Risk Yönetimi Organik kaliteyi tehdit edebilecek risklerin tamamı bilinmeli ve iç prosedürlerde hesaba katılmalıdır. Ön risk analizi yapılması şarttır.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Hâsılat kavramları Firmaların kârı maksimize ettikleri varsayılır. Kâr toplam hâsılat ile toplam maliyet arasındaki farktır. Kârı analiz etmek için hâsılat.
Advertisements

Kooperatifimiz, 2006 yılından itibaren sütün tamamını soğuk zincir altına almıştır. SÜT KALİTESİNİ ARTTIRMAYA YÖNELİK HİZMETLER.
PHILIP BAYARD CROSBY O Martin Corporation’da Pershing füze projesini yürüttü. ABD’nin Florida eyaletinde Kalite Koleji (Quality College) adıyla bir okul.
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ 6331
 1 – 5 Yaş Grubu  6 Yaş Anaokulu  7 – 16 Yaş İlk öğretim  Lise Eğitimi İSVEÇ EĞİTİM SİSTEMİ.
DEZAVANTAJLı ÇOCUKLARDA EĞITIM HAKKı YENI ORHANLı ORTAOKULU – ÖZGÜR KAYA.
Entegre Savaş Zararlı ve hastalık etmenlerine karşı kullanılan çeşitli yöntemlerin birbirini tamamlayıcı, ekosistemdeki dengeyi koruyucu şekilde uygulanmaları...
KARADENİZ HAVZASINDA SINIR ÖTESİ İŞBİRLİĞİ PROGRAMI Proje Bütçesinin Hazırlanması - -- Proje Bütçesinin Hazırlanması -
SERA KURULUŞUNDA ETKİLİ OLAN FAKTÖRLER
F.Dilvin Taşkın.  Nakit akışı tahminlerinde kavramsal konular.
1 Caner GÖK Uzman. YÜZEYSEL SULAR VE YERALTI SULARININ İZLENMESİNE DAİR YÖNETMELİK Sayılı 11/02/2014 tarihli R.G.  Amaç Ülke genelindeki bütün.
TEFTİŞ SİSTEMİ VE İKS İLİŞKİSİ. İlköğretim Kurumları Standartları (İKS) Teftiş Sisteminde de bazı değişimleri beraberinde getirecektir (?) İlköğretim.
PERSONEL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 7-Ö ğ retim Üyesi Yeti ş tirme Programı YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI.
Program Tasarım Modelleri
SATILIK EMLAK MODÜLÜ SINAV ÖNCESİ ÇALIŞMA SORULARI BAŞARILAR DİLERİM.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
KYS KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. 2 İçerik Kalite Nedir? ISO 9001:2000 Hakkında Genel Bilgi Kalite Politikamız Kalite Hedefimiz KYS nin Şirketimizde.
Büyüme ve İstihdam Dostu Kısa ve Orta Dönem Seçilmiş Ekonomi Politikası Önerileri Prof. Dr. Murat YÜLEK Prof. Dr. Kerem ALKİN.
ACIL DURUM PLANLARı AYTUNÇ ŞIMŞEK ACİL DURUM YANGıN, PATLAMA, TEHLIKELI KIMYASAL MADDELERDEN KAYNAKLANAN YAYıLıM, DOĞAL AFET GIBI ACIL MÜDAHALE,
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
TUŞBA MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİ
Stratejik plan çalışmaları kapsamında yapılan İdari Personel Anket SONUÇLARI.
TIBBİ BİTKİLERİN YAYGINLAŞTIRILMASI VE TARIMI
Öğr. Gör. Dr. İnanç GÜNEY Adana MYO
ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
OKUL- ÇEVRE İLİŞKİLERİ
“ekonomik, sosyal ve kültürel gereksinmelerini karşılayabilmek için
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
GENEL MUHASEBE.
Ankara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
ÜNİTE 1: FİNANS YÖNETİMİ.
ISO 9001:2015 standardı – 9. ve 10. Maddelerin Tanıtımı
NOT VERME VE MEZUNİYET.
KA1 – Yüksek Öğrenimde Bireylerin Öğrenme Hareketliliği
İŞLETMELERİN KURULUŞU
BİLİŞİM SİSTEMLERİ KONTROLLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Mutfak Hizmetleri Yönetimi
DEVAMSIZLIK NEDENLERİ VE GİDERİLMESİ İÇİN NELER YAPILMALI?
Ürün veya Hizmet Satışı
Bitkiler * Mevsim boyunca gözlenen hava olayları, tahıllar ve diğer ürünlerin kurutulması, harman çalışmaları, meyve ve sebzelerin depolanması üzerine.
BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ. BÖLÜM 3 ÖĞRETMENLİK MESLEĞİ.
Güvenli İnternet Kullanımı
FİNANSÇI OLMAYANLAR İÇİN FİNANS
KRİZ YÖNETİMİ Öğretim Görevlisi Meral GÜNEŞ.
Program Tasarım Modelleri
PAZARLAMA YÖNETİMİ PAZARLAMA YÖNETİMİ • PAZARLAMAYA GİRİŞ
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
İnsan Kaynakları ve Kalite Yönetimi
ÇOCUK KORUMA HİZMETLERİNDE KOORDİNASYON STRATEJİ BELGESİ
TÜRK EĞİTİM SİSTEMİ ve OKUL YÖNETİMİ
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
EĞİTSEL DEĞERLENDİRME VE TANILAMA
Erdem Danyer 1,2* , N.Gamze YÖRÜK 2
Yüzey Drenaj Sistemlerinin Tipleri Yüzey Drenaj Sistemlerinin Bakımı
Açık ocak işletmesinde İSG uygulamaları: Çimento sektöründen bir örnek
NİŞANTAŞI ÜNİVERSİTESİ
Sebze Tohumu Değerlendirme Toplantısı
Bitkiler * Mevsim boyunca gözlenen hava olayları, tahıllar ve diğer ürünlerin kurutulması, harman çalışmaları, meyve ve sebzelerin depolanması üzerine.
Uygulama Ortamına İlişkin Etik Sorumluluklar
PERFORMANS KAVRAMI PERFORMANSIN BOYUTLARI
BKÜ’nin Reçeteli Satışı Eğitimi, 24-30/11/2008 Antalya
İNSAN HAKLARI AÇIK EĞİTİM MATERYALLERİ
5.6 İKS Dokümantasyonu Her çiftçi için belli dokümanlar ve İKS seviyesinde tutulmalıdır. ( İKS Rehberi 5.6’da belirtildiği gibi) Bu kayıtlar hem iç hem.
TB’ de KARŞILAŞILAN SORUNLAR
Eğitim Önemlidir İKS kadrosunun ve çiftçilerin eğitimi İKS sürecinin önemli bir bölümüdür. Hedef çiftçilerin, ve proje çalışanlarının organik çiftçiliğin.
Organik sertifikasyon neden gerekli?
Yrd. Doç. Dr. Şükrü KEYİFLİ
Ders İçeriği Yatırım Projelerinin Kavramsal Temelleri
Sunum transkripti:

Risk Yönetimi Organik kaliteyi tehdit edebilecek risklerin tamamı bilinmeli ve iç prosedürlerde hesaba katılmalıdır. Ön risk analizi yapılması şarttır. Riski en aza indirmek için gerekli tüm önlemler alınmalıdır.

Olası Riskler Her Aşamada Mevcuttur Çiftlik üretimi: örn. ürünün fiyatı artar artmaz çiftçilerin ilaç püskürtmesi; devlet programlarıyla ücretsiz girdi sağlanması, vb. Alım/Satım: Çiftçilerin kendi mallarına ek olarak ailesinin ekinlerini de satması, satın alma sırasında karışma, satın alma görevlilerinin sertifikasız çiftliklerden alması Elden geçirme : ürünlerin karıştırılması, depolama/sevkıyat/ihracat sırasında bulaşma İKS Yetersiz: İKS kadrosunun sürekli değişiklik olması nedeniyle yeterli eğitimden geçmemiş olması, iç denetim için imkan yetersizliği (örn. ulaşım) . İKS koordinatörü gerekli önlemleri almış olduğunu düşünse bile, bir risk analizi bütün OLASI sorunları hesaba katmalıdır.

Olası Risk: Başka Çiftçinin Ürünlerini Satan Çiftçiler Olası risk: Çiftçilerin aile üyelerinin ürünlerini satması Bazı önleyici ve düzeltici eylemler: Tüm aile üyeleri ve komşularında kaydedilmesi. Çok iyi bir verim tahmin sistemi bulunması; son güncellemelerin satın almadan hemen önce yapılması; satın alma sırasında tahmin edilen miktarların aşılmadığının sıkı kontrolü. Çiftçilerin bunun ciddi bir yasak olduğunu ve organik projeyi tehlikeye atabileceğini anlamalarını sağlayın. Sosyal kontrol mekanizmalarını destekleyin. Sadece alan görevlilerinin yanında hasat edilen ürünleri alın.

Olası Risk: Paralel Üretim Olası risk: Organik biber yetiştiricinin aynı zamanda organik olmayan tarlaları var, örn. Hindistan cevizi bahçesi. Bu arsadan İKS’nin haberi yok. Problem: Bazı biberler organik olmayan Hindistan ceviziyle birlikte ekiliyor. Dolayısıyla çiftçi bu organik olmayan biberi de organikle birlikte İKS operatörüne satmaya çalışacak. Bazı önleyici ve düzeltici önlemler: Her zaman bir çiftçinin yönettiği tüm tarlaları ve ekinleri kontrol edin (zaten mecburi) 1. Seçenek: Sadece TÜM ürünleri organik yetiştiren çiftçileri kabul edin. 2. Seçenek: Hem organik hem konvansiyonel yetiştirilen her ürün sertifikasını kaybeder ve organik olarak satılamaz. 3. Seçenek: Çiftçiler konvansiyonel alanları da organiğe dönüştürmek zorundadır. Alan görevlileri satın alma sırasında “geçiş” ürünlerinin organiğe karışmaması için mevcut olmalıdır

Sürekli Risk Yönetimi Bazılarının olasılığı çok yüksek ve tehlikeli olabilir (yüksek risk), bazıları daha düşük olasılıklıdır ve/veya kritik değildir (düşük veya orta seviye). Olası risklerin farkında olmak önemlidir, çok az rastlansalar veya siz gerekli bütün önlemleri aldığınızı düşünseniz bile. Riskler zamanla değişebilir. Bu nedenle, düzenli risk değerlendirmesi önerilir. Bir İKS’nin her aşamasında tüm kritik kontrol noktalarını bilmeniz, sisteminizi buna göre adapte edebilmeniz için önemlidir.