Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MÜ Ş TER İ İ L İŞ K İ LER İ YÖNET İ M İ KAAN YILDIZGÖZ EKOTEK – PMK 13.04.2010.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MÜ Ş TER İ İ L İŞ K İ LER İ YÖNET İ M İ KAAN YILDIZGÖZ EKOTEK – PMK 13.04.2010."— Sunum transkripti:

1 MÜ Ş TER İ İ L İŞ K İ LER İ YÖNET İ M İ KAAN YILDIZGÖZ EKOTEK – PMK 13.04.2010

2 CRM Nedir? “CRM yeni müşteri edinmek, var olan müşteriyi tutmak, müşteri sadakatini kazanmak ve karlılığını artırmak için anlamlı iletişimler yoluyla işletme çapında müşteri davranışlarını anlama ve etkileme yaklaşımıdır.” Kaynak: “Accelerating Customer Relationships”, Ronald S. Swift, Prentice Hall – 2001

3 CRM Nedir? “““ADAMINA GÖRE MUAMELE””” “““NABZA GÖRE ŞERBET”””

4

5

6 CRM Çalışmalarınızın Ana Amaçları Nelerdir? 1.Cross – Sell & Up – Sell Olanaklarının Geliştirilmesi 2.Müşteri Memnuniyetinin Arttırılması 3.Satış Gelirlerinin Arttırılması 4.Kalite Dönüşümünün Arttırılması 5.Daha fazla müşterinin elde tutulması 6.Kampanya Dönüş oranlarının arttırılması 7.Yeni Müşteriler Kazanmak 8.Müşteri Sadakatinin Arttırılması 9.Hizmet Maliyetlerinin Azaltılması 10.Operasyon Maliyetlerinin Azaltılması 11.Pazarlama Maliyetlerinin Azaltılması Gartner CRM Summit Pre-Conference Survey – Eylül 2008 Müşteri Sadakati ve Memnuniyeti Gelirleri Arttırma Maliyet Azaltma

7 CRM … Operasyonel Temel İş Süreçlerinin Otomasyonu (pazarlama, satış, hizmet) Analitik Müşteri verileri ve davranışlarının analizi – Anlık Operasynel CRM İşbirlikçi Müşteri İle Etkieşime imkan veren tüm fonksiyonlar

8

9

10 SEGMENTASYON

11 Havayolu Veri Kaynakları PNR Rezervasyon Sistemi DCS – Harekat Kontrol Sistemi FFP – Özel Yolcu Programı Revenue accounting Call - Center Bagaj Sistemi Web site

12 1 FİL 6 ADAM

13

14

15 RFM Recency Frequency Monetary Value Recency = 5 Recency = 4 Recency = 3 Recency = 2 Recency = 1 TL = 5 TL= 4 TL = 3 TL = 2 TL = 1 Frequency = 5 Frequency = 4 Frequency = 3 Frequency = 2 Frequency = 1

16 Müşteri Skorlama

17

18

19 Müşteri Verilerine Göre Film Kategorisine Göre Yönetmene Göre

20 Ferrari Kişiselleştirme Atölyesi

21 Gelecek Tahmini

22 Müşteri Bağ(ım)lılığı

23 1.Kampanya Hedeflerinin Belirlenmesi 2.Hedef Kitlenin Belirlenmesi 3.İletişim Stratejilerinin Belirlenmesi 4.Ürün/Hizmet ve tekliflerin tasarımı ve geliştirilmesi 5.Kararların Test Edilmesi 6.Kararların Revizyonu Kampanya Yönetimi

24 Veritabanı Pazarlama

25

26

27

28

29

30 Kaan Yıldızgöz kaanyildizgoz@hotmail.com TEŞEKKÜRLER


"MÜ Ş TER İ İ L İŞ K İ LER İ YÖNET İ M İ KAAN YILDIZGÖZ EKOTEK – PMK 13.04.2010." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları