21. YY BECERİLERİ.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
İşbirliğine Dayalı Öğrenme
Advertisements

Eleştirel Düşünme Tahir BENEK S
PROBLEME DAYALI ÖĞRENİMDE DEĞERLENDİRME
ENTELEKTÜEL SERMAYE.
Öğrenci Merkezli Eğitim
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
Yaşam Boyu Öğrenme Prof. Dr. Ali ŞEN.
İŞBİRLİĞİNE DAYALI ÖĞRETİM YAKLAŞIMI. İşbirliğine dayalı öğrenme; öğrencilerin sınıf ortamında küçük karma guruplar oluşturarak (cinsiyet, başarı durumu,
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
ÜNİTE TANITIM SUNUSU HALİL TAŞEL GÖKHAN ÖZENÇ YASİN KAYIŞ TURAN ACAR
Elektrik Akımı Hazırlayan: Mustafa Arbay.
EĞİTİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE KÖY ENSTİTÜLERİ ÖRNEĞİNDE TÜRK MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ VE 21. YÜZYIL BECERİLERİ.
Ünite Ürün Dosyası Sunumu
21. Yüzyıl becerileri.
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
İLKÖĞRETİMDE EĞİTİM PROGRAMLARI
Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme
Konuşma Becerisini Geliştirici Yöntem ve Teknikler
EGIT 450 Öğrenci Merkezli Eğitim
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
EĞİTİM SİSTEMİ VE ÖLÇMENİN SİSTEMDEKİ YERİ
PROBLEME DAYALI ÖĞRENME
Yrd Doç. Dr. Cenk Akbıyık Öğretim İlke ve Yöntemleri
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
İLETİŞİM - DİL VE KÜLTÜR İLİŞKİSİ
HAVA DURUMU VE MEVSİMLER
BİLGİ OKURYAZARLIĞI EĞİTİM PROGRAMI TASARIMI ÇALIŞTAYI
PROGRAM YETERLİLİKLERİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ. YÜKSEKÖĞRETİM YETERLİLİKLER ÇERÇEVESİ 1.Belli bir alanda genel ortaöğretimde kazanılan bilgi, beceri ve.
Bloom’un (bilişsel) Taksonomisi
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM UYGULAMALARI
MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİNDE AKTİF EĞİTİMDE MESLEKSEL BECERİLERİN KAZANILMASI T. Çiçek, A. Seyrankaya, İ. Cöcen, H. Yenice, U. Malayoğlu, A. H. Onur, B. Kahraman,
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
ÇEVRE DOSTU POŞET TASARLAYALIM
Düşünme Türleri ve Becerileri
YETKİNLİK NEDİR? Yetkinlik; mükemmel performansın elde edilmesinde ayırt edici bilgi, beceri ve tutumları kapsayan gözlemlenebilir davranışlardır. Yetkinlik;
GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
Akademik Becerilerin İzlenmesi ve DEğerlendirilmesi
Prof. Dr. Fersun PAYKOÇ ODTÜ Eğitim Fakültesi Emekli Öğretim Üyesi.
HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Eğitim Sisteminde Öğretmenin Rolü
KISIM 4 Sınıfta Biliş BÖLÜM 15 Fen Bilimlerinde Bilişsel Yaklaşımlar.
Kişisel Rehberlik.
KISIM I Matematik Öğretme: Temeller ve Perspektifler
SERCAN ERTÜRK GÜNÜMÜZDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME. Ölçme ve Değerlendirmenin İlkeleri Amaçlar ilkesi Devamlılık ilkesi Genişlik – kapsamlılık ilkesi Kendi.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
Prof Dr Süheyla ÜNAL. Hedefler Bu sunumun sonunda katılımcılar yakın geleceğin gerektirdiği öğrenme ortamı ve koşulları konusunda değişimin gerekliliğini.
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
Eğitim Kademelerine Göre Rehberlik Hizmetleri
SOSYAL BİLGİLERDE BECERİ EĞİTİMİ
Emre Özgen Bilkent Üniversitesi Psikoloji Bölüm Başkanı
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ‘Z KUŞAĞI’NIN EĞİTİMİ
Öğretmenlerin Mesleki ve Kişisel Gelişimlerine Yönelik Çalışmalar
BİLME-BİLGİ EDİNME, BİLGİ EDİNMENİN YOLLARI VE ÖNEMİ
Teknoloji ve tasarım dersi
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Ünite Portfolyo Sunumu Penny Archer
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
SOSYAL BİLGİLER AMACINA ULAŞMAK İÇİN NELER YAPMIŞTIR
EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ.
DÜŞÜNME BECERİLERİ Elif Nur PALUT MARMARA ÜNİVERSİTESİ
ARGÜMANTASYON.
Üst Düzey Zihinsel Özellikler
ORTAÖĞRETİM GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ORTAÖĞRETİM ALMANCA DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI TANITIM SEMİNERİ
Üst Düzey Zihinsel Beceriler
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

21. YY BECERİLERİ

21. yy Becerileri Temel problem; bireylerin öğrenim hayatı boyunca öğrendikleri ve kazandıkları beceriler ile öğrenim hayatı sonrasında ihtiyaç duydukları beceriler arasındaki büyük fark Günümüz öğrenenlerinin kazanması gereken beceriler 21. yy becerileri olarak raporlaştırılmıştır. Bu beceriler temel konular etrafında oluşturulmuş 3 beceriden oluşur. Temel Konular (Matematik – Fen – Yabancı dil- Tarih – Coğrafya vb. ) Bu becerilerin hemen altında ise destek sistemleri yer alır Öğrenme Ortamı Mesleki Gelişim Standartlar ve Değerlendirmeler (Ölçme) Eğitim Programı ve Öğretim (Müfredat)

21. yy Becerileri Temel konuların etrafında ise ihtiyaç duyulan 21. yy becerileri yer alır. 1. Öğrenme ve İnovasyon Becerileri a. Yaratıcılık ve İnovasyon b. Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme c. İletişim ve İşbirliği 2. Yaşam ve Kariyer Becerileri a. Esneklik ve Uyum Yeteneği b. Girişim ve Kendini Yönlendirme c. Sosyal ve Kültürlerarası Arası Beceriler d. Liderlik ve Sorumluluk 3. Bilgi, Medya ve Teknoloji Becerileri a. Bilgi Okuryazarlığı b. Medya Okuryazarlığı c. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Yeterliği

21. yy Becerileri 1. Öğrenme ve İnovasyon Becerileri (4C- critical thinking, communication, collaboration, creativity) a. Yaratıcılık ve İnovasyon Yaratıcılık; bir şeyleri yeni yollarla (kavramsal ya da sanatsal olarak) bir araya getirme, yeni bir şeyler inşa etme, olağandışı veya alışılmadık durumları kullanarak ilginç bir durum oluşturmak için çalışmak olarak tanımlanabilir. İnovasyon; katma değeri ve ticari bir değeri olan yenilik olarak tanımlanabilir Yaratıcılık becerisine sahip öğrenciler; geniş kapsamda, bir fikir oluşturma tekniği kullanma (beyin fırtınası gibi), yeni ve değerli fikirler yaratma, yaratıcı fikirler geliştirme, kendi fikirlerini ayrıntılı bir şekilde inceleme, analiz etme ve değerlendirme gibi özelliklere sahip olmalıdır

21. yy Becerileri 1. Öğrenme ve İnovasyon Becerileri (4C- critical thinking, communication, collaboration, creativity) b. Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme Eleştirel düşünme; doğru analizler, çıkarımlar ve değerlendirmeler yapma ile tümevarımlı ve tümdengelimli akıl yürütmeyi içerir. Eleştirel düşünme becerisine sahip öğrenciler; i) duruma uygun olarak çeşitli akıl yürütme türlerini (tümevarım, tümdengelim vb.) kullanma, ii) karmaşık sistemlerde genel sonuçların üretilmesi için bütünün bir parçasının birbiriyle nasıl etkileşimde bulunduğunu analiz etme, iii) alternatif bakış açılarını analiz etme ve değerlendirme, iv) analiz sonuçlarına dayanarak bilgileri yorumlama ve sonuç çıkarma, v) öğrenme deneyimlerini ve süreçlerini eleştirel olarak düşünme gibi özelliklere sahip olmalıdır.

21. yy Becerileri 1. Öğrenme ve İnovasyon Becerileri (4C- critical thinking, communication, collaboration, creativity) b. Eleştirel Düşünme ve Problem Çözme Problem çözme; bir hedefin gerçekleşmesi veya bir sorunun aşılması için gerekli olan zihinsel basamaklar olarak tanımlanabilir. Problem çözme becerisine sahip öğrenciler; bilinmeyen farklı türdeki problemleri hem geleneksel hem de yenilikçi yollarla çözmek, çeşitli bakış açılarını açıklamak ve daha iyi çözümler bulmak için kayda değer sorular sorma ve tanımlama özelliklerine sahip olmalıdır.

21. yy Becerileri 1. Öğrenme ve İnovasyon Becerileri (4C- critical thinking, communication, collaboration, creativity) c. İletişim ve İşbirliği İletişim becerisi; sözlü, yazılı ve sözsüz iletişim becerilerini çeşitli biçimlerde ve bağlamlarda etkin biçimde kullanarak düşünce ve fikirleri ifade etme, etkin bir dinleyici olma ve farklı ortamlarda (çok dilli dahil) etkin bir şekilde iletişim kurma olarak ifade edilebilir. İşbirliği becerisi; çeşitli gruplarla etkili ve saygılı bir şekilde çalışabilme becerisi göstermek, ortak bir hedefi gerçekleştirmek için gerektiğinde ödün vermeye istekli olmak ve ortak çalışma sorumluluğunu üstlenerek her ekip üyesi tarafından yapılan bireysel katkıları değerlendirebilmek olarak ifade edilebilir.

21. yy Becerileri 2. Yaşam ve Kariyer Becerileri a. Esneklik ve Uyum Yeteneği Esneklik ve uyumluluk becerisine sahip öğrenciler; i) değişikliğe uyum sağlama, ii) değişen rollere, iş sorumluluklarına, programlara ve bağlamlara uyum sağlama, iii) övgü, başarısızlık ve eleştirileri olumlu karşılama, iv) özellikle çok kültürlü ortamlarda pratik çözümlere ulaşmak için çeşitli görüş ve düşünceleri anlama ve dengeleme özelliklerine sahip olmalıdır.

21. yy Becerileri 2. Yaşam ve Kariyer Becerileri b. Girişim ve Kendini Yönlendirme Girişim ve kendi kendini yönetme becerisine sahip öğrenciler; i) hedefleri ve zamanı yönetme, ii) hedefleri somut ve somut olmayan başarı kriterleri ile belirleme, iii) taktik (kısa vadeli) ve strateji (uzun vadeli) hedeflerini dengeleme, iv) bağımsız olarak çalışma, v) kendini yönlendiren öğrenenler olma, vi) yaşam boyu bir süreç olan öğrenmeye bağlılığını gösterme özelliklerine sahip olmalıdır.

21. yy Becerileri 2. Yaşam ve Kariyer Becerileri c. Sosyal ve Kültürlerarası Arası Beceriler Sosyal ve kültürlerarası etkileşim becerisine sahip öğrenciler; i) başkalarıyla etkili bir şekilde etkileşimde bulunma, ii) dinleme ve konuşma için uygun zamanları bilme, iii) çeşitli gruplarda etkili bir şekilde çalışma, iv) kültürel farklılıklara saygı duyma ve farklı sosyal ve kültürel geçmişe sahip kişilerle etkili bir şekilde çalışma, v) yeni fikirler yaratmak ve yenilik ve iş niteliğini artırmak için sosyal ve kültürel farklılıkları geliştirme özelliklerine sahip olmalıdır

21. yy Becerileri 2. Yaşam ve Kariyer Becerileri d. Liderlik ve Sorumluluk Liderlik ve sorumluluk becerisine sahip öğrenciler; başkalarını bir hedefe yönlendirmek ve rehber olmak için kişilerarası beceriler ile problem çözme becerilerini kullanma, ortak bir hedefi gerçekleştirmek için başkalarının güçlerini geliştirme, etki ve güç kullanımında dürüstlük ve etik davranış sergileme ile başkalarına karşı sorumlu davranma özelliklerine sahip olmalıdır.

21. yy Becerileri 3. Bilgi, Medya ve Teknoloji Becerileri a. Bilgi Okuryazarlığı Bilgi okuryazarlığı, bilgiyi bulma ve bilgiyi kullanabilme becerisidir. Bilgi ve bilgi kaynaklarını eleştirel bir gözle değerlendirilir. Bilgi okuryazarı olan bireyler bilgiye ilişkin tüm kaynakları sentezler ve bunları ihtiyaçlarına göre nasıl kullanabileceğini bilirler. Bilgiye nasıl erişeceğini bilirler Bilgiyi nasıl değerlendireceğini bilirler Bilgiyi nasıl kullanacağını bilirler Bilgiyi nasıl yöneteceğini bilirler Bilgiye erişmede ve bilgiyi kullanmada etik ve yasal konuları bilirler

21. yy Becerileri 3. Bilgi, Medya ve Teknoloji Becerileri b. Bilgi ve İletişim Teknolojileri Yeterliği BİT Okuryazarlığı, iletişim araçlarını ve teknolojisini kullanma yeteneğidir. Bireyin bilgiye ulaşması, tanımlaması ve sunması yeteneğidir. BİT becerisine sahip bireyler; i) Teknolojiyi mesleki, akademik ve günlük yaşamlarında etkili olarak kullanırlar, ii) Bilgi teknolojilerine erişimde ve kullanımda yasal ve etik konuları bilirler

21. yy Becerileri 3. Bilgi, Medya ve Teknoloji Becerileri c. Medya Okuryazarlığı Medya Okuryazarlığı, birçok medya türünü okuyabilme ve oluşturabilme becerisidir. Medyaya erişme, analiz etme, değerlendirme ve oluşturma gibi bir yetenekler içerir. Medya Okuryazarlığı becerisine sahip bireyler, eleştirel düşünme becerileri gelişmiştir yeni fikrileri değerlendirebilir kendi medya mesajını oluşturup yayabilirler Medyadaki mesajların nasıl ve neden oluşturulduğunu bilirler Etik ve yasal konuları bilirler Mesajları anlamada inanç, dünya görüşü ve önyargıların etkili olduğunu bilirler.