Test 2.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
ALTI ŞAPKALI DÜŞÜNME TEKNİĞİ
Advertisements

Öğretim yöntem ve teknikleri
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİN SEÇİMİ ve GELİŞTİRİLMESİ
ÖRNEK OLAY TEKNİĞİ Nedir? Amaçları nelerdir? Kullanıldığı Durumlar
Tam Öğrenme Modeli (Mastery Learning)
/ 191 EğitimYöntemleri Mevlana Üniversitesi Tıp Fakültesi Eğitici Eğitimi Kursu 27 – 31 Mayıs 2013.
ÖĞRETİM PROGRAMLARINDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
Doç.Dr. Bülent ÇAVAŞ Fen Bilgisi Eğitimi ABD.
Buluş Yoluyla Öğrenme.
HAZIRLAYAN EMEL DOKUR MERMERDAŞ
MADDENİN HAL DEĞİŞİMİ.
Öğrenme-Öğretme Süreci
PROJE TABANLI ÖĞRENME.
Sinan KESKİN Murat ERGEN 1 Gazi ÜNİVERSİTESİ 2008.
Öğretimde Kullanılan Yaklaşımlar (Stratejiler)
Örnek Olay Öğretim Yöntemi
Matematik Öğrenme ve Öğretme Süreci
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE KULLANILAN STRATEJİ, YÖNTEM VE TEKNİKLER
Öğrenme Öğretim sürecinde kullanılan stratejiler genel olarak üç grupta toplanabilir: Pasif öğretim (öğretmen merkezli) Etkileşimli öğretim Aktif öğrenme.
Öğretim Durumlarını Planlama
YAPILANDIRMACI YAKLAŞIM VE DRAMA Hazırlayan: Dr. Uğur Altay MEMİŞ
YANSITICI DÜŞÜNME.
Çarpma İşlemi.
Evrim Suna ARIKAN Özlem YAŞAR UĞURLU
Atatürk ilke ve İnkılapları Ünite Tanıtım Sunusu
KLASİK DÖNEM BESTECİLERİ
İçerik Öğrenme Öğrenme Teorileri
PROJE TABANLI ÖĞRENME. Proje tabanlı öğrenme, öğrenci merkezli bir öğretim modelidir.
Öğretim Teknikleri - III
Araştırma Yoluyla Öğretim Stratejisi
ÖĞRETİMDE STRATEJİ Ali ÇELiK (Biyoloji).
REHBERLİK HAZIRLAYAN Uzm. Psk. Dan. Elif ÇORUHLU
ÜNİTE 2 : İBADET KONUSUNDA BİLGİLENELİM KAZANIM: İbadetlerin davranışlar üzerindeki etkisini fark eder. TARTIŞMA YÖNTEMİ.
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Öğrenme Düzeyi Araştırması 3:
BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM.
Strateji, yöntem ve teknik kavramlarını açıklayabilme, Strateji, yöntem ve teknik kavramları arasındaki ilişkiyi kavrayabilme,
Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
BİLSEM EĞİTİM PROGRAMLARI
ÖĞRETİM STRATEJİSİ, YÖNTEM ve TEKNİKLER
Öğretim Yöntemleri Anlatım, Tartışma, Örnek Olay İncelemesi, Problem Çözme, Proje Temelli Öğretim, İşbirliğine Dayalı Öğretim, Gösterip Yaptırma..
BASAMAKLI ÖĞRETİM MODELİ
MODELLER.
Probleme Dayalı Öğrenme
MÜZE BİLİNCİ VE MÜZELERLE EĞİTİM
2 .BÖLÜM ÖĞRENME KURAMLARI VE YENİ MEB PROGRAMI Hazırlayanlar: Ahmet Ataç Gülenaz Selçuk Cihan Çakmak İhsan Yılmaz.
Özel Gereksinimli Öğrenciler ve Fen Öğretimi
EĞİTİMDE YARATICI DRAMA
HAZIRLAYANLAR ESMANUR ÖZDEMİR EDA AKKUŞ NURSEMA YALÇIN
Pedagojİk formasyon sertİfİka programI ÖğreTİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta I Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Erken çocukluk dönemi fen ve matematik eğitimi için ortam hazırlama
Yapılandırmacılık (Oluşturmacılık / Constructivism)
Deney Bilimsel bir gerçeği kanıtlamak için yapılan deneyler, bilimsel olayların çocuklar tarafından somut bir şekilde yapılmasını sağlamakta ve çocukların.
Ders 5 Kavram öğretiminde öğretim yöntemleri
TAM ÖĞRENME MODELİ.
Eğitimde Teknoloji Kullanımı
Öğretimin Planlanması
Bir Öneri… 5E Modeli 1. Girme 2. Keşfetme 3. Açıklama 4. Derinleştirme
Fen Öğretiminin Genel Amaçları Prof. Dr. Fitnat KAPTAN Arş. Gör. Dr
Öğretim Programı (1-4) Kazanımları Sunusu
Pedagojİk Formasyon Sertifika programI ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ Hafta II – 2. Bölüm Prof.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
Programdan Sorular.
ÖĞRENME.
Erken Çocukluk Döneminde Sağlık Bilimleri Fakültesi
Öğretim Yöntemleri Prof. Dr. Recai Doğan.
ARGÜMANTASYON.
GRUP TARTIŞMASI YÖNTEMİ
21. YY BECERİLERİ.
1 EĞİTİMDE YARATICI DRAMA EĞİTİMDE YARATICI DRAMA.
Sunum transkripti:

Test 2

Bu öğrenmeler aşağıdakilerden hangisinin kapsamında ortaya çıkar? 2010 A) Türk millî eğitiminin amaçları B) Uygulanan program C) Büyüklerin önerileri D) İhmal edilen program E) Örtük program

2006 Aşağıdaki öğrenme model veya görüşlerinin hangisinde bilginin algılanması, işlenmesi, kodlanması ve gerekli olduğu zaman geri getirilerek kullanılması üzerinde durulur? A) Bilgi işlem modeli B) Tam öğrenme modeli C) Deneme yanılma yoluyla öğrenme D) Davranışçı öğrenme yaklaşımı E) Yaparak, yaşayarak öğrenme yaklaşımı

2006 Davranışçı eğilime sahip öğretmenlerin daha çok tercih ettiği ve pekiştirme ilkelerini temel alan, bilgi parçacıklarını adım adım düzenleyerek öğrenciyi ilerlemeye yönelten öğretme-öğrenme modeli aşağıdakilerden hangisidir? Programlı öğretim Buluş yoluyla öğrenme Tam öğrenme Anlamlı öğrenme Sunuş yoluyla öğrenme

2006 Öğrencilerin, karşılaştıkları toplumsal durumlar için yaratıcı çözüm yollarını nasıl ürettikleri hakkında bilgi edinmek isteyen bir öğretmen, aşağıdaki öğretme-öğrenme yaklaşımlarının hangisini öncelikle tercih etmelidir? Sunuş yoluyla öğrenme Probleme dayalı öğrenme Tam öğrenme Buluş yoluyla öğrenme Bireyselleştirilmiş öğretim

2007 İlköğretim beşinci sınıf öğrencisi Umut, matematik dersinde basit kesirlerle ilgili problemleri çözmede zorlanmaktadır. Öğretmen çözüm olarak Umut’u, bu konuyu çok iyi bilen bir arkadaşıyla eşleştirir ve bu tip soruları birlikte çözmelerini söyler. Bir süre sonra öğretmen, Umut’un basit kesirlerle ilgili problemleri zorlanmadan çözebildiğini gözler. Bu örnekteki durum, aşağıdakilerin hangisinde verilen kuramcının öne sürdüğü kavramla ilişkilendirilebilir? A) Bloom: Tam öğrenme B) Piaget: Dengeleme C) Vygotsky: Yakınsal gelişim bölgesi (zone of proximal development) D) Ausubel: Anlamlı (receptive) öğrenme E) Bruner: Eylemsel (enactive) öğrenme

2009 Okul müdürü öğretim yılının başında bütün öğrencilerin, eğitim programının işaret ettiği kazanımlara erişmeleri için öğrenme ortamlarını en iyi şekilde düzenlemiş, gerekli araç-gereçleri sağlamıştır. Öğretim yılı başında öğrencileriyle etkili iletişim kurabilmeleri konusunda ve uygun koşullar sağlandığında hemen hemen her öğrencinin öğrenebileceğini vurgulamak için öğretmenlerle seminerler düzenlemiştir. Öğretim yılı süresince de öğrenci öğrenmelerini izleme değerlendirmeleri yaptırmış ve öğrenmeyi olumsuz yönde etkileyen bütün etkenleri ortadan kaldırmaya çalışmıştır. Okul müdürü, öğrenme modellerinden hangisinin temel ilkelerini benimseyerek okulunda uygulamaya çalışmıştır? A) Yapılandırmacı B) Mikro öğretim C) Tam öğrenme D) Çoklu zekâ E) İşbirliğine dayalı öğrenme

2009 Öğretmen bitkiler konusunu işlerken sırasıyla aşağıdaki yolu izler: Öğretmen: Kavramları tanımlar ve açıklar. Diğer kavramlarla ilişkisini kurar. Kavramların örneklerini ve örnek olmayanlarını verir. Öğrenciler: Öğretmenin verdiği örnekleri açıklar ve sınıflar. Kendi örneklerini verirler. Öğretmen: Öğrencileri okul bahçesine çıkarır. Sınıfta üzerinde çalışılan yaprak türlerini bulmalarını ve topladıkları örnekleri sınıflamalarını ister. Öğrenciler: Yaptıkları çalışmaları arkadaşlarına sunarlar. Öğretmen bu süreçte aşağıdakilerden hangisinde belirtilen yöntem, teknik ya da yaklaşımı kullanmıştır? A) Sunuş yoluyla – Proje tabanlı B) Kavrayarak – Tam öğrenme C) Sunuş yoluyla – Aktif öğrenme D) Örnekleyerek – Buluş yoluyla E) Aktif öğrenme – Sunuş yoluyla

2016 Öğretmen yeryüzü şekillerini işlerken öğrencilerin sorulara verdiği cevapların yetersiz olduğu durumlarda onlara resimler göstererek doğru cevabı bulmalarına yardımcı olmuştur. Tam öğrenme modeline göre, öğretmen “resim gösterme” işlemiyle aşağıdaki değişkenlerden hangisini kullanmıştır? Pekiştirme İpucu Düzeltme Soru sorma Katılımı sağlama

2016 Tam öğrenme modeline göre özellikle bilişsel giriş davranışlarına yönelik olan ve öncelikle yapılması gereken bir etkinlik aşağıdakilerden hangisidir? Dikkat çekecek bir etkinlikle derse başlama Konunun neden önemli olduğunu belirtme Ön öğrenmeleri tamamlama Hedeften haberdar etme Sık sık dönüt verme

2007 Aşağıdakilerden hangisi "probleme dayalı öğrenme" yaklaşımının temel özelliklerinden biri değildir? A) Hem öğrenme ürünü hem de süreç önemlidir. B) Öğretmen ve öğrenci birlikte öğrenirler. C) Bilgi derinlemesine çalışılarak anlamlandırılır. D) Öğrenci, alt düzey düşünme becerilerini kullanır. E) Eğitim programı esnek bir biçimde hazırlanır.

2008 Öğrencilerinin yaratıcılığını ve problem çözme becerilerini geliştirmek isteyen bir öğretmen, öğretim sürecinde aşağıdaki uygulamalardan hangisine özellikle yer vermelidir? A) Çok farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri “anlatım” yöntemiyle aktarma B) Öğrencilere iyi yapılandırılmış, sınırları iyi belirlenmiş “ödevler” verme C) Dersin konusuna uygun “benzetim” yöntemini kullanma D) Uygun fırsatlar yaratarak sık sık “beyin fırtınası” tekniğini uygulama E) İçinde çelişkiler olan konuları “görüş geliştirme” ve “münazara” yöntemlerini uygulayarak tartıştırma

2012 Öğrenmeyi etkileyen en önemli faktör, mevcut bilgi birikimidir. Buna göre, yeni bilgilerle daha önceki bilgiler ilişkilendirilmelidir. Bunun yanında, yeni bilgiler kendi içinde tutarlı değilse ve önceki bilgilerle çelişiyorsa öğrenmede sorun yaşanabilir. Bu açıklama aşağıdaki öğrenme model veya yaklaşımlarından hangisine aittir? Tam öğrenme İş birliğine dayalı öğrenme Anlamlı öğrenme Buluş yoluyla öğrenme Problem temelli öğrenme

2012 Derslerinde öğrencilerin yaşamları boyunca karşılaşabilecekleri problem durumlarına karşı çözüm yolları geliştirmelerini önemseyen bir öğretmenin aşağıdakilerden hangisini yapması beklenmez? A) Konuyla ilgili uygun kaynakları seçmesi B) Rahatsız eden bir olay veya olguyu ortaya koyması C) Genel durumları özel durumlarla sınırlandırması D) Tek ve doğru bir çözüme ulaştırması E) Elde edilen sonuçların uygulamasını yapması

2006 Okuma güçlüğü olan öğrencisiyle sınıf içinde özel olarak ilgilendiğinde, işlemesi gereken konuları zamanında bitiremeyeceğini düşünen bir öğretmenin kullanabileceği en uygun yöntem veya teknik aşağıdakilerden hangisidir? A) Oyun B) Bireyselleştirilmiş öğretim C) Soru-cevap D) Drama E) Mikro öğretim

2006 Nükleer santrallerin kurulmasıyla ilgili farklı görüşler vardır. Öğrencilerin bu farklı görüşleri ortaya çıkarmalarını sağlamada öğretmenin kullanacağı en etkili yöntem veya teknik aşağıdakilerden hangisidir? A) Yaratıcı drama B) Soru-cevap C) Gösteri D) Altı şapka tekniği E) Analoji

2006 Matematik dersinde pergel kullanmayı öğreten bir öğretmen, öğrencilerin psiko-motor alandaki öğrenmelerini gerçekleştirmek amacıyla aşağıdaki yöntem veya tekniklerden hangisini kullanmalıdır? A) Soru-cevap B) Gösterip yaptırma C) Örnek olay D) Proje E) Tartışma

2006 Belgin öğretmen öğrencilerinden, “Nasıl bir okul düşlerdiniz?” sorusuna karşılık olarak özgün ve yaratıcı fikir, öneri ve değerlendirmeleri açıkça ve akıllarına ilk geldiği şekilde söylemelerini ister. Öğretmen, öğrencilerin birbirlerinin söylediklerinden çağrışım yaparak buldukları çok sayıda fikri tahtaya listeler ve dersine bu şekilde devam eder. Belgin öğretmen, aşağıdaki yöntem veya tekniklerin hangisinden yararlanmaktadır? A) Yaratıcı drama B) Örnek olay incelemesi C) Beyin fırtınası D) Problem çözme E) Soru-cevap

2016 Bir öğretmen, öğrencilerine “Türkiye’de trafik kazalarını azaltmak için neler yapılmalıdır?” sorusunu yönelterek 15 dakika boyunca öğrencilerinin görüş ve düşüncelerini söylemelerini ve bunları iki öğrencinin tahtaya yazmasını istemiştir. Daha sonra yazılan bu görüş ve düşünceleri sınıftaki tüm öğrencilerle birlikte değerlendirmiştir. Buna göre öğretmen aşağıdaki öğretim yöntem veya tekniklerinden hangisini kullanmıştır? Beyin fırtınası Soru-cevap Forum Akvaryum Çember

2016 Bir ilkokul öğretmeni müzik dersinde “Bulut Olsam” şarkısını öğretmek için şarkının klibini öğrencilere izletir. İzleme esnasında her mısrada kaydı durdurarak öğrencilerin tekrar etmesini sağlar. En sonunda öğrencilere klibi bütün olarak izletir ve şarkıyı söyleterek dersi bitirir. Buna göre öğretmen aşağıdaki yöntem veya tekniklerden hangisini kullanmıştır? Benzetim Eğitsel oyun Gösterip yaptırma Örnek olay Dram

2016 Selin Öğretmen matematik dersinde geometrik cisimler konusunu eş zamanlı çoklu faaliyetler biçiminde düzenleyerek öğrencilerin akademik başarılarını artırmayı hedeflemiştir. Öncelikle sınıfın farklı yerlerinde etkinlik köşeleri oluşturmuş ve gerekli araç gereçleri hazırlamıştır. Ardından heterojen gruplara ayırdığı öğrencilerin tüm etkinlik köşelerinde dönüşümlü olarak çalışmalarını sağlamıştır. Örneğin bir köşede oyun hamurları ve plastik çubuklar yardımıyla geometrik cisimler oluşturmaya çalışan gruplar, daha sonra diğer bir köşede çeşitli meyveleri keserek geometrik cisimlere benzetmeye çalışmışlardır. Buna göre derste kullanılan öğretim yöntem veya tekniği aşağıdakilerden hangisidir? İstasyon Takım çalışması İşbirliğine dayalı öğrenme Benzeti Akvaryum

2016 Öğrencilerin akademik başarılarını artırma yolları üzerinde tartışma düzenlemek isteyen öğretmen, öğrencilerin bu konuda kendi görüşlerini oluşturmalarını sonra da bu düşüncelerini ikişerli gruplar hâlinde tartışmalarını istemiştir. Daha sonra ikişerli grupları birleştirerek dörderli tartışma grupları içinde konuyu tekrar ele almalarını sağlamıştır. Tartışmanın son aşamasında sınıftaki tüm öğrencilerle birlikte elde edilen sonuçlar üzerinde değerlendirmeler yapılmıştır. Buna göre öğretmen, aşağıdaki yöntem veya tekniklerden hangisini kullanmıştır? Kartopu İstasyon Konuşma halkası Köşelenme Grup 22

2016 Sinan Öğretmen dersinde kullandığı öğretim yöntem veya tekniği gereği, öğrencilerine derste hızlı ve etkin okuma çalışmaları, kavram ve zihin haritaları kullanarak not alma alıştırmaları ve kavramları anlamaya yönelik sembolleştirme etkinlikleri yaptırmaktadır. Buna göre Sinan Öğretmen’in dersinde kullandığı öğretim yöntem veya tekniği aşağıdakilerden hangisidir? Mikro öğretim Balık kılçığı Kuantum öğrenme Öğrenme halkası Görüş geliştirme

2016 Hazırladığı kavram haritasını kullanarak dersini işleyen bir öğretmen aşağıdaki yöntem veya tekniklerden hangisini kullanmıştır Panel Anlatım Görüş geliştirme Büyük grup tartışması akvaryum

Son…