İKTİSAT-AHLAK-İMAN İLİŞKİSİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
dİn kültürü ve ahlak bİlgİsİ
Advertisements

AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
ÖĞRETMEN KILAVUZ SLAYTLARI. Konuya Giriş İyi dersler… Konumuz başlıyor…
PLATON NAMI DİĞER: EFLATUN
TEVEKKÜL.
 Cümlede, eylemin nesne alabilip alamamasına ya da öznenin, eylemde bildirilen işle ilgili olarak gösterdiği özelliğe eylem çatısı denir. Dolayısıyla,
KURBAN “Rabbin için namaz kıl ve kurban kes.” (Kevser Suresi /2)
VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI Zeynep KAHYA Rehber Öğretmen.
TÜRKİYE’DE VOLEYBOL YMCA (genç Hıristiyan işadamları birliği) İstanbul müdürü Dr. Deaver ilk 1919 yılında voleybolu oynatmış, bu oyunla yakından ilgilenen.
Kur’an-ı Kerim’in temel özellikleri nelerdir?
Dünya engelliler günü. Engelli Olmak Bir Engel Mi?
PAYLAŞMA VE YARDIMLAŞMA İBADETİ OLARAK ZEKAT
ASR SURESİ MEALİ VE TEFSİRİ
XV. ULUSLARARASI SINIF ÖĞRETMENLİĞİ EĞİTİMİ SEMPOZYUMU
ALLAH’IN İSİMLERİ.
Allaha İman İfagat Kazanck 10-D Allahın varlığına ve birliğine inanmak inanç esaslarının biridir. Bu «tevhid inancı» olarakta isimlendirilir. Kelime.
HARRAN ÜNİVERSİTESİNE VE İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİNE HOŞGELDİNİZ.
ZAMIRLER(ADILLAR). ZAMİR (ADILLAR) İsimlerin yerine kullanılan sözcüklerdir. Bütün zamirler sıfatlardan farklı olarak isim çekim eki alabilir.
İran ile birlikte Mısır ve Suriye’de de faaliyet gösteren Haşhaşiler, dinî tarikat ve aynı zamanda siyasi hedefleri olan bir terör örgütü gibi hareket.
HARRAN ÜNİVERSİTESİNE VE İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİNE
Makro İktisat.
İbrahim SUCUOĞLU MUHAMMEDİYE CAMİİ İMAM-HATİBİ ERZİNCAN MÜFTÜLÜĞÜ
MALIN VE CANIN BEREKETİ ZEKAT
EĞiTiMDE iLETiŞİM VE EĞiTiM ARAÇLARI
İSLÂM’IN AHLAKA VERDİĞİ ÖNEM
Değerlendirme Soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni
Eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliğiyle ilgili engellerin kaldırılması uluslararası öncelikler arasında yer almaktadır yılına kadar okula kayıt,
TEVFİK İLERİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
İNFAK Çıkma Gitme Tükenme Bitme Azığın bitip tükenmesi.
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
MALİYE TARİHİNİN KAPSAMI, KONUSU, DİĞER BİLİM DALLARI İLE İLİŞKİSİ VE ÖNEMİ Doç. Dr. Temel GÜRDAL SAÜ Maliye.
Niçin Yaratıldık?
Proje Oluşturma ve Yönetimi
İSLAM MEDENİYETİNİN DEĞERLERİ ve DİNAMİKLERİ
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
HS Miryokefalon Savaşı …
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
Dursun Budak Eymir Kasabası İ.Ö.O
Yaşlanmanın ayrıcalıkları …
Eğitim Öğretim yılında Kuran-ı Kerim dersinin müfredatında bulunmayan fakat Eğitim Öğretim yılı Kuran-ı Kerim müfredatında bulunan.
ÜNİTE KONULARI 1. Hz. Muhammed’in Doğduğu Ortam
Bugün neler öğreneceğiz?
Bugün neler öğreneceğiz?
HLK 222 SOMUT OLMAYAN KÜLTÜREL MİRAS (SOKÜM) ve KORUMA YAKLAŞIMLARI
HASTALARI ZİYARET ETMEK
Bugün neler öğreneceğiz?
TDB PERFORMANS ÖDEVİ HAZIRLAYAN:MUZAFFER İKİZ 9/D 1502.
Hz. Muhammed’in Sözleri
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
1907 FENERBAHÇE DERNEĞİ LOKALİ
6. Sınıf 2. Ünite: Namaz ÜNİTE KONULARI Namaz İbadeti ve Önemi
Masanın.
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
7. SINIF 1. ÜNİTE Melek ve Ahiret İnancı.
7. Sınıf 2. Ünite: HAC VE KURBAN
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Selman ÇAKIR / DKAB Öğretmeni
Ünite Konuları için tıklayınız
3. Bir Peygamber Tanıyorum: Hz. Yusuf (a.s.)
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
HZ. MUHAMMED VE AİLE HAYATI
ARAŞTIRMANIN YAZILMASI II: BİÇİMSEL KOŞULLAR
MALIN VE CANIN BEREKETİ ZEKAT
Devlet Maliyesi Açık Veri Uygulaması
Sunum transkripti:

İKTİSAT-AHLAK-İMAN İLİŞKİSİ ADYÜ İİBF 2019 BAHAR

İKTİSAT-AHLAK İLİŞKİSİ Kapitalist dünya sisteminin edilgen bir üyesi olan ve hala “gelişmekte olan” ülkeler arasında yer alan İslâm ülkelerinin etken ve hâkim olmalarının sırrı, iktisadın da temelinde yer alan ahlâkın tekrar önemsenmesinde bulunmaktadır. Günümüzde dünya sistemi içerisinde müslümanların etken değil edilgen olmaları ve İslâm ülkelerinin dünyanın gelir dağılımı en bozuk ülkeleri olmaları, öncelikle ahlâkî bir problem olarak görünmektedir. Tabakoğlu, Ahmet, “İktisat Öznesi olarak İnsan”, Sabahattin Zaim İslam ve Ekonomi Sempozyumu II-III, s. 51-52.

İKTİSAT-AHLAK-İMAN İLİŞKİSİ Hoşça bak zâtına kim zübde–i âlemsin sen; Merdüm–i dîde–i ekvân olan âdemsin sen. [Şeyh Galip, ö. 1798] (Kendine hoşca bak; dünyanın özüsün sen; Bütün yaratıkların gözbebeği olan insansın sen) insanın gayesi dünyadaki imtihan süresini en verimli bir şekilde ibadet (Allah’a kulluk ve Allah’ı bilmek) şuuru içerisinde değerlendirmek ve kalb–i selîm (temiz kalb) elde etmektir. Tabakoğlu, Ahmet, “İktisat Öznesi olarak İnsan”, Sabahattin Zaim İslam ve Ekonomi Sempozyumu II-III, s. 41-52

Bütün yaratıklara üstün olan (İsra, 17/70) ve en güzel şekilde yaratılan insan (Tîn, 95/4) çok aşağı bir yere indirilmiştir (Tîn, 95/15). Bu yer maddî ihtiraslar ve menfaatlerdir. İnsan bu çemberi kıramazsa kendisine bir kötülük geldiğinde feryad eden, bir iyiliğe ve zenginliğe malik olduğunda ona ihtirasla sarılan (Me’aric, 70/19–25), nankör (Hacc, 22/66), maddî sıkıntıya uğradığında ümitsizliğe düşen (İsra, 17/83), hatta Allah’a isyana kalkışan (Fecr, 89/15–20), elde ettiği mal, mülk sayesinde kendisini herşeyden müstağni gören azgın (Beled, 90/10; Alak, 96/6–8) ve cimri (İsra, 17/190) bir yaratık olur. Kaynak tabakoğlu ?? Necmettin ders notları??

RİYAZUS SALİHİN TANITIM KAPAK FOTOSU İÇİNDEKİLER FOTO MOBİL UYGULAMALAR

HADİSLERLE İSLAM TANITIM KAPAK FOTOSU İÇİNDEKİLER FOTO MOBİL UYGULAMALAR OKUMALAR SINAV İÇİN

İMAN HADİSLERLE İSLAM İnsan, boyunun kaç katı erzakı itekleye sürükleye yuvasına götüren karıncaları gözünün önüne getirmelidir. Suyun derinliklerinde güle oynaya beslenen balıkların yaşayışlarını tefekkür etmelidir. Dünyanın nasıl ahenkli bir düzenle işlediğini ve yaratılmışların nasıl dengeli bir hayat sürdüğünü idrak etmelidir. Bu muhteşem sahneleri düşünerek Yüce Yaratıcı'yı tanımak ve eldeki imkânları, sahip olunan bütün malı mülkü ihsan edenin O olduğunu bilmek, “nimetlere teşekkür edip gereğini yapma” ahlâkını bireye kazandırır ki, bu kazanım da ayrı bir nimettir. Hadislerle İslam I, 649