FEEDBACK (GERİ BİLDİRİM)

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
TÜFAD İZMİR ŞUBESİ SERTİFİKASYON - 1 ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Dr
Advertisements

Öğrenme & Davranışcı Yaklaşım
FUTBOL GELİŞİM SEMİNERİ TRABZON
BEBEKLER Giriş.
YÖNETİM VE ORGANİZASYON
MERHABA.
Bitirme Çalışması Çevre Mühendisliği Bölümü Bölüm Başkanı Prof. Dr. Yüksel ARDALI
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
MÜSABAKA ANALİZİ VE DEĞERLENDİRME
Öğretim Etkinlikleri Modeli
Benjamin BLOOM ( ).
İPUÇLARI VE KULLANIMI Hülya KAYGISIZ
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
MOTİVASYON.
Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık
ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR.
PSY 281 DENEYSEL PSİKOLOJİ: ÖĞRENME. Bana hayatında öğrendiğin çok önemli birşeyi söyle Neden hatırlayamıyorsun? Çünkü bilinç altında!
OLİMPİYAT SPORCU EĞİTİM MERKEZİ
ANTRENMAN BİLGİSİ ANTRENMAN ÖLÇÜTLERİ.
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
Öğretim Durumlarını Planlama
=>SES BİLGİSİ
YETİŞKİN EĞİTİMİ (ANDROGOJİ)
MERHABA.
Öğretim Tasarımı (Instructional Design)
DİL ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Patnos Rehberlik ve Araştırma Merkezi Özel Eğitim Hizmetleri Bölüm Başkanlığı KAYNAŞTIRMA BEP.
Devinişsel Hedeflere Ulaşma Öğretim İlke ve Yöntemleri Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETİM HEDEFLERİ ve ÖLÇME ARAÇLARINI GELİŞTİRME
BİT KULLANIRKEN NELERE DİKKAT ETMELİYİZZ
1- Site, konuyu bütün açılarla ele alarak sunmuş bu da konuyu öğrenmede iyi bir pekiştireç olmuş. Her kelimenin ayrı ayrı cümlelerde.
GÜDÜLENME Öğrencilerde Öğrenme İsteği Yaratma
Dikkat Eksikliği HiperAktivite Bozukluğu (DEHB)
SINIF YÖNETİMİ.
Programlı Öğretim Yrd. Doç. Dr. Cenk Akbıyık.
ÖĞRETMEN EĞİTİMİNDE GELİŞMELER VE UYGULAMALAR
İLETİŞİM MODELLERİ.
KAYNAŞTIRMA/BÜTÜNLEŞTİRME UYGULAMALARI VE BEP SEMİNERİ
Tam Öğrenme Modeli’nin Ana Değişkenleri
YANLIŞSIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğr. Gör. Fidan Özbey
SINIF : 1 DERS : HAYAT BİLGİSİ ÜNİTE : OKUL HEYECANIM
Görgü Tanığı İfadesi Ne Kadar Güvenilirdir? Jüri Üyelerinin Kararlarını Etkileyen Diğer Faktörler Nelerdir? Bireysel Jüri Üyesini Neler Etkiler?Grup.
Ö.T.M.T Öğr. Gör. Özlem BAĞCI.
Okula neden devam ediyorsunuz? “Eğitim görmek için.”… Okul bizi hayata hazırlamada laboratuvar görevi görür. Sorunlara uygun çözüm yolları geliştirmemize.
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
Klinik Yetiştiricilik ve COACH’luk Modeli Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 221.
KOMPOZİSYON TANIMI:  Farklı parçaları, uyumlu ve düzenli şekilde bir araya getirmeye Kompozisyon denir.
BBY469 Öğretim Yönetim Sistemleri Eğitim Bilimine Giriş Turgay Baş 1.
1 ÖĞRETİCİ PROGRAMLAR. 2 Öğretim Aşamaları Bilginin Sunulması Öğrencinin Yönlendirilmesi Uygulama Değerlendirme Öğretici Programlar.
Deneme 1. Deneme 2 Deneme 3.
MASA TENİSİNDE MOTİVASYONUN ÖNEMİ
MOTİVASYON.
MOTİVASYON ÇOCUKLARIMIZ NE İSTER?.
SINIF YÖNETİMİ VE HAFIZA.
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Spor Psikolojisi Sporda Performans Yükseltme.
Spor Psikolojisi Psikolojik Beceri Antrenmanı.
STRATEJİK DEĞERLENDİRME VE KONTROL
EĞİTİMDE BİLGİSAYAR KULLANIMI
ÖĞRETİM İLKE ve YÖNTEMLERİ
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Spor Psikolojisi Sporda Performans Yükseltme.
Dereceli Puanlama Anahtarı
Öğretmenlerin Bit Tutumları
BECERİ ÖĞRENİMİ.
MOTİVASYON Dr. Ege AKGÜN.
2c. Zaman Ortamında Tasarım
DENEME.
DENEME
Sunum transkripti:

FEEDBACK (GERİ BİLDİRİM)

Hareket hakkında bilgilendirme sistemidir Hareket hakkında bilgilendirme sistemidir.Ancak daha çok hatalar hakkında bilgilendirmeyi kapsar.

İki tür bilgilendirmeden söz edebiliriz. 1-hareket öncesi bilgilendirme (karar verme v.b) 2- hareket sonrası bilgilendirme. *Dışsal feedback *İçsel feedeback

İÇSEL FEEDBACK Doğal feedback olarak ta tanımlanır.Yapılan hareketin sonucunda sağlanan içsel bilgidir. ÖRN: Bir yüksek atlayıcının çıtayı geçerken,omuzunu kolunu,bacağını hissetmesi İçsel feedback motor görevler uygulanırken veya tamamlandığında sağlanır.

DIŞSAL FEEDBACK Performans açısından elde edilen feedback’tir.Performans veya yapılan hareketin arkasından elde edilen bilgilerden yola çıkarak,kişiye aktarılan bilgidir. Örn: Doğrulama veren antrenörün sesi.

Bu feedback çeşiti içsel feedeback ‘in ötesinde somut izlenimler sağlar ve en önemlisi de antrenörün kontrolünde olan bilgi olmasıdır.

DIŞSAL FEEDBACK ÇEŞİTLERİ KR (SONUÇ BİLGİSİ) KP (PERFORMANS BİLGİSİ) VİDEO KULLANIMI FİLMLER VE GAZETE MAKALELERİ

KR (SONUÇ BİLGİSİ) Dışsal feedback’in önemli bir kategorisidir.Hareket başarısına ilişkin sözlü bilgilendirmedir. Örn: Jüri puanları,skorboard’taki dereceler. Öğrenme ve performans açısından kritik bir öneme sahiptir.Çünkü bu olmadan sporcu hatayı farkedemez.Sporcunun içsel feedback ile hatayı fark edemediği durumlarda “KR” olmadan öğrenme olmaz.(tamamlanmış görev hakkında düzeltme bilgisi sağlar)

KP (PERFORMANS BİLGİSİ) Kinematik (hareket ve hareket kalıplarıyla ilgili)feedback’tir.Yapılan hareketle ilgili geliştirilmiş bilgidir. Örn: Bu hareket gecikti,kolunun açısı yetersizdi vb.

KR ve KP arasındaki fark KP bilgisi KR’den farklı olarak hareket başarısıyla ilgili açıklama getirmez.Kinematik feedback öğrenimi yapılan hareket parçaları hakkında bilgi verir.

DIŞSAL FEEDBACK’İN FONKSİYONLARI 1-Motivasyon-gayret sağlar. Antrenörün “iyi yaptın,devam ettir” sözü.Sporcunun gayretine neden olur.Uzun süreli tekrarlı görevlerde sporcunun sıkılması durumunda verildiğinde ani performans yükselmelerine neden olur.

2- Doğru yada yanlış hareket’e pekiştireç vermek. Hareketin doğru olduğu sözü sporcu için bir ödül olabilir ve doğruluğun artmasını sağlar.

3- Hatalar ile ilgili bilgi sağlamak Düzeltmelere yardımcı olmaktadır.Performansı arttırır.Ancak çok sık verilen feedback’ler bağımlılık yapar.

Toplam geri bildirim sayısını verir. FEEDBACK’İN önemli ilkelerinde biriside sıklığıdır.2 tür sıklıktan söz edilir. 1-MUTLAK SIKLIK Toplam geri bildirim sayısını verir. Örn:30 deneme yapıldı ve 10 geri bildirim verildi.Mutlak mutlak sıklık 10’dur.

2- RELATİF SIKLIK Deneme sayısının geri bildirim sayısına oranıdır. Örn: 30 deneme 10 geri bildirim olsun relatif sıklık 10/30 = %3,3 dür.

SPORCUYU FEEDBACK BAĞIMLILIĞINDAN NASIL KURTARABİLİRİZ?

Özet feedback vererek. Ancak burada görevin karmaşıklığı ve öğrenme düzeyi göz önünde tutularak kademeli bir şekilde özetlemeye gidilmelidir.

GERİ BİLDİRİM NE ZAMAN VERİLMELİDİR?

Görevin bitimi ile geri bildirimin verilmesi arasında geniş zaman dilimi olmamalıdır.Aranın uzun olması kısmen yada tamamen geri bildirimin unutulmasına yol açabilir.Geri bildirimin hareketin hemen arkasından verilmesi öğrenme açısından yararlıdır.