SÜREÇLERİN BELİRLENMESİ VE TANIMLANMASI

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Stratejik Planlama.
Advertisements

ISO 9001 : 2000 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
OMOPHORUS Kalite Yönetim Sistemi Yazılımı
Stratejik yönetim işletmenin dış çevresini (rakipler, pazar-piyasa, ürünler, müşteriler, aracılar, tedarikçiler) analiz eder. İşletmenin geleceği ile.
Stratejik planlama sürecinde dikkat edilecek hususlar
1. GİRDİ KRİTERLERİ PUANLANDIRMA MATRİSLERİ
İNDİKATÖR YÖNETİMİ ORDU İLİ KAMU HASTANELER BİRLİĞİ GENEL SEKRETERLİĞİ
T.C. BURSA VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ
CPM MASTER ERP Kalite Yönetimi
ÜNİVERSİTELERDE İŞ MÜKEMMELLİĞİ MODELİ 2 MART 2003.
MEMNUNİYET ANKETLERİ Yük.Hemş. Betül BOZACI Kalite Birimi
Kurum misyon ve vizyonunu, net bir biçimde paydaşlara odaklanmış bir strateji ve bunu destekleyen uygun politikalar, planlar, amaçlar, hedefler ve süreçler.
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
ISO 9001:2008 Değişiklikleri Mart Madde No ve Değişiklikler Madde 1.2 “ürünün veya kuruluşun yapısı gereği bu standardın bir veya birkaç maddesinin.
SÜREÇ YÖNETİMİ İLE HIZLI BÜYÜMEYİ YÖNETMEK
7.1 GENEL Kuruluş, güvenli ürünler gerçekleştirmek için ihtiyaç duyulan süreçleri planlamalı ve geliştirmelidir.
KADINLARIN VE KADIN SİVİL TOPLUM KURULUŞLARININ GÜÇLENDİRİLMESİ HİBE PROGRAMI GÜÇLÜ KADIN GÜÇLÜ TOPLUM PROJESİ STRONG WOMEN STRONG SOCIETY PROJECT TR2009/ /69.
Sistem Geliştirme Sistemin tanımı. Sistemin Temel özellikleri
11 Üniversite hastanelerinin organizasyonu
Performans ve performans ölçümü Belediyelerin Performanslarının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi Çalıştayı Şubat 2006 Ankara.
Kurumsal Performansın Değerlendirilmesi
T.C. OKAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ SAĞLIK YÖNETİMİ YÜKSEKLİSANS 1.PROGRAM SAĞLIK HUKUKU ÖDEVİ-II HAZIRLAYAN Dr Beytullah ŞAHİN AKADEMİK DANIŞMAN.
1.2.7 Kurum ve Süreç Performans Yönetimi günler
Nurşen Varır Workcube - İnsan Kaynakları Yönetimi.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
STRATEJİK PLANLAMA.
SAĞLIKTA PERFORMANS YÖNETİMİNİN DÜNÜ BUGÜNÜ YARINI Haziran 2007 Ankara Dr. Mehmet DEMİR.
ADEK BİŞKEK, Ana Görevler Akademik Değerlendirme ve Kalite Geliştirme Raporunu (ADEK Raporu) yıllık hazırlayarak rektörlüğe sunmak (Takvim Yılı.
Strateji Geliştirme Başkanlığı
Örgütsel Performans Yönetimi Dengeli Puan Kartı Yöntemi
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
ADEK Bişkek TEMEL GÖREVLER  Kalite Yönetim Sistemi standartlarına göre kalite sistemini kurmak, uygulamak ve devamını sağlamak için tüm faaliyetleri.
Erdemir Grubu İç Denetim Sistemi 9 Mayıs 2015.
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI ERZURUM NUMUNE HASTANESİ TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ
STRATEJİK PLANI Silivri İlçe MEM Stratejik Planı
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” MİSYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ Mart 2012.
Süreç Yönetimi.
Bilişim sistemlerinin türleri
OKUL/KURUMDA STRATEJİK PLANLAMA SÜRECİ “GELECEĞE YÖNELİM” VİZYON BİLDİRİSİ MANAVGAT İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ Ar-Ge BİRİMİ KOORDİNATÖRÜ Mart 2012.
ISO 9001:2015 KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ ŞARTLAR
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ
Konu: Kritik Süreçlerin Belirlenmesi
Kurulan firma ismini, öğrenci isim, numara ve iletişim bilgilerini içermelidir.
Topluluk İnovasyon Girişimi Süreç Açıklaması ve Yol Haritası Dokümanı 26 Mayıs
ÇUBUK İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ. SORU – CEVAP STRATEJİK PLANLAMA.
YENİ TÜRK TİCARET KANUNU SÜRECİNDE YOL HARİTASI Hazırlayan: Recep Aşır Temmuz 2012.
Nihat BÜLBÜL Nihat BÜLBÜL Yönetimde kalite; Sonuçlara odaklı denetimlerle değil, süreçlerin sürekli sorgulanarak geliştirilmesiyle.
KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI KAMU YÖNETİMİNDE İÇ KONTROL SİSTEMİ ve İÇ KONTROL EYLEM PLANININ UYGULANMASI.
Dr. Adil AKINCI Bankacılık ve Finans Bölümü
OTELLERDE MUHASEBE Şenol YAZICI.
1 Proje Yönetimi / 1.Hafta “Her proje kendine has detay ve özellikler içerebilir”
1 Yazılım Mühendisliği / 10.Hafta. 2Yazılım Mühendisliği / 11.Hafta.
İKS UYGULAMA, İZLEME DEĞERLENDİRME İKS SONUÇLARIN PAYLAŞILMASI.
KAMU KURUMLARINDA SÜREÇ YÖNETİMİ ve
Paydaş Memnuniyeti ve Bildirim Yönetimi Ölçme Analiz ve İyileştirme
Örgütsel Performans Yönetimi Dengeli Puan Kartı Yöntemi
TKY UYGULAMASI.
Kalite Yönetim Prensipleri (Devam)
SAĞLIK ENFORMASYON YÖNETİMİ 1 DERSİ 5
SÜREÇ YÖNETİMİ.
Focus Performans ve Proje Yönetim Sistemi
Süreç Hiyerarşisi.
YÖNETİM KURULU GENEL DİREKTÖR
VİZYON MİSYON AMAÇ-4 AMAÇ-3 AMAÇ-2 AMAÇ-1 AMAÇ-5 HEDEF-1 HEDEF-2 HEDEF-3.
Yükseköğretim Kalite Kurulu DIŞ DEĞERLENDİRME SÜRECİ
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
İÇERİK Hasta dosyaları arşiv komitelerinin çalışma alanları
Süreç Yönetimine Başlarken
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ KALİTE ÇALIŞMA SÜREÇLERİ
Sunum transkripti:

SÜREÇLERİN BELİRLENMESİ VE TANIMLANMASI

SÜREÇ Yönetimi-Hatırlatma Bir organizasyonun süreçlerinin belirlenmesi, tanımlanması, sahip atanması, sürekli izlenmesi “Süreç Yönetimi” olarak adlandırılır. Süreç Yönetimi, içinde “iyileştirme” barındırmıyorsa, ona süreç yönetimi denmez. Benzer biçimde “Süreç İyileştirme” kavramı da “Süreç Yönetimi”ni içerecektir; çünkü: Tanımlarsanız, ölçebilirsiniz Ölçerseniz, yönetebilirsiniz Yönetirseniz, iyileştirirsiniz.

Süreç Yönetimi-Hatırlatma 1-Vizyon misyon ve hedefler doğrultusunda süreçler belirlenir

Süreç Yönetimi-Hatırlatma 2-Belirlenen süreçler tanımlanır

Süreç Yönetimi-Hatırlatma 3-Bu süreçlere süreç sahibi atanır

Süreç Yönetimi-Hatırlatma 4-Süreçlerin performans göstergeleri belirlenir

Süreç Yönetimi-Hatırlatma 5-Süreçlerin performans göstergeleri için hedef belirlenir

Süreç Yönetimi-Hatırlatma 6-Tüm bunlar belgelenir-dokümante edilir- Çalışanlar bu belgelere istediklerinde ulaşabilirler

Süreç Yönetimi-Hatırlatma 7-Süreç performans göstergelerini düzenli biçimde ölçmek, izlemek raporlamak amacıyla ölçüm sistemi kurulur

Süreç Yönetimi-Hatırlatma 8-Süreç performans göstergeleri hedeflerden kötüye gittiği zaman iyileştirme çalışmalarına başlanır

Süreç Yönetimi-Hatırlatma 9-İyileştirmelerin gerçekleştirilmesi 7. ve 9. adımların sürekli bir döngü olarak tekrarlanması ile sürekli hale getirilir.

Süreçlerin Belirlenmesi veTanımlanması Kuruluş süreçlerini belirlemeye müşteriyle temasta olunan ve bu sebeple temel olarak adlandırdığımız süreçlerden başlamalıdır. İşlerin bölümlere ayrıldığı klasik örgüt yapısındaki bölüm-departman bakış açısından uzaklaşılmalıdır.

Süreçlerin Belirlenmesi veTanımlanması Süreç Belirlemeye makro süreçlerden başlanır. Daha sonra bunlar alt gruplara bölünerek alt süreçler belirlenir.

Süreçlerin Belirlenmesi veTanımlanması Öngörümlerme Kontrol Siparişlerin değerlendirilmesi Raporlama

Süreçlerin Belirlenmesi veTanımlanması Departmanlara değil işlere odaklanmalıdır HASTANE -Hasta kayıt kabul süreci -Muayene süreci -Sigorta ve ödeme süreci -Teşhis ve tedavi süreci -Hasta yatış-çıkış süreci

Süreçlerin Belirlenmesi veTanımlanması 1.Temel Süreçler 1.1 Pazarı anlama ve belirleme süreci 1.2 Sipariş gerçekleştirme süreci 1.2.1 Siparişin girilmesi 1.2.2 Üretimin Yapılması 1.2.3 Faturalama 1.2.4 Sevkiyat 1.3 Müşteri memnuniyeti süreci 1.3.1 Müşteri sikayetlerinin yönetimi 1.3.2 Anket yönetimi

Süreçlerin Belirlenmesi veTanımlanması 2. Destek süreçler 2.1 İnsan kaynakları ve beceri yönetimi süreci 2.2 Bilgi teknolojilerinin yönetimi 2.3 Taşınmazların yönetimi 2.4 Kalite ve iyilşetirme yönetimi 2.5 …

Süreçlerin Tanımlanması STF oluşturulmalı

Süreçlerin Tanımlanması Süreç Tanımlama Formu- Süreç hiyerarşisini gözden kaçırmamak için süreçleri numaralamak gereklidir. Örneğin birinci makro sürece 1 dersek bunun süreçlerinin numaraları 1.1 ,1.2 olacaktır alt süreçler de 1.1.1 , 1.1.2 şeklinde numaralanır.

Süreçlerin Tanımlanması

Süreçlerin Tanımlanması Tanımlamalardan sonra süreçler görsel olarak ifade edilir –Yukarıdan aşağıya doğru Makro--Mikro

Süreç Sahibi Temel olsun destek olsun makro süreçlerin sahipleri GM yardımcısı ya da direktör düzeyinde kimselerdir Süreç sahipleri bölüm müdürleri olabilir.

Süreç Sahibi

Süreç Sahibi

Süreç İyileştirme Ekibi

Süreç İyileştirme Ekibi