YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ
Advertisements

İŞ KURMA SÜREÇLERİ.
Girişimcilik Öğr.Gör.SEDA AKIN GÜRDAL. İş Kurma Motivasyonu  Motivasyon girişimci kişiye, önemli bir kişisel dinamizm kazandırır.  Kişi işi kurarken,
İşletme Politikası 7 – 8 Mart Üretim / Pazarlama Politikaları.
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
10 Marka Konumlandırma Sanatı 1. Copyright © 2011 Pearson Education, Inc. Publishing as Prentice Hall 10-2 Bölüm Soruları  Bir firma pazar içerisinde.
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
5 Uzun-vadeli Sadakat İlişkilerinin Yaratılması 1.
Stratejik Pazarlama 4. Hafta
Girişimcilik Öğr.Gör.Seda AKIN GÜRDAL. Ders Akışı İşletmenin Amaçları İşletme Çevre İlişkisi.
Fiyat ve Fiyatlandırma
Pazarlama Çevresi.
MODERN PAZARLAMA SİSTEMİ ve PAZARLAMA ÇEVRESİ
Pazarlama İlkeleri.
ÜRÜN GELİŞTİRME: Ür-Ge
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Tedarik Zincirinde Satın Alma ve Örgütsel İlişkiler
Üretim teknolojisi ve bilişim teknolojisindeki değişim
10.OLİGOPOL PİYASASI.
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
Uluslararası Pazarlama Araştırması
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
YA ZİNCİR KIRILIRSA ??? P.
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
PAZARLAMA KARARLARINI ETKİLEYEN ÇEVRESEL FAKTÖRLER
PAZAR ARAŞTIRMASI ÖĞR.GÖR.TAYLAN VURGUN.
MAL KARARLARI.
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
NOT VERME VE MEZUNİYET.
Pazarlama Yönetimi Doç. Dr. Hayrettin ZENGİN.
Bu sorunlar neden çözülmeli?
Aşağıdaki kavramları açıklayınız
Pazarlama Planlaması.
TURİZM PAZARLAMASI Emir Hilmi Üner.
Ürün veya Hizmet Satışı
ECON 321 ULUSLARARASI İKTİSAT
FORFAITING Dr. ÇAĞATAY Orçun.
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
ÜRETİM YÖNETİMİ.
Bölüm 9 İş Yönetim Stratejileri : Rekabet Stratejileri
Bölüm 2 Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
Üretim ve Üretim Yönetimi Temel Bilgileri
WEB PROJE YÖNETİMİ Ahmet TAŞTAN.
11.OLİGOPOL PİYASASI.
PAZARLAMADA FİYATLAMA
I.BÖLÜM TÜKETİCİ DAVRANIŞLARI KAVRAMI VE PAZARLAMA
İŞ YÖNETİM STRATEJİLERİ
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Futbol Yetenek Avcısı AOFScout.
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
Pazarlama tanımları 1970’li yıllardan önce, pazarlama, hemen hemen tüm pazarlama teorisyenleri tarafından, kar amaçlı işletmelerin, ürünleri ve hizmetleri.
Tüketici Pazarları Örgütsel Pazarlar
Tedarik Zinciri Yönetimi:
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
Örgütlerde STRATEJİK PLANLAMA
Ürün Farklılaştırma, Konumlandırma ve Yeniden Konumlandırma
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
Hizmet Pazarlamasında Fiyat Kavramı
İŞLETMEDE ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME (AR-GE) İŞLEVİ
Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
BÖLÜM X FİYATLANDIRMA.
Ders 2: Yazılım Geliştirme
İKNA EDİCİ İLETİŞİM.
Tüketici Davranışları
Ders İçeriği Nicel araştırma adımları
Örgüt Kuramı, Örgüt Tasarımı ve Örgütsel Değişim
Sunum transkripti:

YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ BÖLÜM IV YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME ve ÜRÜN YAŞAM SÜRECİ STRATEJİLERİ

Yeni Ürün Başarısızlıkları Yeni ürünlerin sadece % 10’u üç yıldan uzun süre pazarda kalmayı başarıyor. Endüstriyel ürünlerde bu oran 30%. Nedenleri? Pazar büyüklüğünün yanlış tahmini Tasarım sorunları Yanlış konumlandırma Yanlış fiyatlandırma Yanlış tutundurma faaliyetleri Yüksek maliyetler Rekabet Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Yeni ürün Geliştirme Aşamaları Yeni bir ürün fikrinin oluşması (Fikir Toplama) Düşüncelerin ayıklanması Konsept geliştirilmesi ve test edilmesi İşletme analizi Prototip geliştirme Test pazarlama Pazara sürme Çimenin üzerinde yalın ayak yürümesini seven herkesin almak isteyeceği bir terlik.

Fikir Toplama İç kaynaklar: Dış Kaynaklar : Her düzeydeki işletme çalışanları Dış Kaynaklar : Müşteriler/ Customers Rakipler/ Competitors Dağıtıcılar/ Distributors Tedarikçiler / Suppliers Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Fikirleri Eleme Kötü fikirleri eleme, iyi fikirlerin üzerine gitme süreci Pazar payı, fiyat, geliştirme süresi, üretim maliyetlerini tahmin etmeye çalışmak. İşletmenin amaçlarına göre değerlendirme Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Ürün Tasarılarını Geliştirme ve Test Etme Ürün fikrini tasarıya dönüştürmek Ürünün imajını oluşturmak. Tahmini hedef tüketicilerle araştırma yapmak: ürün tercih edilir mi? fiyatı ne olabilir? Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Pazarlama Stratejilerini Geliştirme Birinci bölüm: Hedef Pazar tanımlanır, gelecek yıllara ilişkin satışlar, Pazar payı ve hedeflenen kar tahmin edilir. İkinci bölüm : Ürün fiyatı, dağıtım ve pazarlama bütçeleri planlanır. Üçüncü bölüm : Uzun vadeli kar hedeflerine uygun pazarlama karması stratejileri belirlenir. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

İş Analizi Belirlenen pazarlama stratejileri ışığında satış, kar ve maliyet analizleri somut biçimde yapılır. Sonuçlar işletmenin amaç ve kaynaklarıyla karşılaştırılır. Sonuçlar olumlu ise, ürün geliştirme aşamasına geçilir. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Ürün Geliştirme Tasarı fiziksel ürün haline dönüştürülür. Prototipler yapılır. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Pazarlama Testi Küçük hedef pazarlarda test edilir. . Her ürün için gerekli değildir. . Pahalı ve uzun sürebilir. Ancak önemli bir pazarlama hatası yapmak yerine tercih edilebilir. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Ticarileştirme Zamanlama kararı (Örn, Ne zaman üretilecek). Üretim yeri kararı ( tek bir yer mi?, ülke, bölge). Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Yeni Ürün Geliştirme Biçimleri Sıralı Yaklaşım/ Sequential Approach: Yeni bir aşamaya geçmeden bir önceki aşama tamamlanır. Eş-anlı Yaklaşım / Simultaneous Approach: Zamandan tasarruf etmek ve etkililiği artırmak için kurulan çapraz-fonksiyonlu takımlar basamakların örtüşmesi için aynı anda çalışırlar. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Ürün Yaşam Süreci (Döngüsü) Ürün Geliştirme Giriş Büyüme Olgunluk Düşme/Gerileme Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

ÜRÜN YAŞAM SÜRECİNİN ÖZELLİKLERİ VE PAZARLAMA STRATEJİLERİ Kâr Tanıtma Büyüme Olgunluk Düşüş Satış Miktarı Zaman Zarar TL Ürün Geliştirme ÜRÜNÜN YAŞAM SÜRECİ AŞAMALARI

ÜYS ile ilgili uygulama Sorunları Ürünün hangi aşamada olduğunu belirlemek zordur. Ürünün diğer aşamaya geçtiği noktayı belirlemek zordur. Ürünün aşamalar arasındaki hareketine etki eden faktörleri belirlemek zordur. Strateji ÜYS’nin hem nedeni hem sonucudur. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Giriş Satışlar: düşük Maliyetler: müşteri başına düşen maliyet yüksek Karlılık: negatif Pazarlama Amaçları: ürün farkındalığı yaratmak ve ürünün denenmesini sağlamak Rekabet: Henüz yok Ürün: temel / basit ürün sunumu Fiyat : maliyet-artı Dağıtım: seçici dağıtım kur Satış tutundurma: denenmeyi sağlamak için yoğun tutundurma Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Büyüme Satışlar: hızla yükselir Maliyetler: müşteri başına düşen maliyet ortalama düzeyde Karlılık: artar Pazarlama Amaçları: Pazar payını en üste çıkarmak Rekabet: Rakipler hızla pazara girmeye başlar Ürün: gelişmiş ürün sun, hizmet, garantide gelişme Fiyat : nüfuz etme, düşük fiyat satışları artırma Dağıtım: yoğun dağıtım Satış tutundurma: talep avantajını kullanmak azaltılır. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Olgunluk (1) Satışlar: en üst Maliyetler: müşteri başına düşen maliyet düşük Karlılık: pozitif Pazarlama Amaçları: Pazar payını korurken, karı maksimize etmek Rekabet: yoğun Ürün: model ve markalarda farklılaşma Fiyat : rakiplerle aynı ya da daha uygun fiyat Dağıtım: daha yoğun dağıtım Satış tutundurma: artır Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Olgunluk(2) Pazarı yenilemek: Nasıl? Varolan ürünün tüketimini artırmak. Nasıl? Yeni kullanıcı ya da pazar bölümleri bulmak Daha geniş ve hızlı büyüyen bölümler için markayı yeniden konumlandırmak Varolan müşterilere ürünü kullanabilecekleri yeni alanlar bulmak Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Olgunluk(3) Ürünü yenilemek: Nasıl? Kalite, tasarım gibi ürün özelliklerini değiştirmek. Yeni kullanıcıları çekmek ya da daha fazla kullanımı sağlamak için. Nasıl? Dayanıklılığı, güvenilirliği, tadı artırmak Tasarım ve çekiciliği geliştirmek. Yeni özellikler eklemek. Kullanışlılığı, uygunluğu artırmak Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Olgunluk (4) Pazarlama karmasını yenilemek: Nasıl? Pazarlama karması elemanlarından bir ya da birkaçını değiştirerek satışları artırmak. Nasıl? Fiyatları düşürmek. Daha iyi bir reklam kampanyası başlatmak. Daha geniş pazar kanallarına yönelmek. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.

Düşme/Gerileme Satışlar: düşer Maliyetler: müşteri başına düşen maliyet düşük Karlılık: azalır Pazarlama Amaçları: harcamaları azaltmak Rekabet: azalır Ürün: zayıf ürünlerin üretimini durdur Fiyat : fiyatları azalt Dağıtım: seçici dağıtım-kar etmeyen satış yerlerini kapat Satış tutundurma: en az düzeye indir. Copyright 2007, Prentice Hall, Inc.