Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
Gösterip Yaptırma Yöntemi
Advertisements

ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
ÖĞRETİM STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLERİ S
Resimlerin Kullanımı.
STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİK
DÜZ ANLATIM - KONFERANS
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
SINIF YÖNETİMİ Sınıf; eğitim-öğretim etkinliklerinin
Proje Tabanlı Öğrenme Modeli ve Bilgisayar Destekli Eğitim
ÖRNEK OLAY.
MERHABA.
Eğitim Öğretimde Planlama
Tartışma Yönetme Deniz YENİ Nisan 2007.
GRUPLA TARTIŞMA TEKNİKLERİ ELİF ŞİRİNGÜL EPO TEZSİZ YÜKSEK LİSANS ÇAĞDAŞ ÖĞRENME YAKLAŞIMLARI Yard. Doç. Dr. GÜZİDE ÖNER.
TARTIŞMA YÖNTEMİ.
MERHABA.
Buluş Yoluyla Öğretim Stratejisi
TAM ÖĞRENME MODELİ Hazırlayan Güzide BAŞDAĞ Ankara 2003.
ÖĞRETİM YÖNTEM & TEKNİKLERİ -2-.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğretim Durumlarını Planlama
MERHABA.
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ÖDEV VERME VE DEĞERLENDİRME Meral KOCABAY
Genel Öğretim Yöntemleri [Tartışma (discussion) yöntemi]
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ Murad TİRYAKİOĞLU.
ÖĞRETİM ETKİNLİKLERİ MODELİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ-1
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğrenme Öğretme Süreci
Öğretim İlke ve Yöntemleri
16 - ÖĞRENCİ DEĞERLENDİRMELERİNİN ÖLÇME DEĞERLENDİRME SÜRECİNE KATILMASI
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
ÖĞRETİM İLKELERİ ÖZCAN PALAVAN.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
Öğretim Modelleri Anlamlı (Okulda) Öğrenme, Tam Öğrenme, Çoklu Zeka, Yapılandırmacılık, Dr. Kerim Karabacak.
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ ÖZCAN PALAVAN.
Çoklu Zeka Teorisi.
Kişisel Rehberlik.
4 .BÖLÜM Öğretim Teknolojileri Ve Materyal Geliştirmede Öğretmen Nitelikleri Ve Öğretmen Yetiştirme Ahmet ATAÇ- Cihan ÇAKMAK – Gülenaz SELÇUK – İhsan.
KÜÇÜK GRUP EĞİTİMİ Tıp Eğitimi Anabilim Dalı Seminerleri / 151.
Bilişim Teknolojileri Öğretim Yöntemleri. Öğretim Yöntemi Nedir?  Hedefe ulaşmak için izlenecek önceden belirlenmiş yol.(Oğuzkan,1981)  Bir sorunu çözmek,
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
MEB HİZMET İÇİ EĞİTİM SEMİNERİ
ARAŞTIRMA YÖNTEM ve TEKNİKLERİ
Yrd. Doç. Dr. Süleyman AKYÜREK
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Yapılandırmacı Öğrenme
Anlatım yöntemi kullanan öğretmen;  Dersine iyi hazırlanır.  Düzenli bir öğrenim planı hazırlar.  Bu planında sunu sürelerini sınırlar.  Konuyu öğrencilere.
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ROGRAMLARI-I
Eğitim Bilimleri Fakültesi
Öğretimin Planlanması
ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
ARAÇ GEREÇLERİN EĞİTİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ
ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğretim Yöntemleri.
OLUMLU ÖĞRENME ORTAMI OLUŞTURMA
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Programdan Sorular.
YÖNTEM SEÇİMİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLER.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
GÖRSEL-İŞİTSEL ARAÇLAR.
Sunum transkripti:

Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan

Öğretim Yöntemleri Öğretim Yöntemleri Anlatım (Takrir) Soru-Cevap Tartışma Örnek Olay Gösterip Yaptırma Problem Çözme Bireysel Çalışma Proje Deney Gözlem Rol Oynama Drama Eğitsel Oyunlar Ekiple Öğretim Birey Odaklı Öğretim Yöntemleri Bireyselleştirilmiş Öğretim Sistemi (Keller Planı) Programlı Öğretim Bilgisayar Destekli Öğretim Tutor

Tanımlar Öğretim Yöntemi: Dersin kazanımlarına öğrenciyi ulaştırmak üzere seçilen en kısa, en etkili ve ekonomik yoldur.

Öğretim yöntemi seçimini etkileyen faktörler Hedeflerin niteliği Konunun özelliği Öğrencilerin özellikleri Öğretmenin yöntem konusundaki bilgi ve becerisi Öğrenme-öğretme ortamının fiziksel özellikleri Konu ve etkinliklere ayrılan süre Maliyet Kullanma kolaylığı Öğrenci grubunun büyüklüğü

Anlatım Yöntemi Öğretim yöntemleri içinde en sık kullanılanıdır. Sunuş yoluyla öğretim stratejisinde ve bilgi düzeyindeki hedeflerin kazandırılmasında kullanılır. Soyut, karmaşık, temel bilgi ve kavramların öğrenciye aktarılmasında ve öğrencinin kendi kendine ulaşamayacağı bilgilerin sunulmasında kullanılır. Amacı bilginin süratle ve sistemli şekilde öğrenciye aktarılmasıdır. Sözel iletişim ön plandadır. Özellikle Giriş(Güdüleme- Dikkat Çekme) ve Sonuç (Özetleme) bölümlerinde yararlanılmaktadır. Genelde öğretmen aktif, öğrenci pasif konumdadır. Sürenin sınırlı ve hedefin bilgi düzeyinde olduğu durumlarda etkin olarak kullanılır.

Anlatım Yöntemi Etkili Kullanım İlkeleri İçerik anlamlı bir sıra ile verilmelidir. Konunun özel hedefleri ve gerekçesi öğrencilere önceden açıklanmalıdır. Anlatım planında öğrencilerin hazırbulunuşluk düzeyi dikkate alınmalıdır. Resim, grafik, şema ve görsel araçlarla sözel iletişim desteklenmelidir. Öğrenciye konunun ana hatları önceden sunulmalıdır. Anlatım sırasında öğrencileri düşündürecek sorular yöneltilmeli, onların da soru sormaları sağlanmalıdır. Anlatılan konu çok iyi bilinmelidir. Anlatım sonrasında bir değerlendirme yapılmalıdır.

Avantajları Anlatım Yöntemi Eğitsel mesajların kalabalık dinleyici grubuna ulaştırılmasında etkilidir. İşitsel öğrenciler için etkili öğrenmeler sağlar. Dinleyenler konuyla ilgili organize görüş kazanırlar. Konuların belli bir sıra ve düzende sunulmasını sağlar. Hazırlanması ve uygulanması kolay ve ekonomiktir. Soyut kavramların açıklanmasında etkilidir. Zaman, emek ve maliyet yönlerinden ekonomiktir.

Sınırlılıkları Anlatım Yöntemi Sadece sözel sembollerle iletişim söz konusudur. Öğrencinin aktif katılımının en az olduğu yöntemdir. Öğrencilerin akıl yürütme ve problem çözme yeterliklerini etkileyebilir. Bireysel fark, ilgi ve gereksinimlere cevap vermez. Çocuk psikolojisine uygun değildir. Öğrencileri ezberciliğe yöneltir. Öğretimde sıkıcılığa ve motivasyon düşmesine neden olur. Pekiştirme- İpucu- Katılım ve Dönüt-Düzeltme minimum düzeydedir. Duyuşsal ve devinişsel alan hedefleri ile bilişsel alanın bilgi düzeyi üstündeki hedeflerin gerçekleşmesinde yetersizdir.

Anlatım Teknikleri Panel Konferans Brifing Söylev/ Nutuk Demeç

Tartışma Yöntemi İki yada daha fazla kişinin belli bir konuyu açıklığa kavuşturmak, kendi düşüncelerini belirterek bir problemin çözüm yollarını aramak ve değerlendirme yapmak için fikir alışverişinde bulunmalarını sağlamak amacıyla gerçekleştirilen yöntemdir. Bir konu üzerinde öğrencileri düşünmeye yöneltmek ve bilgilerin kalıcılığını sağlamak amacıyla kullanılır. Buluş yoluyla öğretim stratejisi ve kavrama düzeyindeki hedefler için uygundur. Kavrama düzeyi üstünde kazanımların yanı sıra duyuşsal alan kazanımlarının gerçekleştirilmesinde kullanılır.

Tartışma Yöntemi Etkili Kullanım İlkeleri Tartışmanın amaç ve kapsamı iyi belirlenmelidir. Tartışmaya dersin tümü ayrılmamalıdır. Konu ve sorun seçiminde öğrencilerin gelişim seviyesi dikkate alınmalı, eğitsel değer taşımasına dikkat edilmelidir. Tartışma soruları ve kuralları önceden belirlenmelidir. Öncelikle önkoşul öğrenmelerdeki eksiklikler giderilmelidir. Bütün öğrencilerin tartışmaya katılımı sağlanmalıdır. Tartışmanın bireyler ve onların kişiliğiyle değil fikir ve sorunlarla ilgili olduğu unutulmamalıdır. Sonuç ve değerlendirme kısmıyla tartışma bitirilmelidir. Tartışma sonunda genel bir değerlendirme ve özet yapılmalıdır.

Avantajları Tartışma Yöntemi Eleştirel düşünme becerisi kazandırır. Demokratik birey (hoşgörülü olma, eleştiriye açık olma, yanlış yapabileceğini düşünme, başkalarının fikirlerine saygı duyma) özellikleri kazandırır. Analiz ve değerlendirme becerisi kazandırır. Öğrenciyi sosyalleştirir. Düşüncesini savunma, soru sorma, sorulara hızlı cevap verme gibi sözel beceriler kazandırır. Kendini kontrol etme ve disiplinli davranma becerileri kazandırır. Etkili dinleme ve etkili konuşma becerileri kazandırır. Bir sorunun değişik çözüm yolları olduğunu gösterir.

Tartışma Yöntemi Sınırlılıkları Kapsamı iyi belirlenmezse tartışma konu dışına çıkar. Ön koşul öğrenmelerin eksik olduğu öğrenci gruplarında etkisi zayıflar. Uzun zaman alır. Her öğrenci tartışmaya aynı oranda katılmayabilir. Tartışma için öğrenciler hazırlık yapmazsa yöntem etkisiz olur. Kalabalık grupların yönetiminde sorun yaşanabilir.

Tartışma Teknikleri Büyük Grup Tartışması Küçük Grup Tartışması Münazara Sempozyum Forum Açık Oturum Seminer Kollegyum Zıt Panel Buzz Grup Vızıltı Grupları Philips 66 Fikir Taraması Çember Workshop (Çalıştay) Çalışma Grubu