MUHTEVA…Ne öğretelim?.

Slides:



Advertisements
Benzer bir sunumlar
DOÇ. DR.MEHMET ERDOĞAN AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ
Advertisements

ÖĞRETİM İLKE VE YÖNTEMLERİ
Küçük Grup Eğitimi Şifa Üniversitesi Sağlık Bilimleri Yüksekokulu Eğitici Eğitimi Kursu Eylül 2015 / 281.
ETKİLİ ÖĞRETİM İÇİN YÖNTEM VE TEKNİKLER
Ders Yazılımlarını Değerlendirme Yaklaşımları Seher ÖZCAN.
AKRAN DESTEKLİ ÖĞRENME
Bilimsel bilgi Diğer bilgi türlerinden farklı
Program Geliştirme Modelleri
BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR. BÖLÜM 1 TEMEL KAVRAMLAR.
Hazırlayan: Dr. Emine CABI
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme
RADAR EĞİTİM DANIŞMANLIK 1 YAPILANDIRMACI ÖĞRENME YAKLAŞIMI.
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
Program Tasarım Modelleri
Genel Öğretim İlkeleri EBİM altunsaray altunsaray.
Öğretim İlke ve Yöntemleri: Öğrenme Stratejileri
BEK Bilgi Formları Değerlendirmesi “Ön Bulgular” BOLOGNA UZMANLARI ULUSAL TAKIMI PROJESİ KAPANIŞ TOPLANTISI 16 Haziran ANKARA Yrd. Doç.
Emine Hoşoğlu doğan İstanbul şehir üniversitesi Eylül 2014
GELİŞİMLE İLGİLİ ARAŞTIRMA YÖNTEM VE TEKNİKLERİ
ÜSTÜN ZEKALI VE ÜSTÜN YETENEKLİ ÇOCUKLAR
PROJE TABANLI ÖĞRENME ATÖLYESİ
OKUL ÖNCESİNDE KAVRAM KARİKATÜRLERİ
BDÖde Kullanılan Yaygın Formatlar
Okul Deneyimi Dersi Eser Çeker (Uz.).
KAVRAM HARİTALAMA Doç.Dr.Bülent ÇAVAŞ.
ANKARA ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ SOSYAL HİZMET BÖLÜMÜ
ÖĞRETİM MATERYALLERİ HAZIRLAMA İLKELERİ
PROGRAMLI ÖĞRETİM Tanımı:
Proje Oluşturma ve Yönetimi Bilişim Teknolojileri Öğretmeni
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ ÜNİTE 3
ÇAĞDAŞ EĞİTİM SİSTEMİNDE ÖĞRENCİ KİŞİLİK HİZMETLERİ VE REHBERLİK
Proje Oluşturma ve Yönetimi
Öğretimin Uyarlanması
Bütünleştirme uygulamaları
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARININ (BEP) HAZIRLANMASI
YAŞAM BECERİLERİ -Öfke kontrolü -“Hayır” diyebilme -Israrlara karşı koyabilme -Kendini ortaya koyma -İletişim becerileri -Sorun çözme -Stresle başa.
Sağlık Bilimleri Fakültesi
Eğitimde Proğram Geliştirme Süreci ve Eğitim Durumlarının Düzenlenmesi
MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
Yrd.doç.Dr. H. Deniz GüllerOĞlu
Hayvancılık İşletmelerinde Yönetim Prensipleri
KAVRAM HARİTALARI.
ÖĞRETİM ARAÇ-GEREÇLERİNİN SEÇİMİ ve HAZIRLANMASI
MBT-303 özel öğretim yöntemleri-ı
Diğer Teknikler II Yrd. Doç. Dr. Gökhan Atik.
Üniversitelerarası Girişimcilik ve Yenilikçilik Endeksi
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ 7.D.1. Özgün Ürünümü Tasarlıyorum.
EĞİTSEL VE DAVRANIŞSAL DEĞERLENDİRME- ASSESSMENT Ders 2: Yasal Düzenlemeler Prof. Dr. Tevhide Kargın.
Öğrenci Başarısının Belirlenmesinde Yeni Yaklaşımlar
Test Geliştirme Süreci
PROGRAM DEĞERLENDİRME
Geçerlik ve Kullanışlılık
Psikolojik Danışma ve Rehberlik
ÖĞRETİM İLKELERİ.
İÇERİK DÜZENLEME -Bilgi türleri- Fiziksel bilgi
ÖDE5024 DAVRANIŞ BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Yüksek Lisans
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı Öğretimde Görsel-İşitsel Araçlar Görsel Materyallerin Katkıları Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU Hacettepe Üniversitesi,
ÖLÇME-DEĞERLENDİRME 1.DERS
EĞİTİME GİRİŞ Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Öğretim Yöntemleri ve Yaklaşımları
ÖĞRETİM STRATEJİLERİ SUNUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM BULUŞ YOLUYLA ÖĞRETİM
Filiz KUŞKAYA MUMCU Tülin HAŞLAMAN Yasemin KOÇAK USLUEL
Ölçmede Hata Kavramı ve Hata Türleri
6.HAFTA: ARAŞTIRMALARDA ÖLÇME VE ÖLÇEKLERDE GÜVENİLİRLİK
14. EKİPLE ÖĞRETİM İKİ KAFA TEK KAFADAN DAHA İYİDİR ( Two heads are better than one) ingiliz atasözü.
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
Her ülkenin sistemi ne olursa olsun, eğitim politikasının en üst seviyede amacı, bireyi topluma yararlı hale getirmektir. BİREYİ TOPLUMA YARRLI HALE GETİRME;
2. HAFTA Bilimsel Araştırma Temel Kavramlar.
GEÇİŞ GEÇİŞ SÜRECİ Özel Gereksinimli ve / veya Engeli
Sunum transkripti:

MUHTEVA…Ne öğretelim?

Muhteva … Ne Öğretelim? Bir eğitim programında amaçlara erişmek için, ne öğretelim? Sorusunun cevabını veren boyut «muhtevadır». Muhteva seçiminde; KAVRAMSAL ÇERÇEVELERİN TEMEL KONULAR VE FİKİRLERİN ALTERNATİF VE ÖRNEKLERİN VERİLMESİNE DİKKAT EDİLMELİDİR.

MUHTEVA SEÇİMİNDE ARANMASI GEREKEN KRİTERLER; GEÇERLİLİK VE GÜVENİLİRLİK BİLİMSELLİK ÖĞRENCİ İLGİ VE İHTİYAÇLARINI KARŞILAMA FAYDALILIK ÖĞRENEBİLİRLİK SOSYAL GERÇEKLERLE TUTARLILIK

Öğretilecek muhtevanın hem geçerli hem de güvenilir olması gerekir Öğretilecek muhtevanın hem geçerli hem de güvenilir olması gerekir. Gerçek bilgi doğru bilgidir.. Güncel, doğru ve kullanılan bilgi geçerli bilgidir.

1)GEÇERLİK MUHTEVANIN AMAÇLA BAĞLANTISINI KURMAKTIR. GÜVENİRLİK MUHTEVANIN GÜVENİRLİĞİ, TUTARLILIĞIDIR. Birbiri ile tutarlı olmayan bilgi güvenilir değildir.

2)BİLİMSELLİK YENİ BİLGİLER ARAŞTIRMAYA TEŞVİK ETMELİ VE YENİ FİKİRLERE TEMEL OLUŞTURMALIDIR. GENİŞ PROBLEMLERE BİLİMSEL CEVAPLAR ARAMAYA YARDIMCI OLMALIDIR. Muhteva bilimsel anlamda da bir başka muhtevaya geçiş sağlamalıdır.

3) ÖĞRENCİ İLGİ VE İHTİYACINI KARŞILAMA ÖĞRENCİNİN İLGİ VE İHTİYACI, YANLIZCA MUHTEVANIN SEÇİMİNİ DEĞİL, EĞİTİM PROGRAMLARININ TEMELİNİ DE OLUŞTURUR.

4)FAYDALILIK ÖĞRENCİYE ÖĞRETİLEN MUHTEVA ONUN MEVCUT VE GELECEKTEKİ PROBLEMLERİNE DE CEVAP VERMELİDİR.

5) ÖĞRENEBİLİRLİK MUHTEVANIN GÜÇLÜĞÜ İLE İLGİLİDİR. MUHTEVANIN GÜÇLÜK DÜZEYİ ÖĞRENCİNİN ÖZELLİĞİNE UYGUN OLMALIDIR.

6) SOSYAL GERÇEKLERLE TUTARLILIK Öğrencilere muhteva olarak en gerekli bilgiler verilmelidir. ÖĞRENCİ KONUYU ÖĞRENMEMELİ, KONULARDAN ÖĞRENMELİDİR.

MUHTEVANIN DÜZENİNDE İKİ KRİTER VARDIR MUHTEVANIN DÜZENİNDE İKİ KRİTER VARDIR. Yani muhtevanın, - Hangi düzey ve sistematikle verileceği, - Hangi öğrenci grubuna verilmesinin uygun olduğu hususu, muhtevanın düzeninde iki kritere dikkati çekmektedir; MUHTEVANIN LOJİK YAPISI MUHTEVANIN PSİKOLOJİK YAPISI

Somuttan soyuta dizilişidir. Muhtevanın lojik yapısı, muhtevanın dizilişidir. Yani muhtevanın; Basitten karmaşığa, Somuttan soyuta dizilişidir. Mesela öğrenciye iki bilinmeyenli denklem öğretilecekse, önce tek bilinmeyenli denklem öğretilmelidir. Ancak 7 yaşındaki öğrencilere tek bilinmeyenli denklem öğretilebilir mi? Bu sorunun cevabı da muhtevanın psikolojik yapısıyla ilgilidir.

Öğrencinin öğrenmeye yönelik psikolojik hazır oluşu, Uygun muhteva seçiminde önemli rol oynar. Psikolojik yapı öğrencinin yalnız yaşına ve öğrenme gücüne bağlı olmayıp, aynı zamanda öğrencinin fikri olgunluğu ve tecrübeleriyle de bağlantılıdır.

ÖĞRETİM SÜREÇLERİ…Nasıl Öğretelim? Öğretim süreci , tanınan zaman diliminde muhtevanın öğretilebilmesi için yapılabilecek her türlü etkinliği kapsar. Mesela : Sınıf atmosferi, sınıf içi yönetim Öğretim ilke (Öğrenciye görelik, Yakından uzağa, Bilinenden bilinmeyene, Somuttan soyuta ilkesi), yöntem ve teknikler Öğretim stratejileri (Sunuş yolu, Buluş yolu, Araştırma-İnceleme yolu) Öğretimin planlanması Görsel işitsel araçlar

DEĞERLENDİRME SÜREÇLERİ…Ne kadar öğrettik? Bir eğitim programının en son aşaması değerlendirme süreçleridir .Programın amacına ulaşıp ulaşmadığı burada anlaşılır. Değerlendirme, programın amacına ve özelliğine göre değişiklik gösterir. Nitekim bir programda belli konuların öğretimi söz konusu ise başarıya dayalı bir değerlendirmenin yapılması gerekir. Mesela pedagojik formasyon programının sonunda başarıya dayalı bir değerlendirmeye ihtiyaç vardır.

Oysa bir programın görüşüldüğü bir programda başarıya dayalı bir değerlendirmenin yerine katılanların hazırlayacağı bir rapor da aynı amaca hizmet edebilir. Bazen de birden çok değerlendirme süreci uygulanabilir. Mesela Hizmet İçi Eğitim programlarında genellikle iki tür değerlendirme yapılır: Başarıya dayalı değerlendirme, Program değerlendirmesi gibi.

Sizce bazı ehliyetlerin elde edilmesinde yaş sınırı konmasının, mesela sürücü ehliyet yaşının 18 olmasında, bunun muhtevasının LOJİK ve PSİKOLOJİK yapısıyla ilişkisi var mıdır? Tartışınız.