Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
Advertisements

BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Eğitimde Hedefler Hedeflerin İşlevleri ve Analizi.
FAKÜLTEMİZ ÇOKTAN SEÇMELİ SINAVLARINDA YAPILAN ANALİZLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ Ölçme-Değerlendirme Kurulu Ve Sınav Merkezi.
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Yrd. Doç. Dr. Nuray Ç. Dedeoğlu İlköğretim Matematik Eğitimi
Gereksinim Analizi ve Varlık Ba ğ ıntı Diyagramı Sibel SOMYÜREK.
ÖLÇME DEĞERLENDİRME VE SINAV HİZMETLERİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.
2013 SBS SİSTEMİ. Yeni sınav sisteminde yapılan önemli değişiklikler şöyle; sınavdan alınacak puanın 500 değil, 700 tam puan üzerinden hesaplanması,
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
Bu slayt, ön lisans öğrencilerimize son sınıfta ya da mezun olduktan sonra başvuru yapabilecekleri sınavlar hakkında bilgi verme amaçlı hazırlanmıştır.
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
DENEYSEL YAKLAŞIM (Kullanıcı Testleri)
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
BİLGİSAYAR DESTEKLİ EĞİTİM İÇİN ÖĞRETİM TASARIMI
DERS 9: Değerlendirmede Tekli ve Çoklu Fırsat Yaklaşımları
Oğuzhan AĞGÜL - İzzet TAN – Ömer Faruk DOĞAN – Enes YILDIZ
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
NOT VERME VE MEZUNİYET.
ERASMUS+ AKADEMİK TANINMA
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
KOCASİNAN REHBERLİK VE ARAŞTIRMA MERKEZİ
Eğitimde ve Psikolojide ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME Prof. Dr. Mehmet Küçük
Alternatif Değerlendirme Yöntemleri AHMET DALKIRAN
TEST GELİŞTİRME.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMI
TEST VE MADDE İSTATİSTİKLERİ
Proje Risk Yönetimi YRD. DOÇ. DR. KENAN GENÇOL.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
ZEE ZİHİN ENGELLİLERE BECERİ VE KAVRAM ÖĞRETİMİ
Yükseköğretime Geçiş Sınavı (YGS) 2016
GÖRÜŞME İLKE VE TEKNİKLERİ Sağlık Bilimleri Fakültesi
Geniş Ölçekli Testler Yrd. Doç. Dr .Ömer Kutlu.
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Hazırlık Sınıfı Hazırlık Sınıfı 1. Kurs Olarak Uygulama
Üst Düzey Zihinsel Özelliklerin Ölçülmesi
SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Geniş Ölçekli Testlerde Madde Yapıları
ÖBBS (Öğrenci Başarılarının Belirlenmesi Sınavı)
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
Test Geliştirme Süreci
ÜNİVERSİTEDE YABANCI DİL ÖĞRETİMİNDE İNTERNET KULLANIMINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ Mehmet AKSÜT Nihat ÇAKIN 
Geçerlik ve Kullanışlılık
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Test Puanlarının Yorumlanması: Standart Puanlar
Tipik Performans Testlerinde Geçerlik
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
Bilgisayar Bilimi Koşullu Durumlar.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Eğitimde Ölçülen Bilişsel Özellikler
Test Geliştirme ve Madde Analizi
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
Psikolojik testlerin geliştirilme süreçleri
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
öneriler Sınıfların tüm öğrencileri içerecek biçimde düzenlenmesi
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta V Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
Veri ve Türleri Araştırma amacına uygun gözlenen ve kaydedilen değişken ya da değişkenlere veri denir. Olgusal Veriler Yargısal Veriler.
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
TÜRKÇE EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Ölçme, Değerlendirme ve Durum Belirleme - devam
Gelişme ve Büyümenin Temelleri
Öz, Akran ve Grup Değerlendirmeleri
ORTAÖĞRETİME GEÇİŞ YÖNERGESİ
Sunum transkripti:

Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçları Yrd. Doç. Dr. Ömer Kutlu BAŞARI TESTLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ

Erişi Testleri Okul eğitiminde öğrenci başarısı ve öğrencilerin derslere ilişkin öğrenmelerinin belirlenmesi önemlidir. Erişi testleri eğitimin her kademesinde kullanılmaktadır. Başarı testlerinin eğitim sürecinin değerlendirilmesi, öğrenme eksikliklerinin belirlenmesi gibi birçok amacı vardır. Uygulanan testlerden elde edilen bilgiler, öğrenme ve öğretme sürecine ışık tutar (Thorndike ve Hagen, 1969).

Bir sınavın planlanmasında izlenecek yollar şöyle sıralanmıştır: 1 Bir sınavın planlanmasında izlenecek yollar şöyle sıralanmıştır: 1. Sınavın amacı, sınavdan elde edilecek puanların hangi amaçlarla kullanılacağı saptanır. 2. Sınavda yoklanacak davranışlar listelenir. 3. Sınavın kapsayacağı konular listelenir. 4. Sınavda kullanılacak belirtke tablosu hazırlanır.

5. Ölçme aracında kullanılacak soru tipleri belirlenir. 6. Sınavda kullanılacak soruların ortalama güçlüğü ve güçlük dağılımı belirlenir. 7. Soruların yazımında ve redaksiyonunda ve teste alınacak soruların seçiminde izlenecek yöntem belirlenir 8. Ölçme aracını yazma yöntemleri belirlenir. 9. Sınavı puanlama ve uygulama yöntemleri belirlenir.

Çoktan Seçmeli Testler Bir sorunun yanıtını verilen seçenekler arasından bulunmayı gerektiren sınav türüdür. Yazılması uzmanlık gerektirir ve zaman alır. Puanlanması diğer sınavlara göre daha kısa sürede kolayca ve nesnel biçimde yapılabilir. Çok sayıda soru sorulabilmesi testin güvenirliğinin ve geçerliğinin artmasına neden olur.

Doğru yanıt seçeneklerin arasında verildiği için, seçenek sayısına bağlı olarak şansla (belli bir yüzdeyle) bulunma olasılığı vardır. Çok çeşitli madde biçimleri olduğu için, birbirinden farklı yapıda sorular oluşturulabilmektedir (Haladyna, 1994).

Kısa Yanıtlı Sınavlar Yanıtı bir ya da birkaç sözcükten en çok birkaç cümleden oluşan sorulara kısa yanıtlı soru, böyle sorulardan oluşan sınavlara da kısa yanıtlı sınavlar denir. Yanıtların kısa olması nedeniyle, fazla sayıda sorunun sorulabildiği ve öğretilen konulardan daha çok davranışın yoklanabildiği bir sınav türüdür. Daha kolay puanlanabildiği için, puanlama hataları daha azdır. Yararlarına rağmen hazırlanması emek gerektiren ve zaman alan bir sınavdır.

Diğer Madde Yapıları Eşleştirme Maddeleri Doğru Yanlış Maddeleri Açık Uçlu Maddeler

Kaynakça Haladyna, T. M. (1994). Developing and validating multiple-choice test items. NJ: Lawrence Erlbaum Associates Publishers. Thorndike, R. L. ve Hagen, E. P. (1969). Measurement and Evaluation in Psychology and Education. USA: John Wiley & Sons Inc