SÜREÇLERİN BELİRLENMESİ VE TANIMLANMASI
SÜREÇ Yönetimi-Hatırlatma Bir organizasyonun süreçlerinin belirlenmesi, tanımlanması, sahip atanması, sürekli izlenmesi “Süreç Yönetimi” olarak adlandırılır. Süreç Yönetimi, içinde “iyileştirme” barındırmıyorsa, ona süreç yönetimi denmez. Benzer biçimde “Süreç İyileştirme” kavramı da “Süreç Yönetimi”ni içerecektir; çünkü: Tanımlarsanız, ölçebilirsiniz Ölçerseniz, yönetebilirsiniz Yönetirseniz, iyileştirirsiniz.
Süreç Yönetimi-Hatırlatma 1-Vizyon misyon ve hedefler doğrultusunda süreçler belirlenir
Süreç Yönetimi-Hatırlatma 2-Belirlenen süreçler tanımlanır
Süreç Yönetimi-Hatırlatma 3-Bu süreçlere süreç sahibi atanır
Süreç Yönetimi-Hatırlatma 4-Süreçlerin performans göstergeleri belirlenir
Süreç Yönetimi-Hatırlatma 5-Süreçlerin performans göstergeleri için hedef belirlenir
Süreç Yönetimi-Hatırlatma 6-Tüm bunlar belgelenir-dokümante edilir- Çalışanlar bu belgelere istediklerinde ulaşabilirler
Süreç Yönetimi-Hatırlatma 7-Süreç performans göstergelerini düzenli biçimde ölçmek, izlemek raporlamak amacıyla ölçüm sistemi kurulur
Süreç Yönetimi-Hatırlatma 8-Süreç performans göstergeleri hedeflerden kötüye gittiği zaman iyileştirme çalışmalarına başlanır
Süreç Yönetimi-Hatırlatma 9-İyileştirmelerin gerçekleştirilmesi 7. ve 9. adımların sürekli bir döngü olarak tekrarlanması ile sürekli hale getirilir.
Süreçlerin Belirlenmesi veTanımlanması Kuruluş süreçlerini belirlemeye müşteriyle temasta olunan ve bu sebeple temel olarak adlandırdığımız süreçlerden başlamalıdır. İşlerin bölümlere ayrıldığı klasik örgüt yapısındaki bölüm-departman bakış açısından uzaklaşılmalıdır.
Süreçlerin Belirlenmesi veTanımlanması Süreç Belirlemeye makro süreçlerden başlanır. Daha sonra bunlar alt gruplara bölünerek alt süreçler belirlenir.
Süreçlerin Belirlenmesi veTanımlanması Öngörümlerme Kontrol Siparişlerin değerlendirilmesi Raporlama
Süreçlerin Belirlenmesi veTanımlanması Departmanlara değil işlere odaklanmalıdır HASTANE -Hasta kayıt kabul süreci -Muayene süreci -Sigorta ve ödeme süreci -Teşhis ve tedavi süreci -Hasta yatış-çıkış süreci
Süreçlerin Belirlenmesi veTanımlanması 1.Temel Süreçler 1.1 Pazarı anlama ve belirleme süreci 1.2 Sipariş gerçekleştirme süreci 1.2.1 Siparişin girilmesi 1.2.2 Üretimin Yapılması 1.2.3 Faturalama 1.2.4 Sevkiyat 1.3 Müşteri memnuniyeti süreci 1.3.1 Müşteri sikayetlerinin yönetimi 1.3.2 Anket yönetimi
Süreçlerin Belirlenmesi veTanımlanması 2. Destek süreçler 2.1 İnsan kaynakları ve beceri yönetimi süreci 2.2 Bilgi teknolojilerinin yönetimi 2.3 Taşınmazların yönetimi 2.4 Kalite ve iyilşetirme yönetimi 2.5 …
Süreçlerin Tanımlanması STF oluşturulmalı
Süreçlerin Tanımlanması Süreç Tanımlama Formu- Süreç hiyerarşisini gözden kaçırmamak için süreçleri numaralamak gereklidir. Örneğin birinci makro sürece 1 dersek bunun süreçlerinin numaraları 1.1 ,1.2 olacaktır alt süreçler de 1.1.1 , 1.1.2 şeklinde numaralanır.
Süreçlerin Tanımlanması
Süreçlerin Tanımlanması Tanımlamalardan sonra süreçler görsel olarak ifade edilir –Yukarıdan aşağıya doğru Makro--Mikro
Süreç Sahibi Temel olsun destek olsun makro süreçlerin sahipleri GM yardımcısı ya da direktör düzeyinde kimselerdir Süreç sahipleri bölüm müdürleri olabilir.
Süreç Sahibi
Süreç Sahibi
Süreç İyileştirme Ekibi
Süreç İyileştirme Ekibi