Bora UZUN Bilgi Teknolojisi Mezun Takibi İçin CRM Uygulaması Örnek Bir Uygulama: “Alumni CRM” Bora UZUN Bilgi Teknolojisi Akademik Bilişim 2010
Amaç Mezunların sosyal, kültürel, mesleki birikim ve faaliyetlerini mezun olmaya aday öğrencilerle daha etkin ve verimli paylaşabilmelerine olanak sağlamak Olası gelir kaynaklarını veya diğer olanakları saptamak ve takip etmek Mezun iletişimini kayıt altına almak Kuruma ilişkin stratejik göstergeler elde etmek
CRM (Customer Relationship Management) Kişi Yönetimi Kurumsal Kaynak Planlaması CRM ? Toplam Kalite İlişki Yönetimi İş Zekası
CRM (Customer Relationship Management) CRM, karşılıklı, uzun vadeli bir değer ilişkisi yaratmak için müşteriler ile gerçekleştirilen ilişkilerin etkin biçimde yönetilmesidir. Müşteriye ulaşmayı sağlayan her türlü iletişim kanalı (sms, e posta, posta vs.) CRM kapsamındadır.
CRM (Customer Relationship Management) Müşteriler Operasyonel CRM Analitik CRM Customer Relationship Management Raporlama İş Zekası
Mevcut Çözümler iModules SunGard Ruby Campus CiVi CRM Özel Geliştirme Facebook & Twitter uygulamaları SugarCRM
Kısaca SugarCRM Açık kaynak kodlu CRM çözümüdür 50.000 kadar referansı vardır “Community” desteği vardır Esnek, özelleştirilebilir uygulama altyapısı Geniş entegrasyon olanakları Özel uygulamalar geliştirme imkanı
SU’da CRM Uygulamaları Genel CRM Uygulaması Akademik Başvuru ve Değerlendirme “Academic CV” Müze İletişim Veritabanı “SSMCRM” Gösteri Merkezi İletişim Veritabanı Tanıtım ve Etkinlik Veritabanı Mezun CRM uygulaması “Alumni CRM”
Mezun CRM Altyapısı Oracle Veri Ambarı mySQL Mezun Web İş Zekası Oracle BI 10.1.1.35 Windows Server 2003 Oracle 10G mySQL “Backoffice” - SugarCRM 5.2 mySQL 5 php 5 - Redhat Linux 7 Oracle Veri Ambarı
Mezun Web
Mezun Backoffice
Raporlama – İş Zekası
Mezun “Backoffice” Modülleri Kişiler Kurumlar E-Bülten Çalışma Geçmişi Eğitim Dereceleri Takvim Etkinlik Doküman Paylaşımı Proje takibi
Kişiler
Kişiler
Kurumlar
E-bülten
Çalışma Geçmişi
Takvim
Projeler
Sorular
Teşekkürler…