöntemler geliştirebilme. * MATEMATİK DERSİ KAZANIMLARINI * Karşılaştığı problemleri çözebilecek yöntemler geliştirebilme. Estetik duygular geliştirebilme olarak sıralayabiliriz.

ÇIKMAMIŞ SORULAR VE CEVAPLARI…

1. Sınıf öğrencileri 5. saatten sonra (5. ve 6 1.Sınıf öğrencileri 5. saatten sonra (5. ve 6. saatlerde) yoruluyorlar, ders ve etkinliklere katılmakta zorlanıyorlar.

ÇÖZÜM Sınıf öğrenci sayılarının özellikle uyum süresince oyunlaştırılmış etkinliklerin uygulanmasına yönelik olarak 10 -20 arasında sınırlandırılması, etkinliklere ve öğrencinin yaşına uygun oyun köşe ve materyallerinin sağlanması programın uygulanmasında ve öğrencinin etkinliklere katılmasında etkili olacaktır.

ÇÖZÜM Ya da; sınıftan ayrı olarak oluşturulacak gerekli donanımı sağlanmış oyun sınıf/alan/birimlerin öğrenci etkinliklerinin uygulamasında yararlanılması veya fiziki olarak uygun şartların bulunması durumunda okul öncesi sınıflardan/birimlerden 1. sınıfların yararlanmalarının sağlanması.

*Okullarda ihtiyaca cevap verecek sayı ve yeterlilikte yardımcı personel bulunmamaktadır. ÇÖZÜM Her kademedeki okullara yeterli sayı ve özellikte yardımcı personel istihdam edilmesi veya hizmet alımı için yeterli ödeneğin sağlanması.

*Sosyal Etkinlikler Yönetmeliğinin uygulanmasında, özellikle Toplum Hizmeti' çalışmalarında ders saatlerinin ve sürenin yetersizliğinden uygulanması mümkün olmamaktadır.

ÇÖZÜM 1. ve 4. Sınıflar ile ara sınıflarda ders saatlerinin dışında yapılması gereken Toplum Hizmeti ve Kulüp çalışmalarında yönetmelik hükümlerinin uygulanması ülkemizin şartları, kurumların fiziki durumu ve ilgili mevzuatlara göre uygulanamadığı gerçeğimden hareketle; yönetmelik hükümlerinin uygulanabilir ve ülke gerçekleriyle uyumlu hale getirilmelidir.

ÇÖZÜM Uygulanamadığı halde uygulanıyormuş gibi yapılması kendimizi kandırmaktan öteye gitmemektedir.

SONUÇ OLARAK: *Öğretim programının hedefleri ne kadar iyi tanımlanmıştır? Kazanımlar genel hedeflerle uyumlu mudur? Kazanımlara ulaşmak için önerilen öğretim yöntem ve etkinlikleri yeterli midir?

SONUÇ OLARAK: *Öğretim programlarının çağdaş öğretim programlarına göre gözden geçirilmesi, Kazanımların azaltılarak, düşünme süreçleri boyutunda vurgulanması ve programların genel çerçevesinde tanımlanan düşünme süreçleri ile uyumlu hale getirilmesi,

*Kazanım - etkinlik örneklerinin uyumunun sağlanması, SONUÇ OLARAK: *Kazanım - etkinlik örneklerinin uyumunun sağlanması, Değerlendirme soru örneklerinin kazanımlarla ve etkinliklerle uyumlu hale getirilmesi,

SONUÇ OLARAK: *Etkinliklerin soru formatından çıkarılarak düşünme süreçlerine yönelik sınıf içi çalışmalar olarak tasarlanması,

anlaşılmasının sağlanması, SONUÇ OLARAK: *Öğretim programlarındaki sarmal ve gelişimsel yapının vurgulanması ve öğretmenler tarafından anlaşılmasının sağlanması,

SONUÇ OLARAK: *Öğretim etkinliklerinin yalnızca konu öğretmek boyutundan ibaret olmadığının anlaşılmasının sağlanması,

*Kazanımların geçerli ve güvenilir yöntemlerle ölçülmesi, SONUÇ OLARAK: *Kazanımların geçerli ve güvenilir yöntemlerle ölçülmesi, Gelişimsel takibin oluşması için standart ölçme araçlarının kullanılması,

SONUÇ OLARAK: *Öğretmenlerin gerçek anlamda referans olarak kullanacakları nitelikte ders kitaplarının, öğretmen rehber kitaplarının hazırlanması ya da var olan kitapların yeniden ele alınarak bu anlamda düzenlenmesi GEREKMEKTEDİR.

Sosyal ve kültürel etkinliklerin değerlendirilmesi KONU: Sosyal ve kültürel etkinliklerin değerlendirilmesi

Sosyal Etkinliklerin Amacı Sosyal etkinliklerin amacı, Türk Millî Eğitiminin genel amaç ve temel ilkelerine uygun olarak; öğrencilerin Atatürk İlke ve İnkılâplarına, Anayasanın başlangıcında ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine bağlı yurttaşlar olarak yetişmelerine, yeteneklerini geliştirerek gerekli donanımı kazanmalarına katkıda bulunmaktır.

Bu amaçla öğrencilere; a) İnsan haklarına ve demokrasi ilkelerine saygı duyabilme, b) Kendini tanıyabilme, bireysel hedeflerini belirleyebilme, yeteneklerini geliştirebilme, bunları kendisinin ve toplumun yararına kullanabilme, c) Çevreyi koruma bilinciyle hareket edebilme,

Bu amaçla öğrencilere; d) Kendine ve çevresindekilere güven duyabilme, e) Planlı çalışma alışkanlığı edinebilme, serbest zamanlarını etkin ve verimli değerlendirebilme, f) Girişimci olabilme ve bunu başarı ile sürdürebilme, yeni durum ve ortamlara uyabilme,

g) Savurganlığı önleme ve tutumlu olabilme, Bu amaçla öğrencilere; g) Savurganlığı önleme ve tutumlu olabilme, h) Bireysel farklılıklara saygılı olabilme; farklı görüş, düşünce, inanç, anlayış ve kültürel değerleri hoşgörü ile karşılayabilme, ı) Aldığı görevi istekle yapabilme, sorumluluk alabilme,

Bu amaçla öğrencilere; j) Bireysel olarak veya başkalarıyla iş birliği içinde çevresindeki toplumsal sorunlarla ilgilenebilme ve bunların çözümüne katkı sağlayacak nitelikte projeler geliştirebilme ve uygulayabilme, k) Grupça yapılan görevleri tamamlamak için istekle çalışabilme ve gruba karşı sorumluluk duyabilme

Bu balamda aşağıdaki etkinlikler yapılmalıdır *Okullarımız çevre ile sıcak iletişim kurmak için okul dergisi, halk oyunları, mezuniyet, panel, tartışma, bilgi yarışması, turnuva, yılsonu sergisi, tiyatro ve sene sonu açılış ve kapanış törenleri ile bayram kutlamalarına yer verilmelidir.

HALK OYUNLARI

HALK OYUNLARI *Yurdumuzun çeşitli yörelerine ait Halk Oyunları Ekibi okulda kurulmalı, okulun açılışında, kapanışında, resmi bayramlarda ekip okulu temsil etmelidir. Ayrıca çevrede yapılacak açılış ve törenlere ekip gönderilmeli, okulun reklamı canlı olarak yapılmalıdır.

MEZUNİYET TÖRENİ *Özellikle öğretim yılı sonunda yapılacak bir MEZUNİYET TÖRENİ, mezun olan öğrenciler ve velileri üzerinde unutulmaz etkiler bırakacaktır. Velilerin, çevrenin takdirini toplayacaktır.

MEZUNİYET TÖRENİ

BİLGİ YARIŞMALARI *Öğrencilerin hazırlayıp sundukları bu tür toplantılar, öğrencilerin kendilerini toplum karşısında ifade edebilmeleri açısından çok önemlidir. Bu tür etkinlikler okulun çevresinde bulunan resmi kurumlar ve sivil toplum kuruluşları üzerinde olumlu etkiler yaratmaktadır.

TURNUVALAR *Bahar aylarında düzenlenecek okul içi – okul dışı turnuvalar, öğrenci, öğretmen ve velilerde sportif etkinlik, başarıya koşma ve ekip ruhunu kazanmanın yanı sıra aidiyetlik duygusunu da geliştirmektedir.

TURNUVALAR

YIL SONU SERGİSİ *Öğrencilerin el emeklerini anne babalarına bir sergi aracılığı ile göstermeleri onlar için çok önemlidir. Anne- babalar da bu sergilerde çocuklarının çalışmalarını görmekten büyük haz ve mutluluk duyarlar.

YIL SONU SERGİSİ

TİYATRO *Özellikle OKULLARIMIZIN tüm sınıflarının BİRLİKTE yıl sonunda bir tiyatro oyununu sahneye koyması ve bunu protokole ve velilere sunması, izleyiciler üzerinde çok etkili olmaktadır.

TİYATRO

YIL SONU EĞLENCESİ

BİZİ SABIRLA DİNLEDİĞİNİZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ. www.egitimhane.com